Spring naar bijdragen

woensdag 30 januari

stien

Aanbevolen berichten

ik zit blijkbaar een beetje in mijn mijmeringen , aanleiding ppff ik weet het niet .
ik ben een mens dat al gans haar leven probeert om binnen de lijntjes te blijven , of hoe schrijft men dat in het nederlands ??
als kind kreeg ik regelmatig op mijn figaro als ik iets mis deed , en zeg nu eens eerlijk welke kind doet niet eens iets verkeerd ;)
dit binnen de lijntjes kleuren doe of probeer ik al gans mijn leven toe te passen en owee als ik eens buiten de lijntjes ga en dan men mij dan op mijn vingers tikt ppff dan wordt ik zo klein als een kind of kruip terug in mijn schulp .
waar ik met deze gedachte vandaag kom zo vroeg op de morgen , ik heb er geen flauw benul van , nu ja die hersens van mij zijn soms niet te volgen .
als thuisdrinkster kleurde ik ook niet veel buiten de lijnen , ik denk dat ik een mogelijk twee keer met mijn wagen dronken gereden heb een keer een stoep omver gereden en mijn wiel was vierkant inplaats van rond , maar gelijktijdig doet het mij beseffen dat ik voor het zelfde geld een mens of dier aan gereden had .
albertina schrijft over vriendschappen ik heb ze eerlijk gezegt maar weinig gehad , zat liever thuis in mijn cocoon te drinken .
vriendschappen en kenissen heb ik wel sinds ik niet meer drinkt maar op die 2 1/2 jaar zijn er al veel vriendschappen af gebroken ,in het begin had ik het daar heel moeilijk mee , nobody love's my .
maar het is blijkbaar leergeld geweest en vandaag weet ik dat de vriendschappen die nog bestaan zijn omdat het mensen zijn die in mij geloven .
iedere zaak in het leven heeft aanleiding tot ............
zo heeft de suicide van mijn ma een groot deel van het vertrouwen in de mens in mij kapot gemaakt want vroeger vertrouwde ik iedereen en ja daar is al wel eens misbruik van gemaakt , nu heb ik een stalen muur om mij heen gebouwd mogelijk uit schrik om weer gekwetst te worden maar af en toe is er gelukkig wel iemand die die stalen muur kan doorboren , zou anders maar een triestig leven zijn .
er speelt de laatse dagen regelmatig een liedje doior mij hoofd " niemand laat zijn eigen kind alleen , je bouwd het liefste een muurtje om ze heen " en dan komt het bij mij in mijn hoofd ........ waarom waarom , het is niet omdat ik 46 jaar ben dat ik geen kind meer ben .
zo genoeg mijmeringen want de tranen lopen weer over mijn wangen .
ce ma priere je viens vere toi , ook zo een liedje ppff
ga douchen
maar voornaamste is dat ik ondanks alles diene eerste laat staan en dan ......... kom ik er wel
mijn ............ doen mij aan kothje denken ......... kothje hoe is het met jou ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 246
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
pippi

Gooooooooodmorning forum....

Ja heb wel redelijk goed geslapen, vind die rooibos wel lekker maar werd er niet echt slaperig van. Jeetje het lijkt wel of iedereen snurkt die bij me in bed ligt. Dochter deed de hele nacht niet anders met haar keelontsteking. Wil vanavond eens een keer weer alleen in bed.EÉn nacht alleen.....
:moon:

Nou kids zijn toch naar school gegaan, en Pietje biechtte gisteravond eerlijk op dat ie zo ziek niet was, maar het niet uit kon staan dat zijn zusje zo verwend werd.....

Hihihihi, toch wel schattig, of is dat opvoedkundig onverantwoord ???????
:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daglicht

Uit de chaos van lakens en
voorgevoel opgestaan, gordijnen
open, de radio aan, was
plotseling Scarlatti
heel helder te verstaan:
Nu alles is zoals het is geworden,
nu alles is zoals het is
komt het, hoewel, misschien
hoewel, tenslotte nog in orde.

Judith Herzberg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Was gisteravond met vriendinnen-clubje bijeen. De meisjes met wie ik al heel lang naar het oerol-festival ga, waarbij we steevast op het eiland aangekomen de rosé uit de rugzak halen om in de duinen te gaan lunchen. Wat ik al niet deed om dat ding een beetje koel te houden... en hij zou en moest mee, al was er weinig plaats voor in de rugzak... dan maar iets anders thuis laten. Gisteravond dus. Alle meisjes aan de wijn, met z'n drieën hebben ze er twee flessen doorgejast. Maar goed, als ik mee had gedaan waren het er ws zeker drie geweest.. Maar goed geen behoefte, en hartelijk gelachen om de kroegverhalen en de nogal confronterende foto's uit het verleden.. die wis ik niet meer uit helaas.. Toch dat eenzame gevoel, wat heb ik gedaan, dit wil ik niet meer. Niet drinken gaat me redelijk af, zelfs andere mensen hebben zoiets van; dit is anders dan andere keren. En of ik het ga redden? Jaja, dat denk ik wel. Alleen wat een enorme puinhopen laat ik achter me. Ik dool nog wat rond tussen vuilnisbelt en op weg naar m'n nieuwe leven. Ik zie het nog niet zo duidelijk voor me. Het enige dat ik zeker weet is dat ik niet daar naar terug wil naar die allesvernietigende rokende en nog nasmeulende puinhopen. Altijd weer die twijfel, de stap vooruit lijkt nog zo vele malen groter, dan die enorme valkuil achter me. Één verkeerde stap en..
Nah, niet aan denken, kin omhoog en maar weer door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Hier ben ik ook weer eens.
@ Blacky, voor jou:heart:
@ Benthe , lekker bijna weer naar huis.!
Voor mij vandaag mijn 6e dag! Momenten van euforie en depressieve gevoelens en gedachten komen en gaan. Rondlopen met een verslagen en leeg gevoel. gedachten als: Kan het dan echt nooit meer, proberen om te buigen naar positieve gedachten. pff, heel vermoeiend. Trots savonds mijn bed in kunnen gaan en trots weer opstaan. Rare dromen, waar veel alco. in voorkomt.
Vorige week donderdag zoveel gedronken.. de volgende dag overal blauwe plekken:$ Echt niet meer weten waar die vandaan kwamen?? Wat voelde ik mij vreselijk, maar bracht mij nu op mijn 6e nuchtere dag.
Vandaag drink ik niet!!.
Iedereen het allerbeste, ik ga nu naar het reisburo. Eens kijken voor een vakantie voor de zomer.
Tot laters. liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leek alsof ik er even niet was... en dat was ook zo. Terwijl ik mijn berichtje schreef kwam de moeder van mijn dochter haar állerbeste vriendin binnen, kon nog net op verzenden drukken! kon naderhand moeilijk op de site komen, maar ben er weer ..
Het gevoel met lege handen te staan, en weer helemaal opnieuw te moeten beginnen. Daar moet ik aan wennen. En het gaat per dag, en soms zelfs per week.. durf me nu doelen (hele kleintjes maar) te stellen voor een week. Bijv. deze week kom ik er op tijd uit, ben ik bij het ochtendritueel aanwezig, ook al ben ik hondsmoe.. de slaap komt later weer, maar dan ben ik er. En dat lukt tot nu toe, en volgende week verzin ik er iets bij...

De ramen lappen dus! Kan er nog door heen kijken hoor :)

Dus eigenlijk gaat het vreselijk goed hier. En hoe gaat het met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, achterlangs het leven.. die vond ik altijd erg mooi. Wist eigenlijk niet dat het een gedicht van Willem Wilmink was! Heb me eigenlijk nooit zo in gedichten verdiept, maar vond het erg mooi wat er gisteravond hier voorbij kwam. Soothe, ik vind dat jij altijd mooie gedichten aanhaalt, het raakt me.

Pippi, hoofd vol? Met gedachten of iets anders? Al malende kom ik toch steeds een stapje verder, en probeer ik dingen ook weer los te laten... gek, je moet er doorheen, er lijkt geen andere weg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, gisterenavond belde er een vriend die me vroeg of ik in februari zin had om met een andere vriend weer is een keer te gaan stappen. Ja, had ik wel zin in. Hij begon meteen met dan gaan we wel eerst bij iemand indrinken want dan wordt het niet zo duur. Hihi en toen kwam ik met de opmerking, zal wat mij betreft niet zo heel erg duur worden nou ik op het water zit :D Achgut... en toen kwam ie tot het besef dat hij de enige drinker zou zijn... en had opeens geen zin meer! Raar eigenlijk want mij maakte het vroeger niks uit of mensen nu wel of niet dronken, ik deed dat gewoon wel. Soms dan wel gematigd om niet heel stom over te komen maar toch. Nou heb ik eindelijk het gevoel dat me niks meer afgepakt wordt krijgt iemand anders dat gevoel. Typisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herman van Veen heeft zelf ook mooie teksten.
Pipi, niet alle mannen zijn handig...
De toets eruit pulken met een mesje ofzo? En dan even schoonmaken? Misschien zit er vuil tussen, jeweetwel, kinderhandjes hé...

Spud, flauw van die vriend. Vindt hij jou niet goed genoeg zonder drank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook zo typisch!
Dagen zie ik er tegenop om naar de AA te gaan, neem me zelfs voor om bij de meeting te zeggen dat ik ermee stop. Ben ik er vervolgens dan is het allemaal prima. Ben ik er weer weg heb ik het gevoel dat ik weer met vanalles in m'n maag gesplitst zit wat niet van toepassing is op mij.

Gisteren daarover een open gesprek gehad met de groep. Deed me erg goed en nu heb ik er weer zo'n dubbel gevoel over... Kent iemand dit?

Vluchten is het niet, want ik ga het steeds aan maar wat het dan wel is geen flauw idee! Zit nu te speculeren of het te maken heeft met dat de groep erg gespitst is op de geschiedenis oprakelen. Dat heb ik de afgelopen 12 jaar al behoorlijk gedaan en nu ben ik met mijn andere therapie bezig om in het hier en nu te blijven. Misschien dat het omschakelen zoveel moeite kost en de obstakel vormt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt me niet verstandig pippi om dat met een mesje te doen... Heb dit laatst ook met m'n autoradio gedaan en toen viel het knopje er helemaal uit...

Had ik ff pech, radio helemaal weg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach cacoa zo had ik het niet eens bekeken! ;) Die vriend hangt heel erg aan zijn alcohol dus voor mij zijn die reacties van hem eigenlijk behoorlijk gewoon. Stond er eigenlijk van te kijken dat hij het opperde want hij was zwaar over de piss toen het roken in kroegen werd verboden. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spud,

Misschien heb je wel een beetje hetzelfde dan ik; gun het tijd, je hoeft de beslissing niet nú meteen te nemen, laat het even garen en luister naar je gevoel. het is verwarrend als je met twee dingen tegelijk bezig bent, misschien kun je een lijstje maken met voordelen die AA nu voor je heeft, wat jer er in het hier en nu aan hebt.
:present:

Ben even weg...lunchtime!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, inmiddels alweer,

Ben net even uitgelaten om mee te gaan boodschappen doen, lekker weer even buiten.
Wat ik zo frappant vind is dat ik in gezeldschap nooit moeite heb gehad niet te drinken, terwijl velen op het forum juist getriggerd worden bij sociale gelegenheden, nee ik omschrijf mijzelf dan als een stiekume drinkster, alleen.
Ik dacht het daardoor ook te verbergen, maar als ik nu in de spiegel kijk zie ik toch wel een heel ander gezicht zelfs na zo'n korte periode van niet drinken. Dat gezicht lijkt al meer op mijzelf, gelukkig, want je wordt zo lelijk van jww. En ik ben errug ijdel, helaas. Nee hoor ik vind het wel een positieve eigenschap van mezelf.
Net toen we boodschappen aan het doen waren, voelde ik mij wat ongemakkleijk alle mensen kijken naar je(of dat voelt zo) en daar houd ik niet zo van, sta niet zo graag in de belangstelling, blijf altijd liever een beetje onzichtbaar, tja weer wat geleerd, je kan niet altijd onzichtbaar blijven, best eng.
Marjo wat goed dat je de verleiding hebt weerstaan!!!Chapeau :present:.
En wat zij er weeer prachtige gedichten geplaatst.........

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...