Spring naar bijdragen

Maandag 4 februari 2008

Cheyenne

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

Ik heb alles vluchtig doorgelezen.
Antabus en Refusal bevatten dezelfde werkzame stof, nl. disulfiram.
Ook als je er zonder bijwerkingen doorheen kunt drinken, blijft het levensgevaarlijk dat te doen.
Bovendien gaat de afschrikwekkende werking van het medicijn dan verloren.
Je kunt er dan beter mee stoppen.
Dan moet ook nog gezegd worden dat Refusal of Antabus het liefst gebruikt worden met psych. begeleiding.
Misschien is het een optie om een trekremmer te gaan gebruiken. Je hebt Campral en Revia.
Hoe dan ook, je moet de wil hebben om te stoppen.
Als je perse wil doordrinken, dan doe je dat en neem je verder ook geen ondersteunde medicijnen bij het stoppen.
Als je wilt stoppen en het lukt niet met deze hulpmiddelen, dan kun je een opname overwegen, gevolgd door therapeutische begeleiding.

Zo, nu is het tijd om me klaar te gaan maken.

Tot vanavond!

Enne, ik drink niet vandaag en vindt het leuk als jullie meedoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har hoe heb jij dat verzoek ingediend bij tactus? Ik wil namelijk ook liever onder mijn echte naam schrijven (Benthe is mijn tweede doopnaam) maar mijn verzoek is blijkbaar niet aangekomen.

En verder nog voor iedereen een prettige rest van de dag, en voor wie het moeilijk heeft veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tips.....ik kijk wel uit dat ik niet meer drink met refusal, ik wist niet dat het zo gevaarlijk was.....
ik probeer het op eigen houtje, met steun van mijn psychotherapeut, ik heb weinig zin in een opname, ook met mn werk kan ik dat slecht maken, en daarbij komt dat ik 6 weken moet wachten voor een opname....ik ga gewoon weer opnieuw proberen te stoppen, tot zover gaat het goed met oxazepam....ik verveel me alleeen zo, ik moet zoeken naar afleiding, maar niks kan me boeien, ik bijt wel even door.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Eerst een beetje oefenen, als je nooit oogschaduw gebruikt, je kan het proberen met een kwastje of anders een wattenstaafje, als je weinig ooglid hebt kun je ook eyeliner gebruiken.
Kijk als ik je nou kon zien ;)deed ik het eventjes bij je maar ja da's een beetje lastig zo, maar als jij puur natuur mooi vind moet je je helemaal niet gaan opmaken, zonde vind ik dat dan, ik doe het al vanaf mijn 15e werd ik regelmatig bij mijn kladden gepakt door mijn pa, die vroeg dan of ik een klap op mijn ogen had gekregen ':D enhet resluteerde er vaak in dat ik toch wel wat af moest halen....tot mijn kunstwimpers aan toe, ja dat was toen mode hihihi.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, Anjo en Username: voor jullie een aanmoedigings :present::present::present:
Zet 'm op, jullie zijn het waard!

Het weekend weer droog doorgekomen. Had zondagmiddag wat twijfels toen we een spelletje deden en manlief zijn biertje dronk. Ik heb ze ontrafeld, zoals ik laatst aan Safi aanraadde, en ze klopten niet.
Voor gezelligheid heb je geen glas gif nodig en ik ga me er alleen maar rotter door voelen.

Pippi, goed van je dat je naar gitaarles gaat (of je ernaar toesleept). Ik hoop dat je er wat lol aan kunt beleven.

An, klasse hoe je de carnaval doorkomt, maskers af en zuiver gevoel.

Houtje, nog gecondoleerd met je moeder. Ik vraag me ook wel eens af hoe dat voor mij zal worden, als mijn moeder komt te overlijden. Wat komt er allemaal naar boven, verdriet om wat nooit heeft kunnen zijn, of toch wel vrede omdat je er naar omstandigheden het beste van hebt gemaakt.
Je gaat er goed mee om, mooi ook.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo naief is dat niet Pippi,

Want er zijn idd gevallen bekend waarbij Refusal geen effect heeft. en Username is blijkbaar zo'n "geval". Sorru, U, je bent geen geval hoor, je bent een mens van vlees en bloed en heel herkenbaar voor mij!

liefs, lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

U'name, heel naar voor je dat je weer zo'n trek kreeg.
Campral helpt echt niet tegen de trek (zei de ervaringsdeskundige). Het zorgt er alleen voor, dat je, wanneer je drinkt, niet dat roes-effect krijgt. Bij mij had dat tot gevolg dat ik mijn pogingen om die roes te verkrijgen, verdubbelde. Niet zo best dus.
Hoeft natuurlijk bij een ander niet zo te zijn.
Van alleen medicatie kun je het sowieso niet laten afhangen. Ik bedoel, het zijn hulpmiddelen, geen wonderpilletjes. Het kan heel goed werken zoals bij Corinne. Maar als Corinne had willen drinken, had ze waarschijnlijk met die pillen gesjoemeld, zoals Rudy ook al voor zichzelf aangaf. (Als ik jullie even als voorbeelden mag aanhalen, C. en R.) Voor de mensen bij wie refusal/antabus lichamelijk werkt (m.a.w. je wordt na je eerste slok ziek), zit hun kracht er denk ik in, dat ze elke dag die pil (durven) slikken.
Ik denk toch meer dat je bij jezelf op geestelijk vlak moet beginnen, als ik zo vrij mag zijn. Als je diep in je hart niet wil stoppen, helpt daar niks aan, want dan drink je toch wel.
Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je er samen met je therapeut uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har: dank je voor de link.

Lieve Username: er zit maar een ding op, de moed weer bij elkaar rapen en opnieuw beginnen. Gun het jezelf gewoon.

Spud: dank je voor je aardige woorden. Ik heb er momenteel weer enorme enorme, super enorme moeite mee en kan wel huilen van ellende. Ik stond net bijna op het punt om alsnog te gaan, maar ik heb mezelf beloofd eerst hier het forum te bezoeken en ben aan het uitstellen. Heb een dvd van het concert van guus meevis aangezet en een grote fles cola naast me.
Het trekt aan me als een gek.

Anjo: ik huil gewoon met je mee meid. Kop op, we moeten er gewoon doorheen.

Pippi: je zeurt helemaal niet. Een dag kan wel heel erg lang zijn.

Tina: ook dit gaat weer over. pffff.... valt niet mee he?

Blacky: veel kracht wens ik je!

Benthe: fijn je weer te lezen. Ben je thuis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, nee ik ben weer naar mijn luxe hotel. Nog tot vrijdag en dan moet de kuur voorbij zijn.
Hee, je denkt er wel om hè?
Nog maar een paar uurtjes dan is deze dag voorbij. Denk aan morgen, hoe blij je zal zijn dat je niet hebt gedronken.
Dat je er alweer een dag aan vast hebt geplakt, aan de niet-drinkende An die je toch wil zijn!!!!! Ik zou je wel bij je lurven willen pakken. Het heeft toch allemaal geen zin joh, je wil het niet echt.
Wat is er dan dat je zo'n trek hebt?
Grooooote knuffel.

Trees hoe is het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe, ik wist dat niet van campral, ik dacht dat het de trek wegneemt.....
Ik wil dipe in mn hart graag stoppen, maar toch ga ik steeds weer op mn bek, ik weet wel waarom ik weer ben gaan drinken, relatieproblemen vooral.....ik kan moeilijk relaties vast houden, en daar baal ik van.....ik moet daar beter mee leren omgaan....daarvoor heb ik ook psychotherapie, maar op dit moment zit ik met zo'n kater dat ik even niet alles op een rijtje krijg, het zal morgen hoop ik beter gaan en dat ik kan slapen, en dat dat vervelende gevoel in mn maag ophoudt....

bedankt voor je advies....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: Ik kwam binnen en daar zaten er een aantal al vreselijk overdreven te doen. Ach er zit veel meer achter waarom ik er zo'n moeite mee heb allemaal. Veel mensen weten verdomde goed waar ik mee worstel. Zeker mijn man zou je zeggen. Mensen trekken zich daar dus echt niks van aan. OK logisch.
Dan gezellig eten samen, maar dan komen toch de halve liters tevoorschijn. Ik moest weg daar. Gelukkig had ik fijn bezoek vanmiddag waar ik echt van genoot. Maar ineens waren ze weg en toen die leegte ineens. Ik begon weer een tweegesprek in mijn hoofd. 'ik kan nu best nog gaan, even omkleden en ik gooi me zo tussen de mensenmassa, wat maakt het uit' en de andere stem 'hier krijg je spijt van, je bent ergens aan begonnen, morgen zal je spijt hebben, doe dit nu niet, en ga eerst op het forum schrijven, straks zal het beter gaan'. 'ja maar, geen mens die erom geeft als je toch gaat, ze zullen zooo blij zijn als je daar binnen komt, ze zullen me omhelzen'. 'ja met hun dronken koppen, je laat je meesleuren met iets wat niet goed gaat vallen, zeker omdat je nu ruim een maand niet drinkt, doe het niet joh'. Even een indruk gegeven hoe het gaat in mijn hoofd. Dodelijk vermoeiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Liefje denk alleen aan vandaag, je wilt het niet echt, dat weet ik zeker, de tweestrijd snap ik heus wel, maar doe het niet! Een maand naar de kl@te, dat gaat NIET gebeuren, je blijft gewoon thuis als dat beter voor je is, laat een avond het niet verpesten.
En de trek gaat ook weer weg dat weet je ook.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Campral brengt activiteit in de hersenen weer in evenwicht welke door langdurig alcoholgebruik overprikkeld of geblokkeerd is geraakt. Deze uit het evenwicht geraakte activiteit in de hersenen zou in een ander geval behoefte aan alcohol veroorzaken. Op deze wijze heeft men door Campral geen behoefte meer aan alcohol."

Username en Benthe,

Van Campral wordt wel beschreven dat het een trekremmer is. Dus het proberen waard, werkt helaas alleen, wanneer je al een tijdje met alcohol gestopt bent.

Lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, dat tweegesprek van binnen is inderdaad uitputtend. Ik zou willen dat Rudy nu even op het forum was. Die heeft laatst een mooi stuk geschreven over dat heen-en-weer in je hoofd, tenminste ik dacht dat het Rudy was. Dat bericht zou eigenlijk bij tips en adviezen moeten staan.
Ik weet ook niet hoe je dat kan uitschakelen, al dat gekakel van binnen. Het zijn net twee kleuters die welles-nietes zitten te doen, vind je niet? En van zulke kinderen kan je ook doodmoe raken.
Misschien helpt dit: als je die tweespalt nu even zag als twee ruzieënde kinderen, en je was zelf de wijze volwassene, wat zou je dan tegen ze zeggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: de tranen schieten me in de ogen 'geef mij nu je angst', ben een emotionele dweil momenteel.

Benthe: mag ik daaruit begrijpen dat de kuur aanslaat?????
Ja Rudy was het die daarover schreef, was een harstikke goed stuk. Misschien kan ik het nog ergens vinden.

Tina: dank je. Nee ik blijf thuis en drink niet vanavond. WEER heeft het schrijven met jullie van de drank gehouden. Mijn stemmen in mijn hoofd houden zich nu ook stil .

Vraagje: zou ik schizofreen zijn? Ik heb echt twee mensen in mijn hoofd zitten die samen zitten te ouwehoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Gekkie natuurlijk niet, schizofreen, welnee.;) pfffff dus je hebt het weer gewonnen, nou hehe, goed dat je hebt geschreven, maar ik wist dat je het niet zou doen, daarom heb je die vreselijke tweestrijd in je hoofd, en de situatie is er nou ook niet bepaald makkelijk op met dat carnaval.
Ik ben reuze trots op je!!!

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...