An Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Corinne, hier onweerde het, niet normaal meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 An toen ik erg veel dronk en drugs gebruikte had ik altijd last van wintertenen. Mijn tenen jeukten dan enorm en de dokter gaf me altijd een vitanime B spuit in mijn kont:DDan was ik er binnen een week vanaf.Corinne een en een terug en ach ik doe je ook maar een !!Hoe kan ik nu depri zijn met zulk goed nieuws, begrijp jij het??Ik denk dat het komt omdat mijn man er nu vaker niet is en ik meer terug geworpen wordt op mezelf.Vroeger opstaan dus veel meeer uren in de dag alleen met mezelf.En ik hoorde van een goede vriendin dat ze wil gaan scheiden en dat maakt me ook niet blij want ik mag ze allebei erg graag.Mijn man is erweer en heeft al hele mooie beelden van de bloemenmarkt gemaakt.Nu sneeuw het hier, wel natte hoor..het blijft helaas niet liggen.Soothe en Rudy beterschap mannen:present: !!!Rudy mijn man heeft ook veel last van ischias en heeft vorig jaar bij een chiropraktiker gelopen en dat heeft enorm geholpen!! Wordt door de verzekering betaald. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 O ja voor alle anderen het goede nieuws is dat de directeur het boek naar de PR afdeling stuurt en dat is al bijzonder positief en de coach van Tactus heeft alle bijdragen gelezen en vond ze ontroerend, geweldig en erg leerzaam!Vandaar dat ik eigenlijk in een soort euforie rond moet lopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Dag dag lentekinders. Even de laatste dagen vlug doorgelezen, niet heel zorgvuldig. Hier gaat alles wel best, erg druk gehad met fysiotherapie-oefeningen en stapels boeken die ik nog wilde lezen. En verder wat rustig zelfinzicht, dat mag ook wel eens. Dat hoofd van mij draafde maar door, nooit eens een moment van stilte in mezelf.Alle mijlpalers nog van harte, ik vind het nog steeds een goed gevoel (ondanks alles wat in nuchtere toestand op je af komt) om niet te drinken. Ik hoop dat jullie dat ook zo ervaren.Safi wat je schrijft over, dat je op jezelf wordt teruggeworpen nu je man er vaker niet is, treft me. Het is heel raar, want toen we nog apart woonden, had ik daar helemaal geen last van. Ik merk toch dat ik me heel snel op een ander richt. Mijn chum is een erg actief type. Dat leek me juist een voorwaarde om samen te gaan wonen/trouwen, niet op elkaars lip zitten en de eigen dingen te blijven doen. En nu al na zo'n korte tijd samen betrap ik me er op dat ik wacht op zijn terugkomst. Irritant vind ik dat zelf. Voor jou is het natuurlijk anders, omdat jullie al zo lang echt samen zijn.Fijn bericht trouwens van Tactus/het boek.Iedereen een fijne dag toegewenst. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Safi,Mss een beetje een reactie bij het idee dat je verhaal nu publiek gaat?Dikke knuffel terug.Vie,Dat gevoel ken ik ook wel. Blij zijn als ze de deur uit zijn om dan vervolgens te verlangen naar hun thuiskomst.Ik kwam even pauzeren en ben dus zo weer met de neus in de boeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Corinne: ook met je neus in de boeken! Ik ga als een trein vandaag, joepie, het gaat me lukken!!Safi: PROFICIAT, dat is goed nieuws en wat een mooie reactie van Tactus.Cheerup meissie.. hoe is het met je blauwe plek?Vie: fijn dat je er weer bent, je was zoooooooooo lang weg.En nu hoppatee weer aan de slag. Pauze is weer om, zonder koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Goede Vrijdag lieve allemaal,Net terug van een weekje skien met een groep collega's, zag er erg tegenop ivm de apres-ski en het was ook echt afzien (voelde me vaak eenzaam zo vanaf een uurtje of vier, zo tussen een groep borrelenden met weinig gelegenheid om me even terug te trekken) maar I DID IT: ik heb geen druppel gedronken! Ik had mezelf wel ingedekt: had nl al de Brazilie ervaring en heb m'n hoofd van tevoren omgezet van : "ach een wijntje mag toch wel op vakantie", naar: "kom op meid, even doorzetten nu, nergens voor nodig dat alcoholische extraatje, denk niet aan dat ene moment maar zie het grotere geheel en denk aan hoe je je voelt als je weer terug bent". Nu moet ik wel eerlijk zeggen: ik had het veel leuker kunnen hebben als ik meegedaan had, maarja, niet voor herhaling vatbaar dus dit, wil eigenlijk alleen nog maar op vakantie met mensen die ook bewust met hun leven bezig zijn, ook in gesprekken (het was nu vaak zo oppervlakkig, en ook daar wordt dit mens eenzaam van).Hoe is het dan hier allemaal met jullie? Ik hoop toch zo dat het jullie allemaal ook lukt om deze weg te blijven gaan, het is lang niet altijd de gemakkelijkste, maar uiteindelijk zal het ons wel naar de mooiste plekken brengen, daar blijf ik van overtuigd, ook al voel ik me nog zo vaak een vreemde eend in de bijt sinds ik mijn leven Leef ipv erdoor geleefd wordt: ik kwaak gewoon zo door, en ondanks alle regen is het ook dit jaar op deze dag gewoon weer lente geworden!Heel veel liefs,Kaia. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Rudy, ik heb chloordiaproxide van m'n huisarts gehad, maar dat is morgen ook de laatste dag, want dan is het op. Ga ik weer proberen op eigen kracht.An, manlief werkt vandaag, dus haal ik alles op. Doe ik eigenlijk altijd, met 3 kids op stap. Zaterdags het centrum in, broodje worst eten bij de Hema of een kibbelingetje op de markt, dat soort dingen. Meestal erg gezellig, maar vandaag dus niet. Wat een rampochtend! De jongste ging te pas en te onpas op de grond liggen als het even niet aanstond en in de laaste supermarkt zegt de oudste, dat ze bijna moet overgeven...Ging gelukkig goed en ze ligt nu bleekjes op de bank. In het centrum was het vandaag gratis parkeren, maar ik ben helaas niet lang gebleven. Ach, het zij zo. Ik zal die icoontjes niet meer gebruiken, goed? Nogmaals sorry, ik wilde er niemand mee kwetsen of zo.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 An, ik ben net ook even tegen mezelf uitgevallen, want na zo'n slechte ochtend en de jongste die nu nog steeds spookt heb ik maar 1 ding in m'n hoofd...en dat ga ik nou dus NIET doen. Dus m'n frustraties weggegeten met cherrytomaatjes...Ben nog steeds boos, maar het bier blijft in de fles en voor de verjaardagsvisite....Grrrrrrrrrrrrr:angry: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Orleando mij vraag over refusal was niet teovallig, omdat ik zelf refusal heb geslikt en na de eerste inname van een refusal tablet toendertijd een enorme druk of last van me af viel.Ik hoefde niet meer iedere minuut aan drank te denken.Rust in mijn hoofd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Safi ik heb gelezen over de chiropraktiker.Vanmiddag heb ik een afspraak met mijn huisarts.Eens luisteren hoe het verder moet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Kaia proficiat.Wij zijn meesters in ons zelf voor de gek houden.Want na het eerste glas verviel ik in een drankorgie die een week kon duren.ik staarde me blind op dat ene glaasje, maar dat is niet voor mij weg gelegd.De mensen waarmee ik doorgaans omging(dronk) waren al oppervlakkig.Pa nadat ik gestopt ben met drinken kwamen er mensen in mijn leven die iets anders wilden delen met mij dan drank.Kwaak maar lekker verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 An,Ja, mijn neus in de boeken. Wel anders dan jij. Ik sta aan het begin en jij staat voor je examen.het begin is voor mij een goeie opfris. De materie heb ik al een aantal jaar geleden in het hoofdje gestampt en in de praktijk gebracht. Maar zo kan ik wel lekker op gang en in een studieritme komen.Kaia,Ik ben blij voor je dat je heelhuids terug bent gekomen. Je hebt van je vorige vakantie geleerd en dat nu in praktijk gebracht: chapeau.Met collega's voer je doorgaans geen diepgaande gesprekken. Dat blijft meestal oppervlakkig.Orleando,Kun je vanmiddag niet een stripje bij bestellen bij de dokter?Rudy,Voor mij was de refusal ook de grote rustbrenger. De keuze was gemaakt. Ik ben echt heel blij dat ik daar uitdrukkelijk voor gekozen heb.Succes bij je dokter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 zo'n chiropractiker is een hele verademing. Ik ging er 2 x per jaar heen vanwege hoofd- en nekpijn. Het hielp echt goed, alleen is de goede man aan kanker overleden. Ben toen naar een adere gegaan, maar ik kon dat mens niet luchten of zien en dat gevoel was wederzijds...oeps...Gelukkig heb ik wel een lieve huisarts, die mij het gevoel geeft echt te luisteren en hij helpt me ook met m'n verslaving... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Kaia: dat waren super helpende gedachten en daardoor heb je het maar mooi voor elkaar gekregen niet te drinken. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat ik mee wil drinken om een bijeenkomst maar leuk te vinden. Vaak inderdaad oppervlakkig geteut.Orleando: jij doet geloof ik zo'n beetje alles in huis. Misschien moet je er toch maar eens over denken of je man je wat uit handen kan nemen. Het is een dubbele full time baan waar jij mee bezig bent.Trek je het niet zo aan van dat icoontje. Je bent veelste goed voor deze wereld volgens mij. Je mag best een beetje voor jezelf opkomen Orleando, dan zullen de mensen je heus ook wel aardig vinden. En alles hoeft niet perfect te zijn, we mogen fouten maken. Hoera!Nu heb ik net yogert met musli gegeten, eet ik al eeuwen en nu beginnen die bulten weer te jeuken.Misschien toeval. Geen koffie op en mijn maag is volgens mij rustig aan het worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Hoi,Ik ga er vandoor. Kletsen bij mijn vriendin.Tot later op de dag.En vandaag drink ik niet. Waarom zou ik? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Vie fijn dat je je goed kunt concentreren bij het lezen van een boek.Ik moet mezelf regelmatig tot de orde roepen omdat ik net als vroeger te vlug lees, of betrap me erop dat ik met wat anders in mijn hoofd bezig ben.Vroeger kon ik wel tien, dacht ik althans, dingen tegelijk.Nooit was iets af.De teleurstelling groot.Het rechtvaardigde mijn drankje.Ik maak nu af waar ik mee bezig ben, dat geeft meer voldoening en houdt de drank buiten de deur.Niet dat ik daar nog last van heb, van die drank, , maar even stil staan met wat je bezig houdt is voor beginnende stoppers niet verkeerd.Het heeft mij inzicht gegeven in mijn dagelijkse sleur en geren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 lieve mensen,Allemaal een fijne dag, ik ga naar mijn werk,een half dagje en vanavond het concert.Boodschapjes voor de paasbrunch in huis gehaald.Vie goed weer even iets van je te horen!Rudy, beterschap En voor een ieder die ik niet heb genoemd(geen tijd meer) eenLiefs van mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Merci Corinne.Ik ga aan de slag een inhaalslag.Sinds kort heb ik een vaatwasser, heerlijk.Om verliefd op te worden(lol) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Ha, nee An, manlief doet meer dan je denkt! Ik doe dan wel boodschappen, maak eten, doe vanalles voor en met de kinderen enz., maar ramen wassen, dweilen, vriezer schoonmaken enz. doe ik nooit. En als manlief vrij is, neemt hij ze mee op sleeptouw, zodat ik m'n handen vrij heb.Hij gooit altijd de auto vol met benzine, dus ik tank nooit; hij maakt elke week de auto schoon (van binnen dus ook), ruimt hier vanalles op (ik ben wat rommeliger en hij is echt zo'n opruimtype). Ik mag niet klagen, want ik hoor op het schoolplein moeders klagen, dat hun man op vrij uurtjes voor de tv zit. en omdat hij me nog niet echt verrouwd, doen we de wekelijkse boodschappen samen...alleen de kleine dingen haal ik zelf en laat hem dan het bonnetje zien. Lullig misschien, maar dan ziet hij, dat ik niks gekocht heb wat niet door de beugel kan. Dat was trouwens niet zijn idee, maar ik heb gezegd, dat ik dat wil, zodat hij kan zien dat hij me kan vertrouwen.En ik cijfer mezelf dan misschien wat te vaak weg, maar ik vind mezelf nou eenmaal niet belangrijk. Komt door m'n ouders, die me vanalles hebben ingeprent of misschien niet. Wie zal het zeggen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 heb net m'n kleerkast maar weer eens opgeruimd, kom ik drank tegen....Ik schrok ervan, want dat ligt er al heeeeeeel lang.....Gootsteen gevoerd en straks naar de glasbak als doggy uit moet. Want anders denkt manlief weer, dat ik gedronken heb... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Rudy en anderen, toen ik nog dronk kon ik twintig dingen tegelijk oppervlakkig aan. Nu merk ik dat ik me niet eens meer tot meer dingen tegelijk kan diverteren, maar me tot een of twee dingen geconcentreerd hou. Ik ben niet meer multifunctioneel maar gecentreerd. Vind ik iets nieuws om te ontdekken. Zo vind ik die hele reis van drank naar niet-drank best interessant. Ja ik neem daarin wat afstand tot mezelf hoe ik toen was (en hoe ik toen was, blijft dat dan niet altijd een deel van jezelf, wat moet ik anders doen met die gloeiende schaamte van mijn dranktijd?) De gloeiende schaamte van wat ik toen heb gedaan, dat kan ik nog niet goed plaatsen. Je kan niet zeggen: ja maar het kwam omdat ik aan de drank was, of: ja maar iedereen was zo naar voor me. Zelfbeschikking is voor mij een concept dat alleen maar zonder drank te bereiken is. Anders blijf je toch afhankelijk van iets of iemand.Hier heeft de hagel heel wat schade aangericht in de tuin. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Goedemorgen is goedemiddag geworden,Gisteren een lange werkdag gehad, en op tijd in bed mét een pilletje ik mag het niet promooten dat doe ik ook niet maar mijn hoofd is soms zo'n draaiende kermis dat alles even "stil" moet de stekker eruit dus. Heeft goed geholpen, werd om 10 uur wakker en tot half 12 liggen soezen, niets voor mij. Maar hard nodig, voel me nu weer helemaal fris.Geen zin in de boodschappen, maar ik ga ze zometeen wel doen. Vanavond naar de kerk denk ik. Morgen gaan de kinders naar mijn Ex, dus heb ik 1,5 dag het rijk alleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 ik schiet hier helemaal in de stress...de 2 jongsten spelen buiten, de oudste is gelukkig weer wat opgeknapt en is boven aan het knutselen en ik moet kadootjes inpakken, doggy uitlaten, was opruimen (2e was is inmiddels ook klaar) en dan komt de een na de ander; mama, dit, mama, dat...mama heeft het even gehad!!Maar gelukkig de zeer goed verstopte drank de gootsteen ingemieterd, want anders was ik nu al voor de bijl gegaan...Vie, je hebt gelijk, want met drank kon ik wel 100 dingen tegelijk en nu heb ik het idee, tijd tekort te komen...En persoonlijk knal ik keihard tegen dingen op die ik nuchter helemaal niet leuk vind...maar hoewel het met drank misschien makkelijker lijkt, maakt het dingen op langere termijn juist moeilijker...Dus een glas water gedronken en even een paar ademhalingsoefeningen doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2008 Orleando: goed gedaan, die fles wegkieperen.Zo, ik ga ff naar buiten. Weer een les geleerd: DE AANHOUDER WINT. Het lukte maar niet, kreeg niks op papier. Gisteravond was ik echt treurig, kreeg geen inspiratie.Vandaag weer begonnen en zie het resultaat, super geweldig. Na de pauze eerste deel afronden. Joepie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden