Spring naar bijdragen

Donderdag 31 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond allemaal!

Zo weer lekker gegeten met een vriendin, doodordinaire bruinebonen errug lekker op zijn tijd.
Blacky, allemaal voor het pootje en ik heb ze lekker allemaal op de kast gehangen Hihihi ;)
zo lief van iedereen , ik lijk wel een klein kind maar ik kan heel blij worden van dit soort dingen.
Nu even een lekker bakje Cappucino..........

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Safi ik weet wel waarom je me leuker vindt...je leest me hier gewoon minder.


Pippi dan moet je je berichtjes nog maar eens na lezen van een maand geleden bv, toen schreef je alleen korte zinnen en kon af en toe goed vinnig uit de hoek komen.
Nu ben je veel losser en schrijft over wat je bezig houd...mij bevalt het!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Safi ik weet wel een tip om jouw krullen een "streak" te geven zonder er veel geld voor uit te geven. Als je wil zoek ik het wel op.



Kom maar op met die tip!

Trees die van jouw ga ik ook uit proberen!
Kan toch niet veel mis gaan met mijn haar, als ze maar niet gan knippen, verven is prima.

Corinne weet je nog dat je benieuwt was naar mijn haar...wat vond je er nu van nu je het gezien hebt..en ik vis alleen naar complimentjes hoor!:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees de hulde is wederzijds :present:, want jij gaat ook goed! We wensen ons allen het beste, toch.

***Blacky, het was een nette dienst. De man was een heftige drinker. 17 maanden geleden gestopt en alle drinkers het huis uit gekinkeld. Verviel ook een beetje in een zelf gekozen isolement.
Weinig familie, dus het was rustig.

Adiós latifundista mía.


P:S, hij was gestopt, zonder Forum of AA. Hij zei, het was genoeg en hield zich er aan!!

Groet Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was eens een roedel wolven die ergens heen reisde. Ze moesten allemaal een kant op om te kunnen overleven, dachten ze. Soms was er een wolf die een andere kant op wilde. Hij jankte dan niet precies zoals de roedel wilde. Daar werden ze bang van, want misschien werden ze dan wel ontdekt!
Dat was dan een eenzame wolf.
Toen ontdekten de wolven dat er meer wegen bestaan om naar een land te reizen dat goed voor ze was. De een besloot om met die mee te gaan en de ander weer met een ander wolfje. Ze kwamen toch wel goed terecht. En er waren ook wolven die helemaal alleen verder liepen. Ze vonden dan wel weer ergens anders een plek waar ze wilden zijn.

En zo wens ik jullie ook allemaal je eigen weg naar de plek waar je wil zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, je zou je af kunnen vragen waarom jij je aangesproken voelt door berichten niet eens gericht aan jou.

Ik denk dat je eigen pijn van weleer naar boven komt bij het lezen van sommige berichten.
De spiegel van je eigen leed.
je wilt de ander behoeden voor het verdriet of pijn die je zelf ervaart.
Maar PIpi, jou pijn ziet er anders uit dan mijn pijn.
Je kunt de ander zijn pijn niet vóór zijn.
Ieder zal zijn pijn of verdriet aan den lijve moeten ervaren.
je hebt in feite het recht niet om op deze manier in andermans leven in te grijpen.
Hoe goed ook bedoeld.

Je doet de ander daarmee te kort.

Pipi ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want deze situatie is voor mij moeilijk, begrijpelijk uit teleggen.
Let wel dit is geen beschuldiging aan jou adres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat is een lieve wens van je Benthe...ik hoop dat jij ook terecht komt op de plek waar je wilt zijn en heel binnenkort is dat op de boerderij met Max, je lief, katten en kippen..dus ga ervan genieten.

An


quote:


Het is iets wat me niet loslaat!

Safi: interessant, wat is dat IETS???



Ja wat is dat iets?

Drank,
alcohol,
de controle willen verliezen,
even niet helder denken,
niet rationeel zijn.

Instinctief en onbevangen
gedachten willen delen.
Ongeremd
zonder masker willen spelen
met mensen
met woorden
mijn andere Ik
willen zijn.

Het antwoord is een gedicht geworden uit eigen hand:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

An mijn VETTE excuus voor de verkeerde interpretatie.Je opmerking ging over de laatste mailtjes van Charlie en ik heb het gelezen als pb...


Prima, dan is dat alvast uit de wereld.



.....Misschien kom ik ook een klein beetje op voor de mensen die dat zelf moeilijk vinden soms zodat ze zich veilig blijven voelen hier? ......


Rudy gaf al een antwoord hierop. Probeer wat meer bij jezelf te blijven. Waar ben jij mee bezig. Wat is makkelijk of moeilijk voor jou.

Net als Safi ben ik uiteindelijk blij dat je wat meer schrijft en zodat we in gesprek kunnen gaan.

Ik laat me niet intimideren door vreemdsoortige uitspraken van jou, maar zal er op zijn tijd zeker op reageren en mijn ideeen daarover geven. Daarvoor is dit forum en die vrijheid heb ik.

Jij bent niet vreemd, maar je uitspraken.


Zit je allang op cursus trouwens of nog in de inleiding?




Bedoel je op de internet cursus? van Taxus? je vraag is me niet duidelijk.

Schrijf verder Pippi en probeer me te zien als iemand die het goed met je voorheefd. Ik heb totaal niet de behoeft om iemand af te kraken of te beledigen. Het zit niet in mijn aard en het leidt nergens toe.

Mijn doel is om van de drank af te blijven en het helpt mij ook als ik anderen daarmee kan helpen en soms is dat niet gemakkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: terwijl ik je die vraag stelde, stelde ik het ook aan mezelf en weet je............... hihi jouw gedicht is ook mijn gedicht. Precies idem dito. Alleen zou er nog een paar regeltjes achter moeten.

Misschien kan jij het maar het heeft te maken met: afscheid nemen van een vriend die me blij maakte en me nu heeft belazerd en drank is een illusie die me ook nog ziek maakt. Dus laat maar.

Dat 'iets' probeer ik dus telkens te onkrachten door dat iets als een illusie te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kent iemand dit...erg handig voor mensen met een kleine portemonnai

Letscontact Nederland. L.E.T.S. staat voor Local Exchange Trading System. Een lokaal ruilhandelsysteem met een eigen valuta, zonder rente of inflatie. Wij zijn de overkoepelende organisatie van de Nederlandse Letsverenigingen.

Voor wie niet bekend is met LETS.
LETS is een sociaal, milieuvriendelijk, goedkoop en vooral ontzettend leuk systeem waarin je met andere mensen handelt, niet voor geld, maar voor alternatieve valuta. Kijk voor een LETSkring bij jou in de buurt op de knop LETSkringen in het menu links op deze pagina.

">http://www.letscontact.nl/


Ik begrijp dat men zich moet inschrijven om er aan mee te doen
Maar als je op Letskringen(links) klikt en dan op plaats dan krijg je alle ruilorganisatie bij je in de buurt.
Er stond een stuk over bij ons in de buurtkrant. hoe je zonder geld dingen gedaan kon krijgen door je eiegen diensten en handigheid te ruilen met anderen hun diensten en handigheid.
Bv jij bakt een appeltaart voor iemand en een ander doet daarom je tuin.
Je krijgt namelijk tegoed eco geld als je dingen voor mensen doet en dan kan je dat eco geld later weer gebruiken als je dingen of diensten nodig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pipi ik ben op het antwoord aan jou gekomen door aan mijn eigen situatie te denken waar ik drie zonen heb opgevoed en weet dat zij geestelijk veel te kort zijn gekomen.
Nadat ik de pijn en het verdriet van mijn eigen gemis heb leren kennen, had ik de neiging om mijn kinderen te waarschuwen voor al het leed dat hun nog te wachten stond.
Maar Pipi dat mag ik niet.
dan doe ik ze te kort.

Pijn is een voorwaarde voor geestelijke groei.
Ze moeten zelf tegen hun te kort komingen aanlopen en ondervinden of ze daar last van hebben , dan onderzoeken en verwerken.

Maar misschien lopen mijn kinderen helemaal niet tegen de problemen aan die ik in het leven heb ondervonden, want mijn kinderen zijn geestelijk door gegroeid volwassen mensen geworden zonder erbij te drinken, terwijl ik mijn ontwikkeling heb verzopen.

Ik heb zelf een levenlang mijn teleurstelling proberen voor te zijn, en tegen een muur stuk gelopen.
Accepteren dat emoties een deel van mijn leven zijn heeft me van het juk van de verslaving bevrijdt.

Nonderju wat is moeilijk om tot de kern te geraken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog niet eens gestopt dacht ik:
Verrek, het kan wel even.
Morgen is de dag, vandaag nog niet
Wie wil er nou, vandaag de dag, nog verder met het leven?

Zo voort gedaan, alleen vandaag nog
Morgen dan niet meer
Nee echt, dan begin ik met mijn doel
En trouwens, ik zie dan wel hoe ik me dan weer voel.

Zeer klote dame, uiteraard, want drank is dan wel leuk
Zolang je 't neemt, maar wie verneuk
Je dan?
Heel vreemd

Dat ik daarin trap. Zonder meer.
Een negen op je eindexamen geeft je geen garantie
Voor slimheid in je eigen ziel
Wat dat betreft ben ik debiel

Niet drinken is nog maar iets kleins
Het echte werk dat komt nog.
En wat dat is?

Vul het rijmpje zelf verder in....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bezorgd zijn om de ander mag best Pipi, das geen slechte eigenschap.

Maar overbezordheid komt voort uit angst.

Het lijkt erop dat je de ander graag ziet.

Maar je doet je jezelf en die ander te kort.

Als personen die jij goed kent tussen wal en schip dreigen te raken denk ik dat je deze het best persoonlijk kunt benaderen en vertellen wat jij mee maakt hoe ze het ook anders kunnen doen .
Bijsturen in plaats van vóór hen te spreken.
Direkt en daar waar het thuis hoort.

ik ben op deze manier een stuk wijzer geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IETS, wat is dat?
mis ik IETS?

denken dat je een goed gesprek voert maar eigenlijk blijk je te lallen
denken heel gevat te zijn maar wel alles 5x zeggen en de subtiliteit in een gesprek missen
denken ontspannen te zijn maar wel steeds omvallen
denken spontaner te zijn maar wel bij mensen om de nek hangen die daar niet van gediend zijn
denken mezelf te zijn alleen waarom doet diegene dan dingen die ik niet zou doen?
denken je emoties lekker kwijt te raken alleen de volgende morgen staan ze samen met de kater weer te huppelen naast je bed
denken de controle lekker los te kunnen laten maar daardoor dingen doen waar je je de volgende dag voor schaamt
denken dat de mensen je leuker vinden terwijl ze je achter je rug om uitlachen
denken dat Alcohol een beloning is terwijl je de volgende dag daar helemaal niet meer zo blij mee bent.

laat dat IETS dan maar zitten, dan ga ik liever voor NIETS!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TAPAS! Hoera: je hebt het IETS uitgeschreven. Ik noemde het een illusie, maar dit is waarheid.

Benthe: morgen naar huis?????????

Vul verder in.....
Ik kan niet dichten, maar misschien iemand anders wel.

Niet drinken is nog maar iets kleins
Het echte werk dat komt nog.
En wat dat is?

Het echte werk, is het echte leven onder ogen zien.
De kale waarheid zonder schemering.
In eerste instantie drukken de moeilijkheden het zwaarst. We willen wel DIRECT dat rot gevoel kwijt.
Als we doorzetten ontdekken we : 'Heeeee het kan zonder drank'
Bij mij niet zonder de hulp van anderen.

Dan wanneer je lichaam en geest werkelijk zijn ontgift gaan we de schoonheid van het leven ervaren.
Eerst hele kleine lichtpuntjes en dan plots: een nieuwe wereld ontdekken die je niet eerder zag.....

TINA: klopt wel he hoe ik het omschrijf. Jij hebt ook immers 10 jaar niet gedronken!!
Is de knop al bij je om??? Mijn knop bijna helemaal. Soms, dan is het er ineens... de illusie dat......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Door yoga heb ik contact met mijn lichaam gekregen.
Het is bij mij de combinatie van geen alcohol meer, yoga en meditatie waardoor ik lekkerder in mijn vel zit, beter voel en opmerk wat er in mijzelf gebeurt, in lichaam en geest, me bewust kan ontspannen op elk moment, ook tijdens stress, of als ik moeilijker slaap.
Ik doe mijn oefeningen meestal 's ochtends na het opstaan en dan word ik heerlijk rustig en helemaal wakker, gaat het bloed stromen, spieren spannen en ontspannen, en worden er stofjes in het lichaam aangemaakt waar je je lekker bij voelt. Het is voor mij te vergelijken met een verkwikkend, ontspannen bad. Als ik dan 's avonds op de bank ontspannen een boek lees met een groot glas water erbij kan ik me zo heerlijk voelen, dat merkte ik voorheen nooit op. Ik zou niet meer zonder willen. Dan te bedenken dat ik voorheen met snelle hartslag en onrustig gevoel door de alcohol voor de tv zat.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas mooi gezegd maar dan heb je het wel over een uitglijder en niet met wat vrienden 2-3 biertjes wijntjes drinken.
Zoals jij dat IETS beschreef is echt niet dat iets wat ik niet kan loslaten...dat laat ik graag los, dat wil ik nooit meer zien.
Maar om elke dag mezelf onder controle te hebben vind ik nog steeds moeilijk vol te houden.
Het lukt me 1 maand nu bijna 2, maar ik kan je niets beloven.

Ik heb voor mijn gevoel ook HEEL weinig gedronken sinds ik hier op het forum kwam...ik ben vanaf dat moment heel wat bewuster naar mijn alcohol gebruik gaan kijken maar ik heb niet droog gestaan.
Eerst twee mannden droog, toen om de 10 dagen 3 glazen, toen mijn uitglijder en nu bijna weer 2 maanden droog.
En toch voel ik nu al dat dat IETS, die wens niet in controle te zijn al weer aanwezig is, niet vandaag, niet morgen...maar het wil me niet loslaten.
Dus de knop is nog niet om...het is een ilussie

Maar ik weet wel dat ik niet meer dagen wil drinken, hoef te drinken maar ik voel ook dat ik wel weer behoefte heb om gewoon een avond met vrienden, onzin uit te kramen, filosoferen zonder serieus te zijn, ongedwongen lachen om de domheid van het gesprek...ik mis dat wel...als ik eerlijk ben.
ik hoef het niet meer elke dag...zou het verafschuwen maar mis wel dat vrije gevoel...het is moelijk te omschrijven.

Ik mis de zuiperd niet
maar wel de ongedwongen kletskous

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...