Spring naar bijdragen

Maandag 4 februari 2008

Cheyenne

Aanbevolen berichten

Username, dat is heftig.
Misschien dat het voor jou niet werkt, dat kan namelijk gebeuren, dan zou je iets anders moeten vragen.

Of had je wel last van benauwdheid, rood hoofd en hartkloppingen? (sprak zij helaas uit ervaring).

Als je dat had is dat wel heel gevaarlijk. Ik dronk er niet echt doorheen, maar dacht na 2 dagen dat het weer kon, not!
Ik wens je nogmaals veel sterkte om de juiste manier te vinden om te stoppen.

liefs van lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 173
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Charlie, dan doen we het samen.Ik heb vrijdag voor het laatst gedronken en ben nu echt op het punt van hallo, ik ben meer dan dat. Het gekke is dat al de andere keren ik natuurlijk wel een kater had maar nu lag ik emotioneel in puin. Dus nu even niets geen flinke meid, laat je tranen maar lopen. Doe ik ook.
Trek is er ook, had ik bij eerdere pogingen ook nooit en nu denk ik, je komt maar , je gaat ook weer weg en elke keer ben je kleiner.
Ik had zelfs mijn eerste alcodroom vannacht dat duurt meestal weken. Het lijkt erop dat het dus een gevecht gaat worden maar wij laten een verslaving toe. De beslissing ligt uiteindelijk bij ons.

Lieverd, je hebt vreselijke gedachten daar heb je echt hulp bij nodig. je hebt twee heerlijke kleinkinderen,die verdienen hun oma.
Gebruik voor de eerste paar weken Refusal of Antabus, het neemt de twijfel weg.
Heel veel sterkte, meiske! Je bent het waard.

Corinne,
Mr Potatohead is een soort stripfiguur in Engeland, je hebt er ook een spelletje van dan moet je uit en in elkaar zetten.
Poppedeintje geniet van UIT elkaar halen.Dochterlief mag het dan weer in elkaar zetten.

Iedereen nog een fijne dag en een knuffel voor Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote:Vraag:
Hallo,
Ik gebruik 250mg Refusal per dag sinds enkele maanden. Om uit te proberen wat er gebeurt als je toch drinkt heb ik afgelopen week 200 ML whisky gedronken in twee dagen. Ik heb dit bewust gedaan in een periode waarin het niet erg zou zijn als ik ziek zou worden. Tot mijn verbazing gebeurde er echter helemaal niets. Geen last van dronken zijn, maar ook niet van de ziekteverschijnselen die op zouden moeten treden, terwijl er wordt gewaarschuwd dat je al na 1 mg alcohol doodziek zou moeten worden. Is hier een verklaring voor ? Moet ik nu meer of sterkere medicatie gaan gebruiken?

Antwoord:

Dan werkt de Refusal niet bij jou. Dat komt meer voor. Daarom kun je beter overleggen met de arts die jou Refusal voorschreef. Er is namelijk nog een ander afschrikmiddel voor alcohol : Antabus. Het kan best zijn, dat dit wel goed bij je werkt. Een hogere dosis Refusal zal niet veel beter gaan, omdat het domweg niet werkt.

Met vriendelijke groet,
Roelof de Wit, verslavingsarts. unquote

Hoi Username,

Dit heb ik van internet gekopieerd? Zou dat wellicht een optie voor je zijn?
liefs Lana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rvanth,

Ik was gisteren echt ongerust vooral toen je over je gezondheid sprak. Op relatiegebied daar kom je wel uit daar ben ik zeker van. Vertrouw op jezelf en dan komt ht wel goed.

Dhr de Vries, tja..... Ik ben bang dat Joran een echte Antille mentialiteit heeft ontwikkelt tegen over vrouwen. Een van de grootste problemen als steden als Rotterdam. Niet iedere Antiliaan denkt er zo over, natuurlijk.
Wat daar niets mee te maken heeft is zijn character, slim, uitgekookt, bereid iedereen te gebruiken en totaal harteloos. En ik geloof hem niet, ieder normaal mens staat bij een telefoon en belt 911.
Heel eng mannetje.

Dikke knuffel,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi ik slik nu oxazepam 50 mg, om de manische periodes wat te onderdrukken, ik wil graag een dagje meedoen, ik voel me erg slecht, maar weet dat het weer beter kan gaan.

Lana, Antabus heeft dezelfde werking als refusal volgens mij, ik heb het de psych gevraagd, en die zei dat het dezelfde stof was.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even over Refusal en Antabus, bij normaal gebruik kan je er niet door heen drinken tenzij je de hartkloppingen enzo voor lief wilt nemen.

Usersname, jij speelt met je leven. Beide middelen vertragen de verwerking van alcohol, er gebeurd van alles in je bloedvaten en je hart vindt het heel prettig NOT.
bIj verkeerd gebruik kan het tot de DOOD leiden. Het lijkt mij duidelijk dat dit middel niet geschikt voor je is. Ook al denk jij dat je niets voelt, je organen voelen wel wat.

Het lijkt mij ook verstandig om vragen over hoe jij dat dan doet, er door heen drinken. Je niet beantwoord. Het is niet hulpvaardig en levensgevaarlijk.

Natuurlijk wens ik je alle sterkte en ga nog eens met je huisarts praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Username Goed dat je hier weer bent. Sterkte!

Heb zojuist een draadje geopend over het autoriteitsprobleem onder Thema's rondom alcoholgebruik.
Ben benieuwd naar jullie mening.

Oooh..dit nog. Ik wordt voortaan liever Har genoemd, dat spreekt me wat meer aan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij werkte de refusal ook niet.

Omdat ik sjoemelde met innemen.
Dan weer wel dan weer niet.
Zeuren over de bijwerkingen.
Ik hield iedereen voor de gek.
Ik koos bewust voor campral omdat ik daar bij kon blijven drinken.
Op deze manier wilde ik mijn omgeving gerust stellen, een rad voor de ogen draaien zeg maar.
Geen gezeur meer aan de kop.
Ik misleidde iedereen met mijn z.g stoppogingen.

Met bovenstaand verhaal wil ik alleen maar zeggen dat de gedachte achter mijn motieven op dat moment niet eerlijk waren.

Diep in mijn hart wilde ik blijven doordrinken, de angst weerhield me te stoppen.

Pas toen ik voor dood onder mijn lege flessen lag koos ik voor mezelf en stopte definitief met drinken.

Ik ben wat mij het meest dierbaar was kwijt geraakt.
Ze stond bij me aan het aanrecht, lag bij mij in bed.
Mijn gezin huis werk, alles foetsch.

Laat het niet zover komen en stop met drinken.
Neem refusal als je werkelijk bereidt bent om te stoppen.
Anders speel je met je leven zoasl Anjo al schreef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

username uit eigen ervaring heb ik niet zo een goede ervaring met refusal /antabuse , de gezegde van onkruid vergaat niet , gaat bij mij heel goed op , sinds dien doe ik het op eigen kracht die eerste laten staan samen met de hulp uiteraard van het forum , mijn andere site's , AA , huisarts en psygologe en nu lukt het mij redelijk .
ben deze morgen naar psygologe geweest en het was heel zwaar momenteel komt er teveel op mij af , en ik kan niet veel gelijk aan , maar het gesprek heeft mij goed gedaan .
nadien boodschappen in de lidl is daar een xxxvrouwmens die blijkbaar niet weet wat geduld is , plaats haar boodschappen op de band nog voor die van mij er allemaal op staan ??
resultaat is al de band begint te lopen haar boodschappen tussen die van mij kletteren , ondertussen zit ze ook nog eens met de winkelwagen in mijn kont te duwen grgrgr , ik heb niets gezegt maar voelde zo een niet normale agressie in mij boven komen ;-((( uiteindelijk vallen haar champigons op de grond ik heb ze heel koel op geraapd en in haar handen geduwd .
ben ik nog niet aan het betalen zit ze al tegen de winkel dame bezig ; ik, heb 12 flessen water , ik heb 12 flessen water meisje vroeg of ze de bus moest hebben :-)
bij thuis komst moest mijn deur het wel even ontgelden ;-((
ik ga nu rusten want zit er een beetje door
tot laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Ik kom er even doorheen denderen, ik voel mij vandaag allerbelabberst, transpireren, misselijk en het is net of mijn hele lichaam in de brand staat, heel griezelig, heb absoluut geen behoefte aan jww, maar dit rare gevoel herken ik helemaal niet.
Hopelijk is het maar 1 dag , blij word ik er niet van in ieder geval.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi mijn gewrichten zitten vol artrose en bij ontsteking artrites.

Erg pijnlijk , waarvoor ik therapie krijg, zwem en probeer per dag een uur op de hometrainer te fietsen om aan de ontstekingremmer met zijn vele bijwerkingen te ontkomen.
Ik slik deze remmers alleen als het echt moet.
De lichamelijke uitval momenten zijn onvoorspelbaar.

Dit heeft niet zozeer met alcoholmisbruik te maken maar wel met mijn manier van leven toendertijd.
12 tot veertien uur per werken per dag was geen uitzondering.
En dat seizoen in seizoen uit.
Een ongeregeld leven waar ik drank gebruikte als brandstof om vol te kunnen houden.
In die tijd dronk ik niet zo bar veel.
Pas toen ik was getrouwd en dagelijks werd geconfronteerd met emotionele gebeurtenissen waarvan ik niet wist hoe ermee om te gaan, begon het overmatig drinken pas goed.
Ik wilde de roes behouden, tot de verslaving toe sloeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi albertina ,
ik wou dat ik jou kon helpen maar weet niet goed hoe .
indien je praat van een gevoel van de muren op te kruipen dit gevoel heb ik momenteel ook .
plus bij mij wel een enorme behoefte an jww wel , maar dan hal ik mij de countdown van af gelopen zaterdag voor het oog , en weet ik dat ik geen jww zal gebruiken .
ik geef jou een virtuele knuffel , en albertina misschien heb je iets verkeerd gegeten ??
sterkte :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Vanochtend weer lekker gewerkt en vanmiddag thuis vanalles gedaan.
Om kwart voor zes moet ik de deur alweer uit voor het kooroptreden.
Dan ben ik pas weer laat thuis.

Pippi,
Ik zag dat bij jou de tijd te langzaam gaat, bij mij gaat die te snel.
Het is niet eerlijk verdeeld kennelijk.

Ik ga een beetje lezen. Tot straks.

Al diegenen die een mijlpaal hebben bereikt (ook 1 dag is een mijlpaal): :present:
Alle zieken: :present:
Alle jarigen: :present:
Iedereen die het moeilijk heeft: sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Dames,

Het gaat al wat beter, het was een heel eng gevoel en ja idd de muren komen letterlijk op mij af, en Pippi, bij mij kruipt de dag ook voorbij het schiet niet op, schrale troost, maar je bent niet alleen ;).
Nee Blacky drinken zal ik ook niet heb ook de behoefte niet, gelukkig.
Af en toe een heel mini gremlinnetje maar dat is zo weer verdwenen.
Sterkte en een :present:voor jullie beidjes.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...