tasseke Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 ben en blijf toch een klein alcohollistje he!!!vooral dat pimpelen deed het hem, doen we nog steeds alleen met appelsap in een wijnglas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Zo, goedemorgen!Ja, wees maar blij dat ik er weer ben, ben ik ook!Oze wifi aansluiting was vanaf gistermidag uit de lucht. De provider had het abbonement 4 dagen te snel afgesloten. Wil je niet weten, er hangt een half dorp aan!Nou, jullie snappen het al. Niet geslapen vannacht. En vanochtend al om 5 uur aan de koffie met een shagje............................................................................................................................................Want wat zou Marjo moeten doen in de tussentijd (let wel; het kon zéker tot maandag duren).Dikke vette paniek. Wát zeg ik, diepe, vreselijk verlammende, alles omvattende angst!!!!!Ik heb gedacht.... uiteindelijk.... na veel dwanggedachten (ja, ook die)...De angst voorbij!Ik heb ***** altijd angst gehad voor het leven, voor alles.Ben toen ik rustig werd, bij de kinderen gaan kijken om 6 uur, lagen lkker wakker te worden met een boekje....Ik.. Het is heel moeilijk uit te leggen.Toen ik gister van Pippi las, gingen alle dichtgetimmerde deuren weer open, heb mijn aanmelding en conclusies van mijn psycholoog van 4 jaar geleden (laatste poging) er weer eens bij gehaald. Kwam tot de conclusie dat ik niets opgeschoten was. Het zou nooit meer wat worden met mij!Het word wel anders!En dat bereik ik met tijd.dat bereik door niet meer te drinken.Dat bereik ik door het leven weer toe te laten (leuk of niet leuk, gelukkig of niet)En dat allemaal kan ik alleen bereiken door de angst los te laten....Moeilijk hoor, als je een angsthaas bent.Angst verlamt, angst doet drinken naar hoop op..... geen angst meer voelen?Nu voel ik het nog steeds, misschien nog wel meer.maar ik ga proberen mezelf weer op de rails te krijgen.Spijtig dat de internet verbinding het weer doet, want ik was door de angst heen gelopen, gewoon vanzelf.Weet je wat ik stiekum had gedaan? Een plan opgesteld, alleen voor vandaag, haahaaa!! Ja, écht!En ik ging voel goede moed op weg, de paniek acherlatend.... stap voor stap....Het nieuwe leven in....Nou, ben er nu toch,hèMaar wel anders.Beter...Anders beter!Dus Soothe hou maar lekker vol hoor, wat moet je nou terug bij af?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Oh, en waar "Soothe" staat, mag ieder zijn eigen naam invullen.Maar die Good old Soothe, redt het wel! voor 85 dagen!An, gossie een half jaar!! We zullen doorgaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 15 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 ik heb ook een plan, niet meer drinken.ik was dus v\d week bij mijn begeleidster van Iris zorg geweest. daar had ik verteld dat ik bier had geprobeerd. toen gaf ik aan dat ik, mezelf kennende, ook wel wijn wilde proberen, i.c.m. medicatie dan he. toen zei zij dus: nou als je denkt dat dat helpt moet je dat zeker doen. en dat het niet erg was, terugval, dat het erbij hoorde. dus daar heb ik een dag over na gedacht, en toen besloten dat ik het dan idd maar uit mijn sysyteem moest krijgen. wilde het dan wel in gezelschap doen, want als ik alleen drink, voel ik me helemaal lang schuldig. dus toen ging er iemand mee. het klinkt misschien gek, maar de roes die ik altijd kreeg van alcohol kwam niet. en dat was wat ik altijd wilde bereiken. vaak duurde die roes ook maar even, en was na de eerste 4 glazen wel normaal dronkenschap geworden. maar nu kwam hij niet. voor mij is dat rustgevend. ik had ook wel eens refusal enzo, maar daar ging ik heel berekend mee om. dan kon ik altijd wel drinken als ik wilde, met een beetje plannning. nu kan ik ook drinken, maar ik krijg geen roes meer. op een gegeven moment kon ik echt niks meer drinken, dus het werkt bij mij wel.zo ben ik dat ook weer kwijt. bedankt nog voor alles. was wel een soort noodkreet, maar dat kon omdat jullie me toch niet echt kennen. zo kon ik niet tegengehouden worden door mensen die beter weten. dankjullie, liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Dat kan en wil ik bereiken door heel simpel, gedachtes om te draaien! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 @Marjo Mooi dat je het zo benoemt Marjo, dat is het halve werk. Angst is ook een gremlin moet je maar denken; kijk um recht in de ogen (in de spiegel) en zeg GRRRRR!!! of steek je tong uit en zeg Bleh...bleh...lekker puh!!! Wedden dat ie weg wil wezen??Ik denk er niet lichtjes over hoor maar veel van onze gedachten zijn zo overbodig..als een ballon door te prikken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 dorry,ik vind het een beetje verwarrend! omdat niemand jou kent en je toch niet kan tegenhouden plaats je een noodkreet? vanwaar deze noodkreet dan?het feit dat niemand jou kent, dat klopt wel want niemand kent elkaar, we bestaan allemaal uit diversen lagen en afhankelijk van de situatie, plaats en tijdstip laten we een gedeelte zien. en net als een ieder ben je anders op je werk dan bij ons op het forum.wil je niet gekend worden zodat je door kan gaan met je eigen koers? wat voor nut heeft dit dan voor je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 15 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 ja lastig he.omdat jullie mij niet kennen maar wel wat ik meemaak, wilde ik het hier toch laten weten.zo leg ik toch een stuk verantwoording af. pffff maar ik weet het ook allemaal niet precies.het leek mij gewoon een juiste plaats hier om ziets aan te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Hahaaa...ik heb een mooie angstgremlin gevonden, hij heet Achmed. Als je die nou voor de geest haalt op moeilijke momenten kun je nog eens lachen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Dory,Als je denkt dat wij jou toch niet tegen kunnen houden, waarom dan die zgn. noodkreet?Ik begrijp het niet zo goed, meisje doe wat je denkt dat goed voor je is.Maar een hulpverlener die zegt dat je toch wel even kan proberen te drinken met medicatie,nou ik weet het niet, komt mij ietwat wonderlijk over, sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 quote: Originally posted by: albertinaDory, Als je denkt dat wij jou toch niet tegen kunnen houden, waarom dan die zgn. noodkreet? Ik begrijp het niet zo goed, meisje doe wat je denkt dat goed voor je is. Maar een hulpverlener die zegt dat je toch wel even kan proberen te drinken met medicatie, nou ik weet het niet, komt mij ietwat wonderlijk over, sorry. Mij ook. Vind het niet bepaald een leerproces.Hoe ga je nu verder Dory? Hoe sterk is je wil om niet te drinken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 15 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 quote: Originally posted by: albertinaDory, Als je denkt dat wij jou toch niet tegen kunnen houden, waarom dan die zgn. noodkreet? Ik begrijp het niet zo goed, meisje doe wat je denkt dat goed voor je is. Maar een hulpverlener die zegt dat je toch wel even kan proberen te drinken met medicatie, nou ik weet het niet, komt mij ietwat wonderlijk over, sorry. hmm ja dat mag best wonderlijk overkomen, maar dat is wat ze zei. als ik vond dat ik het moest proberen en als het dan uit mijn systeem zou zijn dan moest ik dat doen.het komt nu op mij over alsof je denkt dat ik het verzin. dat kwetst me. en dat heb ik ook niet verdient vind ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 dorry uiteraard!!!was ook niet de bedoeling om je verantwoording af te laten leggen en iedereen heeft zijn eigen baat bij dit soort platforms.ik ben in ieder geval blij te horen dat de werking van jww voor jou anders is dan bij mij en dat je je eigen actie goed kan relativeren. als dit voor jou goed werkt, wie zijn wij dan om daar over te oordelen. echter moet ik daar wel bij vermelden dat ik het gevoelheb dat je met open ogen in een valstrik loopt.op dit moment gebruik ik refusal, dus schijn ik behoorlijk ziek te worden als ik drink, dus.... ik drink niet! maar wonderlijk genoeg heb ik er ook geen behoefte aan. maar ik realiseer me wel dat dit ook een valstrik is... wat gaat er gebeuren op het moment dat ik geen medicijnen meer gebruik! ik ben nu sterk door de medicijnen maar ben ik straks wel zelfstandig genoeg om flesje alcohol te weerstaan?je kan nu eenmaal niet de prioriteiten van flesje alcohol voorspellen.ik dronk vroeger ook voor de roes, in het begin vier glazen, later twee flessen weer later een joint erbij (dat versnelde het effect weer dus hoefde ik minder te drinken) vervolgens zat het zo in mijn systeem dat ik coke nodig had om de avond door te komen (gelukkig niet dagelijks maar wel een keer per week) en mezelf toe te zetten wat ik de gehele week had laten leggen, huishouden administratie etc.net als je eenmaal denkt hoe de alcohol werkt veranderden er prioriteiten van flesje alcohol!!ik hoop dat het werkt voor jou maar net als ons allemaal we kunnen het beste maar ver uit de buurt blijven!!tasseke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Ik begrijp het echt niet, toen ik wilde stoppen kreeg ik librium, per week, zodat ik geen gevaar voor mezelf zou kunnen zijn, als ik toch weer dronk kreeg ik ook geen librium meer, en dat heeft mij geholpen, drie maanden op en af, ik had genoeg van de strijd, medicijnen, stoppen,drinken met medicijnen, geen medicijnen drinken, nu drink ik niet meer en gebruik ook geen librium meer al 4 weken lang.Yes, en daar ben ik heel blij mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 dorry,niemand hier wil je kwetsen!een terugval is inderdaad een zeer normaal verschijnsel het is alleen wonderbaarlijk om een terugval te stimuleren.dat is maar een klein stukje van het verhaal, wij weten niet in welke context dit stukje staat. we hebben denk ik allemaal eens een keer hard tegen de muur aan moeten lopen voordat we iets begrepen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Nee hoor Dory,wie ben ik om jou niet te geloven? Dat is ook geenzins mijn insteek, ik schrijf alleen mijn gedachten neer, Het is niet mijn bedoeling je te kwetsen,zeker niet.Als jij je gekwetst voelt,Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Dat is de allesomvattende gedacht.Laat de angst los, en hou weer van jezelf!Ook al denk je dat niemand anders meer van je houdt..Hou in ieder geval weer van jezelf.dat kan niet in één keer heel veel, maar toch, elke dag een stukje meer.Ik heb me altijd afhankelijk opgesteld.Mijn geluk was afhankelijk van... (vul maar in).Maar op de dag dat ik werkelijk onafhankelijk zal zijn, ben ik... ja wat?Bevrijd, denk ik. net als die bhudda van..? Dat je de dingen loslaat die je belemmeren in je leven.Ik had een aktie-plan opgesteld, omdat ik tot de conclusie kwam (zelf! helemaal alleen doordrenkt van angst), dat ik mijzelf totáál afhankelijk heb gemaakt van dit forum.Dus dacht ik, in eerste instantie; weg met het forum!Maar gelukkig zijn mijn hersenen aan de beterende hand nu ik niet meer drink....Niet weg, maar doseren! Maar omdat ik zo blij ben, dat de verbinding het weer doet, nog even..Pippilotta, ik weet zeker dat je straks weer op die motor stapt!Gewoon, omdat je al van zover bent gekomen... je bezit een kracht die nodig is om door te gaan.Je hebt je gedachten zo om kunnen draaien dat je onafhankelijk bent. Hou dat maar vast, dan maak je vanzelf de goede keus! Voor iedereen; hou vast aan de goede gedachten! Daar zit de knop, val niet terug als het even minder gaat, maar hou vol! Wat is er mis mee, het eerst op wilskracht te doen. Na de chaos komt het denken weer op gang. Het heldere denken, ooit vervaagt de trek, dan hoef je niet meer. Ik ben nog niet helemaal zover, maar zie soms kleine stukjes, daar hou ik me aan vast...Op mijn eigen manier (het mag)In mijn eigen tempo (het mag)Om straks iets heel waardevols mee te kunnen geven, omdat ik heb geleerd (beter laat dan nooit) te putten uit mijzelf en de dingen om mij heen (ervaring).Ik hoef geen 16 meer te zijn, eigenlijk wil ik best wel een beetje volwassen zijn (verantwoordelijkheid).Maar zoals ik ben, en niet vanuit de gedachte waarvan ik denk dat een ander mij zo het liefst zou zien!Het leven is wat je er zelf van maakt...En hoe pijnlijk het tot nu toe ook is geweest, ik wil vooruit!Want in het verleden gebeurt niets meer! (met dank aan Gem).En ik kijk nog even goed naar mijn eigen onderschrift.... ja, je moet er wat voor doen.En in eerste instantie valt het nog wel mee, we hoeven er alleen wat voor te laten!laat maar staan, het is de moeite niet waard!(ik spreek hier op persoonlijke titel, zo voelt het momenteel voor mij. Ik deel het met jullie, in de hoop dat je er wat aan hebt. Zo eigenwijs word ik gelukkig weer )een grote, welgemeende groet en liefs, Marjo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 15 februari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 oke. het is gewoon af en toe net een gespleten persoonlijkheids gevoel.mijn drinkende helft en mijn niet drinkende helft.en die niet drinkende helft wil ik meer gaan liefhebben. maar daar moet ik echt keihard voor vechten.bedankt voor jullie steun, ook gisteren.vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Goeie morgen allemaal,Ben vroeg opgestaan. Toch heb ik nog niet echt veel gedaan. Het feit dat ik over nog geen twee uur bij mijn vriendin zit om naar mijn schrijverij te kijken houdt me van een aantal praktische zaken af.Ik zal maar een stapel zakdoeken meenemen, want ik betwijfel of het slot op mijn tuinsproeier het houdt.Even lezen wat jullie vanmorgen bezighoudt.Vandaag drink ik niet en nodig jullie uit om mee te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Marjo,Dappere vrouw!:present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 welkom in bij de clubdergespletenmensen,ik praat regelmatig nog over 'we ', heb regelmatig overleg gehad en veel consesies gedaanben hard bezig om haar kwijt te rakenmaar wat ik ook doe, ze vind me steeds weer terugdes te langer ik ren, des te meer ik mijn conditie terug krijgmaar nu gaat het me lukken, ze blijft al tenslotte mij een langere periode kwijt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Je moet er ook keihard voor vechten, Dory, dat klopt.Maar lees de verhalen van alle mensen hier, die het al zolang lukt, die weer het leven in de ogen durven zien. Mensen die hier na al die tijd nog komen. Omdat ze het zelf nog nodig hebben, maar ook om ons te laten zien, hoe het kan zijn.Eerst maar eens niet meer drinken.Dag voor dag... stap voor stap.Schrijf hier van je af en vraag hulp. Hou vol! Het komt goed!Emoties komen los, heftiger dan ooit! Er dóórheen, lieslaarzen aan en baggeren maar... het is de enige weg... nog even, dan kom je al weer op het verharde pad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Ik geloof je ook best Dory en ben van mening dat je serieus met je probleem om wil gaan.Novadic, de verslavingszorg hier in Brabant kent een programma om gecontroleerd te drinken..(om maar even een vergelijking te trekken) ik vind het best, maar weet dat het voor mij niet is weggelegd. Wat ik wel weet is dat je wel erg sterk in je schoenen moet staan om dit programma succesvol af te ronden.Kan me ook voorstellen dat dit (je pilletje) een methode is om tot het inzicht te komen in hoeverre je werkelijk verslaafd bent. Hoe dan ook, doe je ding en besef dat je hier op ons kunt rekenen op een positieve manier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 Dank je, Tina. Dat doet me goed!Wij zijn allen dappere mensen, hier.Omdat we onze verslaving (ik haat het woord nog steeds) onder ogen zien, en er wat aan willen doen!Dus, Dapperen, ten strijde! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 15 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2008 quote: Originally posted by: marjoDank je, Tina. Dat doet me goed! Wij zijn allen dappere mensen, hier. Omdat we onze verslaving (ik haat het woord nog steeds) onder ogen zien, en er wat aan willen doen! Dus, Dapperen, ten strijde! Hahaa..mooi Marjo! Ik ben Ivanho, de ridder op het witte paard Edit: ridder natuurlijk.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden