weegschaal Geplaatst 3 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2011 Al een aantal jaren bezoek ik dit forum vanwege mijn zorgen tav alcoholgebruik van mezelf.Ik krijg veel inspiratie van alle verhalen maar heb gemerkt dat ik mijn verhaal niet goed kwijt kan. Het gaat met tijden beter en met tijden minder goed.De ditjes en datjes en dageraad, och zoveel tijd heb ik gewoon niet om hier alles mee te lezen en iedereen te leren kennen en alles mee te beleven. Ik weet dat ik moet stoppen maar dat is toch best moeilijk. Ik zou heel graag een soort van dagboek willen gaan bijhouden hier, ik weet van bijv. afvalforums dat het erg prettig werkt dus dat mis ik hier wel maar ik vraag me ook af of dat dan uiteindelijk niet hetzelfde resultaat heeft als de andere oproepen ed die ik heb geplaatst. (want ik kan gewoon niet dagelijks heel veel posten en reageren)Dus graag jullie mening hierover, en ook tevens als oproep voor de beheerders van dit forum om een aparte categorie aan te maken voor dagboeken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 3 juli 2011 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2011 welkom weegschaal,als je de ADB training hier doet krijg je een alcoholschriftje om bij te houden. Om dat hier op de draad te zetten, zoumisschien betekenen dat je minder eerlijk bent dan wanneer je datalleen voor jezelf en je begeleider doet.Je hoeft dan ook niet vergelijkingen met anderen te maken, want het isgeen kompetitie. je doet het voor jezelf.Meestal weet je zowiezo al dat je teveel drinkt als je hier komt, dus het is belangrijk om, met hulp als dat kan, zicht te krijgen hoe je drinkgedrag is, in welke omstandigheden jeje niet aan je eigen afspraken kunt houden en wat jouw specifieke triggers zijn. En dan laterwelke gedachten en handelingen helpend zijn om ander gedrag te ontwikkelen en andere plaatsenen mensen op te zoeken dan degene die het drinken bevorderen.Ik heb hier veel aan gehad en meerderen hier met mij.Persoonlijk zou ik het hier niet invullen. Dit is een openbaar forum en iedereen kan dus meelezen.Je hebt het jarenlang bezocht schrijf je, dus je had kennelijk een reden om niet ingelogd te zijn enzelf te schrijven. Weet je ook wat je over de drempel haalde? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden