Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Forumgenoten,allen bedankt. Ik ga naar dromen land. Morgen de dag waardig opbouwen.
En tracht het droog te houden, dat wens ik, ondanks onze verschillen, een ieder toe.
Trusten.

• Antwoorden 231
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

Wou even iedereen goede nacht wensen...alles gaat hier naar wens.
Ik besef nu pas hoe ik deze breuk van het forum even nodig ben want mijn hele denken bestond uit het boek en het forum.
Ik voel me veel bevrijder van mijn alcoholverslaving en nu al positiever naar werk toe.
Dus daar ga ik binnenkort mee bezig samen met een hulpverlener.

Geplaatst

Frederik van Eeden

De waterlelie

Ik heb de witte waterlelie lief,
daar die zo blank is en zo stil haar kroon
uitplooit in 't licht.

Rijzend uit donker-koelen vijvergrond,
heeft zij het licht gevonden en ontsloot
toen blij het gouden hart.

Nu rust zij peinzend op het watervlak
en wenst niet meer . . .

Uit: Van de passieloze lelie, 1901

Geplaatst

Lieve mensen,

Niemand van ons zit op een uitglijer of terugval te wachten, niet die van een medeforummer en zeker niet die van jezelf.
Wat wij kunnen doen, is niet zoveel helaas, want je moet zelf de daad van het stoppen stellen.
Dat is heel moeilijk, ik heb het zelf ondervonden.
In 2003 kreeg ik door dat ik 'weleens' teveel dronk (eigenlijk was dat gewoon dagelijks, maar ja, je bent een argeloze, ontkennende alcoholist of niet en ik vond mij noch een probleemdrinken noch een alcoholist). In 2005 ben ik begonnen met minderen en stoppen. Eind 2005 naar de verslavingszorg. Halverwege 2006 min of meer droog (nog steeds ontbrak bij mij inzicht in mijn verslaving) om keihard terug te vallen. Daar weer zelf proberen uit te kruipen. Zoekende naar hulp, ondertussen weer minderend. Dan eindelijk begin vorig jaar hier terecht gekomen. Gestopt, 2 dagen later 1 dag flink terugvallen en dan eindelijk gestopt. Nu nog steeds alcoholvrij en daar heel erg blij om, maar wel zeer beseffend dat een uitglijer of terugval altijd op de loer ligt.
Een persoon heeft altijd achter me gestaan en dat was mijn vriendin, maar ze heeft me wel door de hel laten gaan. Juist daarom is zij mijn vriendin geworden.
Ik heb mij de eerste drie maand (zoiets) aan Charlie opgetrokken. Toen ging het mis. Het heeft niet veel gescheeld of ik deed hetzelfde van schrik. Gelukkig (en dat meen ik) slikte ik Refusal. Sindsdien heb ik mij niet meer aan iemand opgetrokken en heb ik iemand die aangaf dat zij mij haar grote voorbeeld noemde, gevraagd mij niet op een voetstuk te plaatsen.
Ik heb thuis steun bij het stoppen. Charlie ontbeert deze steun. Dit maakt het een stuk moeilijker.
Ik hoop dat Charlie eerdaags de knop vindt en deze kan omzetten. Dat gun ik haar van harte. Trouwens dat gun ik iedereen.

Safi,
Ik hoop dat het lukt met arbeidstoeleiding. He, dat zou nog eens mooi zijn.

Zo, ik wens iedereen het aller allerbeste en een hele goede nachtrust.
Het is genoeg geweest voor vandaag. Ik had allang in bed willen liggen, maar moest voor morgen veel uitzoeken.

Slaap lekker en zet 'm op morgen. Laat de drank niet de baas over je zijn.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...