Spring naar bijdragen

vrijdag 8 februari

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 221
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

mijn pc was schijnbaar aan een pauze toe, want die zette zichzelf net op nonactief...dacht het niet. Aan jij!
Pippi, ik heb sinds de zwangerschap van onze oudste altijd waterijs in huis. Ik was verslaafd (oei, mag ik dat hier wel zeggen?) aan die dingen en ook aan manderijntjes.
Het zijn ook nog ijsjes zonder kleur- en smaakstoffen en ze eten ze hier niet, ze vreten ze (mama ook, hoor!!).
Ik hou nou op met de grote schoonmaak. Vind het wel goed voor vandaag. Ga zo even kijken of de was droog is (tuin op het noorden, dus dat gaat iets minder snel dan vol in het zonnetje) en dan de voortuin schoffelen.
Onze oudste is vandaag weer naar school geweest. Heeft anderhalve week gemist (ooronsteking), maar voelde zich vandaag weer fit. Dus het meiske helemaal enthousiast op weg naar school (ze zit in groep 3), begint de juf te blaffen dat het ook wel weer tijd werd want ze mist zo veel en ze is al niet zo goed in bepaalde dingen...Oei, dat moet je dus niet doen waar ik bij ben,he! Dan komt de leeuwin in me los. Dus ik die juf appart genomen en haar even terchtgezet, dat onze dochter echt goed ziek was en gelukkig gaat het nu weer, maar haar gehoor nog niet optimaal is en we maandag weer naar de dokter kunnen. Ze was zo blij weer naar school te kunnen en ik heb tegenover haar mooi weer gespeeld, maar ik was goed pissig op die juf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch kan ik jullie vertellen dat ik dit ervaar als een gelukje bij een ongeluk,
in de weken dat ik nu verplicht zit heb ik heel goed de balans voor mezelf op kunnen maken,
een soort verplichte retraite zal ik maar zeggen.
Ik ben zelf zo blij dat ik kan ervaren hoe goed het voelt niet meer te drinken, soms lijkt het al bijna of ik nooit aan de alco verslaafd ben geweest, zelf snap ik af en toe niet dat het mij nu zo veel beter gaat.
Uit de vorige periode dat ik niet dronk kan ik mij ook dat gevoel herinneren, misschien klinkt het overmoedig, het is zo lekker fit op te staan ondanks slaap problemen, zo goed als je in de spiegel kijkt en je ziet weer je gewone gezicht, zo fijn niet meer te liegen, zo prettig dat iedereen kan binnenlopen zonder dat ik snel mijn tanden moet poetsen of een fles verstoppen, ja ik ben echt tevreden nu, geen dip een gewoon humeur, ach ach het kan niet op.
Voor mij mag het altijd zo blijven. :rose:

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, nee dank je, heb in het verleden tot 2x toe een dubbele beenbreuk gehad, heb heeeeel lang spalken en gips gehad, maar toen hadden ze nog niet van die mooie kleurtjes...

Pipi, jaja, ik maak mezelf eerst van binnen mooi, dan pas mijn huis ;)

Orleando, goedzo! Laat ze niet zeuren die juffen! blijf af van onze kids, grrrrrrrrrr...

Tien, mooi dat je er zo naar kijkt, je hebt veel over jezelf geleerd toch? En je kunt nu hinkelen als de beste!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, wat zou ik graag even met jou willen ruilen. Geen geheimzinnigheid omtrend alcohol meer. Niks meer hoeven verstoppen, niet meer hoeven liegen...Het is me een tijdje gelukt, maar toch val ik dan weer terug en dan baal ik enorm van mezelf. Wat heb jij trouwens, een ongeluk gehad of zo? Ik lees helaas niet alles hier op het forum, dus vandaar dat ik het je vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, Ik heb mijn voet gebroken, en jij kan het ook hoor echt, bij mij is het ook niet in een keer gelukt, ik heb 10 jaar niet gedronken en ben toen weer zgn. sociaal gaan drinken, na een paar maanden zat ik alweer op een fles wijn per dag, ik walgde echt van mezelf, en dat heeft me er toe gebracht weer te stoppen, nu pas 3 weken hoor!.
Het is af en toe doorbijten, maar je krijgt er veel voor terug, het vluchten is verleden tijd dat is best moeilijk, maar ik wil het echt niet meer, en ik hoop voor jou dat het je ook zal lukken.

Liefs Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat een pas getrouwd bruidspaar de bruidssuite van het hotel heeft
betreden, doet de bruidegom zijn broek uit en geeft het aan zijn kersverse
bruidje met de woorden:
'Trek deze broek van mij eens aan'.
Met een ietwat verbaasd gezicht doet ze wat hij zegt en merkt even later op:
'Zie je nou wel, die broek past mij toch niet!!!'
De bruidegom ziet dat tafereel geamuseerd aan en zegt dan heel
doordringend: 'Heel goed, onthoud dus dat IK de broek draag en niet jij.'

Even later geeft het bruidje haar slipje aan haar bruidegom en zegt:
'Dan wil ik nu graag, dat jij ook even mijn slipje past'.

Hij gaat argeloos op haar verzoek in.
Het komt echter niet verder dan zijn rechter bovenbeen en moet dan wel
opmerken:

'Ik kom helemaal niet in je slipje.'
'Juist.', zegt het bruidje , 'en als jouw houding niet verandert,
Dan Blijft Dat Ook Zo!'

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao, mijn pc eens ernstig toegesproken en dat schijnt te helpen (haha!), want hij gedraagt zich nu wel.
Oh, wacht even, de deurbel gaat weer...
Was een vriendinnetje van onze oudste dochter. Die wil komen spelen, maar die van ons zijn buiten. "Maar ik wil bij jullie binnenspelen, want jullie hebben lekkere chippies", zegt ze. Hm......wat moet je hier nu mee. Ik heb haar maar naar buiten gestuurd, naar die drie van ons. Die genieten van hun fietsen en het mooie weer.
Mijn neus is ook weer rood. Nee, niet van drank, maar van de verkoudheid; al maanden. Toch niet normaal met dit mooie weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao, kun je onze hond ook even meenemen? Grapje! Die ligt heel de dag al in de tuin. Slaapt wat, eet was, speelt wat, drinkt wat en toch maar weer slapen dan. Hoezo hondenleven? Kon ik soms maar ruilen!
Ik slik elke dag zo'n multivitaminepil, dus krijg alles wel binnen. Eigenlijk word ik al verkouden of grieperig sinds na de 1e bevalling. Daarvoor bijna nooit ziek gewesst. Maar ja, drie kids later bijna altijd verkouden, maar dat vind ik niet erg.Er zijn ergere dingen in het leven, nietwaar?
Ik zal zo toch even naar buiten moeten, was ophalen. Strakjes avondeten maken (spaghetti a la Orleando) en dan wat rondprutsen met de kinderen, voorlezen enz. Heb ze bijna heel de dag niet gezien. Die genieten van het buitenspelen en komen alleen aan de deur als ze naar de wc moeten of zin hebben in een ijsje of iets anders lekkers. Ach, ze hebben hun brood en fruit allang op, dus ze mogen best een lekkernijtje van mij. Voor na een toetje gekocht, als verrassing. Ben soms toch wel een lieve, goede moeder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga ook met de hond op stap, toch handig zo'n beest he! de zon is nu bijna uit de kamer dus nu wil hij vast wel weer mee... anders ligt hij liever te 'zonnen'.

Ach, cacao, niet iedereen is een mien dobbelsteen en ja pip, ik heb het veels te druk met mijn innerlijk welbevinden hihihi.. hoewel ik vandaag mijn houten vloer aan het aanstampen ben.. zal de benedenbuuf leuk vinden, de vloer ligt nu 3kwartjaar en er was nogal speling in gekomen, 2 cm gok ik.. oef...maar nu zijnalle spleten bijna weer dichtgeschopt en heb ik er spietjes tussen gezet aan de randen... Die vloer werkt harder dan ik!

okee, ik ga het bos verblijden met mijn bezoek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo terug van de huisarts. Verwijsbrief gekregen en een paar pillen om beter te slapen. In de bijsluiter staat dat vooral voorzichtigheid geboden is voor mensen die een verslavingsachtergrond hebben m.n alcohol!! Die kunnen sneller aan dit goedje verslaafd raken!
Oppassen dus! Nu heb ik mijn huisarts alles verteld (ik had dat nog niet eerder gedaan), maar dan dit????
Nu heb ik nog nooit zoiets voorgeschreven gekregen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem: goed dat je naar de arts geweest ben. Nou ik raak zo'n beetje aan alles verslaafd, maar heb nooit het idee gehad om heel de dag slaappillen of zo te gaan nemen. Ja om te slapen, maar niet zomaar.
Misschien moet je je er niet te druk over maken, maar ervan genieten als je in je bedje stapt en zo heel langzaam heeeeeeeerlijk in slaap valt. Een zaligheid. Gaat het verder een beetje met je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spaghetti staat te pruttelen, saus maak ik zometeen. Jeugd is binnen, evenals de was. Ik zal even de hond uitlaten. Daarna eten, kids op bed verzorgen ( vanavond) en dan meld ik me hier weer. Ik voel me nog steeds goed, er kriebelt nog niks..maar misschien komt het ook door het weer. Veel gedaan vandaag en gelukkig veel goede dingen..
Ik laat de pc aanstaan (en hopelijk is de pc het daarmee eens...) Tot nu toe de 1e laten staan!!!

liefs van mij,
Orleando

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ik zit even de berichtjes terug te lezen en moet zo lachen om het schoonmaken. Wat zijn schoonloopkleden?
Mijn vriend zijn ex is er zo eentje die zenuwachtig wordt als de ramen niet eenmaal per week worden gedaan. Ik stel zelf wel wat eisen aan mijn huishouding (het sanitair en de vloer moeten brandschoon zijn bijvoorbeeld, en ik wil twee keer in de week schoon beddengoed) maar in dingen als ramen enzo, ik merk dat pas op als het werkelijk ondoorzichtig wordt.
Dat moet voor mijn vriend wel een identiteitscrisis worden als ik hier de scepter ga zwaaien. Voorlopig heb ik nog thuishulp. Gnagna, heerlijk om te zien hoe een ander als een witte tornado door het huis gaat, wat kan die vrouw schrobben zeg!
Trouwens vriend is ook niet te beroerd om zijn handen uit de mouwen te steken hoor, maar die werkt veel liever in de tuin. Ik trouwens ook.
Er zullen wel wat vloekjes vallen als hij straks ziet dat al zijn krokussen door mijn kippen zijn vernield.

Trees fijn dat je weer beter in je velletje zit.

Hondje Max heeft deze dame op sleeptouw genomen, het was heerlijk om weer buiten te zijn.
En de wijnkelder lonkt niet. Thank God for small blessings.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne nog even over het schrijven. Dat is heel normaal, dat je niet in 1 keer tevreden bent over de tekst. Gewoon even editten. Streep aan wat je er wel goed in vindt en hou dat er in. Gooi de rest niet weg, maar sla elke versie op. (Je moet er toch niet aan denken wat schrijvers deden voordat de pc bestond?) Op die manier kun je nog even gaan gummen en bijschrijven.
De schrijver die een tekst in 1 keer goed heeft moet nog worden geboren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Dank je wel voor de tip. Vooral die laatste zin had ik even nodig: "De schrijver die een tekst in 1 keer goed heeft moet nog worden geboren.". Ik voel me gelijk een stukske beter, al zit ik nu met natte ogen. Perfectionisme is ook een afwijking die diep zit. Ik dacht dat ik het al de baas was. Nee dus.
Ik kwam net even melden dat de pianoles er al een tijd op zit, maar dat ik geen zin heb om hier op het forum te zijn, omdat ik geen prettig gezelschap ben nu en omdat ik eigenlijk nergens zin in heb.
Ik zal toch maar blijven hangen en lezen. Misschien kom ik een of andere kwinkslag tegen, dat is al meer gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog steeds de 1e laten staan, maar jeugd spookt weer, hond luisterd niet en mijn was is ook al niet helemaal droog...Ik baal enorm, maar ploeter voort! Ik zal verdorie die 1e laten staan!!!
Ik zal eerst mijn kinderen voorzien van eten en het verrassingstoetje. Daarna pyjama's aan, voorlezen en ze rustig (vooral voor mij dus...rustig) op bed brengen) Ik voel me knap K....maar ik doe mijn best. Zij hebben hier niet om gevraagd en ik wil ook niet meer...Orleando is ADB!!!!!
Tot na 19.30 uur, dan liggen ze lekker te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...