Spring naar bijdragen

zaterdag 16 februari 2008


blacky

Aanbevolen berichten

Op het moment dat je denkt, ja maar, ik kan hier ook niet eeuwig zo blijven zitten, komt de aktie vanzelf terug. dat merk je vanzelf, als je er aan toe bent...
En dan willen we soms nog meteen een hele marathon gaan lopen. Maar dat is de onmatigheid, ook daar moeten we aan wennen, stap voor stap.

Judo, doet mijn zoon. Hij wist nooit goed welke sport bij hem hoorde.
Toen heb ik hem eens mee genomen naar een open dag, en hij wist het gelijk; "dit vind ik leuk, mam, hier wil ik op". Nou, klaar! Gedaan, en nooit weer spijt gehad. een goede keus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Spud, onze oudste dochter had eens in de supermarkt een woedeaanval, omdat ze koekjes wilde hebben en ik ze niet in het karretje legde. Zij stamvoette bij de kassa, dus deed ik haar na. Toen ging ze springen van woede en schreeuwde: " Ik wil die koekjes!!" dus sprong ik ook, maar fluisterde in haar oortje "Ik niet" Ze was gelijk stil, maar hoe de rest van de rij bij de kassa keek was een foto waard! Schijnbaar was haar gedrag normaal, maar dat ik dat ook deed...kon men niet bevatten! Maar als mijn kinderen met lego, playmobil, klei of weet ik veel spelen, dan doet deze dame vrolijk mee!! We blijven dan toch een beetje kind; ik wel tenminste. Ik schaam me er ook niet voor. Waarom zou ik? Zij hebben plezier en het voelt wel goed, samen met je kinderen bezigzijn. Is dat iets om je voor te schamen? Dacht het niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hè An, wat een margriet-opmerking nou toch, wel een beetje op niveau blijven hoor! :D

Hier is een vrachtwagenlading haardhout gebracht. Daar stoken we zomaar een jaar van. Vriend is aan het stapelen aan de zijkant van het huis, met een niet zo vrolijk gezicht. Rotklus.
Overigens heeft hij besloten dat we de wijnkelder gaan opdoeken. Hij zegt heel lief dat hij toch altijd al een trainruimte wilde, en dat die flessen dan maar in de weg staan. Sputter ik tegen hem: jamaar dat hoeft niet....
"Sinds wanneer trek ik me iets van jou aan?" Haha, het is wel leuk.

By the way, Soothe, wat is precies het niveau van berichten als: "Anna is weer hier" "Anna is net weer weg". Etcetera. Nee, dat is interessant zeg, en echt op hoog niveau. Daar zitten anderen toch ook niet op te hakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ja. Daar moeten we tegen kunnnen, niet makkelijk soms. Maar het is niet onze schuld dat zij er wel mee om kunnen gaan...
of niet. en dan mag je blij zijn dat jíj voor jou zelf wel de goed keus hebt gemaakt..

trouwens, het is "twee zielen, één gedachte!"
Slow... maar het komt wel :)

Ik ga maar weer eens naar buiten, de hut van dochter bekijken.
Doeiii!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee Vie; ik zit zoveel te kwaken , welke opmerking bedoel je.

Orleando: nou het is toch ergerlijk. Kom je op een familie feestje en iedereen 'weet het'. Dan zou je toch zeggen, we maken een feestje zonder drank. Als een van mijn kinderen daarmee zou zitten, dan wist ik het wel. Maarja, dit zijn dus 'niet helpende gedachten'. Effe nadenken helpende gedachte is ......... nou wat jammer voor mijn familie dat ze die vieze zooi drinken, ik doe lekker gezond en ik neem nog een lekker hapje Of kijk wat mijn familie aangeschoten is, gelukkig kraam ik niet van die onzin uit EN als ik straks thuiskom ga ik lekker naar bed met een boek en morgen ben ik fris en fit en ga lekker van de zon genieten. Bijvoorbeeld. Ik oefen even voor mezelf. Want ik MOET straks naar een feestje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koelkast open...en weer dicht...vriezer open en 3 waterijsjes eruitgehaald...
An, mijn zus is jarig op een dag dat als ik (met 3 kids!!) thuiskom en mijn er dan ook is (thuis bedoel ik.)
Ik voel me zwaar KKKKK (vul de rest maar in, ik kan helaas die icoontjes niet tevoorschijn halen; hoe werkt dat?) , maar desnoods vreet ik heel de vriezer qua ijs leeg; altijd beter dan die 5 blikjes bier die hier nog steeds staan na ons mooie weekend...
An, mijn zus en mijn vader hebben ook het idee, dat ze mijn moeder koeten vervangen sinds ze is overleden. Maar ik heb altijd alles alleen gedaan, alleen verwerkt en (oh ik ben BOOOOOOOS!!!), mijn man laat me erin vrij. Als ik zo'n bui heb als deze, dan ga ik weg. Met de auto, fiets, hond, watever...maar dat kan nu niet, want het is nog veel te vroeg en mijn kinderen spelen nog buiten...
Oh.oh...onrust...ik ga strijken....geen zin in, maar dat moet ook...Bovendien krijg ik het koud van die 3 waterijsjes...maar een klein stemmetje fluisterd...maar een grote vinger waarschuwd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, kan je die vieze blikje niet leegkieperen , of zijn die voor je man?
Balen, balen, balen. Ja, lekker als je zus en vader gaan moederen, ik moet er niet aan denken.
Orleando, er zit maar EEN ding op en dat is je mond open gaan doen en zeggen dat je HIER geen zin meer in hebt. Dat je een grote meid bent, zelf moeder en goed weet wat je wel en niet moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An ik had het over jouw opmerking dat de koelkast weer vol stond. Was maar een grapje.
Zelf heb ik er niet zo'n ervaring mee dat mensen me raar aankijken als ik zeg dat ik alcoholiste ben. Tot dusver heb ik bijna alleen maar sympathie en medewerking gekregen. Daar mag ik me dan gelukkig mee prijzen waarschijnlijk.

Orleando sterkte. Ik ga ook maar eens een waterijsje opduiken uit de vriezer, wel een goed idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sta ik aardappelen te schillen komt mijn man terug van boodschappen doen HEEFT HIJ WHISKY voor me meegenomen #@$%# . Ik heb er geen woorden voor. Vie, ik snap dit echt niet hoor. Hij zal het wel zat zijn zo'n nuchtere vrouw. Zegt hij ook nog 'kan je in de stemming komen'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, ik ga al 's middags weg en dan drink ik zelf nooit. Als ik de mist inga, dan struikel ik na een uur of 4 pas over een blikje bier. En dat een ander drinkt; tja dat heeft me nooit veel uitgemaakt. Die 5 blikjes bier van ons weekend weg die zijn overgebleven staan hier ook nog onaangeroerd in de koelkast. Maar ik weet, dat mijn zus (minimaal) een halve fles witte wijn per dag drinkt ( ik lustte alleen rode) en ze had gisteren een smsje gestuurd, dat ze van mijn vader had gehoord, dat ik hem na 10 uur 's avonds had gebeld en bellentines en 4 roses had gemixed. Nou dronk ik alleen wijn en bier en als ik van het goede pad afga, struikel ik alleen nog over bier, maar wat is bellentines en 4 roses?? Dat weet ik niet eens, dus hoe kan ik het dan gedronken hebben? En mijn man was toen thuis, ik zat een film te kijken en tijdens de reclame zijn me naar boven gegaan en hij heeft de rest uitgekeken en ik ben in slaap gevallen met zijn arm om me heen.
Dat bedoelde ik dus vanmorgen, mijn vader verteld de meest geweldige leugens en ik alles weer rechtpraten...en hopen dat mijn man het niet te weten komt, want dan is hij weer gekwetst...terwijl ik niet eens weet over wat voor drank ze het hebben en hem dus ook weer vanalles uit kan leggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, laat hem zelf die fles leegsrinken of anders wegkieperen...onze gootsteen vaart er ook wel bij...
Nee, ik begrijp dit dus niet, maar mijn man gooide ook alles drankkado's weg...
En die blikjes zijn van hem...ik hoef ze echt niet...!!! Voel me klein...kan het niet anders omschrijven...maar een piepklein wichhie zoals ik me momenteel voel...na een drup ben ik al geveld, dus deze dame verheugd zich vanavond op een tvprogramma a la Law & Order, Cold Case enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heyy iedereen
het is alweer een tijdje geleden sinds ik hier online ben geweest,
maar ik heb het gelukkig vol gehouden en sta nu ruim 10 weken droog.

Het enige probleem is dat ik het op het moment erg moeilijk met m'n beslissing heb, omdat ik me helemaal niet gelukkiger voel dan toen ik nog wel dronk. Heel naief, maar ik dacht: als ik stop met drinken, komt alles goed. Nu, 10 weken verder, voel ik me wel helderder dan toen ik wel dronk, maar ik zit niet beter in m'n vel.

Ik weet wel dat geluk uit jezelf moet komen, maar toch wordt de drang naar drank steeds groter. Alle shit uit het leven voelt vaak zo zwaar, en dan is het zo verleidelijk om snel te vluchten, ook al schiet je daar niets mee op. Maar ik weet dat ik me daarna alleen maar zwak zal voelen, omdat het stoppen met drinken juist het enige punt is m'n leven is dat goed gaat. Pfff ff doorzetten, over een tijdje zal het vast wel beter gaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log nog even in. De hut is mooi!

ook libelle en margriet, kunnen blijken, triggers te zijn.
Het kan zijn, dat je op een gegeven moment het forum ontstijgt.
Dat is mooi, dan heb je ons niet meer nodig.
Alleen, wat ik goed vind van mensen, is dat, wanneer ze dat doen, aan ons kunnen laten zien, hoe ver ze zijn. En hóe ze zo ver zijn gekomen, bijvoorbeeld met behulp van dit forum.
Het was voor mij een grote stimulans op de ingeslagen weg voort te gaan, door te lezen over hoe ver andere mensen al zijn, en hoe ze zover zijn gekomen. Dát, en simpelweg je oude leven van je afschrijven, heeft mij al tot hier gebracht. En daar ben ik blij mee. Dan leg ik na zo'n maand of drie eerder dingen naast mij neer. omdat ik heb geleerd, dat kleine dingen, grote triggers kunnen zijn.
ik hoop echt dat mensen die het forum al langere tijd bevolken, hier ook met enige reglmaat blijven komen, gewoon om een voorbeeld te zijn voor diegene, die nog maar net het wankele pad durven te gaan.
bovendien, komt hoogmoed voor de val. En die schrijf ik hier voor mezelf even op! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nunca mas, Estrella!
Hoi. Leuk dat je hier even bent.
Het klopt, het wordt in eerste instantie niet leuker allemaal. Dat wordt hier aan den lijve ondervonden.
Pas als je gaat denken, dat, dát eigenlijk ook helemaal niet zo erg is... komt er ruimte voor verdere ontplooiïng. 10 weken lijkt lang. dat ís het ook, gefeliciteerd! Maar... je bent er nog niet. We zijn op de goede weg. Hou vol. probeer iets anders er voor in de plaats te brengen, gun jezelf wat tijd.
ik wil ook te snel, maar loop steeds tegen een muur. Het is ook niet in één dag gekomen. ook niet in 10 weken, of 3 maanden.... Gewoon doorgaan!
Sterkte, Estrella. bewaar de mooie dingen, succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaa..Soothe, het wordt pas echt irritant als je tussen de vrouwenpraat door gaat kletsen ;)
Ik heb trouwens hetzelfde probleem als Water. Wat er boven verdwijnt komt er bij de neus en oren uit en ja, ik ben vooral van achter kaal :D Zo'n monnikken plek op mijn achterhoofd die ik onder de juiste pet wil verbergen maar kan die pet maar niet vinden. Heb nog wel een mooie hoed, ga die maar eens wat vaker dragen.
Ach, zo'n kletsdag over ditjes en datjes... niks mis mee, toch? Meestal is het de stilte voor de volgende storm.
Zit trouwens lekker in mijn vel; flinke gewandeld met als beloning saampjes rijstevla eten bij La Place. Die is trouwens lekker zeg! Aanradertje.
Daarna M. uitgezwaaid op het perron, vandaag wordt de verjaardag van haar kleindochter gevierd. Ben benieuwd hoe ze op de fotocollage reageert..

En hoe is het met Dory23 vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank je marjo :)

ik moet gewoon iets anders gaan zoeken voor die rotgevoelens. normaal ging ik ook altijd heel veel eten, maar het lijkt net of dat me ook minder smaakt sinds ik gestopt ben met drinken. af en toe ben ik bang dat ik weer depressief word net als vorig jaar, omdat ik me de hele dag zo neerslachtig voel. maar goed, ik moet gewoon wat positiever gaan denken, ik heb sinds 2 weken ff vast gewoon een dipje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben blij dat ik hier op deze site terecht kan met mijn probleem omdat jullie weten wat het is. Anders was ik allang weer aan de drank gegaan... Ik heb net ff geslapen, lekker zonnetje scheen op mijn slaapkamerraam, dus viel gauw in slaap. Mijn broer komt straks bij mij, eten koken, ff wat afleiding.
Ik denk dat ik mijn balans weer terug moet vinden. Ik ben nu een emotioneel projectiel. Denk dat ik zo maar weer ff wat chocola moet hebben, haha.

Liefs Flower

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ze hebben z'n fiets afgepakt, zijn Noddy muts en handschoenen en toen werd ons kleine mannetje boos (alles was immers van hemzelf), maar...onze jongste is 3 en wie het gedaan hebben...tussen de 9 en 12 jaar...Dus deze moeder (lees voor jullie Orleando) eropaf...wie aan mijn kinderen komt, komt aan mij!!!
Hij zit nu binnenshuis, net als onze oudste 2. Ik ben echt BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSSS, dat kinderen dit doen, maar vooral dat ouders dit gewoon vinden. Ben boos naar de ouders gestapt : "Ze speelden en je weet hoe kinderen kunnen zijn", dat was het antwoord van beide moeders....
Dus wat zeg ik? "Leer kinderen te spelen en te delen,; geen verdriet is samen plezier. "
Oh, zo hadden we het nog niet bekeken...nou ik wel...
Forummers, morgen en maandag kan ik hier niet zijn... dan is mijn man vrij en steunt me maar wil dit allemaal niet lezen...
Maandag = tandartsdag....BBBRRRRRRRR
Pippi, ik maak me zorgen om je
Dory..:ga niet testen (ik las het net pas), waar ben je mee bezig?????
geloof mij, eerst naar het forum en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeo later
pas toegeven (want die diehardforummers helpen je echt!!!!)

Met mijn kinderen alles okee, ik niet (maar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel waterijs in voorraad!!)
ik ga avondeten klaarmaken en voor mezelf......strijken!!en waterijs!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga vanavond weer strijken en mijn hoofd leegmaken. Heb alle boodschappen binnen voor Hansje zijn verjaardag morgen en zit nu zat de knikkebollen achter de peecee. dus ik heb de tiepfouten maar even weggehaald, ik had even een flinke dip inderdaad. Nu snel aan de aardapelschil-aktie en een colaatje om wakker te worden en vanavond op tijd naar bed!
Latersssssssssssssssss

*ik had wat vreemde text getiept zag ik later, volgens mij zat ik écht weg te dommelen, sorry jongens, ben dood- en doodmoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh, verdorie, onze jongste spookt wil je niet weten...krijg ik staks de schuld weer dat ik geen het avondeten niet klaar heb...dus ik ben nu weg, sorry...
Zal eten bereiden en vanavond verheug ik me op "Lawôrdener "enz enz.
Ik doe mijn best, geloof me....veel waterijsjes en 0, niks alcohol...daarom bibbee ik ook zo!!!
Heb de eerste (wonder boven wonder) laten staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...