Spring naar bijdragen

woensdag 6 februari


Flower

Aanbevolen berichten

Rosan velen van ons zijn begonnen zoals jij met minderen om tot de conclusie te komen dat minderen niet werkt.
drink veel water, dan ben je het gif in je lijf eerder kwijt.

Als je voornemens bent te stoppen, leef dan per dag.
24 uur niet drinken is te doen.
Alléén vandaag, morgen is het weer vandaag.

je kunt op dit forum vaak uit onverwachte hoek kracht en moed putten uit berichten om droog te blijven.

stoppen is één, maar volhouden is een ander paar mouwen.

Ik wens je sterkte.

(voutje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Rosan,

Uit eigen ervaring:
Heb 10 jaar geen alcohol gedronken, plm 10 maanden geleden dacht ik wel weer sociaal te kunnen drinken(hoe stom kon ik zijn).

Na plm 4 maanden zat ik zo weer op een fles wijn per dag.
Dagen ziek en dan weer dagen niet drinken.

Het heeft mij het volgende opgeleverd:
Concentratie problemen op mijn werk.l.
Sociale contacten vermijden, om maar te kunnen drinken, als ik vrij was..
Gedeprimeerd
Schuldgevoel

Nee ik kan niet sociaal drinken, nooit, als ik het 1e glas neem gaan de remmen los.
Ik ben weer gestopt en daar voel ik me nu al beter bij, het is weer een nieuw begin,
van een beter leven.

Dat gun ik jou ook,

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sociaal drinken is er voor mij ook niet meer bij.......ik kan gewoon niet stoppen na 1 of 2 glazen.....

Ben nu 3 dagen nuchter en heb nu Gabapentine tegen de trek gekregen, ik moet zeggen dat het werkt, heb minder trekmomenten, en voel me een stuk meer energieker....

Albertina ik herken de problemen, ik heb hetzelfde op mn werk gehad, kon me echt niet meer concentreren, ik ben nu nog in de ziektewet, maar hoop dat ik me snel weer goed genoeg voel om naar mn werk te gaan....

Sterkte allemaal om van die kl*ten drank af te blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit me tegen vandaag, lijkt wel.

Ik wilde nadat ik terug was nog even wat schrijven hier, maar dat ben ik kwijt.
Ga zo opnieuw proberen.
De stekkerdoos waar compu en randapparatuur inzat, gaf ineens vuurwerk.
Stekkerdoos verwijderd, nu een andere. Gelukkig doet alles het nog.
Schrok me een ongeluk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Trees,
:)

@An,
:)

@Pippi,
Liever niet al te vruchtbaar ;)

@Albertina,
Mijn humeur zit wel goed, ben niet chaggie of zo, kan me alleen niet zo goed concentreren.
Dank voor de roos. Kan ze wel gebruiken, want mijn dutje is er nu bij ingeschoten :(.

@Rudy,
Strijk ze.

@Rosan,
Minderen lukte mij ook niet, daarom ben ik helemaal gestopt. Dat bevalt me prima. Je moet ook niet zeggen: ik mag niet drinken, nooit meer. Ik zeg: ik hoef niet te drinken. En verder bekijk ik het dag per dag, dat is lekker te overzien.
Ik hoop voor je dat het nu gaat lukken. :present:

@Marjo,
:)

@Tapas,
Ik ben de overgang door, dus ik denk niet dat het de hormonen zijn, die me parten spelen.
Hoewel, je weet nooit. Niets zo onberekenbaar als hormonen.

@Username,
Kun je wat meer vertellen over Gabapentine. Ik had er nog nooit van gehoord.
Ben blij dat het je trek goed vermindert. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cpas


Gabapentine is sinds 1999 internationaal op de markt. Het is op recept verkrijgbaar onder de merknaam Neurontin en als het merkloze Gabapentine. Het is te verkrijgen in capsules en tabletten.


1. Wat doet gabapentine en waarbij wordt het gebruikt?


Gabapentine beïnvloedt de informatieoverdracht via zenuwen in de hersenen.

Artsen schrijven het voor bij bepaalde vormen van epilepsie. Soms wordt het gebruikt bij zenuwpijn.

Epilepsie
Er zijn verschillende vormen van epilepsie. Bij veel vormen is sprake van epileptische aanvallen, waarbij men zijn bewustzijn verliest en de spieren hevig verkrampen. Een dergelijke aanval ontstaat doordat de informatieoverdracht tussen zenuwcellen in de hersenen niet goed verloopt.

Behandeling
Bij de keuze van een medicijn voor de behandeling van epilepsie volgt uw arts een schema. Gabapentine wordt meestal pas gebruikt als de eerste-keusmiddelen bij epilepsie niet voldoende werken of te veel bijwerkingen geven. Het wordt in combinatie met andere epilepsiemiddelen gebruikt. De arts start de behandeling met een lage dosering en verhoogt die dan geleidelijk. Na enkele weken is het volledige effect van gabapentine bereikt.

Werking
Gabapentine beïnvloedt prikkels in de hersenen die epileptische aanvallen kunnen veroorzaken. Het helpt zo bepaalde epilepsieaanvallen te voorkomen. Na een aantal weken zal duidelijk zijn of het middel voldoende werkt. U merkt dat doordat epilepsieaanvallen minder vaak optreden en minder heftig zijn of helemaal verdwijnen.
Klik voor meer informatie over geneesmiddelen bij epilepsie



Zenuwpijn
Zenuwpijn is pijn, veroorzaakt door een beschadigde of geïrriteerde gevoelszenuw. Deze versturen 'berichten' over aanrakingen en verwondingen naar de hersenen. Beschadigde of geïrriteerde zenuwen zullen deze berichten onjuist versturen, waardoor de hersenen ernstige pijn voelen, zonder dat er van een verwonding sprake is.

Werking
Behalve bij epilepsie werkt gabapentine soms ook bij zenuwpijn. Dat is te verklaren doordat middelen tegen epilepsie de te grote stimulatie van zenuwen verminderen. De overstimulatie die optreedt bij epilepsie lijdt tot spiertrekkingen en epileptische aanvallen. Bij zenuwpijn is ook sprake van zenuwstimulatie. Daarom werken veel epilepsiemiddelen waarschijnlijk ook bij zenuwpijn.

Effect
Gabapentine werkt bij verschillende soorten zenuwpijn. Het effect van gabapentine is zeer wisselend. Bij sommige mensen kan het de pijn in belangrijke mate verminderen. Bij anderen blijkt het niet te werken. Het kan enige dagen duren voor u effect merkt. Het effect treedt meestal binnen drie weken in.



Mijn psychiater heeft me het voorgeschreven, omdat na recent onderzoek is gebleken dat het heel goed helpt tegen trek in alcohol.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, het is je dag niet vandaag. Tenminste zo lijkt het. Je bent wel mooi weer een stap verder in je proces :musicnote: Ik ben benieuwd of je nu over een tijdje lichamelijke veranderingen voelt, nu je geen refusal meer slikt. Zo'n pilletje kan ook voor bijwerkingen zorgen die je misschien pas merkt als je ze niet meer hebt.

Rosan, wil je stoppen of minderen?
Ik heb een hele tijd minder gedronken maar dronk dan toch af en toe meer dan ik wilde. En ik kon op een gegeven moment helemaal niet meer genieten van 1 of 2 glazen.
Daarna wilde ik een periode helemaal niet meer drinken (of wou ik dat eigenlijk de hele tijd al niet) maar kon het om de 1-2 weken toch niet laten, dronk dan een paar glazen en baalde er weer van.
Vandaag maak ik de 3 weken weer eens vol en begin er maar niet meer aan. Waarom zou ik het risico nemen? Op die manier kom ik er nooit los van. Ik wil die oude patronen niet meer verder ingraven. Ik richt me op de nieuwe patronen en die slijten ook vanzelf weer in. Maar dan moet ik niet weer af en toe in die oude sporen gaan lopen, dan werk ik mezelf alleen maar tegen.
Iedereen heeft zijn eigen proces, ik hoop dat jij ook jouw nieuwe pad snel zult vinden!

Marjo, 3 maanden alweer, dat wil ik ook!!!!!!!!!!!! :musicnote:
Ben je het boek al aan het lezen?

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Username,
Dank je wel voor de informatie. Prettig voor jou dat je psych zijn vakgebied bijhoudt en helemaal dat het bij jou idd de trek remt.

@Kate,
Volgens de bijsluiter heb je bij het afbouwen/stoppen van refusal kans op dezelfde bijwerkingen als wanneer je ermee begint. Toen ik ermee begon, was ik pas 3 dagen met drinken gestopt, dus ja, welke bijwerkingen van refusal waren en welke van het afkicken van de alcohol weet ik dus niet. Wel dat ik nu concentratieproblemen ervaar en mijn darmen wat actiever zijn. Het gaat vast allemaal wel over binnen een week of hooguit 2. 't Is alleen wel lastig. Die kortsluiting in mijn stekkerdoos is er zeer zeker geen gevolg van :D.

Tijd om me met de voorbereidingen voor het eten bezig te houden.
Ik kom vast nog tussendoor kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kate (en ook alle anderen met jullie bemoedigende berichtjes!),

Het liefst zou ik willen minderen, het moet heerlijk zijn om 1 of 2 glazen te kunnen drinken en daarna te stoppen. Ik heb hier regelmatig discussies over met mijn man, die kan er gewoon echt niet bij dat ik drang heb om daarna een hele fles leeg te drinken.
Ik realiseer me ook dat minderen niet gaat lukken. Op het ogenblik kan ik me 5,6 dagen inhouden (= geen druppel drinken) maar na die dagen krijg ik enorme behoefte om in korte tijd heel veel alcohol te nuttigen. Ook al weet ik dat ik me er de dag erna honds beroerd voel (zo ook vandaag), het weerhoudt me er niet van om toch teveel te drinken. Iets in mij zegt dat ik MOET drinken.
Ik weet dat de inhoud van de fles mijn vijand is, die constant op de loer ligt en me helaas ook regelmatig laat tackelen.
Eigenlijk zou ik het middel moeten hebben die de zin in alcohol ontneemt, ik ben echter nog niet zo ver dat ik hiervoor naar mijn huisarts durf en helaas zijn die middelen niet zonder recept verkrijgbaar (toch?).

Ik ga aan de kook voor mijn gezin,
groetjes,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt mijn man net thuis met BIER...GRRRRR....maar ik neem niets...het is bruin bier 2.5 %
en hij heeft WEED gekocht...ik zal me sterk houden maar kom hier zeker even kletsen als het moeilijk wordt.

Corinne...wat een bijzondere dag voor je ..geen refusal
Geen wonder dat je wat uit je doen bent maar ik weet zeker dat het je lukken gaat.
Ik heb je hier nog maar een paar keer zien twijfelen dus ik geloof in je.
Geloof in je eigen kracht want daar heb jij genoeg van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosan,
Is er iemand die je vertrouwd, die van je alcoholprobleem op de hoogte is en die misschien bereid is om samen met jou naar de huisarts te gaan. Ik heb zelf mijn vriendin meegenomen, want ik durfde niet. Ik was nl. flink en flink lang teruggevallen. Het is allemaal reuze meegevallen.
Verder is het natuurlijk prettig als er niets in huis is en zeker niet je favoriete drankje. Dat was bij mij wijn. Mijn man steunde en steunt me hierin.

@Safi,
Ik voel me net een groot klein kind of is het een klein groot kind.
Tegen mezelf zeg ik ook: ik wil niet drinken, ik hoef niet te drinken, trekmomenten heb ik nog nauwelijks, dus wat maakt het uit of ik refusal slik of niet. Toch ben ik er peu nerveus onder.
Went wel.
Jij sterkte met je blowende en drinkende man.

Ik ga het eten opzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tina dat is inderdaad om gek van te worden....ik heb al een paar keer gedacht...ach 2.5% ...maar ik heb gelukkig geen zin...ik heb vandaag mijn vrijwilligersbaantje gedaan en voel me prima in mijn vel dus geen behoefte aan geestveruimende middelen.

Ik ben een website van een leuke duitse camping aan het nakijken voor mijn zus in Berlijn. Ze heeft hem voor hun ook vertaald naar het Nederlands en het Engels maar wil toch even van mij weten of ze geen fouten heeft gemaakt. Ze is al zo lang uit nederland weg en haar Engels is ook niet alles.

Kom je de deur nog een beetje uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, het gaat je lukken hoor, je bent van ver gekomen en je hebt de laatste tijd onwijs veel bereikt. Dat gooi je echt niet zomaar weg. Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen al is het inderdaad best wel eng zonder refusal. Vandaag is je eerste echte alcoholvrije dag op eigen kracht!!!!

Safi, moeilijk!!!! ik wens je veel sterkte toe!

Rosan, de laatste 3 a 4 jaar dronk ik ook nog maar 1x per week (een grote hoeveelheid) maar toch werkte dat niet. Je spaart al je emoties op tot die ene avond en dan moet er veel drank in om de rest van de week bij te tanken.. en daarna was ik 2 dagen ziek, spijt, schuldgevoel en schaamte. Het bevalt me echt veel beter als ik helemaal niet drink. En zelfs van 1x per week naar niets zijn de veranderingen die je meemaakt enorm! Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Emoties wegdrinken is emoties verstoppen, al doe je het maar 1x per week.

Sterkte!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,

Nou meid blijf bij je standpunt, het zou zo zonde zijn!
Af en toe wordt ik even uitgelaten ;),
Hopelijk mag ik vrijdag wat meer belasten, dan kan ik weer een paar uur
per dag gaan werken, i hope so, maar ik berust er ook wel in, kwaad maken helpt
niet en ik denk maar zo, ik heb het ergste gehad.
Ga nu thee zetten er komt een vriendin langs.
Tot later en sterkte .

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan ik dronk heel af en toe nog wat maar dan nooit veel. 2-3 flesjes bier of 1 flesje bier en 1 25cl flesje wijn
Maar het heeft er toch weer voor gezorgt dat ik in december op een feestje de rem kwijt was en mezelf volgoot.
Ik sta sindsdien weer twee maanden droog en hoop dit toch nog wat langer vol te houden.
Ik heb de alcohol nog niet uit mijn leven gebannen maar voel wel dat mijn lichaam en vooral mijn geest en mijn emoties erg blij zijn dat ik niet drink.
Ik ben veel minder overgevoelig en zit gewoon lekkerder in mijn vel.
Ik heb het gevoel dat ik steviger op mijn benen sta en weer met plezier naar de toekomst en misschien werken kijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina je wordt gelukkig wel uitgelaten:D...nou dan kan je aura dus af en toe even uitwaaien met dit winderige klimaatje in nederland.
Wat zou ik graag weer eens aan de Spaanse kust verblijven in de winter
Mijn grootste hoop is dat Blacky (hint, hint) daar ooit weer een restaurant begint en mij dan in dienst neemtB)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg vanmiddag om 1600 de envuloppen voor de kaarten binnen, haaster de haast. Voel me nu helemaal leeg. Gelukkig wel gegeten. Moet Dochter nog halen uit de kleikluiten dat noemen ze voetbal.

Was vanmiddag gezellig ontploft, Dochter ging met Vriendje buiten voetballen en besloot dat Vriendje haar nieuwste witte vest wel mocht lenen. Dat kwam als blubber-doekje terug. Commentaar: jij vindt vies worden toch niet erg als we lol hebben ? :devil::o Nee, maar om er nou in te gaan liggen rollen alsof je een varken bent.......

GRRRRRR

Nu grijnzen de pannen mij aan, tussendoor nog gekookt, ik lijk soms wel een goochelaar, kijk eens mensen Vrouwtje Houtje Kazan, die alles tussendoor alles ook nog kan.
Het vest ligt op 60 graden te weken in de Bio-tex en dan is het verders jammer, tegen de pannen ga ik even te keer tegen en flink mopperen.

Maar de kaarten (50 stuks) zijn geschreven en gepost op het hoofdkantoor, toch weer meer dan ik dacht. Maar ik kan zó bij laten maken/drukken alleen de enveloppen zijn nogal bijzonder geloof ik. Terug in de auto heb ik maar tegen mijn moeder gezegd: ik heb veel op mijn kop gekregen van je in mijn leven maar wil je nou alsjeblieft één keer erop vertrouwen dat ik écht mijn uiterste best heb gedaan om het mooi en waardig en respectvol te maken voor je. Maar ik kreeg natuurlijk geen antwoord.

Ik heb nog al een zeurpieterige familie met veel titels dus morgen zal ik de volle laag wel krijgen wat ik allemaal verkeerd gedaan heb. Kon ik daar maar immuun voor zijn :( .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Had vanmiddag na het werk, wel effe moeilijk met een heel grote grimlin. Ging boodschappen halen met een drankzaak beneden. Alles in mijn lijf wilde drank gaan halen, hoe het gelukt is om de drankzaak niet binnen te gaan , weet ik niet, maar gelukkig ben ik nuchter. Was wel echt heavy. En reden om te drinken heb ik momenteel niet maar het was wel de drankzucht die mij te parte speelde.
Nu is het weer voorbij. En zo gemeen is de alcoholverslaving

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje

quote:


Terug in de auto heb ik maar tegen mijn moeder gezegd: ik heb veel op mijn kop gekregen van je in mijn leven maar wil je nou alsjeblieft één keer erop vertrouwen dat ik écht mijn uiterste best heb gedaan om het mooi en waardig en respectvol te maken voor je. Maar ik kreeg natuurlijk geen antwoord.



Volgens mij zag ik tegen die tijd een zonnestraal ;) die was vast voor jouw bedoeld!

quote:


Ik heb nog al een zeurpieterige familie met veel titels dus morgen zal ik de volle laag wel krijgen wat ik allemaal verkeerd gedaan heb. Kon ik daar maar immuun voor zijn



Als ze morgen tegen je lopen te zeuren dan denk je maar aan deze nieuwe van Loesje
De echte uitdaging is natuurlijk 40 dagen seks met een EO-er!!
dan moet je gelijk lachen, toch!
Laat je niet gek maken...je hebt het vast prachtig gedaan.
En JIJ hebt het gedaan en niet een ander!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb vanmorgen vanaf 8 uur tot 16 uur lopen ijsberen of die enveloppen er nou al waren......toen moest ik ze nog als een speer schrijven en tja, er is een en ander heus wel mis gegaan. Ik hoop maar dat ze naar de intentie willen kijken.
Mijn zus kan natuurlijk niets doen, da's logisch, die komt vandaag per ligtaxi uit het ziekenhuis dus haar kaarten heb ik gevouwen en in enveloppen gestoken in een grote enveloppe gedaan zodat ze ze zo kan adresseren en versturen.

Goed, het vest is redelijk schoon, de pannen lachen weer ik spoed me naar de kluitenschopperij. Waarom kan dochter niet gewoon balleteren of zo? Gewoon een tutuuuttuuutuuutje en sloffies, ipv 3 x per week een outfit als in boer zoek wasmachine :D. En dan moet ik wel weer lachen hoor. Wat zouden die boeren nou zoeken? Onbetaalde huishoudsters? Ik blief het roar vinne'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...