Anna Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Lieverds, het was me weer aangenaam. Ik ga mijn bed opzoeken en mijn ogen sluiten, en hoop spoedig in slaap te vallen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Rudy, bedankt. Altijd goed te weten, dat je niet de enige bent.Toen ik dronk, had ik dit alles niet. ik had een goeie concentratie, een goed geheugen.Nu vergeet ik alles. geen structuur,ik loop maar achter mijn staart aan te hollen, zonder enige productiviteit.Het lijkt wel of ik weefsel versterf in den kop heb. Korsakov??Kan niet goed hebben , dat mijn hoofd niet naar behoren functioneert.Groetje van Soothe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Zeg nog even over dat "recidivisme". Ik voel me er eigenlijk niet persoonlijk door aangesproken, wat er verder over is gezegd. Ik stel een vraag, ik krijg antwoord en ik heb er weer van geleerd. Daar ben ik blij mee. Wie zich daar aan geërgerd heeft, tja, dat vind ik jammer voor diegene. Alleen Pippi, snap ik bij de goden niet wat kanker nou weer met alcoholisme te maken heeft. Ik schoot er eerlijk gezegd wel van in de lach, "de kanker loslaten". En nee, de drank heeft me nog nooit op het punt gebracht dat ik er dood van zou gaan, tenminste niet dat ik weet.En verder heb ik uitgebreid uitgelegd dat ik me niet beter voel dan een ander, dat ik ook nog maar zes en een halve maand op weg ben en net zoveel kans heb op een terugval als wie dan ook. En dat ik daar bang voor ben.Verder heb ik een ontzettend leuke avond gehad en ben niet uit mijn humeur te branden. En dat gevoel gun ik iedereen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 In Spud z'n mooie versje, staat "tijd voor jezelf", dat ontbreekt ten ene male!Groet. Wat zeurt die Soothe vanavond,valt toch niet mee te leven!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Benthe, onderdeel van het debat. No hard feelings!!Zelf kan ik ook wel wat hebben. Pak maar uit.Groeten uit A'dam! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Van het woord "moeten", "mogen" maken, kan vaak ookal een heleboel schelen. Haalt de druk een beetje van de ketel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Dank je Trees, dat had ik ook gelezen. Alleen vóelt het anders. Net weer even 5 minuten met mijn man zitten lullen (deden we anders uren, hetzij nachten over en dan kwamen we nog niets verder). Ik vertel over wat ik voel dat het niet sneller gaat, dat ik op de goede weg..blabla.. En hij luistert, en knikt bemoedigend. Het lijkt alsof hij begrijpt. Ik heb het wel getroffen. Net op tijd. Met hem, jullie en eigenlijk ook wel een beetje met mezelf.Vandaag ff zeuren Soothe. Vannacht even laten bezinken in het kussen..en morgen weer een nieuwe dag..Iemand die 6 jaar droog staat, alles heeft doorleefd, en ons zo bemoedigend kan toespreken, ons zoveel kan leren. Om anderen te helpen, en weer zo van jezelf te houden. Chapeau voor Rudy. Dank man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
karelK Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Nou Spud, als ik anders errugh moet kan 't me niks schelen of ik mag of niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Vroeger dacht ik tien dingen tegelijk te kunnen.Ik onthield alles, was druk druk in mijn hoofd.Op het eind van de dag was ik bek af, maar had niets echt afgemaakt.Resultaat, teleurgesteld in mijzelf en de fles op tafel.Nu neem ik datgeen per dag onder handen wat ik aan kan.Ik hoef bijna niets meer te onthouden.Ben savonds niet bekaf en ga met een tevreden gevoel naar bed.Resultaat, geen zucht naar drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Zat ook te denken zal ik het ff bijstellen... :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Blij dat je het zo ziet pippi, dat geeft de burger moed. De kracht van het forum, even jammeren en dan horen, dat het blijkbaar toch goed gaat!!Pippi, als ik de voordelen en nadelen, naast elkaar zet, slaat de balans door naar de voordelen!Ik denk, dat ik te veel, te snel wil. Geduld is niet mijn sterkste kant.Overigens morgen de crematie. Donderdagnacht overleden, Ik vind het wel lang duren, of is dat gebruikelijk.Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 an truste soothie schrijf hier maar het is den druk die van de ketel moet en dan is schrijven beter he .ivm vergeten ik heb dat ook veel tegenwoordig zal er wel bijhoren vermoed ik .vroeger was onze geest bezoedeld en nu niet meer .ivm wachten op de begrafenis ik weet het niet , mijn vader is in spanje overleden den woensdag en de donderdag al gecremeert mijn ma daar hebben we 4 1/2 maanden moeten op wachten wat een infierno was dat .ivm stoppen met drinken ik denk dat het ook grotendeels af hangt met wat men allemaal mee maakt eens men stopt met drinken .anna ik vindt het mooi geschreven noch de zachte hand noch de harde hand , mensen die mogelijk zoals ik maar bleven hervallen en hebben mogelijk den eerste stap niet gezet en niet toe gegeven dat men alcoholist is tot in de kist .dat ik een alcoholist ben dat weet ik oa door een gesprek met partner vanavond .houtje strijkboutje lukt het een beetje ??en nu lieve mensen ga ik echt ten techtig naar bed bye bye tot in den draai Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Soothe, na het afscheid blijft de herinnering.Ik wens je voor morgen sterkte bij het afscheid nemen van je vriend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 @Soothe,Dat vindt ik ook lang, dat is een hele week tussen het overlijden en de crematie.Nou ja, dat zal wel zijn reden hebben.Sterkte morgen.Ik hoop dat ik ooit ook op zo een vriend(in) kan bouwen als jij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Hoogste tijd om op één oor te gaan.slaapwel allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Forumgenoten,allen bedankt. Ik ga naar dromen land. Morgen de dag waardig opbouwen.En tracht het droog te houden, dat wens ik, ondanks onze verschillen, een ieder toe.Trusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Wou even iedereen goede nacht wensen...alles gaat hier naar wens.Ik besef nu pas hoe ik deze breuk van het forum even nodig ben want mijn hele denken bestond uit het boek en het forum. Ik voel me veel bevrijder van mijn alcoholverslaving en nu al positiever naar werk toe. Dus daar ga ik binnenkort mee bezig samen met een hulpverlener. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Soothe heel veel sterkte morgen:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Mooie woorden om mee te nemen naar bed. Bedankt, zo kom ik (en ik hoop jullie ook) elke dag een stukje verder.Soothe, veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Frederik van EedenDe waterlelieIk heb de witte waterlelie lief,daar die zo blank is en zo stil haar kroonuitplooit in 't licht.Rijzend uit donker-koelen vijvergrond,heeft zij het licht gevonden en ontsloottoen blij het gouden hart.Nu rust zij peinzend op het watervlaken wenst niet meer . . .Uit: Van de passieloze lelie, 1901 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Safi, je gaat goed. Ga zo door!Groetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2008 Lieve mensen,Niemand van ons zit op een uitglijer of terugval te wachten, niet die van een medeforummer en zeker niet die van jezelf.Wat wij kunnen doen, is niet zoveel helaas, want je moet zelf de daad van het stoppen stellen.Dat is heel moeilijk, ik heb het zelf ondervonden.In 2003 kreeg ik door dat ik 'weleens' teveel dronk (eigenlijk was dat gewoon dagelijks, maar ja, je bent een argeloze, ontkennende alcoholist of niet en ik vond mij noch een probleemdrinken noch een alcoholist). In 2005 ben ik begonnen met minderen en stoppen. Eind 2005 naar de verslavingszorg. Halverwege 2006 min of meer droog (nog steeds ontbrak bij mij inzicht in mijn verslaving) om keihard terug te vallen. Daar weer zelf proberen uit te kruipen. Zoekende naar hulp, ondertussen weer minderend. Dan eindelijk begin vorig jaar hier terecht gekomen. Gestopt, 2 dagen later 1 dag flink terugvallen en dan eindelijk gestopt. Nu nog steeds alcoholvrij en daar heel erg blij om, maar wel zeer beseffend dat een uitglijer of terugval altijd op de loer ligt.Een persoon heeft altijd achter me gestaan en dat was mijn vriendin, maar ze heeft me wel door de hel laten gaan. Juist daarom is zij mijn vriendin geworden.Ik heb mij de eerste drie maand (zoiets) aan Charlie opgetrokken. Toen ging het mis. Het heeft niet veel gescheeld of ik deed hetzelfde van schrik. Gelukkig (en dat meen ik) slikte ik Refusal. Sindsdien heb ik mij niet meer aan iemand opgetrokken en heb ik iemand die aangaf dat zij mij haar grote voorbeeld noemde, gevraagd mij niet op een voetstuk te plaatsen. Ik heb thuis steun bij het stoppen. Charlie ontbeert deze steun. Dit maakt het een stuk moeilijker.Ik hoop dat Charlie eerdaags de knop vindt en deze kan omzetten. Dat gun ik haar van harte. Trouwens dat gun ik iedereen.Safi,Ik hoop dat het lukt met arbeidstoeleiding. He, dat zou nog eens mooi zijn. Zo, ik wens iedereen het aller allerbeste en een hele goede nachtrust.Het is genoeg geweest voor vandaag. Ik had allang in bed willen liggen, maar moest voor morgen veel uitzoeken.Slaap lekker en zet 'm op morgen. Laat de drank niet de baas over je zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden