Spring naar bijdragen

dagboek


weegschaal

Aanbevolen berichten

Al een aantal jaren bezoek ik dit forum vanwege mijn zorgen tav alcoholgebruik van mezelf.
Ik krijg veel inspiratie van alle verhalen maar heb gemerkt dat ik mijn verhaal niet goed kwijt kan. Het gaat met tijden beter en met tijden minder goed.
De ditjes en datjes en dageraad, och zoveel tijd heb ik gewoon niet om hier alles mee te lezen en iedereen te leren kennen en alles mee te beleven. Ik weet dat ik moet stoppen maar dat is toch best moeilijk.
Ik zou heel graag een soort van dagboek willen gaan bijhouden hier, ik weet van bijv. afvalforums dat het erg prettig werkt dus dat mis ik hier wel maar ik vraag me ook af of dat dan uiteindelijk niet hetzelfde resultaat heeft als de andere oproepen ed die ik heb geplaatst. (want ik kan gewoon niet dagelijks heel veel posten en reageren)
Dus graag jullie mening hierover, en ook tevens als oproep voor de beheerders van dit forum om een aparte categorie aan te maken voor dagboeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom weegschaal,
als je de ADB training hier doet krijg je een alcohol
schriftje om bij te houden. Om dat hier op de draad te zetten, zou
misschien betekenen dat je minder eerlijk bent dan wanneer je dat
alleen voor jezelf en je begeleider doet.
Je hoeft dan ook niet vergelijkingen met anderen te maken, want het is
geen kompetitie. je doet het voor jezelf.
Meestal weet je zowiezo al dat je teveel drinkt als je hier komt, dus het is belangrijk
om, met hulp als dat kan, zicht te krijgen hoe je drinkgedrag is, in welke omstandigheden je
je niet aan je eigen afspraken kunt houden en wat jouw specifieke triggers zijn. En dan later
welke gedachten en handelingen helpend zijn om ander gedrag te ontwikkelen en andere plaatsen
en mensen op te zoeken dan degene die het drinken bevorderen.
Ik heb hier veel aan gehad en meerderen hier met mij.
Persoonlijk zou ik het hier niet invullen. Dit is een openbaar forum en iedereen kan dus meelezen.
Je hebt het jarenlang bezocht schrijf je, dus je had kennelijk een reden om niet ingelogd te zijn en
zelf te schrijven. Weet je ook wat je over de drempel haalde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...