Flower Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Hehoi (an en houtje)Jullie hebben het gelijk, ik moet het zeker eerst ff rustig aan doen en tijd voor mezelf nemen. Ik wil altijd dingen te snel en gooi me altijd over in. Als het nou met eten is, kan geen koekje nemen, maar de hele pak moet op. Of ik begin aan een opleiding, die ik niet afmaak. Duss, nu ff rust. Ik moet wel zeggen, ik heb het gevoel dat ik meer tijd over heb, haha. Ik zit nu te bedenken wat ik zal gaan doen... Ik denk dat ik zo een goed boek ga lezen.Liefs Flower Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 An dat gevoel heb ik ook.Ik kan wel steeds denken , ik moet verantwoordelijkheid voor mijn leven nemen maar dan moet ik wel eerste zeker zijn van de richting en niet weer ergens zonder nadenken mijn intuitie achterna gaan.Eerst me beter voelen zonder alcohol en dan pas stappen ondernemen.Toch voelt het als uitstellen.Maar ik heb de instanties verteld dat ik meer gestimuleerd wil worden, dus misschien moet ik maar eens afwachten wat ze allemaal voor me hebben.En laat het eerst maar eens lente worden, dan is er ook meer energie.En jij An..ga je de grote stap nog ondernemen, je had het over scheiden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Ik kan trouwens niet ,meer typen zonder de gekste typfouten, mijn hersenen kiezen na jaren opeens een totaal andere volgorde van letters en stoppen een spatie waar geen spatie hoort.Dat is erg lastig typen en ik moet steeds hele zinnen verbeteren.Zijn er meer mensen die last hebben van dit soort eigenzinnige 'hersenbreuken'??De concentratie was in het begin erg slecht maar daar ben ik nu wel weer overheen, dat gaat redelijk.De vermoeidheid is ook minder, alleen wie ben ik en wat wil ik doen is nog steeds niet opgelost. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Alle zieken en geblesseerden: beterschap!Soothe,La Vie is het leven. Dat beetje Frans weet je toch nog wel? Of niet? Houtje,'t Is was allemaal. Dat kruipt bij kinderen evenmin in de koude kleren. Sterkte.Ik had de afgelopen week een migraine, 2 paracetamollen en een uur liggen waren voldoende. Dat was in mijn zuiptijd toch wel wat anders. Bovendien was het nu maanden geleden. Je ziet er gewoon goed uit. Ik verdraag geen make-up, ik verdraag bij wijze van spreken niet eens zuivere vaseline op mijn gezicht. Dochter gelukkig wel, dus die kan lekker tutten.Ja, ja, ik ben nog steeds blij dat ik niet meer drink. Mijn lichaam voelt steeds beter en mijn hoofd dus ook. Als dan straks ook nog iets aan mijn depressiviteit gedaan wordt, kan het nog beter worden dan het ooit was.Lieve mensen, ik heb tegenwoordig minder tijd voor het forum en ik ben eerlijk gezegd ook een beetje forummoe. Ik hou jullie wel 'in de gaten'. An,Gelukkig dat carnaval bijna voorbij is. Ik ga nu wat eten en dan wordt het stilaan tijd om mij voor te bereiden op de yogales.Ik blijf droog van binnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Corinne...ik hoop dat je straks bij yoga dat mooie plekje in jezelf ziet en voelt en alle kracht weer terug stroomt die er als kind uit gepest is:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Corinne, wat goed dat je zonder Refusal gaat! Ik wacht er nog even mee, slik het nu om de paar dagen, maar ik wens je succes!!!An, je bent een Kanjer, de laatste loodjes, je weet het, maar je gaat het redden, weet ik zeker!Safi, 2 maanden, goed hoor!En wat je zegt over wie ben ik, wat wil ik doen, dat herken ik heel erg. Ik vraag het me al jaren af en eerlijk gezegd denk ik , dat nu ik niet meer drink ik mezelf een betere kans geef op de uiteindelijke antwoorden daarop.Dat zal voor jou ook wel zo zijn, wacht gewoon de instanties even af denk ik, kijk waar ze mee gaan komen en of je daar een goed gevoel bij hebt. Geef jezelf nog wat tijd, 2 maanden is aan de ene kant heel lang, maar aan de andere kant ook weer heeeel erg kort! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Corinne,bedankt voor het compliment. Ik voel me ook goed zoals ik er uit zie en dat is nou eenmaal met (een beetje) make-up. Vandaag was ik bij de drukker met dikke ogen, en dan laat ik wel achterwege. Nu weer wel. Gewoon, voor mezelf.Safi,Het forum blijft het forum en is altijd blij dat iemand weer om de hoek komt kijken.Tapas,Je hebt helemaal gelijk. Het is het laatste wat ik voor haar kan doen. Nou, behalve nuchter in de auto springen en er naar toe rijden 's nachts. Ook al zo vreselijk fijn. Maar de kaart is echt van mij. Hij wordt morgen geprint en dan zijn de enveloppen er ook. Dan kan ik gaan schrijven en dus weer wat "doen". @allen,Heb ik een uurtje voor Dochter gereserveerd, wil ze potverdrie lezen !!!!!!! Daar komt ze naar beneden voor een spelltje gelukkig.hehe, Hout weer blij.Met Spa Rood en Chips (paprika, Water inderdaad) gaan wij de avond in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 van harte aan de mensen die iets te vieren hebben hartelijk welkom aan de nieuwelingen spijtig dat sommige hier minder gaan vertoeven maar ja dat zijn keuzes die men maakt .hier alles redelijk oke alleen geestelijk moe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Hoi Blacky..mi amigaBen je nog iets te weten gekomen over je vader?Je was toch met de papieren naar het stadhuis?En is het lekker aan zee, met die stormen?Houtje..ben benieuwt naar je kaart dus als je het wil dan zou ik hem ook graag willen zien.En wel winnen hoor van je dochter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Safi: dan kunnen we elkaar de hand geven. Ik weet ook niet wat ik precies wil. We zullen onszelf de tijd moeten geven. Ik weet wel wat ik NIET wil. Voorlopig ga ik maar door waarmee ik bezig ben. Soms is het niet goed zware beslissingen te nemen als je niet goed in je vel zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Dat is een goed ding An..dat we weten wat we NIET willen en er nu ook inderdaad wat aan doen.Laten we daar eerst maar een stevig cement bodempje omheen leggen...een fundering waar we de toekomst zonder JWW en onze nieuwe persoonlijkheid op kunnen kunnen zetten.Ik heb dit weekend een familie etentje...wat me moeilijk zal vallen, ZONDER alcohol...maar ook weer makkelijker emotioneel dan MET. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Eerst me beter voelen zonder alcohol en dan pas stappen ondernemen. Toch voelt het als uitstellen.====================================================de spijker op zijn kop Safi.Draai het om.Stappen ondernemen en ervaren hoe goed dat voelt zonder alcohol.Ik denk dat op deze manier je beter inzicnt krijgt in je goede en minder goede kwaliteiten.En die na wat schaafwerk dan beter tot zijn recht komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Safi leukje weer eens te zien.Normaal gesproken zou ik nu bij mijn gospelkoor zijn. A-men, a-a-a-men...Hebben jullie vroeger ooit wel eens het spel gedaan: wat zou je kiezen, doof of blind?Als je nu kon kiezen: drinken en gelukkig zijn maar nog maar twee jaar leven, of niet drinken en het leven nemen zoals het is, met alle depressies en af en toe heel even een moment van geluk, maar dan nog wel dertig jaar. Wat zouden jullie dan kiezen?Of is dit weer te erg? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Ik voel me altijd een vreemde eend in de bijt als ik zomaar midden in een draad val.Het contact verloren.Nieuwe mensen welkom.Blijf schrijven, vooral als het moeilijk gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Vie het gaat goed met je.Je schuilnaam afschaffen en aangesproken willen worden met je eigen naam is een teken van volwassen worden.Chapeau. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Hallo VieGaat het nog een beetje daar in het ziekenhuis en ben je erg ziek van what-ever-they-are-giving-you??Je zult wel een hoop mooie momenten hebben gehad tijdens je bezoek naar je boerderijtje.Ik hoop dat je het allemaal nog een beetje kan behappen, ik heb het er moeilijk mee, je ziekte.Maar op het forum klink je wel je oude zelf, dus ik hoop dat de strijdlust er nog steeds is.Hier gaat alles wel, we proberen veel te regelen met de Soos en reintegratie trajecten en proberen ons recht te halen op gelijke behandeling met onze andere achtergrond met alcohol & drug abuse.Dat vergt nogal wat concentratie en doorzettingvermogen wat we niet veel hebben.We zijn net twee sponzen die af en toe vol lopen met water en dat helemaal vol ergens voor zijn en met de minste druk lopen we leeg.Dat is erg frusterend en deprimerend en het kost me al mijn moeite om niet naar de alcohol te grijpen met zo'n gevoel van laat maar.En je weet ook niet waarvoor je het doet, wat de toekomst gaat brengen?Maar jij zult die zelfde gedachten waarschijnlijk hebben en me een geweldige zeur vinden omdat mijn perspectieven toch wel een stuk positiever staan dan de jouwe. en daar heb ik het weer moeilijk mee.ik heb nog nooit iemand gekend ....en niet gekend ...die van mijn leeftijd is en waar ik een vriendschap mee heb opgebouwt die zo ernstig ziek is.En je wilt me niet zien...ook dat maakt het allemaal zo moeizaam...ik hoop dat je me begrijpt.Ik wil altijd graag klaar staan voor vrienden maar met jouw voel ik me zo hulpeloos.Daarin kan ik jouw waarschijnlijk wel de hand gevenEn je vraag ik ik leef liever 30 jaar.Rudy...ik zal aan je antwoord gedachten geven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 volgens mij is dit het levenhet leven nemen zoals het is, met alle depressies en af en toe heel even een moment van geluk, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Mijn moeder is mijn naam vergeten Mijn moeder is mijn naam vergeten Mijn kind weet nog niet hoe ik heet. Hoe moet ik me geborgen weten? Noem mij, bevestig mijn bestaan, Laat mijn naam zijn als een keten. Noem mij, noem mij, spreek mij aan, Noem mij bij mijn diepste naam.Niet van mij dit vers,maar wel toepasselijk voor wie zijn naam er niet toe doet.voutjuh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Phiouwwww Benthe,Dat spelletje speelde al als klein kind, wat als een van je ouders doodgaat, wie zou je kiezen ? Echt een spelletje voor 10-jarigen of zo wat we toen waren. NOT dus.--------------------Als je nu kon kiezen: drinken en gelukkig zijn maar nog maar twee jaar leven, of niet drinken en het leven nemen zoals het is, met alle depressies en af en toe heel even een moment van geluk, maar dan nog wel dertig jaar. Wat zouden jullie dan kiezen? ----------------------Ik ga voor dertig jaar met ups en downs, met depressies, alles erbij.En als ik mag kiezen voor doof of blind dan weet ik het ook al: doof. Want blind lijkt me nog vreselijker, niet meer kunnen lezen, schrijven, enz. En voor geluidsprikkels ben ik al overgevoelig, dus ik weet het wel. Ik praat in mijn depressieve buien hier eindeloos over met een depri vriendin. Fijne gesprekken, ondanks onze depressies. Ik hoop dat ik niemand hiermee voor de voeten stoot (ehhhh voor het hoofd, sorry) maar dit is een zuiver persoonlijke mening. En ik zag dat je het Gat je Hart nog aanhaalde vandaag, weet je. Het Gat is heeel, heeeel erg langzaam kleiner geworden zonder JWW. Het duurt wel vreselijk lang (ruim 2 jaar) maar ik heb zoveel emoties verzopen (letterlijk) en nu kan ik ze "facen" en dat is toch beter. Zoals ik mijn uitzwaaier staat, niet mooier, wel zuiverder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 RudyIs het niet gek dat je bevestiging bijna altijd bij een ander zoekt?Hoe moet ik me geborgen weten?Noem mij, bevestig mijn bestaan, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Safi het gedicht werpt me terug naar de tijd dat ik zelf geen naam had.Niemand bevestigde mijn bestaan.Deze regel ontroerd me.Zeg tegen mij dat ik leef erbij hoor.Zeg me dat ik besta.Nadien vond ik het niet belangrijk meer hoe ik werd genoemd.Onverschillig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 5 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Hm, vind je dat, Safi? Ik vergelijk mijn leven altijd met, hoe zag ik het voordat ik aan de drank ging. Was ik toen gelukkig? Ja, ongeveer een keer in de week, maar dan ook doordringend gelukkig.Was ik toen gedeprimeerd? Nou en of!Kon ik toen pret maken? Ja, zeker!Ups and downs dus, net als nu. Weinig veranderd.En dan het drankleven. Was ik toen gelukkig? Nee, eerlijk gezegd kan ik geen enkel moment van echt geluk weerdenken in de tijd dat ik dronk. Wel veel lol. Was er verdriet? Nah, neuh, ook niet echt.Wat er wel was, was een nare dofheid, eigenlijk was er niets meer echt belangrijk. (Behalve natuurlijk flessen in huis halen.)En omdat ik wist dat dit gevoel niet bij mijn ziel hoorde wilde ik stoppen met drinken.Om mijn eigen ik weer terug te leven, die ik niet eens meer kende, en nog steeds niet.Maar nu gelukkig wel weer een nuchtere dag om te zeggen: hee hallo, dit ben ik, ik weet nog niet precies wie ik ben want dat heb ik namelijk heel lang geleden afgelegd, maar nu probeer ik het weer sinds een tijdje.En ik ben het niet zo met de mensen eens die zeggen na enige tijd stoppen: is dit nu alles?Dat ene moment van puur geluk dat ik gewonnen heb in de afgelopen maanden, dat ene moment van echt voelen, dat zou ik nooit gehad kunnen hebben als ik nog dronk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Als ik je lees Rudy ben ik wel blij dat ik ten eerste mijn man en ten tweede in het travellers, punk-rock, kamp bewoners bestaan ben terecht gekomen waar iedereen experimenteerde met drugs en veel en veel te veel alcohol dronk maar waar wel momenten van liefde en herkenning waren.Je verleden klinkt me altijd erg eenzaam toe Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 5 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 5 februari 2008 Vie, ik kies voor een leven zonder drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden