Spring naar bijdragen

ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Voor alle forum leden mijn duizenste berichtje:

Bedankt voor alle zorgen bij pijn en verdriet
het zijn alleen je echte vrienden die je dan ziet.
Die je troosten, knuffelen zodat je weer lacht
bedankt lieve vrienden jullie gaven me kracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw, dat is mooi An. Dank je wel.
Jeetje dat is niet niks wat jij hebt meegemaakt, je 2 zussen en je moeder. Echt heel erg heftig! Dan voel ik me wel heel gezegend met al mijn familieleden nog om me heen.. al kan ik ze soms wel schieten maar ook dat gaat steeds beter. Sterkte joh!

Of de chat anders is dan het forum? ja vind ik wel, ik vond het zwaarder dan ik van te voren gedacht had, je kan minder lang nadenken over je antwoord dus ben je kwetsbaarder, tenminste zo voelde het voor mij....., zeg ik het wel goed, zeg ik niet teveel, vraag ik niet teveel aandacht, bemoei ik me niet overal tegenaan en lul ik niet overal tussendoor (ja dus hihiihihi).
Het doet me wel denken aan groepstherapie...

Maar er is dus mooi weer een (voor mij gevaarlijke) donderdagavond voorbij gegaan zonder dat ik aan drank heb gedacht, dus alweer een donderdag-zonderdag achter de rug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: heb je toch maar weer knap gedaan. Ja voel je maar gezegend. Nu ze er niet meer zijn heb ik spijt van elke seconde dat ik ruzie met ze had. Elke ruzie is verloren tijd. Onenigheid ok, maar echte ruzie, verwijdering is verloren tijd. Niet alleen met je familie, maar dit geldt voor alle mensen waar ik mee omga.

Blacky: ja joh gezellige boel hier.

ISO: harstikke, harstikke goed. We gaan er gewoon voor en vandaag pakken we alvast in.

Nu echt het bedje in. Lees morgen wel weer verder. Nog een fijne avond hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga morgen misschien trouwens iets spannends doen, Ik heb een tijd heel intensief geschilderd op een atelier, veel geleerd en mijn creativiteit hervonden. Alleen omdat mensen mijn werk mooi vonden blokkeerde ik steeds meer.. alles moest dus perfect worden, faalangst.. en nu heb ik al zeker 5 jaar geen kwast meer in mijn handen gehad...... nu doe ik andere dingen met mijn creativiteit maar de laatste tijd komen er weer heel voorzichtig wat schilderkriebels terug.. zou ik het nog kunnen? wat zou ik nu maken? is dat anders dan 5 jaar geleden?

Ik zit er dus aan te denken om morgen weer eens naar het atelier te gaan voor een les schilderen en tekenen..... en word al zenuwachtig bij het idee...
een paar maanden geleden had ik dat ook met zingen, en dat bleek niet meer te werken... nu wil ik dit gaan onderzoeken voor mezelf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

piloten , chatten , lachen ja beetje raar draadje he ;)
lieve an ik heb er bijna drie jaar over gedaan om eindelijk een foto van mijn ma te kunnen plaatsen , raar doet er mij aan denken dat ik geen foto van mijn pa geplaats heb werk voor morgen .
ik heb onze trui een beetje gemist vandaag en ook trezeke .
ik ben zoals ik schreef naar mijn vergadering geweest met knikkende knieen maar dit was nergens voor nodig , ben bijna plat geknuffeld en gekust ;)
het was voor mij een heel leerzame vergadering , ik moet zoeken naar de steen waar ik altijd tegen schop ivm mijn schuiven , en aan die steen moet ik een beetje werken .
eigenlijk ben ik toch een gezegend mens ik heb jullie die mij vandaag enorm geholpen hebben , ik heb telefoon nummers en ik heb mijn groep na maanden weg blijven terug count your blessings .
tapas ik heb ooit op een chat gezeten van een andere alcohol site ppff ik werd er gek van zo rap dat dat ging ;-((
ook ooit op een engelstalige chat gezeten ja daar bakte ik er zeker niets van ;)
lieverds het is mij een genoegen jullie te mogen kennen in het echt of via mijn schermpje het voelt lekker aan
slaapzacht ik ga stillekes aan naar mijn beddeke toe :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kaia,
Ik ben vanmiddag in actie geschoten, maar heb allerlei andere dingen zitten en lopen doen dan die ik gepland had. Ach, nou ja, moeten die maar wachten tot morgen. Ben toch tevreden over wat ik gedaan heb.

@Dani,
Leuk dit gipsfantasietjes van je!
Kan me je reactie goed voorstellen toen de politie je wakkerschudde. Om je rot te schrikken!

@Spud,
Ik ben mede blij voor je vriendin dat ze nu de voordelen begint te zien. Stoppen met een verslaving terwijl je zelf niet echt wilt, is heel moeilijk. Ik ben blij dat ze nu aanvaardt en het positieve gaat zien.
Prettig voor haar is natuurlijk dat ze in jou een medestopper heeft. Je weet van mekaar wat je doormaakt en dat het allemaal niet altijd even makkelijk is.
Begrip, en dan bedoel ik echt begrijpen, dat is wat ik hier gevonden heb. Vanuit dat begrip komt de steun enz. Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.

@An,
Wat goed dat je daarstraks voor jezelf hebt gekozen en die fles leeggekiept hebt.
2 zussen en je moeder kwijt is zo korte tijd. Dan heb je idd heel wat te verwerken. Sterkte.

@Houtje,
Je hebt idd eerder de tip annazorg.nl gegeven. Dank je nog daarvoor. Een vriendin heeft daar ook goede ervaringen mee. De GGZ-instelling waar mijn huisarts me aanmeldt, staat ook goed aangeschreven. Ze heeft wel duidelijk aangegeven dat ik me vooral goed moet kunnen vinden in wat aangeboden wordt. Nu is het dus afwachten tot er een brief komt voor de intake.

@Sammy,
Hou wel in gedachten dat je je lieve collega's het best helpt door eerst goed te herstellen. Maar ik begrijp je (schuld)gevoelens.
Wouw, 7 februari is al snel!
Mijn huisarts heeft flink doorgevraagd over hoe ik nu sta in het niet-drinken. Een ding weet ik zeker en dat heb ik haar ook gezegd; als mijn gedachten de verkeerde kant op dreigen te gaan, sta ik op de stoep. Ik wil echt niet meer in de martelkamer van de alcohol komen.

@Cacao,
Gefeliciteerd met je aangiftes. Had je dan al alles binnen over 2007. Ik mis hier nog heel wat te ontvangen paperassen.
Heb je het met je (huis)arts al gehad over die pukkeltjes? Ik zat met een bar slechte adem (beerputlucht). Heb daarvoor maagzuurremmer gekregen.
Idd een ijzerwinkel bij je dochter. Succes met de verzoeken tot bijdragen in de kosten.

@Albertina,
Er is hier de laatste weken (zelfs maanden) extreem veel geschreven op de dagdraden. Een draad als die van vandaag is heel gewoon. Ik vond je opening best uitnodigend. Dus voel je a.j.b. nergens schuldig aan en het is hier al meer gezegd: niemand hoeft zich te excuseren voor zijn aanwezigheid.
En wat je pootje betreft: sterkte.

@Stien,
quote
Corinne, jij nu dus ook doorgestuurd. Ben benieuwd of jij ook zo'n lange wachttijd hebt.
Half Nederland is volgens mij op dit moment met een depressie bezig.
Houtje, ik heb inderdaad ook al op internet bij Anna gekeken, maar wacht even af of face to face lukt.
Want ik moet juist leren praten en anders zit ik weer alleen achter de pc.
unquote
Blij te vernemen dat ik niet de enige depressieveling ben in dit land. :) 't Wordt tijd dat ik daar eens aan ga werken. Ik heb er al heel mijn leven last van, maar wist het altijd te hanteren. Nu na het stoppen met drinken, ben ik ze niet meer de baas en dat is flink lastig.
En die emoties, ja, die gieren hier ook aardig in de rondte. Vandaag is er weer iets naar bovengekomen, dat ik echt helemaal vergeten (of is het verdrongen) was. Niet leuk. Gelukkig moest ik me opmaken voor die chat en kon ik het wat naar de achtergrond schuiven.
En wat je daar aan Houtje schrijft, geldt ook wel voor mij.
Zal ik ons beide maar sterkte wensen? En dat we niet te lang moeten wachten.

@Safi,
Ja, je mannetje mag best ook wat aandacht eisen en krijgen. Zal je wel missen hier. Maar ja, ben zelf ook al minder hier omwille van huisgenoten en andere zaken die aandacht eisen.

@Charlie,
HOi, goed dat je weer begint! Gebruik alle hulpmiddelen die er zijn en kijk niet verder dan een dag.

@Kate,
Ho, ho, ik ben nog niet gestart met enige cursus. Ik ben nu aan het oriënteren waar ik mij het beste kan inschrijven en welke methode het best bij mij past. Ik wil graag in maart beginnen (na mijn vakantie).

@Tapas,
Ja het weekend is hier ook niet verteerd.
Succes morgen met het schilderen.

@Water,
Begin er achter te komen dat jij van films kijken houdt.

@Marjo,
:)

@Anna,
:)

@Gem,
:)

@ISO,
Goed zo! :present:

Zo, zeg, eindelijk bijgelezen. Had ondertussen nog iemand aan de chat. Het houdt niet op vandaag. Gelukkig is de dag over een dik kwartier voorbij.
Ik ga nu de vaatwasser eens opzetten. De was mag tot morgen wachten, geen zin meer in.

Al die gaan slapen: welterusten.

Al die hier niet waren vandaag, en dan denk ik o.m. aan Benthe, Soothe, Trees, Trui, ... hopelijk tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas,
Ga ik ook doen.

Vandaag is bij een oud zeer boven gekomen. Ik was dat helemaal vergeten of ik had het verdrongen, geen idee. Zeker is wel dat het een jaar van mijn leven betreft. Moet het zelf eerst goed bekijken. Misschien dat ik het met jullie deel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...