Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 februari


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ISO,

Nee ik ben juist altijd een beetje hyper zeker als ik van mijn werk kom, dan vind ik het moeilijk om de overstap van werk naar even niets, te maken en daar zit "t 'm bij mij vaak.
Maar dat momentje van ik wil jww is ook wel zo weer over als ik dan even iets ga doen, iemand even opzoeken of boodschapjes, of ik bel iemand op dat wil ook nog wel eens helpen, en dan is dat nare moment wel weer voorbij, maar als ik dan de 1e zou nemen nou dan weet ik het wel.......dan is het hek van de dam.

Sterkte Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ISO ben het met Tina eens, dat moment gaat weer over. Vandaag drink je gewoon niet. Het is alleen vandaag maar. Veel sterkte.

Albi, als bjoetiekeesdames onder elkaar, het klinkt waarschijnlijk stom, maar mijn eerste aanzet om nu echt niet meer te drinken was: ik wil weer mooi zijn.
Ik wil niet meer die opgeblazen kop, die wallen onder mijn ogen, die doffe wazige blik.
Raar klinkt dat hè? Dat zoiets je kan aanzetten om te stoppen met drinken. Nou ja, als het maar helpt ;)

Soothe ging het goed met de hond?
Blacky alweer wat minder hoesten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe,

Nou bjoetiekeesdame dat is natuurlijk niet het enige,gekkie;), maar het is wel een hele prettige bijkomstigheid voor ons ijdetuitjes, een vriendin zij mij verleden week dat ik er weer echt op zijn Albi's uitzag, nou dus heb ik vanmorgen extra de bjoetiekees gehanteerd, had er weer helemaal zin in om me op te tutten, en ja natuurlijk gaan we mooi blijven. :)
Ik kan me trouwens geen voorstelling maken hoe je eruitziet, maar wel mooi dat weet ik zeker.

Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de eerste plaats mijn excuses dat ik zo lang niets heb laten horen.

Helaas is het de laatste tijd niet goed gegaan wat niet drinken betreft, maar ik ben moe, moe en nog eens moe.

Ik wil weer een stoppoging gaan doen, misschien helpt de vastentijd wel.

Iedereen een fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Cheyenne,

Denk nog eens na over het simpele feit (hadden we het een tijd geleden ook al over) dat je prettiger op je werk verschijnt bijvoorbeeld. Voor mij is dat zo belangrijk, jij hebt ook aangegeven daar moeite mee te hebben na een avondje doordrinken. Alleen zoiets kan mij al motiveren, misschien moet je het juist in dit soort kleine dingen zoeken.

ISO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ISO: ik was die eerste weken ook zoooooooo moe. Zeker op de middag. Kan dan niks meer hebben. Sinds ik dat gewoon maar accepteer gaat het beter. Ik trek me terug op mijn slaapkamer of ga in bad zitten. Toegeven aan de moeheid en uitrusten. Mijn verklaring is dat het lichaam heel hard aan het werk is om al het gif en verdere afvalstoffen die zich verzameld hebben uit het lichaam weg werken. En dat kost dus energie. Het is dus afhankelijk van de hoeveelheid en hoe lang je achter elkaar hebt gedronken denk ik. Nu heb ik af en toe dagen dat ik kiplekker opsta, maar soms sta ik bekaf op echt dood en dood moe. Nu ik gestopt ben met de slaappillen gaat het nog beter.

Cheyenne: harstikke fijn je hier weer te zien en ik hoop voor je dat het je gaat lukken. De wil is er al, nu nog uitvoeren. Heb geduld en bedenk een strategie voor de valkuilen. Volg je de internetbehandeling van TACTUS hier? Mij heeft het enorm, super geweldig geholpen. Ben tot veel inzichten gekomen. Vooral over mijn denken. Ik gebruikte heel veel 'niet helpende gedachten'.
Nou we horen nog wel van je he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tina: ik ben dus thuis gebleven. Heb geen zin om tussen al die bier drinkende mensen te zitten. Ik maak het mezelf alleen maar moeilijk, maar van de andere kant voel ik er nu helemaal niet meer bij.
Ik ben gewoon enorm bang dat dat drankduiveltje weer in mijn kop gaat zitten en dat ik alsnog ga beginnen. Eigenlijk vind ik het niet zo erg, maar dat gezanik aan je hoof 'waarom ga je nu toch niet gewoon mee'.... ja daarom..... Even een paar dagen doorbijten. Heb me vooral bezig gehouden met het koken van pannen vol eten. Kunnen ze na het bier drinken hun buikjes vol eten met gezond voedsel.

En hoe is het met jou. Lukt het nog goed zo???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, en iedereen hier...,
Met mijn zoon beleven we momenteel een soort van 'Goed Nieuws Show'.
Wel relatief natuurlijk, maar het ziet er naar uit dat hij nog even mag doorspelen in blessuretijd.
We hoeden ons voor irreëele verwachtingen en zijn ons er van bewust dat we realistisch moeten blijven maar zijn ondertussen bij het uitzinnige af van blijdschap!
Dank voor jullie medeleven.
Thil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thil ik had je al gemaild dat ik dat zo'n goed bericht vind, ben er nog steeds blij om! Wat heerlijk voor jullie. En blessuretijd kan soms wel eens wat langer uitvallen, wie weet? De wonderen zijn de wereld nog niet uit. In ieder geval van harte.

Albi gaat het met je? Weet je ik kan me vergissen maar je klinkt een beetje eenzaam vandaag. Is dat zo?

Ik heb net mijn "kleindochter" aan de telefoon gehad. Het is voor mij nog steeds raar om te bedenken dat ik een soort oma ben. Ze zei: "daaaag, oma Vie, mag ik morgen bij jou komen?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Ja hoor met mij gaat het goed en lukt best zo, wordt steeds een beetje mobieler dus hoop nu dat ik op de helft ben, dan kan ik volgende week eventjes met iemand meerijden naar het werk en daar even koffie drinken, dat ga ik doen als ik nieuw gips heb.
Ik kijk er ook wel naar uit om weer aan het werk te gaan, zo thuis is niet alles.
Wel goed dat je niet gaat, als je niet zeker van jezelf bent moet je het zeker niet doen, en je levert een goede bijdrage voor alle "feestvierders", je zorgt voor de inwendige mens.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oma Benthe,;)

Klinkt wel leuk, schattig eigenlijk, vind je het ook leuk eigenlijk? Lijkt me ook wel vermoeiend als je het niet gewend bent, als ik vriendinnen met kinderen op bezoek heb gehad of ik ben daar geweest denk ik wel eens pfffffff, nee hoor Benthe ik voel me niet eenzaam, lees je dat zo?
Het is alleen wel zo dat ik me gewoon moet berusten dat ik niet alles kan en daar wordt ik een beetje afgevlakt van, ja zo zal ik het maar noemen, een beetje rusteloos, lezen gaat niet zo tv kijken ook niet, een beetje verveling.
Het wordt tijd dat ik er weer uit kan om te gaan werken, dat komt ook wel weer maar ben een beetje ongedurig.
Vanmiddag waren er een paar collega''s en dan denk ik oei, ik loop een hoop achter, daar wordt ik dan weer een beetje onrustig van, maar dat zet ik maar van me af want dat is voor later zorg daar kan ik nu toch niets mee.

Albi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: ik kan hierop alleen maar zeggen: probeer toch maar te genieten van het niks kunnen doen. Klinkt raar, maar straks heb je het weer druk genoeg. Lekker jezelf optutten, tijd voor jezelf. Je bent aan het opknappen, je ziet er beter uit. Dat geeft toch een kick he? Straks ga je weer lekker werken.
Ik ben eigenlijk nog steeds super lui. Alles gaat in een zeer traag tempo. Maar omdat ik niet drink heb ik zoveel uren 'over' zodat ik denk dat ik uiteindelijk toch nog heel wat doe. Opvallend is dat ik door mijn zogenaamde luiheid ook wel heel erg kan genieten van het moment. Ik heb immers geen haast, ik kan gewoon niet meer haasten. Ik hoef niet snel thuis te zijn voor mijn borrel. Krijg geen stress in de winkel. Het voelt zo kei goed. Nee Tien, ik wil dit keer mijn record van 5 en half jaar wel gaan verbreken wat mij betreft. Ik ben nu beter voorbereid als destijds. En jij Tina? wat denk jij er nu van. Zo na een week droog staan? Want jij was toch ook zo bang in het begin he? Ik heb echt gesmeekt bij TACTUS om me te helpen, HELP me, want ik kan het niet alleen.


Thil: ik ben heel blij met jouw blijheid Thil. Alleen jij kan weten waar jullie nu middenin zitten. Moedig en dapper van je hoe je hier instaat. Petje af. Ik had al lang niks meer gelezen van jou. Kan ook aan mij liggen want alles zal ik wel niet kunnen lezen. De medici zijn ontzettend knap tegenwoordig en een soort geluk moet er ook zijn. Of dat ze net wel voor jou zoon de goede medicijnen hebben. Ja Thil ik ben echt blij voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm-mm Albi, dat ken ik goed, dat rusteloze. Vroeger ging ik dan aan de jww, met alle gevolgen van dien. Het is toch een beetje zoeken, waar moet je jezelf kwijt? Of: wat kan je met jezelf aan?
Wat kleinkinderen betreft, ik heb gewoon een fase overgeslagen. Met het kleine ventje kan ik het heel goed vinden. Maar die is nog maar zeven maanden. Het meisje van twee-en-een-half is wat moeilijker. Dat is een haaibaai. Ik denk dat zij en ik op elkaar lijken, ook al zijn we geen familie.
Ze bedoelt het heel goed, maar tjonge wat een krengetje is dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe: ik heb nog helemaal niet gereageerd op je schrijven. Zo ben je in het ziekenhuis en nu ben je alweer thuis En aan het werken zoals ik begrijp. Tja het leven gaat door en de centjes moeten ook binnen komen he? Moet je maandag weer terug voor behandeling? Nou ja, je vertelt er maar over zoals het je uitkomt. Ik vind je in ieder geval harstikke goed. Je schrijven is duidelijk en confronterend. Dat helpt mij. Ik spreek mezelf geregeld toe: geen gezeur, je wilt stoppen en doe dat dan ook. Wil je dood nou niemand die je tegen houdt. Nee ik wil niet dood, nou dan moet je gewoon die eerste laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik ben blij dat je die baard niet meer hebt. Dat stond je toch niet echt.
Ja, ik ben weer aan het werk, deze week kwam het er niet zo van, maar inmiddels zijn er al drie pagina's geschreven voor een bedrijf. Dat is weer een half maandloon.

Zullen we nog meer carnavalsliedjes schrijven om je op te beuren? Wat kook je allemaal voor heerlijke potten? Wie zijn er allemaal aan het feesten?
Mien waar is mijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Thil is blij omdat jij blij bent met Thil d'r blijheid!:huh:

Alle gekheid op een stokje, ik merk dat ik hier op ADB wel graag wil bijdragen maar niet steeds met mijn 'Kopje Leed' de boel hier lam wil leggen.
Mensen gaan soms ver in het relativeren van hun eigen problemen.
Waar mijn zoon en ik tegen aan lopen is afschuwelijk en gun ik niemand maar...,
met alsmaar je eigen ( ADB-of andere sores) af te zetten tegen het grote leed in de wereld of bij Thil en haar pechvogelzoon)? ...dat helpt volgens mij niet.
Mijn motto blijft 'probeer vrede te krijgen met jezelf'. Hoedanook!
Goed weekend voor iedereen!
Thil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in nee idd geen haast om naar huis tegaan, dat herken ik wel.
Er waren gelukkig ook dagen dat het niet kon de jww, ook vanwege mijn werk.
ja ik sta er nu beter in dan 2 weken geleden, en ben ook niet meer zo heel kwaad op mezelf, dat geeft wel weer rust, maar voorlopig denk ik nog bij de dag, dat vind ik het veiligste, en het is natuurlijk ook weer spannend als ik weer ga werken, op het werk is de verleiding er nooit geweest, maar dan kan ik weer gaan en staan waar ik wil en dat is wel spannend.
Nu zit ik toch een soort van gevangen, straks niet meer snap je? Het is net zoiets als met Benthe die het griezelig vond om van het zikenhuis naar huis te gaan

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe...,
Mijn dwangdeun deze tijd van het jaar...
"Weet-je-wat-ik -graag-zou-willen-zijn...
een bloemetjesgordijn, een bloemetjesgordijn.
Van het plafond tot aan het raamkozijn..."
( de twee pinten)
( ik luister ook naar Bach)

Gék word ik er van...!
Pffft, het is wéér mijn goede geheugen voor sléchte teksten!
Thil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thil,

Ik wil je toch even zeggen dat ik dat niet zo zie, er zijn nog andere zaken in het leven dan ons alcoprobleem, dus voel je nooit bezwaard om hier te schrijven, dat moet je juist wel doen als je daar behoefte aan hebt, en ik vind het heel fijn dat jullie nog recerve tijd gegund is, dat is toch iets om heel blij van te worden. En het is je ook heel erg gegund.

:present:Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thil: ik snap je wel, maar ik weet er alles van wanneer je kind ziek is, geloof me. Je wereld wordt dan heel klein. Mensen hebben het na een tijdje wel gehoord. Een soort isolatie, want dat is op dat moment het belangrijkste. Schrijf gewoon waar je zelf behoeft aan hebt en iemand reageert wanneer die dat zelf wilt.

Benthe: nee nu ff geen carnaval: heb een beetje last van melancholie, is ook niet erg hoor. Ik ga zo naar bed, m'n wekkertje staat op 6 uur. Heerlijk die rust s'morgens en die energie.
Knap van je dat je alweer zoveel hebt geschreven. EEn half maandsalaris is niet nisk.
En wat ik zoal kook? Nu staat er een pan in de ijskast met een ragout zodat ik morgen eigen gemaakt croquetjes kan maken. De jongste is nu al blij en vraagt of hij mag helpen: hij vindt ze heeeeeerlijk.
Verder staat er een mega pan met heerlijke brocolie groenten soep. Een pan gehaktballen en een schotel boerenkool. Morgen komt er nog een mega pan nasi bij en heerlijke eigengemaakte sate etc.
Koken is een heerlijke bezigheid, vooral als je een huis vol goede eters hebt. Ik zelf eet niet zoveel hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thil wat leuk, een dwangdeun, is die term van je eigens?
Het helpt soms als je een lied in je hoofd neemt dat je heel erg mooi vindt.
Zelf heb ik: Things can't go on just like before, but can we still be friends?
Dan gaat zo'n maal-liedje wel weer uit je hoofd.
Ja ik snap dat je hier niet wil schrijven omdat je toevallig een zieke zoon hebt. Dat iedereen daar dan ineens op af springt. Wat trouwens reuze lief is. Maar jij bent hier voor jezelf. En daar wil je toch aandacht voor, denk ik, hoe het met jou is. Dus vertel eens, hoe is het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...