albertina Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Blacky,Chapeau!, wat je niet alleen kan en wil, vraag hulp, dat heb je gedaan, je hoeft niet alleen dapper te zijn als het niet nodig is , en zie het is niet nodig alleen te zijn!!!!Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Goedemorgen,Ik heb een zoon, die nog in het bezit is van die intense blijheid van kinderen. Hij ging vanmorgen iets eerder naar school want dan kon hij nog even "windhangen"...Vandaag ga ik beslist proberen om ook even te "windhangen". Gewoon voor het gevoel, mocht het niet lukken, en ik ter aarde storten ivm de zwaartekracht.. dan hoop ik iig een fris hoofd er aan over te houden (oh, en zo'n gezonde appelige blos).Gisteren heb ik het boek, de verslaving voorbij van Jan Geurtz, besteld. Ik hoop dat het vandaag komt met de post, en ik er nieuwe inzichten voor mezelf uit kan halen. Ik vond de discussie die hier gisteren werd gevoerd erg interessant. Ik meen het als ik zeg, dat ik hier iedere dag weer leer. Ik ben blij met het forum, met alle mensen en hun verschillende inzichten. Het maakt dat ik stapjes maak, nu voornamelijk nog in mijn hoofd. Het is belangrijk voor me. Zodat ik niet te ver afdwaal of op een gegeven moment overmoedig word.Mijn vriendin denkt dat ik binnenkort wel weer mee kan naar de kroeg (zonder drank kan het ook héél gezellig zijn, dan drink je toch spa). Maar hoe langer ik er over na denk, hoe minder zin ik heb om überhaupt nog naar een kroeg of met wie dan ook, om zo geconfronteerd te worden met alles wat ik achter me wil laten. Voorheen wilde ik altijd laten zien hoe ADB ik wel niet was door dit soort dingen te blijven doen. Ik denk dat ik het mezelf vanaf nu in die zin maar eens wat makkelijker ga maken... Want eigenlijk denk ik ook niet dat ik het deed omdat ik het zelf nog zo leuk vond. Ik denk aan je Blacky, ik hoop dat het je lukt en je weer een stapje verder komt! Misschien straks even naar buiten, het wil wel doorwaaien vandaag denk ik.De hele ochtend denk ik al aan begraven worden op zo'n oud kerkhof op een terp met een kerk, in zo'n klein dorp op de klei, aan het eind van de wereld, waar het altijd waait. Die stilte die je ervaart tijdens het rondje om de kerk, de zoute tranen die je proeft terwijl de dominee boven de wind probeert uit te komen. Dat afscheid nemen, wat diep in je hart gebeurt, en daarna het warme zaaltje met koffie en cake, waar blijkt dat het leven voor de achterblijvers gewoon doorgaat...Voor Soothe, die vandaag afscheid moet nemen; ik hoop dat hij een mooi plekje in je hart krijgt. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Goedemorgen lieve mensen,Blacky, goed dat je iemand hebt gebeld. Ik sla een arm om je heen en denk aan je.!CPAS: dank dat je mij een leuke vrouw vind! Geldt andersom ook!Charlie: ik begrijp je reaktie helemaal. Ik ben ook constant aan het terugvallen, maar ok ik werk eraan, daar gaat het om. Bij mij is denk ik het probleem dat ik diep in mijn hart niet wil loslaten, verstandelijk wel. soms geen zin heb om te vechten en mij dan laat gaan.Op de meeting zei ik tegen Blacky dat ik nu ong. 4 jaar teveel drink. Oh zei ze; dan heb je de put nog niet bereikt! Dat is blijven hangen! Ik wil die put niet bereiken! dus doe ik mijn best, meer kan ik niet doen.Ik ga nu wat ondernemen, passieg gedrag is niet goed.! liefs visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Charlie, huil maar lekker, dat lucht op.Zijn slaapmedicatie en refusal misschien een idee?Blij dat je bij ons blijft! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Soothe; veel kracht wens ik jou vandaag toe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 ????Zijn voor die put een vereist aantal jaren nodig dan? Die is nieuw voor mij!Marjo, lijkt me lekker, windhangen, ga ik ook eens proberen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Charlie, ik lees je nu.de angst die bij velen hier bestaat, het terugvallen, deel je eerlijk met ons. Dat vind ik knap, want ik kan me voorstellen dat het pijn doet. Zeker na maanden van droog staan. Ik ben blij voor je dat nu kan huilen, en ik hoop dat je daardoor opnieuw kunt kiezen, en oude gewoonten durft te doorbreken en dingen die je niet meer nodig hebt, los te laten. Het is iets waarmee ik dagelijks worstel. ik hoop dat je de knop weer snel terug vindt. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 ppff leuk om te weten is dat ik blijkbaar hier in belgie nog halfbroers of zusjes rondlopen heb , zouden die even gek als ik zijn maar ik stop met de papieren zoeken is niet goed voor mij .visje men moet niet eerst de bodem van te put bereiken he , want eens men daar zit ppfff moeilijk succes marjo als je het gelezen hebt allez als je het hebt laat je mening weten ivm dat boek .en je schrijven over begraven worden ik hoop dat ik dan terug naar spanje mag mi pais soothie sterkte in gedachten ben ik bij jou lieverds ik ga een beetje spelleke spelen op pc verzet eventjes mijn dangerous mind Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Blacky, wat goed dat je steun zoekt bij deze 'rot'klus. Dat je die kennis en je partner gebeld hebt (en ons ingelicht) en het nu niet meer alleen gaat doen. Het gaat een zware klus worden maar als je er doorheen bent ben je weer een stap verder, eerst het bezoek aan het huis van je ouders wat al waanzinnig veel van je gevraagd heeft, en nu dit stukje verwerken. Het is zwaar maar je bent zo goed bezig en ik weet zeker dat het je gaat lukken!!! Charlie en Spud, lees ook de andere berichten van gisteren. Deels herken ik het, ik ben ook geen totale droogstaander, heb 1 terugval gehad en heel soms nog 1 of 2 drankjes genomen, maar ik was vaak bozer op mezelf dan op de mensen hier of de reacties. Ik vind dat wel degelijk wordt gezien wat goed gaat. of het nu een dag een week of een maand is, of gewoon een positieve stap die iemand in zijn leven zet, daar wordt altijd belonend op gereageerd. Maar hoe ga je om met iemand die aangeeft dat ie gedronken heeft? Wat wil diegene horen? Dat het zo erg is en dat je gestraft moet worden? dat het niet erg is en er morgen weer een nieuwe dag is? Bij de een werkt het ene, bij de ander werkt het ander. Geef aan wat je nodig hebt als je gedronken hebt terwijl je dat niet wil dan kunnen we je alleen maar verder helpen, als je dat wilt tenminste... want zelfs dat kan voor iedereen anders zijn.Ik lees in Benthe's berichtje van gisteren dat het HAAR kan ergeren als mensen terugvallen, die ergernis heb ik soms ook wel. Gewoon omdat alcohol zo ontzettend zelfdestructief kan zijn. Dat zegt niks over de terugvallende persoon maar over degene die dat gevoel heeft en bij mij persoonlijk zegt het iets over de machteloosheid die ik erbij voel als iemand zichzelf pijn doet. Ik wil niet dat iemand zichzelf pijn doet en wil dat het liefst voorkomen maar dat kan ik niet.Uitglijders worden gezien omdat dat is waar we allemaal mee proberen om te gaan denk ik, je leeft mee met die ander, je voelt mee met het gevoel dat je je dan zo kwaad en schuldig kan voelen, de schaamte en de boosheid en het gevoel van totaal falen en je weet dat nou net dat gevoel er weer voor kan zorgen dat je verder terug blijft vallen. Daarom ben ik zelf meer van het knietjes afvegen en morgen is er een nieuwe dag want wat gebeurd is is nou eenmaal gebeurd maar blijf er niet in hangen.Je kan zelf kiezen hoe je met die uitglijders omgaat. Ik ben in mijn ogen nu 7 maanden bezig met AdB te zijn, maar in november heb ik een flinke uitglijder gehad en in januari heb ik nog een keertje een beetje gedronken.. toch blijf ik vanaf mijn begindatum tellen al zullen er hier mensen zijn die het daar totaal niet mee eens zijn. Ik kan me daar druk om maken of ik kan bij mezelf blijven. Ik ken mijzelf het beste en ik ben 7 maanden AdB.Het gaat niet om wat anderen van je denken, het gaat om eerlijkheid naar jezelf toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Benthe, tel eerst tot tien!!! Voor de zoveelste keer, zorg je voor onrust!!Niet een ieder is uit het zelfde hout gesneden.Bovendien: C'est la tongue qui fait la musique. Het komt er steeds een beetje bits uit!!!Jij hoeft niet een ieders mening te delen, maar rakel het niet op.Je wilt steeds discussies openen, waar niemand op wacht!!!!Vele malen, ben je ondoordacht uitgevallen. Soms komt excuus, soms niet.Matig je toon een beetje!!!Groet.*** Aanpassing op ondoordachte uitspraak! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Charlie,Ik denk dat tranen laten lopen het beste medicijn is. Ertegen verzetten geeft alleen maar extra spanningen. Voor het slapen heb ik Actavis 7,5 mg gekregen. Heb dat 5 dagen geslikt en merk dat er nu wat meer rust in mijn lijf zit voor het slapen gaan. Slik het intussen bijna een week niet meer... Het schijnt anders te werken dan andere slaappillen maar hoe dat weet ik niet want dit zijn mijn eerste slaappillen. Daarvoor had ik temazepam 10 mg, daar kon ik niet van slapen maar ik merkte wel dat dat de druk van de ketel haalde... Het is moeilijk om de drank te laten staan als je weet dat dat je in zekere zin helpt te kunnen ontspannen en slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Soothe, volgens mij heeft Benthe vandaag niks geschreven en is er gisteren al uitgebreid op ingegaan?Misschien dat het er soms wat scherp uit kan komen bij haar maar ik lees toch steeds haar goeie intenties en de openheid.Ik heb dat ook met dat slapen en slik daar ook iets voor, bij mij is oxazepam 10 a 20 mg daar al genoeg voor. Dat slik ik tegenwoordig ook liever dan dat ik er een fles port ingiet (en de rest nog die op die fles gingen volgen). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 cacao het is zeker geen vereiste dat men eerst de bodem van de put ziet he .het is een zegs wijze of ppff hoe moet ik dit nu uitleggen ik weet het niet zo goed uit te leggen per mail of op papier met mijn mond gaat dat beter hopelijk kan iemand dat van die bodem van de put een beetje uit leggen ??soms drinkt men zodanig door en door en door dat men eerst alles kwijt moet zijn voor men kan stoppen , dit is dus een beetje de bodem van de put .alles kwijt zijn kan door het drnken op een jaar zijn en voor ander 30 jaar begrijp je mij een beetje cacao ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 @ blacky, ik begreep je woorden wel hoor! en nee, die put wil ik niet in!@ soothe, dank voor je reaktie. ik had , net zoals charlie al het idee hier niet meer te verschijnen tot ik n paar maanden droog sta. Maar dit is vlgs mij toch niet de bedoeling van dit forum. let wel; ik schrijf hier niet mee als ik wat gedronken heb, dan ben ik toch niet voor rede vatbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 En Charlie, als jij gewoon alleen na je nachtdiensten wilt blijven drinken dan is dat je goed recht, dat is dan de keuze die je maakt en dat is okee, zolang jij daar achter staat.... maar als je hier steeds dan schrijft dat je gedronken hebt is het voor mij niet meer duidelijk of je dat drinken nou gewild of ongewild doet. En dan is het verwarrend voor mij hoe ik er op moet reageren. Als jij er vrede mee hebt dat je alleen na je nachtdiensten drinkt zou ik het zelf prettig vinden als je op die momenten niet hier schrijft en wel als je nuchter bent, gewoon omdat ik het moeilijk vind om met mensen te communiceren die al wat op hebben.sterkte met slapen zometeen en met de hele rit nachtdiensten die je nog moet doen, het lijkt me ontzettend zwaar om 8 nachten achter elkaar te moeten werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 31 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Blacky Ik begrijp je heel goed hoor; ik reageerde er alleen op omdat het zo stond geschreven, dat het leek alsof er eerst een bepaald aantal jaren voor nodig was, tot men die put bereikte...Een beetje zout op slakken leggen mijnerzijds :$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Nok Nok NokHiermee rakelen we een heeeeeeeeeele oude discussie op, wat is ADB zijn wanneer ben je dat wel of niet? Maar nu is het een andere vraag: mag je hier alleen schrijven als je ADB bent? Ha ! dan kunnen we het forum opdoeken want dan kom je hier alleen als je adb bent en dan hoeft het dus niet meer. Toedeloe !!!!! (dat is toch niet de bedoeling lijkt me).Hebben jullie weleens een dieet gevolgd en nóóit meer één snoepje gegeten? Schaf het dieet dan ook maar af. Dan hóeft je het niet meer te volgen dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Goedemorgen.Het merkwaardige is, dat ik dus blijkbaar niet iets mag vragen waar ik over in zit. En, wat me ook is opgevallen, dat je afgerekend wordt op 1 bericht, terwijl het inzicht dat je van een goed antwoord krijgt, totaal wordt overgeslagen.Dit overkomt mij wel eens omdat ik nogal recht voor zijn raap ben, maar ik zie het ook wel eens bij anderen gebeuren. Morgen kan je zelf aan de beurt zijn.Charlie, ik heb al uitgelegd dat mijn irritatie voortkomt uit het feit dat de mogelijkheid van weer te drinken, voor mij dan erg dichtbij komt, als ik van een ander lees dat zij of hij toch weer gedronken heeft. Daar word ik bang van. Dat mag ik toch ook vertellen? Of niet? En ook omdat ik het zo vreselijk zonde vind als zo duidelijk blijkt dat iemand het niet WIL, maar toch steeds doet. Er zit geen waarde-oordeel aan vast. Jullie kennen me toch slecht, sommigen tenminste. Ik oordeel zelden over iemand of iets, ik VRAAG dingen omdat ik het graag wil weten en om er iets van op te steken.En Soothe, als jij vindt dat ik voor onrust zorg (zelfs als ik niet eens aanwezig ben op het forum), dan moet je dat melden bij de moderator. Maar misschien kan het zijn dat de dingen die ik zeg of vraag, bij anderen ook wat los maken.Als jullie liever willen dat ik niet meer mee schrijf wil ik dat ook graag weten. Ik heb liever te maken met direktheid dan elke keer mezelf vermoeiend te moeten verklaren.Anders dan ik ben kan ik ook niet zijn. En als dat jullie niet zint, ja, dan kan ik inderdaad beter maar wegblijven hier.Blacky sterkte.Cacao ook sterkte met de beugels van je dochter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Tapas, Benthe heeft niet geschreven, dat klopt!!Charlie, heeft wel geschreven, dat klopt ook!! Of hervatten, met zachte of harde hand moet worden aangepakt, daar waren we klaar mee. Het moet voor mensen met een terugvalpatroon, mogelijk zijn hier te schrijven.Als Benthe daar moeite mee heeft, jammer dan!! Niet de eerste keer dat ze de knuppel in het hoenderhok gooit. IK sta nu een tijdje droog en vind het triest te horen van een terugval, maar iemand moet hier wel z'n ei kwijt.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 @ Houtje:D@ Benthe, van mij hoef je niet weg te blijven, hoor! er is alleen een discussie ontstaan op hetgene wat jij schreef, dat mag toch? Ik kan mij voorstellen dat het voor mensen vermoeiend is om te lezen als iemand onderuit is gegaan. En dat het mensen paniekerig of pijn doet, maar wat moeten we dan doen?daar is het forum toch voor bedoeld? ik kan hier wel leuk zeggen dat het prima gaat, maar dan neem ik niet alleen jullie in de maling, maar vooral mijzelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Ik zou zeggen, schrijf lekker mee, maar dan kan je ook respons verwachten.Ik doe mijn uiterste best niet te drinken!! Maar een hervaller zet mij niet op het verkeerde been en ik stoor me hier volstrekt niet aan.Mag dat gezegd???Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Ik vind het ook niet zo erg hoor Benthe je vraagt de dingen gewoon recht voor zijn raap, ik zit daar niet mee. Ik geef gewoon antwoord.En als iedereen zich om een of andere reden gegriefd gaat voelen en afnokt, blijft er niets meer over.Dus allemaal gewoon blijven schrijven en luisteren en mekaar lezen en reageren.En niemand is perfekt (wie perfekt is....... neme het eerste glas want die kan daarna stoppen en nu lig ik zelf in een deuk, heerlijk toch. Mensen mijn Senseo heeft het begeven. Over ernstige problemen gesproken. En ik heb een fantastisch record bereikt waarover later meer...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Maar niemand zegt toch dat het hier niet mogelijk zou zijn om te schrijven als je een terugval hebt gehad? daar is dit forum toch voor? Zoals ik al eerder schreef is het misschien goed om op te schrijven wat je nodig hebt als je onderuit bent gegaan of dreigt te gaan, want onderuit gaan mag ook gewoon, al kan de een daar beter tegen dan de ander, en vind de een het bedreigend en een ander lastig maar ook dat mag. We zijn nou eenmaal allemaal anders en als je respect hebt voor elkaar mag dat allemaal naast elkaar leven. Dus Benthe niet miepen dat je dan maar gaat wegblijven. Niemand miepen dat je hier niet mag schrijven als je een terugval hebt gehad, want dan moet je hier juist schrijven lijkt mij.Dit forum is gewoon het echte leven en geen utopie. Alle meningen en gevoelens horen daarbij met het pluspunt dat we hier nog even kunnen nadenken voordat we wat opschrijven (tot 10 tellen) en dat alles bespreekbaar is... dat meningen emoties oproepen waardoor we weer wat kunnen leren over onszelf en anderen. Het forum is voor mij een leerschool waarbij ik mag vallen en opstaan op mijn eigen tempo, waar je soms iets ongenuanceerd kunt zeggen maar er altijd weer op kunt terugkomen, waar je 'fouten' mag maken en deze ook weer kan 'herstellen'waardevol dus!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Voor een terugval ben ik niet bang, zolang ik per dag leef, per dag, per 24 uur niet te drinken, zou ik nu te ver vooruit denken zou dat teveel gevraagd zijn van mezelf.Per dag, soms verdeel ik de dag in stukjes, deze stukjes helpen mij de dag nuchter te volbrengen.Morgen een nieuwe dag, weer 24 uur, maar morgen is morgen en vandaag, vandaag, en ik wil vandaag niet drinken.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 31 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2008 Visje, bedankt!! Jij ook succes!!Marjo:vor de rest luitjes, laat maar......net of jullie zo goed zijn.Soothe: succes met weer een dag erbij!!IK ga nu slapen, dus reageer niet meer.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden