Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Safi,
dat klinkt goed allemaal. Lijkt me op je lijf geschreven! Jouw ervaringen op kookgebied in combinatie met je alco- en drugsverleden kunnen zeker helpen!
Ik zou zeker info opvragen!

• Antwoorden 208
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

H'loooo! Ik ben weer thuis, al vanaf vier uur. Wel meteen weer alleen, want manneke moest naar zijn kleinkinderen, altijd op vrijdagavond. Geeft mij niks, kan ik rustig even acclimatiseren. Max zit aan mijn voeten vastgeplakt met superlijm. De katten vinden het wel gezellig maar zijn nog steeds druk bezig met buiten kijken. Ze hebben nog nooit eerder een kattenluikje meegemaakt, het is wel komisch, vooral als de ene net naar buiten wil en vice versa. Kataklap!
De kippen zijn volgens mij veel te dik.

Safi wat interessant, die vrijwilligersbanen! Die eerste lijkt me echt iets voor jou.

Geplaatst

Ja Safi, die eerste daar had ik ook het gevoel bij van: Dat past perfect bij Safi. Leuk!

Pipi, blijf er niet te lang bij stilstaan...ik weet het doet pijn, maar idd, je dochter is het vast alweer vergeten.

Benthe, no place like home...hoe kun je eigenlijk zien of kippen te dik zijn?

Geplaatst

Goedemiddag samen!

Vanmiddag een paar collega's op bezoek gehad, ik ben weer helemaal bijgeroddeld;). Mooie bloemen gekregen en een mega doos Leonidas(moet ik niet te dicht in de buurt hebben) krijg ik zelfs op mijn leeftijd nog puistjes van.

Safi, wat een ontzettend leuk idee dat vrijwilligers werk, ja dat koken lijkt me echt iets voor jou, en goed dat we je gister toch weer op een ander been hebben kunnen zetten.

Benthe, net thuis en nu alweer achter je PC?????? Klinkt gezellig die kippetjes poezen en Max, nu je lieffie nog.......jezelf niet weer opdienen als een fazantje, breek het lijntje niet

Nu ga ik mijn pasta eten tot later.

Tina

Geplaatst

Ik heb geen idee of je kan zien of kippen te dik zijn, heb nog nooit eerder kippen gehad. Ze zien er alleen zo zelfvoldaan en kloekig uit. Net supergrote bollen op pootjes. En de haan steekt er dan wat schamel bij af, echt zo'n held op sokken.

Pippi wat lijkt me dat naar, dat je dochter zo van je weg gaat. Ik weet dat zelf niet want ik heb geen kinderen, maar het is sws naar als iemand van je weggaat met ruzie.
Hier een :musicnote: voor jou er zitten tissues in en kleine lekkere hapjes.

Geplaatst

Pippi...het klinkt mij ook in de oren alsof je dochter het nu allang weer vergeten is.
Wees trots op jezelf dat je hebt volgehouden in wat je wilde bereiken voor jezelf.
Iets minder zorgzaam en perfect zijn als moeder, hun verantwoordelijkheden geven.
Dat ze het niet gelijk leuk vinden was te verwachten...maar alle begin is moelijk...van beide kanten
Als je door blijft zetten op deze weg, zal jij er wel bij varen en de kinderen ook.

Ja leuk hè die vrijwilligers baan...ik ga gelijk maandag er naar toe.
Misschien heftig met exverslaafden en ex gedetineerden maar in ieder geval zijn ze nog jong.
Maar dat zal ze niet minder fel maken, ben ik bang.
Maar koken is weer een hele andere invalshoek, dus ik ga het maar proberen

Geplaatst

Benthe...ik zie het plaatje helemaal voor me Max die vast gesmolten ligt aan je voeten en af en toe met een liefdevolle blik omhoog kijkt:sun::heart:...jullie zullen er beiden van genieten.
Lijkt me ook best lekker voor je, even alleen zijn...dat heb je in het ziekenhuis nou ook niet echt, privacy

Geplaatst

Albi, ik heb nog voor drie dagen schrijfwerk liggen, dan heb ik altijd internet open staan. Dus ja, dan kijk ik hier ook even.
Tv kijken heb ik weinig geduld voor, en een boek kan me momenteel ook niet vasthouden. Ik zou wel van de ratsmodee JWW willen gaan, helemaal niks meer aan mijn hoofd, maar dat doen we toch ook maar niet. Het lijkt zo leuk, hoppa, we gaan er een avond van tussen, niks meer weten of voelen en alleen maar lol hebben. Maar zo is het gewoon niet.
Ben wel blij dat ik mijn eigen laptopje weer heb, niet dat ziekenhuisding.
Daarbij heb ik net mijn avondeten laten verbranden. Dat was erreg dom.

Geplaatst

Hallo,

Ik laat het nogal afweten vandaag. Zoonlief heeft lang aan de computer gezeten voor zijn studie en zelf ben ik natuurlijk ook weggeweest en allerlei dingen gedaan.
Dadelijk moet ik ook weer stoppen, want dan is het etenstijd.
Jullie hebben weer veel pagina's gevuld en ik ga die niet allemaal grondig lezen.
Morgen heb ik mijn 4-mains afspraak en ik wil nog even goed inspelen, het eerste deel van Dolly van Fauré. Ik vind dat een heel mooi stukje muziek en het is zo gevoelig.

Eet smakelijk.
Tot straks.

Geplaatst

Laat je nog wel weten hoe het met die baan verder gaat Safi, en welke je kiest?
Ik moet wel om je lachen: "ze zijn nog jong". Nee, jij bent pas een oudje! :D

Geplaatst

Benthe,

Oh dat gevoel herken ik wel hoor ik heb het vaak als ik gewerkt heb en dan thuiskom, dat zijn mijn triggermomenten, ga dan maar snel je "aangebrande"(zonde) eten opeten of moet je nu wat anders maken?
Het is ook zo dat als als je in het ZH ligt ben je veilig en nu komt het op jezelf neer in het grote mensen bos.
En dat hatsekidee, nee dat kan gewoon niet, maar ik begrijp je wel ik stuur je eventjes een :musicnote: als je dat nu openmaakt, dan zit daar iets heel liefs in en dan gaat het idee van jww snel weer weg.

;)Albi

Geplaatst

Hebben jullie dat nou ook? 's ochtends vol energie, tot an een uur twee 's middags. Dan ben ik alle energie kwijt. Inmiddels al wel bijna 1 maand droog gehouden. Vandag weer zin in wijn, vooral als de moeheid toeslaat. Ga toch vroeg naar bed...

ISO

Geplaatst

ISO,

Nee ik ben juist altijd een beetje hyper zeker als ik van mijn werk kom, dan vind ik het moeilijk om de overstap van werk naar even niets, te maken en daar zit "t 'm bij mij vaak.
Maar dat momentje van ik wil jww is ook wel zo weer over als ik dan even iets ga doen, iemand even opzoeken of boodschapjes, of ik bel iemand op dat wil ook nog wel eens helpen, en dan is dat nare moment wel weer voorbij, maar als ik dan de 1e zou nemen nou dan weet ik het wel.......dan is het hek van de dam.

Sterkte Tina

Geplaatst

ISO ben het met Tina eens, dat moment gaat weer over. Vandaag drink je gewoon niet. Het is alleen vandaag maar. Veel sterkte.

Albi, als bjoetiekeesdames onder elkaar, het klinkt waarschijnlijk stom, maar mijn eerste aanzet om nu echt niet meer te drinken was: ik wil weer mooi zijn.
Ik wil niet meer die opgeblazen kop, die wallen onder mijn ogen, die doffe wazige blik.
Raar klinkt dat hè? Dat zoiets je kan aanzetten om te stoppen met drinken. Nou ja, als het maar helpt ;)

Soothe ging het goed met de hond?
Blacky alweer wat minder hoesten?

Geplaatst

Benthe,

Nou bjoetiekeesdame dat is natuurlijk niet het enige,gekkie;), maar het is wel een hele prettige bijkomstigheid voor ons ijdetuitjes, een vriendin zij mij verleden week dat ik er weer echt op zijn Albi's uitzag, nou dus heb ik vanmorgen extra de bjoetiekees gehanteerd, had er weer helemaal zin in om me op te tutten, en ja natuurlijk gaan we mooi blijven. :)
Ik kan me trouwens geen voorstelling maken hoe je eruitziet, maar wel mooi dat weet ik zeker.

Albi

Geplaatst

In de eerste plaats mijn excuses dat ik zo lang niets heb laten horen.

Helaas is het de laatste tijd niet goed gegaan wat niet drinken betreft, maar ik ben moe, moe en nog eens moe.

Ik wil weer een stoppoging gaan doen, misschien helpt de vastentijd wel.

Iedereen een fijne avond.

Geplaatst

Hoi Cheyenne,

Denk nog eens na over het simpele feit (hadden we het een tijd geleden ook al over) dat je prettiger op je werk verschijnt bijvoorbeeld. Voor mij is dat zo belangrijk, jij hebt ook aangegeven daar moeite mee te hebben na een avondje doordrinken. Alleen zoiets kan mij al motiveren, misschien moet je het juist in dit soort kleine dingen zoeken.

ISO

Geplaatst

ISO: ik was die eerste weken ook zoooooooo moe. Zeker op de middag. Kan dan niks meer hebben. Sinds ik dat gewoon maar accepteer gaat het beter. Ik trek me terug op mijn slaapkamer of ga in bad zitten. Toegeven aan de moeheid en uitrusten. Mijn verklaring is dat het lichaam heel hard aan het werk is om al het gif en verdere afvalstoffen die zich verzameld hebben uit het lichaam weg werken. En dat kost dus energie. Het is dus afhankelijk van de hoeveelheid en hoe lang je achter elkaar hebt gedronken denk ik. Nu heb ik af en toe dagen dat ik kiplekker opsta, maar soms sta ik bekaf op echt dood en dood moe. Nu ik gestopt ben met de slaappillen gaat het nog beter.

Cheyenne: harstikke fijn je hier weer te zien en ik hoop voor je dat het je gaat lukken. De wil is er al, nu nog uitvoeren. Heb geduld en bedenk een strategie voor de valkuilen. Volg je de internetbehandeling van TACTUS hier? Mij heeft het enorm, super geweldig geholpen. Ben tot veel inzichten gekomen. Vooral over mijn denken. Ik gebruikte heel veel 'niet helpende gedachten'.
Nou we horen nog wel van je he?

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...