Spring naar bijdragen

zondag 3 februari 2008


Sandra

Aanbevolen berichten

@Cacao,
:)

@Rob,
Het is idd niet makkelijk de alcohol op te geven. Anders zaten we hier niet, he.
Zelf ben ik er achter gekomen dat er veel meer en betere manieren zijn om te ontspannen.
Yoga is er daar een van. Lezen is ook een van mijn hobby's.
Er zijn ook nog andere manieren om te ontspannen. Sommigen gaan uitgebreid douchen of een bad nemen. Je kunt naar muziek gaan luisteren op de manier waarop je dat leuk vindt. Ik vind het bv. leuk om klassiek muziek te luisteren en er in op te gaan, me soms te focussen op een instrument in het orkest.
Zitten wachten tot die trek overgaat is de minst aantrekkelijk en minst effectieve manier gebleken voor mij. Wat anders gaan doen de beste.

@Tapas,
Genniet van het bankhangen.

@Soothe,
Ben momenteel niet zo vlezig bezig. Mijn koppie is momenteel aan het werk. Dat leidt wel tot 'rammen' op het toetsenbord en zo meteen kruip ik nog maar eens achter de piano. Ben nu volop in het 4-mainsgebeuren. Ik ben met 2 stukken bezig, waar ik lekker gevoel in kan leggen. Een eenvoudig stuk, waar ik me op de secondo toeleg en Dolly van Fauré. Die secondo is mij moeilijk, maar ik probeer elke dag een beetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rob, alweer herkenning, ik heb ook 4 jaar lang maar 1x per week gedronken (tenminste dat was mijn streven) om dezelfde reden als jij, ontspanning, die ene avond mocht ik ook flink uit de band springen van mezelf om alle stress van een week weg te drinken. Uiteindelijk ben ik nu helemaal gestopt en het verschil is enorm, al was het maar 1 avond, ik bleef er van afhankelijk en leefde altijd naar die ene avond toe om dan in mijn eentje thuis mijn eigen feestje te gaan vieren (waarna ik bijna 2 dagen ziek was). Het was niet makkelijk om te accepteren dat ik beter droog kon staan dan af en toe drinken en per dag kijken heeft mij gelukkig wel geholpen.. de gedachte nooit meer te mogen drinken vind ik vreselijk moeilijk, maar als ik het gewoon steeds een dag uitstel en goed in mijn hoofd prent dat ik er alleen maar beter van zal worden lukt het wel.

Het is ook een rouwproces waar je doorheen moet. Je laat oude dingen achter je en begint een nieuw leven en dat gaat niet vanzelf., maar stoppen met drinken helpt daar wel bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Anjo,
Ik wou helemaal niet zeggen dat je met wie dan ook moet breken. Ik wou aangeven dat ik het moeilijk vind om met breuken in families om te gaan.
En verder probeer ik met ergernissen en frustratie om te gaan, omdat die mij ook vermoeien en mij tot boosheid verleiden, maar ook een gevaar voor mijn stabiliteit kwa drank opleveren.

@Rob,
Je kunt ook rondom de klok blijven aanmelden, tot je er tussen glipt. Als je er eenmaal door bent, gaat het snel. Ondertussen kun je in een schriftje je alcoholgebruik en je trekmomenten bijhouden. Handig is om daarbij te vermelden waarom je trek krijgt of drinkt (hoeveel), zeg maar je gedachten, wat je op dat moment deed en in welke situatie dat was, vermeld er ook bij hoe je je voelde (blij, boos, verdrietig, gelukkig, ...). Op zich geeft het je inzicht in je gebruik en kun je daar al veel van leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik bevind mij nog steeds in Huize Houtje (grapje)maar ik heb het ontzettend druk. Enerzijds proberen het gewone leven weer op te pakken, met de kinderen eten, een spelletje doen, wassen. Ophangen zodat het benodigde van de lijn gehaald kan worden. Strijken vouwen en zo even niet. Dat is jammer, ik probeer het vanavond weer te doen, voor mij is het ook therapie. Maar het is zo druk in mijn hoofd. Rowaa is naar huis voor het eerst in 3 dagen, heeft zoooo ontzettend veel gedaan voor me en samen met mij afscheid genomen van mijn moeder. Onbetaalbaar (maar dat is niet het juiste woord). Het maakt me niet uit als ik nu te veel zeg.

Wat ben ik ontzettend, vreselijk blij dat ik geen alcohol drink. Ik had nooit donderdagavond om 21 uur in de auto kunnen springen. Vrijdagnacht toen ik thuis kwam, kwam eventjes de vage, niet eens de gedachte aan een borrel voorbij (een whisky of zo) maar de drang naar VEEL spa Rood was sterker. Het was een zweem van een gevoel, meer niet en zoooooo zwak. Het was een pluisje van een vachtje van een gremlin, ik blies het glimlachend weg.

Gisteravond gewoon gekookt, boerenkool en zo. Heerlijk na al die dagen rommelig eten. Ik houd al niet van friet en kan het nu ook niet meer zien. Drie dagen friet is echt teveel voor een jaar lang.

Ik heb de herdenkingskaart voor mijn moeder zelf ontworpen, ik kan hem jullie niet laten zien, maar hij is erg mooi geworden. Er staat een stukje van een van de gedichten (het laatste stukje van In de bergen) op van Kopland die ik haar nog heb voorgelezen. Ik heb voorgelezen over de rivier, over het landschap, over de bergen, over afscheid. Het leek wel of elk woord speciaal gescreven was. We hadden klassieke muziek aanstaan. Ik heb haar geen mooier afscheid kunnen geven en mooier dan ik ooit had gedacht.

Ik wil tegen jullie zeggen: je weet nooit wanneer, maar dit was mijn definitieve moment dat ik denk IK WIL NOOIT MEER DRINKEN. Ik ben er klaar mee.

Binnenkort is er een herinneringsbijeenkomst in besloten kring en ik bestel een krat spa rood voor mezelf. Ik ben zo blij dat mijn emoties zuiver zijn en oprecht. Elke traan, het is nooit een benevelde traan.

Af en toe moet ik huilen, ook om de moeder die ik nooit gehad heb en nooit meer zal krijgen. Maar dat zijn altijd zuivere tranen en eerlijk.

Wat een gemijmer hè. Die Hout is zo nuchter maar kan ook zo emotioneel zijn. Maar dat wisten jullie al.
Ik heb ook zo vaak gedacht de afgelopen dagen (en ook echt gezocht naar een pc in het ziekenhuis, belachelijk, in het WKZ staat bij de ingang gewoon een kluitje pc's voor algemeen gebruik) ik wil dat-en-dat met jullie delen.

Ik heb niet alles bijgelezen maar dat hoeft ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dank aan iedereen, voor alle condoléances en goede wensen. Het is raar, het is virtueel, en toch doet het me ontzettend goed. Meer dan goed. Het is een ADB- forum en geen "neem afscheid van je moeder"-forum, maar voor mij is het meer dan belangrijk te weten dat er zó ontzettend veel lieve mensen aan mij en ons denken. Nogmaals, het voelt niet virtueel maar écht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, een mooier afscheid had je niet kunnen nemen (behalve dan de patatten) en zo te horen ben je helemaal bij jezelf gebleven en nog steeds.
Meid ik ben zo trots op je. Rouwen is namelijk een heel gezonde bezigheid als je stevig genoeg daarvoor in je schoenen staat en dat doe je.
Ik vind het prachtig wat je allemaal voor haar hebt kunnen doen die laatste dag(en) en ook zo zuiver en zo ontzettend Houtje-like!
en vooral zonder beneveling!

van mij krijg je een grote welverdiende droge virtuele knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Houtje,

Laat het verdriet toe en de tranen komen. Een lach, een traan, ze horen bij het leven. Laat ze toe. Je bent een goede dochter.
Zorg goed voor jezelf (daar ben je heel goed mee bezig), dan kun je er ook zijn voor anderen.

Vele aspecten en emoties in ons leven speelden een rol bij ons drinken, zij spelen ook bij ons niet-drinken. Nu is dat deze dagen het overlijden van je moeder. Dit is van grote invloed op hoe jij je voelt.
Het verdringen van emoties en gebeurtenissen deden vele van ons met alcohol. Jij toont nu dat je daar beter geen alcohol bij kunt hebben en dat het beter is om dit zuiver mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag trouwens weer lekker gewandeld; het zonnetje scheen en de frisse wind waaide door het restant van mijn haren. :rose:
Kwam nogal wat mensen tegen die de hond uitlieten en dat deed me terugdenken aan de tijd dat ik zelf een hond had. Ik zou best wel weer een hond(je) willen; nadeel is ik woon op een flat, dus als ik er niet ben kan het beessie niet de tuin in. Stel dat ik (vrijwilligers)werk krijg, ik ben alleenstaand dus dan heb ik toch een probleem.
Het zal dus poes of kat worden. Ik woon op de 1e etage en mijn balkon is maar 1 meter boven het maaiveld..ik maak wel een trappie.
Gezellig hoor, een huisdier :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag allemaal,

Ik heb gisteren en vandaag niet gelezen en ga dat ook niet doen. Het gaat hier goed. Vanmiddag even bij de optocht geweest, maar weer snel, naar huis gegaan. Want nu met de carnaval, komt de trek toch wel. revaar ik nu. Dus er even weg blijven, dan gaat het weer over.

groet, Ferry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@CPAS Complimenten dat je hier in je replies aan iedereen aandacht besteedt. Dank daar voor :present:

@Spud Ben nog steeds graag op mezelf; heb dan ook altijd een latrelatie gehad. Heb sinds kort weer contact met de vrouw waar ik een relatie mee gehad heb. We geven nog steeds erg veel om elkaar maar we blijven op onszelf wonen. Ik geef haar de vrijheid en zij mij. Ze kent erg veel mensen en heeft ondanks haar ziek zijn (wekelijks migraine) een druk sociaal leven. Ik zit in een andere fase en moet alles nog opbouwen. Ik wil absoluut geen aanhangsel van haar zijn door me met haar sociale leven te bemoeien.
Ik kan tegenwoordig wel goed onder andere mensen zijn, daar heb ik gelukkig geen moeite meer mee.
Maar ben toch altijd weer blij als ik thuis ben..mijn eigen gedoetje.
Op visite gaan vind ik een crime. Ik ben liever in gezelschap als er ook gezamelijk iets gedaan wordt.
Een etentje vind ik dan wel weer leuk, maar dat hoeft wat mij betreft niet de hele avond te duren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Spud

Hé Struik, dadelijk weet ik nog waar je woont! Ik kom ook uit Eindhoven
;)



Had nog gekeken of ik bosjes zag bewegen maar niks gezien
:D

:D Grappig, wie weet komt Har nog eens uit dat struikje gekropen. Ik heet Har dus, aangenaam.
Misschien dat we eens een bakkie leut nemen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spud (hoe kom je toch aan die naam?)

Goed, vandaag een lange fietstocht gemaakt om te weten waar de AA zich bevind. Helaas; meer dan een half uur fietsen! En dat 's avonds.
Maar ja, je moet er wat voor over hebben.
Heb nu steenkoude voeten.
Ik vind het zo moeilijk om niet te drinken, dat ik dus naar de AA wil gaan.

Ga jij daar naar toe en hoe vaak?

groetjes Lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Pieper :D

Goed van je dat je wekelijks gaat.
Bij ons is het op maandag (maar dan heb ik cursus), woensdag (maar vrij laat) en donderdag (en dan zo ver weg....)

Iedereen zal wel over me heen vallen, niets geen gemaar!

Nou ja, ik denk dat ik donderdag ga, een flinke fietstocht!

Heb je een lekker dagje gehad, en hoe deed Gizmo het vandaag?

groetjes van lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Katten!!!!
Eigenwijs stelletje zijn het, maar ik heb ooit geleerd van een consumentenprogramma dat je ze niets moet opdringen.
Een vrouw had dat ook gedaan, toen haar cats het niet lustten, had ze net zo lang gewacht totdat ze het aten.
Zijn ze ernstig ziek geworden, want het vlees was niet goed (heb ik wel van geleerd). Alhoewel, ik ben veel te goed, vinden ze het niet lekker, krijgen ze wat anders. Maar i.i.g een les.

Ik kan nu niet goed schrijven want kat loopt over het toetesenbord #@$% neem bram niet kwalijk!

groetjes lana, en ja, om je icon moest ik wel erg lachen, een goede gelijkenis!



:)
Ps: bram is ook altijd aan de race, gewoon omdat het een zenuwkat is. heeft eten niets mee te maken, want de anderen hebben dat niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: emotionele dagen voor je. Knap hoe je ermee omgaat, je straalt een enorme kracht uit.:present:


Corinne: vanmorgen was ik zo super duf. Weer een 'nep kater' van hier tot Tokyo.
Altijd als ik s'avonds een Gremlin heb moeten verslaan sta ik de volgende ochtend katerig op.

Rob ik begrijp je ploeteren maar al te goed. Het is hard werken om van de drank af te komen. Maar verder als vandaag moeten we toch niet kijken. Als ik het woord Altijd ga gebruiken word ik er helemaal naar van. Ik zeg nu tegen mezelf 'voorlopig, heel lang, wil ik hier niet over nadenken en tot die tijd drink ik zowiezo niet'. En dat klinkt ook al erg zwaar.

Vandaag was een heerlijke dag, maar de carnavalsmuziek komt door gesloten deuren en ramen mijn huis binnen. De mensen die constant langs komen. Familie die weg is geweest en met bier lucht terug komen. Ik vind dit eerlijk gezegd loei zwaar en moet alle krachten bijzetten die ik heb. Ik mag van mezelf alles deze dagen Als ik maar niet drink.

Ik zal blij zijn als het woensdag is en dan een hele tijd geen feesten en weet ik veel nog meer.

Nog bedankt voor de hulp gisteravond!!!!!!!

Vanavond drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An: ik herken je probleem maar al te goed.
Vanmiddag kwamen onze kinderen (3 stuks van 17 jaar) thuis, omgeven door een bierlucht.
En dadelijk gaan ze weer op stap.
Als het tegenzit kan ik ze vannacht nog gaan ophalen ook.
Lekker zo in de auto met al die alcohollucht.
Ik gun het de kinderen van harte, maar zelf zal ik blij zijn als het woensdag is.

Groetjes, Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...