visje Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Goedemorgen allemaal,Ik ga zo weer aan het werk. Ik heb kort maar goed geslapen en gister alle verleidingen weer kunnen weerstaan.Ik wens iedereen een goede, droge en vruchtbare dag. liefs visje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Goedemorgen,Visje, goed gedaan! Hou vol! Werkze vandaag.Hier de boel op stelten, de kinderen. Aktie-reaktie. Schreeuwen, ruzie maken. Merk dat ik er niet tegen kan, sta met hoofdpijn en stress op. Heb me even terug getrokken. Zit gewoon te janken..Dom, ik laat me triggeren, want zij huppelen zo weer naar school, zo even stoom afblazen..Soms, wou ik gewoon wel een cursus opvoeden..Morgen, patathoehead, ga je weer werken? Vind je het leuk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sterk Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Goedemorgen Allemaal!Wat zij jullie er vroeg bij, werk ze allemaal. En Marjo, laat je niet op je kop zitten door een stel van die k-kinderen (-; Zal ik een weekje bij je langskomen? ff Heropvoeden, vreemde ogen dwingen...whahaha. Denk maar a.h moment dat ze zo op school zijn en ji het huis lekker alleen hebt met een bakkie koffie en kan genieten van wderom een zonnige droge dag(-; Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sterk Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Nog ff een mooi gedicht om de dag mee te beginnen.vrij zijnvrij van wat?van jezelf, van anderen?van binnen, van buiten?Is dat losaten, niet meer moeten?maar nog teveel aan anderen laat toebehoren?vrij zijn is ruimte hebben,adem kunnen halen,Leven zonder beperkt te worden.Bevrijd jezelf diep vanbinnenSta jezelf toe de vrijheid te voelen.Laate de energie vrij die je al een tijd voelt borrelen.Net als een vulkaan die op uitbarsten staat.Laat het vuur stromen.Sta jezelf toe de hitte te voelen.Zonder je te verbranden.Door het diep in jezelf weg te stoppen,brand je letterlijk van binnen op,waardoor uiteindelijk een hoopje as rest.Straal, vlam en sta jezelf toe dat jouw vuur mag branden.Laat het zich verspreiden.Blus het niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Hoi Sterk,Fijn dat je het forum hebt gevonden.Spud, wat voor curcus is het?Marjo, ze zijn zo groot, echt waar maar daar heb je nu natuurlijk geen barst aan.Ik heb geen oog dicht gedaan, de tango met de vliezotrap heeft mij vermoed ik met een gekneuze rib achtergelaten en de snijwonden toen ook pijn. Plus dat er een levens grote gremlim aan mijn voeteinde naar mij stond te grinneken.Ik ga nog maar even terug naar bed met dit lijf is niets te beginnen.iedereen een prettige dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Visje: toppie!!Goedemorgen,nou ik ben er eens voor gaan zitten. Wakker worden en denken, wat vind ik NU prettig. Haha.Veel inspiratie al deze vroege morgen.Spud: ook een fijne dag.Marjo: ik kan compleet idioot worden, a la minuut van krijsende kinderen en dan vooral van mijn EIGEN kreisenende kinderen!!! @#$%# geef ze een schop onder hun kont en gooi ze het huis uit.Vanmiddag weten ze van niks meer, ook zo leuk.Sterk: een heerlijk ochtend gedicht, ik laat het vuur vandaag maar eens stromen.Corinne: jammer dat de AA tegen viel. Ja je kan pech hebben, maar gelukkig heb je ons nog. Ik ga never nooit meer naar de AA toe, alhoewel zij me toen zoveel geleerd hebben. Dus ik ben wel dankbaar hoor. Maar het er naar toe gaan alleen al........Vie: geweldige kaart zeg. Heb vandaag inderdaad een heel helder hoofd. Precies het juiste woord.Ik dacht net nog, toen ik mijn schriftje invulde. Ik heb ook geen trek als ik zo 'niet voel'' , wat een heldere gedachte he? Oh en er komt een wolk of zo aanzetten. Nou ja, ik moet nu rennen, ik ga er vanmiddag nog eens op zitten puzzelen.Goede dag Vie!! Je bent nog steeds thuis he? die kuur is volgens mij toch goed aangeslagen?? Misschien wil je er toch iets over zeggen??Vandaag drink ik niet, bevalt me toch wel erg goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Mooi, Sterk!Achteraf is het soms zo simpel...Een ieder tot rust komen, samen dingen analyseren, wat ging er niet goed, hoe kun je het omdraaien, kun je sorry zeggen? Kun je voortaan beter rekening met elkaar (-s hebbelijk,- en onhebbelijkheden) houden? Moeilijk maar niet onmogelijk, de hormonen van een 10-jarig meisje? "ik sta mijn haren te doen, en jij staat me in de weg, bovendien, je staat me élke ochtend in de weg!". Triggers. Uitlokken van bepaald gedrag, net zolang doorgaan tot het wel moet escaleren. Als moeder soms loslaten, en ze zelf over een oplossing laten nadenken? Sturen i.p.v. dwingen.Nu, rust. Alweer een wijze les! Triggers. Vastgeroeste denkpatronen en reakties even uitzetten, en omdraaien... Nou ik kan je melden, mijn "nieuwe" leven is een uitdaging! Best wel leuk, zo nu en dan. Afsluiten Marjo, Aankleden, naar buiten! Als ik wil heb ik veel te doen vandaag!En de eerste niet nemen klinkt goed en bijna logisch... Ik hoef niet meer hoor, geef mijn portie maar aan Fikkie!'t is beter zo!Anjo, je kan nu niet anders waarschijnlijk; rustig aan!En die gremlins, die sporen niet. Die snappen niks van het nieuwe leven! Sneu? Had je maar geen gremlin moeten worden, kun jij niets aan doen An, zullen we de inspiratie vandaag maar eens naar binnen laten stromen? Er wordt niet geblust! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Houtje, ik duim nog even!Is de keel al een beetje beter?Sterkte voor jou in Nijmegen! en voor in de auto... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Môgge Cacao! Je had gisteren een emotionele missie, gaat het vandaag weer een beetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Goedemorgen,De griep heeft mij nog steeds in zijn greep, scheermesjes in mijn keel.Ik lees niet bij, maar doe wel weer mee,Vandaag drink ik niet,Allemaal een fijne dag,Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flower Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Goeiemorgen,Het zonnetje schijnt, heerlijk. Wat kun je daar van opvrolijken. Fijne dag iedereen,Liefs Flower Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 mogguh allen.het is echt briljant mooi weer.ik wens iedereen een gezegende zonnige dag toe.vandaag drink ook ik niet!wel ga ik voor school aan de slag.succes allemaal.liefs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Goeiemorgen iedereen,Ja Marjo, ik had gisteren een 'missie' die mijn emo's behoorlijk overhoop gooi(d)en.Oude ervaringen, oud zeer komt naar boven. Maar ik drink niet! Toen wel, nu niet.Ik geloof dat ik nu begin te voelen wat ik toen wegdronk...onrustige maag, druk hart...ademhalen, diep ademhalen.Ik heb nog geen moment trek gehad, dus gaat het goed.Har, ik heb gewoon moeite met het woord 'afhankelijk'...altijd al gehad. Je bedoelde het goed, ik heb gewoon wat zelf-onderzoek te doen geloof ik :$Vie, bedankt voor je kaart. Ik pieker me suf, weet nog niet wat van vlees en bloed is, dat ik mee wil nemen; ja mijn dochter, maar dat zal wel niet bedoeld worden.Anjo, in de lappenmand. Wat een pech kun je op 1 dag hebben he? Misschien wil het je iets zeggen...verplichte rust? Sterkte! Houtje, ik hou mijn duim niet in mijn mond, typt zo lastig. Maar ik stuur wel posi energie naar je toe. Sterkte!Tien, hier, een heleboel {{{Vitamine C}}}...beterschap, als je staks weer aan het werk gaat heb je dit in ieder geval alweer gehad!Allemaal een fijne dag, zo droog als je wilt!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 O ja, en ik drink niet vandaag, wil niet, kan niet en hoeft niet. Doen jullie mee?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 goedemorgen allemaal,voel me vandaag net een voodoopop, ik ben met alles positief bezig maar heb constant het gevoel dat iedereen express met naalden in mij aan het prikken is, even kijken hoeveel ze kan hebben! Gesprek met schuldsanering ging goed, een sollicitatiegesprek van 1,5 uur was ook een prettig gesprek. Begint mijn dochter weer, eerst een hele dag verwijderd om dat ze laat was vervolgens een dag geschorst wegens een grote mond, heb alweer een uitnodiging van school en leerplicht ontvangen. ik ben maar 56 kilo hoe moet ik nu problemen van dan 100 kilo op mijn rug meezeulen? het stomste is dat ik eigenlijk een borrel wil maar door de medicijnen kan het niet dus taal ik er ook niet echtttt naar het is geen optie. maar op dit moment lijkt het me heerlijk om van te aardbodem te verdwijnen. het is maar een fantasietje maar op dit moment zou ik best illegaal in een warm land willen liggen en laat iedreen maar denken dat ik niet meer besta!Oke, tijdens het schrijven bedenk ik me alweer dat dat ook een drama gaat worden.Ik zet mezelf wel weer aan het werk, even snel mijn ww aanvragen en dan mag ik eenuurtje lezen.tassekeps spud wat is het nu fijner dan op de kosten van de baas koffie te drinken? succes met je cursus.albertina, sterkte met je griep helaas ook voor dit geldt uitzieken en doormakenanjo sterkte met je rib en rustig adem blijven halen.voor iedereen anders hele fijne en droge dag toegewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 hoi tasseke,jij ook veel sterkte vandaag. ook een gedicht voor iedereen:Als ik je dragen kon over de diepe grachtenvan je angsten heen, dan droeg ik je,uren en dagen lang.Als ik de woorden kendeom antwoord te geven op je duizend vragenover leven, over jezelf, over liefhebben en gelukkig worden,dan praatte ik met je, uren en dagen lang.Als ik vrede in je hart kon plantendoor geduldig te wachten en te hopentot het zaad van vrede in je openbrak, dan wachtte ik,uren en dagen lang.Als ik genezen kon wat omgaat in je hartaan onmacht, ontevredenheiden onverwerkt verdriet,dan bleef ik naast je staan,uren en dagen lang.Maar ik ben niet groter,niet sterker dan jij en ik weet niet allesen ik kan niet zoveel,ik ben maar een vriend op je weg,al uren en dagen lang.En ik kan maar hopen dat je dit weet:Je hoeft nooit alleen te vechten of te huilenals je een vriend hebtvoor uren en dagen lang. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Hoi! Lekker geslapen; ik ben weer fris Was gisterenavond weer doodmoe.Over slapen gesproken, dromen liever gezegd ik wil nog even iets bijzonders met jullie delen.De 1e nacht na mijn STOP werd ik met een schok wakker omdat in mijn droom/sluimering indringend, maar liefdevol mijn naam werd geroepen...niets meer en niets minder. Dat had zo'n impact op mij, kan het niet verklaren maar ik voelde tot in mijn tenen dat er liefdevol naar mij wordt omgekeken.De tranen rolden over mijn wangen..tegelijkertijd voelde ik me veilig alsof niets me nu nog kon deren.De stem kan ik niet thuisbrengen...was van een helderheid die ik nog niet eerder gehoord heb.Krijg er nu nog de rillingen van over mijn rug. Ook de nachten daaropvolgend heb ik indringende dromen gehad die positief waren; ik wist me uit moeilijke situaties te redden.De realiteit is dat ik vanaf dag 1 goed voor mezelf gezorgd heb, beter dan ooit tevoren. Ik eet goed, heb ik jaren niet gekunt van de stress, voel me rustig van binnen, ben helder van geest en pak alles aan wat is blijven liggen. Dat ramen lappen had een sterk symbolische waarde want ik kon haast niet meer uit mijn ogen kijken; ik had letterlijk een waas voor mijn ogen. Door vermoeidheid wellicht van naar de TV staren die laatste maand, de flinke wallen die mijn ogen dichtknepen en verdrongen emoties want ik had continu tranen in mijn ogen.Ik zie het als een kadootje, werkelijk. Ik voel me gesterkt, door een kracht die groter is dan mij.Ben niet gelovig in de zin van het godsbeeld wat ons i.m.o. wordt opgedrongen, maar heb wel vertrouwen in "wat meer is". Ik hoef het niet te begrijpen, ga er dan ook niet mee aan de haal en voel me op mijn eigen poten staan maar toch ben ik dankbaar en mompel dat in simpele woorden, ogen dicht.Ik heb er vertrouwen in dat het gehoord wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 quote: Originally posted by: pippiIk denk dat ik de cursus voor Bitch opnieuw moet gaan doen. De feministische uitleg ervan is :Being In Total Control of Herself. Okee, Pippi vroeg me al af wat er aan de hand was.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Dorry dank je welje gedicht zorgt voor een spontane huilbui, juist omdat ik het gevoel heb om sterk te moeten zijn en het alleen moet doen.iedereen verwacht dat ik alles doe, dat ik er ben, dat ik dingen oplos, anders gaat iedereen fout. en dat terwijl ik snak naar rust en geen problemen. tot een week geleden had ik een flinke borrel genomen want dat was de enige manier om onder die berg ellende te verdwijnen en niet na te hoeven denken maar elke dag dat ik niet drink voel ik die berg maar zwaarder en zwaarder worden.maar toch blijf ik bij mijn besluit om niet te drinken (toch nog een klein zonnestraaltje tussen de wolken door) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 pippi,zou ik met je meemogen naar die cursus? Zoek de heks in jezelf vindt bij nader inzien toch iets te liefelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Wat een mooie gedichten hier trouwens, zo op de vroege morgen @Sterk, welkom mooie username..doe je naam eer aan @Dory en Tasseke, fijn dat jullie ook weer hier zijn @Corinne Jammer dat je blijkbaar in een AA-groep zit waar je je niet bij thuisvoelt; kan gebeuren spreek ik uit ervaring. Ben ook naarstig naar een groep op zoek geweest waar ik wel een klik mee had; hou ook absoluut niet van claimend gedrag. Je hebt het niet voor het zeggen want zo'n groep bestaat ook maar gewoon uit mensen. Ben wel tevreden over de groep die ik nu wekelijks bezoek, gelukkig.Even in het algemeen voor mensen die de AA niet kennen, het is zeker geen must om gelovig te zijn, in de meeste groepen kom je dat ook niet als "verplichting" tegen. Het is natuurlijk wel zo dat je de ander daar in te respecteren hebt maar respecteer vooral de gevoelens die JIJ daarover hebt.Wil ook niemand hier de AA aanpraten, die keus ligt bij jezelf. Ik combineer het AA bezoek met hier aanwezig zijn omdat ik mijn herstel dagelijks wil onderhouden samen met jullie..mooi stel ADB'ers dat jullie daar zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 yep, de pc wil vandaag ook weer meewerken, dus typ ik razendsnel, voordat het ding zich weer bedenkt.Het weekend goed doorgekomen! Lekker aan de bakjes thee en warme melk voor het slapengaan. Ik slaap er voor geen meter op en ben elk uur wel wakker, maar het gaat op het idee, niet? Slapen komt later wel, als mijn lichaam gewensd is echt niks anders meer te krijgen.Gisteravond even moeilijk gehad, maar we zijnmet z'n allen naar de zwemles van onze oudste gegaan (mijn man dus ook) en daar na naar MC Donald's. Kinderen blij en ik ook wel, want de zin om te drinken was ineens weg. Heel raar, ineens hup weg! Toen onze kinderen in bed lagen werd ik moe en we zijn saampjes om een uur of half 10 in bed gekropen. Daar nog even de tv aangezet, maar we hebben er niet veel van gezien, hihihi (bloos)! Dus zo kan het ook. Zo kon het altijd al, maar ik moet weer helemaal omschakelen. Het gaat met kleine stapjes en soms val ik, maar ik loop steeds beter de goede richting op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Pippi,helpt het om een bitch te zijn? ik heb mezelf al zo lang afgesloten van de buitenwereld dat ik niet meer weet hoe ik me moet gedragen. ben ik te lief krijg een berg ellende van een ander, ben ik daadkrachtig wordt uitgedaagd, sluit ik mezelf op dan ben ik een zielepoot.ik ben altijd de vrolijke drankorgel geweest maar nu ik nuchter ben weet ik het niet meer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Goedemorgen,Pippi dat valt wel mee hoor, dat je een bitch bent. Je hebt een wat eigen manier om je uit te drukken, daar is niets mis mee. En ik wens je veel sterkte met BITCH worden.Ik vind je soms wat raadselachtig met heel korte berichtjes waar veel leed achter lijkt te zitten, dus niet altijd even gemakkelijk om op je te reageren.Corinne, wat teleurstellend voor je, die AA-avond. Zoals ik het begrijp van de AA'ers hier, maakt het veel uit bij wat voor groep je terecht komt. Ik vind het over het algemeen al irritant als een bepaalde groep (wat voor groep dan ook) zo'n air heeft van, wij zijn het enige en het beste. Waarom zouden dingen niet samen kunnen gaan?An, er is nog niet te zeggen of de kuur aanslaat, dat weten we pas over een paar weken. Voorlopig heb ik even rust wat ziekenhuisbezoeken betreft, en dat vind ik al heel wat. Veel verder denken we maar niet.Har wat een mooie droom. Doet me er aan denken dat ik een aantal jaar geleden droomde dat er een witte duif naast me neerstreek en er een stem klonk: "Je bent gezegend". Daar werd ik nou innerlijk helemaal kalm van. Dat ik mijn zegeningen niet aanpakte en stug doorging met een destructieve levenswandel, is weer een ander verhaal.Voor iedereen die aan het werk gaat, lastige kinderen heeft, zich minder prettig voelt of juist wel prettig: een STERKE dag toegewenst.En speciaal voor Albi: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 morgen adb,ersik schaam schaam maar pas om 10 uur uit mijn bed gekomen , was wel al eens op om 07:15 maar vondt dat te vroeg .corinne spijtig dat AA niet voor je werkt , ik zelf heb er meer als 2 1/2 jaar over gedaan om er mij soms goed te voelen , zoals har werken beide zaken voor mij samen wel , AA , het forum en mijn andere sites visje goed gedaan en zo gewoon dag per dag anjo sterkte pippilota strekte albertina keel insmeren met vicks en doekje er rond helpt ook goed , allez bij mij toch houtje heel veel sterkte ivm je ma , vandaag is mijn vader 5 jaar dood en is mijn oudste broer jarig ppff wat een dag om te verjaren :-((zo mensen nu ga ik eerst verder wakker worden het zonneke schijnt al in zijn/haar volle glorie aan iedereen een fijne dag gewenst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden