Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 februari


An

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
marjo

Water; Gefeliciteerd!!!!!
:musicnote:
Het lijkt soms een piece of koekje bij jou. Is dat ook zo?


Dankjewel Marjo!!! Antwoord op je vraag: Ja en nee...

Toen ik dronk, koos ik er elke dag voor om te drinken. Katers werden weggespoeld met nog meer drank, ziektes en pijntjes werden met alcohol verdoofd, frustraties werden verzopen. Dat kostte een hoop energie, je moet echt sterk in je schoenen staan om zo te kunnen blijven leven, je moet er veel voor over hebben om verslaafd te zijn.
Nu kies ik er elke dag voor om niet te drinken, en dat kost evenveel energie. Katers heb ik niet meer, ziektes en pijntjes horen er gewoon bij, en frustraties kan ik compenseren doordat ik nu ook weer de mooie momenten kan waarderen.
Ik sta even sterk in mijn schoenen als toen, ik heb er nu evenveel voor over om nìet te drinken.
Ik wend dezelfde hoeveelheid energie aan voor een ander doel.


quote:


Originally posted by:
blacky

ik heb dat nooit begrepen als men een stap vooruit doet , en drie achteruit waar komt men dan uit ??

allez ik doe dat dan letterlijk hier in mijn living , ik doe een stap vooruit , doe er dan drie achteruit maar op zeker ogenblik sta ik toch met mijn muur tegen de muur ?? of niet soms


BINGO!!! :D
En nu drie vooruit, twee achteruit... dan loop je zo naar buiten... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen lieve forumleden,

:musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon:

Water,
Gefeliciteerd met 10 maanden alcoholvrij!!!! Megaprestatie!!!

:musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon::musicnote::heart::sun::rose::moon:


Cacao,
zielig he? als je meisje net een beugel heeft! Dan heeft ze bij jou ook nog een buitenboord apparaat!
Reken op een paar weken. Iedere keer als ze naar de Ortho is geweest moet het zich weer zetten en helaas gaat dat altijd gepaard met pijn! Wens haar sterkte! En jij natuurlijk met "mee"lijden!

An,
echt onherkenbaar!

Marjo,
je omschrijft het allemaal zo goed en het is zo herkenbaar! En wat knap dat je volhoud! :present:

Soothe,
ik hoop dat de crematie gisteren een waardige afsluiting was! Je hebt het toch maar droog gehouden!
:present:

Sandra,
fijn edag en veel plezier vanavond!

Stien,
sterkte! Het is nu waarschijnlijk voorbij!

Cal,
je bent goed bezig en je bewust van alles! Dat is het fundament!

Tina,
alles goed met je pootje?

Benthe,
mag je vandaag naar huis? En gewoon hier komen hoor! Je krijgt veel voor je kiezen en dan kan je dingen anders zien dan ze zijn of bedoeld zijn! Geniet van je weekend!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we nou als Water doen, en die energie omzetten voor betere doelen, zijn we ook nog milieuvriendelijk. Want we gebruiken de energie die er voor het oprapen ligt.

Bedankt voor je prachtige antwoord Water!
Van water blijf je nuchter. ;)

Dank je Gem! Jij ook!

En nu; AKTIE!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen, zoals ik ook al bekend gemaakt heb bij "wie is wie" ben ik met ingang van vandaag: Lana.
Ik was lunalee, maar om verschillende redenen (herkenbaarheid) heb ik die veranderd.
Verder is dit mijn dag 2 zonder alcohol. Wel moeilijk gehad gisteren, maar vandaag trots. Fijn om jullie strijd ook te lezen, herkenning helpt.
Wish me luck!
Ik wens jullie ook alle geluk en wijsheid in de strijd.
liefs, Lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

aansluiten maar.......
:moon: polonaise!! TADA!!! :moon:
:moon: en we goan nog niet noar hoes, nog lange niet ............. :moon:

:moon: :moon:
mien waar is mijn feestneus, mijn fiestnoes lalalalala
:moon:
:moon:
een vooruit en twee achteruit........ :moon::moon::moon::moon:


Safi: wat zie jij er KOMISCH uit vandaag zeg. Je bent echt on her ken baar!

Surprise, surprise GEM doet ook al mee; het feest kan niet meer kapot!

En ja aan sluiten maar!!!!!!! :moon:
:moon::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een late goedemorgen allemaal.

Voor een ieder die iets te vieren heeft proficiat :moon::present::musicnote:.Water jij met je 10 maanden super een ieder met een andere mijlpaal, het zelfde gewenst.

Blacky,
Toch naar zee? lijkt me heeerlijk, enneh met je rug tegen de muur? Nee liever niet.

An,
Hoe kan dat nou? Die bonbons leken mij juist zo lekker, oh ik zie het al je hebt je normale koppie weer terug.Sterkte in het feestgedruis :D.

Benthe,
Voor als je vandaag naar huis bent, Heel fijn weekend.:present:

Cacao,
oh wel sneu voor je dochter, heb je goed aangepakt niet meteen al die uren.

Spud.
Ludiek!;)

CPAS,
Spannend met je nieuwe job, ben reuze benieuwd of je het gaat doen.

Verder een ieder die ik vergeten ben een fijne dag!

Ja ik doe weer mee ik drink niet vandaag, ik wens een ieder die het moeilijk heeft sterkte.
Er is weer veel gezegd , zo op het draadje gisteravond en vandaag, iedereen is hier welkom, ongeacht terugval of niet, ook met de intentie niet helemaal te stoppen.
Open en eerlijkheid kunnen een steun voor anderen zijn maar ook voor jezelf.
En laten wij niet vergeten wij streven allemaal het doel na onze verslaving onder ogen te zien, en een ieder doet dat op zijn manier, de een keihard recht voor zijn raap de ander stilletjes en wat ingetogen.
Ieder heeft recht op zijn eigen vierkante meter en dat doet mij denken dat de den niet in de schaduw van de cypresse kan leven.......
Respect voor een ieder, dat is wat telt.

Lieve groet Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: wat heet 'normaal', zeer abnormaal, want het is Safi: ze ziet er niet uit he? En je doet weer mee vandaag?! Super de super, dat geeft me moed. Als jij het kan moet ik het toch ook kunnen?!

Lana: roos 2 staat al klaar voor je (((( :present: )))))


He Pippi: is dat een soort criptische omschrijving of zo: snap 'm niet zo: je rolgordijn is klaar??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn hartelijke dank, victualia, voor dit opbeurende bericht, u heeft mij den eerste keiharde-hardop-lach van de dag ontlokt..... en anders had ik die ramen allang klaar, maar de zon schijnt hier, en dan krijg je strepen... :P

kGa nu als den donder windhangen met de hond (die kan het véél beter dan mij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...