albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Benthe,tuurlijk zijn wij zelf gaan zuipen, natuurlijk hebben wij anderen bedrogen, belogen om maar te kunnen drinken, maar we zijn, wel gaan drinken omdat we niet wilde voelen, en daarmee bedoel ik de dingen, weet even niet hoe ik het anders moet noemen, die ons pijn deden, te verdringen, daarmee bedoel ik de dingen die ons zijn overkomen, dat jij geen kinderen hebt is niet jouw schuld dat ik geen kinderen heb niet de mijne, dat bedoel ik met dingen die je zijn overkomen,en dat jij geen gevoel hebt nou daar heb ik nog noooooit een seconde aan getwijfeld, en je gezonde boeren verstand wees er blij mee want gelukkig heb ik er ook een dosis van meegkregen anders zat ik nu niet hier.Maar ik ben ervan overtuigd dat ik door mijn drank gebruik weggelopen ben van het leven ik heb het 10 jaar teruggehad en dat wil ik weer, en jij en anderen op dit forum helpen mij daar enorm bij.Albi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ik voel me ineens erg moe, ga op zijn Blacky's even een siesta houden.Laters! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Beste Blacky,Als ik zo je verhaal lees dan word ik stil van. Wat ben jij een verdomd sterke vrouw. Mijn complimenten. Trouwens alle forumleden zijn sterke mensen, die keer op keer bewijzen dat de mens voldoende in zich heeft om een verslaving boven te komen. Knap gedaan allemaal.Ik denk dat ik vanaf nu zoals de uitdrukking is count your blessing, mijn leven zal zien.Liefs,Sandra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Cacao, herkenbaar, het niet weten wie je bent en de symbiotische moeder dochterrelatie, al was de mijne dan niet aan de drank. Wat een bekentenissen weer vandaag, het lijkt wel of ons aller beerput met emoties opeens open staan, maar je kan het maar beter kwijt zijn dan ermee rond blijven lopen.Op het moment worstel ik alweer een hele tijd met eten, is het niet het drinken dan is het dus het eten, hoezo een oraal typje? zo heb ik ook tot mijn 35e bijna duim gezogen. Ik was bijna 20 kilo afgevallen tijdens mij eertste stoppoging en al ging ik daarna weer drinken, ik bleef netjes op gewicht, tot vorig jaar juni mijn huidige stopperiode en nu komen de kilo's er gestaag aan, en dat wil ik niet. Ik weet wat ik moet doen om gezond te leven en doe het ook maar ondertussen zit ik maar mooi mijn emoties weg te proppen met eten... en word daar weer disthym depressief van...Uiteindelijk heb ik me net bij Annazorg aangemeld voor eetproblemen, hoop dat ik dat dan ook weer meer in de hand heb. Want het wordt weer een obsessie en bij elke kilo die erbij komt wordt ik bozer en omdat ik boos wordt eet ik weer meer en hardlopen met meer kilo's doet weer zeer aan mijn kuiten dus voor ik het weet heb ik ook weer een blessure en als ik niet hardloop is het mijn eigen schuld en... tralalalala, circeltje weer rond! Tijd om daar weer goed mee aan de slag te gaan want die neergaande spiraal gun ik mezelf niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ja ik snap het nu beter Albi, wat je bedoelt met "overkomen". Wat is het naar dat we nou juist gekozen hebben voor een verslaving om de pijn te ontlopen. Ik ben jaloers op mensen die hun pijn zonder wat voor middel dan ook kunnen doorleven. (Nou ja, mèt een middel doorleef je dus helemaal niets.) Wij verslaafden moeten nu niet alleen van alles verwerken maar ook nog eens een verslaving te lijf gaan.Zelf voel ik me daar zwak mee, dat ik het moest ondergieten en vergetelheid zoeken. En omdat ik kwaad op mezelf was dat ik er niet zonder drank aan durfde te denken, ging ik nog meer drinken.Het is nu voor het eerst, sinds een paar maanden dan, dat ik nuchter aan van alles kan denken. De eerste maanden dronk ik dan wel niet, maar toch was het allemaal nog niet echt. Je hersens hebben blijkbaar wat langer tijd nodig om te wennen aan een nieuwe situatie dan je lijf. Nu weet ik vaak ook niet wat ik aan moet met al deze gevoelens en gedachten. En even off-topic: ik wil zo graag de kans nog hebben om dit allemaal te onderzoeken, dus nog even door-leven asjeblieft. Daar heb ik vannacht om gebeden, al ben ik niet zo'n geloofsmens.Ik ben bang, verward, nieuwsgierig, ik wil nog zoveel, en de kans hebben om dat te onderzoeken.Ik weet ook wel dat ik het misschien van een andere kant bekijk. Als je aan mij zou vragen: wil je nog tien jaar door leven met de depressies en de angsten? Dan zeg ik, nee vriendelijk bedankt, asjeblieft niet. Zo'n nare tijd wil ik niet meer, dat grijze, stroperige door het leven waden, elke dag weer een onmogelijke opgave. Naar buiten toe een vrolijke lach, van binnen kapot en een gevoel van gebrokenheid. En toch maar doorgaan.Maar ik heb het idee dat het anders kan. En dat is wat ik geloof en ook zo graag mee wil delen (haha, de domina). Dat je doel in het leven is, dat mooie in jezelf weer terug te vinden.Zo, amen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 tapas als ik mij niet lekker in mijn vel voel dan eet ik juist niet zo zie je maar dat het gat in ons hart voor ieder anders ligt zoals je weet mag ik normaal ook niet lopen op makadam bedoel ik dan nu ik heb zo een zweef toestel hier in huis en daar loop ik soms op , dit belast in mijn geval mijn voet niet , al mis ik wel het lopen in vrije lucht hierdoor , maar beter iets als niets .cacao geniet van je siestake indien ik soms te diep ga en hierdoor andere mensen het moeilijk maak dan zo ik heel graag hebben dat men hier eerlijk over is afgesproken ??ik ga mij douchen en dan eens de wijde wereld in tot vanavond Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Tot vanavond Blacky: ja, je gaat heel diep, maar oppervlakkig gedoe hebben we lang genoeg gedaan met de JWW, zo van: 'lang leve de lol en met mij is niks aan de hand'. De waarheid in de ogen durven te kijken. Moet toch eens gebeuren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Benthe: ik ben ook van jouw berichtje diep onder de indruk. Het is nogal wat je allemaal meemaakt.Gelovig of niet, een gebed gaat nooit verloren. Ik hoop met je mee, dat jij en wij allemaal hier op het forum de kans nog krijgen om zonder die alco, gewoon, vrolijk, blijmoedig door het leven te kunnen gaan. De nodige forumleden beleven dit nu al en schrijven dat het hun goed af gaat en dat ze weer kunnen genieten. Daar mogen we vanuit gaan! Een goed vooruitzicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Lieve lieve Benthe,Ben blij dat wij elkaar gevonden hebben via dit forum, ben zo trots op jou openheid eerlijkheid en je recht doorzee boeren verstand, vannacht heb ook ik veel nagedacht, slaap niet zo best komt door de ontwenning en het echt voelen dat weer naar bovenkomt soms in alle hevigheid, maar gun jou ook zo een 2e kans een kans om het leven nuchter mee te maken ondanks al zijn ups en downs die het dan nog met zich mee zal brengen, het leven echt te leven ja echt leven want dat doe je als je nuchter bent, het gaat in stapjes, maar daar ben je zelf ook al achter, jou ziek zijn maken die stapjes extra zwaar extra groot, maar probeer jezelf niet te hard te vallen probeer jezelf te vergeven, wat gedaan is is gedaan je hebt een fijne vriend die weet hoe je bent en je accepteert zoals je bent je bent eerlijk en oprecht en dat is een heel groot voorrecht, zo te mogen zijn.Wij zullen de obstakels die nog op ons pad zijn gekomen beetje bij beetje toelaten als wij maar nuchter blijven en dat doen we.Heel veel liefs Albi.Ga nu mijn huiswerk bekijken moet antwoord geven op 11 vragen, is nogal wat maar ook dat doe ik beetje bij beetje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Dank je An. Weet je het hoeft niet vrolijk en blijmoedig te zijn, maar ik herken wel erg veel in alle medeschrijvers die zeggen: wie was ik eigenlijk ook al weer? Er is zoveel verloren gegaan in de drank. Zijn we soms bang voor onszelf? Bang voor je boosheid of voor je "nare" eigenschappen. Bang om niet geaccepteerd te worden, terwijl het er eigenlijk om gaat, dat je niet eens de moeite doet om jezelf te leren kennen en te accepteren. En met "je" bedoel ik dus in het algemeen.Dat je een soort model gemaakt hebt, deels door je omgeving en je verleden voorgeschreven en deels door jezelf, waar je aan moet voldoen. Helpen, groot zijn, verstandig zijn, mooi zijn, slank zijn, vooral in dat model passen. Ik wil graag weten wie ik zelf ben, zonder drank. Dus ik ben heel benieuwd of er ook iemand zo denkt en hoe dat te bereiken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 quote: Originally posted by: AnBenthe: ik ben ook van jouw berichtje diep onder de indruk. Het is nogal wat je allemaal meemaakt. Gelovig of niet, een gebed gaat nooit verloren. Ik hoop met je mee, dat jij en wij allemaal hier op het forum de kans nog krijgen om zonder die alco, gewoon, vrolijk, blijmoedig door het leven te kunnen gaan. De nodige forumleden beleven dit nu al en schrijven dat het hun goed af gaat en dat ze weer kunnen genieten. Daar mogen we vanuit gaan! Een goed vooruitzicht. An,ik heb vanmorgen een stukje geschreven, niet vrolijk en blijmoedig, maar zoals het is misschien heb je er wat aan, het heet Kaap Hoorn. Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Rin-tin-tin (nieuwe naam voor Albi) volgens mij is iedereen aan het siëstake gegaan of van schrik aan het nadenken.Ik ga even aan mijn middagbezoek, tot later! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ha Tina: ja ik heb het gelezen 'Kaap Hoorn trotseren', helemaal to the point! Nou ik trotseer 'm wel hoor: I'll survive!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 quote: Originally posted by: BentheRin-tin-tin (nieuwe naam voor Albi) volgens mij is iedereen aan het siëstake gegaan of van schrik aan het nadenken. Ik ga even aan mijn middagbezoek, tot later! Die naam wil ik niet of toch wel??????? NEEEEE Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 quote: Originally posted by: albertinaquote: Originally posted by: BentheRin-tin-tin (nieuwe naam voor Albi) volgens mij is iedereen aan het siëstake gegaan of van schrik aan het nadenken. Ik ga even aan mijn middagbezoek, tot later! Die naam wil ik niet of toch wel??????? NEEEEEBen stiekum ook wel een beetje moe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Tuurlijk word ons leven steeds leuker, anders waren we toch niet gestopt met drinken? het betekent in ieder geval dat we onszelf de moeite waard vinden om voor onszelf te zorgen en daar gaat het om!ik ga naar een verjaardag, niet echt zin, hoop dat er lekkere alcoholvrije dranken zijn en niet teveel lekkere hapjes tot later weer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Goeie dag allemaal,Ik moet alles nog lezen, maar dat zal nog even moeten wachten.Wou iig iedereen nog even bedanken voor de geestelijke steun gisteravond laat.Tot straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ben ook weer terug (boeien !!!!!!! roepen mijn kinderen dan) van voetbal, boodschappen, en een kadootje kopen voor het halfzusje van Zoon en Dochter. Mijn Ex heeft een nieuwe Vriendin en samen hebben ze een Nakomertje zeg maar. Mijn ex was toen 45 en Vriendin royaal 40, maar het Wurm is al weer twéé jaar oud geworden. En morgen wordt het gevierd. Zoon en Dochter gaan alleen met de trein naar Amsterdam, ik breng ze naar Utrecht en stop ze in de trein naar Amsterdam.Voor de kadootjes zijn we ook naar Utrecht geweest, een onwijs grappige speelgoed-camera met een soort flitsje erop en geluiden (wat mij betreft mag het speelgoed dat ik voor Wurm koop héééééél veel herrie maken). Ik vroeg aan Ex wat wil het Wurm nog hebben? Nou ja poppen misschien? Ik zeg weet je niks anders? Eh, neu. Waarop ik opdreunde: stapelblokken, grote puzzel van piepschuim, een leuke auto (vrouwen rijden tegenwoordig ook auto hoor), een schoolbord, boksbal (best geinig) stoepkrijt, speelgoed voor in bad. Maar nu heb ik een reuze grappige camera en een Bumba pop (dat is van TV, daar ben ik te oud voor).Dus morgen gaan Zoon en Dochter alleen in de trein, Zoon doet het wel vaker alleen, alleen vergeet Exje dan altijd te bellen dat hij veilig aangekomen is dat is wat minder leuk dus dan moet ik zelf weer bellen en ........ nou ja laat maar zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Het gaat goed en ik ben blij dat ik niet meer drink.Ik heb vorig weekend een trekgevoel nauwkeurig onderzocht en kwam tot de conclusie: dat ben ik niet.Sindsdien geen trek meer. Emoties worden af en toe sterker. Dat heb ik in mijn contact met het forum gemerkt, ik trok me discussies veel te veel aan. Ik ga voorlopig niet meer in discussie heb ik besloten. Ik vertel over mezelf en probeer soms anderen te ondersteunen. Ik kan niet altijd alles lezen en hoef niet op alles te reageren.Kost me veel te veel energie. Goed, nu weer met frisse moed verder!Ik word af en toe ook overspoeld door hele warme gevoelens voor mensen, zelfs voor collega's (zijn dat dan mensen haha). En dat vind ik fijn, heel fijn. Jemig, straks krijg ik nog een bambihart hihi.groetjes,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 En over de ontboezemingen: het is inderdaad wel erg veel, maar het maakt het schrijven hier ook wel tot een "feest van herkenning". Ik word er wel warm en blij van, ook zoveel hartelijkheid naar elkaar toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ligt het aan de tactus-site dat de boel steeds zo traag is? Dreig steeds vast te lopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leeuw Geplaatst 26 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 # Blacky, Sterke meid! Je bent al heel ver gekomen # Cacao, bedenk je hoe die cirkel met elke stap die je neemt groter en groter word en de pijn van het verleden sleep je met elke stap met je mee. Maar toch, je doet er iets aan hoe zwaar ook inplaats van dat je die steen accepteerd en naar de bodem toezinkt, letterlijk.Nu is het gewoon even doorslepen, ben heel erg trots op je! # de rest, sorry voor mijn vermoeiende verhandeling in de ochtend. Gelukkig zijn er sommige zo overheen gelezen. En ja, het is een mondiale wereld en de kennis ligt voor het oprapen. En de grote puzzel is ondanks alles wat er leeft... nog nooit zo goed geweest voor de mensen.Knuf! Even boodschappen doen, koken, wassen en dan hoppa naar mijn werk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Hadden we eerst Twan met het weerbericht 's ochtends en tegenwoordig Leeuw met de beursberichten!Niks ten nadele van jou Leeuw, van mij mag je, maar ik sla de beursberichten in de krant meestal ook over. Zolang er maar geen voetbaluitslagen worden vermeld Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leeuw Geplaatst 26 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Thanks Kate, ik hou me in Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Iedereen die met het verleden tobt, neem de tijd die je nodig hebt Neem jezelf serieus en geef jezelf het respect dat je van anderen niet hebt gehad of niet krijgt.liefs,Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden