Spring naar bijdragen

2e paasdag 24 maart

tapas

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Charlie,

Gefeliciteerd met je 30 jarige huwelijk!!

:sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present::sun::musicnote::present:

ANSA-team:
Way to go!!!!!!

Jozias,
Gefeliciteerd met je 1e dag! :present:

Har, is de kast mooi geworden?
Tina, gun je ppotje goed rust. Ik hoop dat fysio binnekort aanslaat!
Marjo, zwem ze morgen!
Druppel, een super verrassing, bezoek van je verloren gewaande vriend!
Pippi, dank je!
Corinne, dan maar wachten op een rustiger moment van de week voor de studie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag etentje met de schoonfamilie. Heerlijk gegeten bij de Turk. Als toetje capuccino, waarbij ongevraagd een likeurtje werd gepresenteerd!! ik zag de dochter al kijken! Schoonfamilie weet van niets, maar gelukkig hadden ze het zo druk met zichzelf, dat ik ongemerkt het aan mijn man toe kon schuiven.
Bij het afrekenen door mijn schoonvader werd er aan iedereen.... jawel een likeurtje aangeboden door het huis!!
Gelukkig moest mijn zwager ook rijden, net als ik, die nam dit keer niet (de vorige ronde wel) dus ik heb "gezellig"met hem meegedaan!! Pfffff. Wat je toch al niet moet doen om niet te drinken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, mooi hoor dat zingen. Geeft je idd vrijheid van binnen en de ontlading! Heb het ooit, helaas maar 1 keer, meegemaakt tijdens een meditatieweekend wat we samen zingend afsloten. Waauw..de rillingen liepen over mijn rug..de kracht die je dan van binnen voelt als je voluit durft te gaan. Je stem doet er niet toe, die is mooi zoals die is..zeker omdat je dieper gaat :heart:

De kastdeur is mooi geworden, bloemetjes op textiel vangen nu het zonlicht op :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem dat heb je weer mooi aangepakt...subtiel! Grote klasse...ik loop in je voetstappen

Har ik heb net even gegoogeld en een koor gevonden dus mischien trek ik de stoute schoenen aan.
Of misschien is misschien het verkeerde woord...aktie is wat ik nodig heb..proberen kan geen kwaad.
Het is een gemengd koor, dat iedere woensdagavond repeteert .
Het is een recreatief en enthousiast koor, dat plezier in het zingen hoog in het vaandel heeft staan. Het repertoire is zeer gevarieerd: Russisch, Jiddisch, Afrikaans, klassiek, smartlap, popsongs, zeemansliederen, enzovoort. Er wordt meestal drie- of vierstemmig gezongen. Noten lezen is niet persé nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Bedankt. Nu heb ik meteen een cadeautje voor mezelf voor volgende maand.

Pippi,
:)

Safi,
Doen, zoek een koor dat met het repertoire bij je past. Doorgaans kunnen ze wel alten gebruiken en bassen (mannen, enkele van jullie kunnen vast ook zingen en houden ervan).
Mijn vriendin heeft me naar koor gesleept om van de alcohol af te blijven.

Gem,
:) Gewoon: niet drinken. Bij onze Griek krijg je ook altijd een ouzo als welkomsdrankje. Dat sla ik gewoon af met een nee, dank u.

Safi,
Ondertussen heb je al wat gevonden, lees ik. Proberen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne ik lees net in de regionale krant een stuk over het koor en het lijkt me echt leuk

Er word één keer per week gezongen, behalve in de schoolvakanties. Het koor is er voor iedereen, voor hoog- én laagvliegers, zelfs voor mensen die geen noten kunnen lezen. Wat je wel mee moet brengen is een flinke dosis enthousiasme. Het koor telt nu zo'n twintig leden, mannen en vrouwen. De vrouwen zijn in de meerderheid. Daarom zijn vooral lage vrouwenstemmen
en zingende mannen als versterking zeer welkom. Belangstellenden kunnen meteen meezingen.

Repertoire
Op dit moment worden liederen als 'Monateng Kapele' (Zuid-Afrikaans), 'Ej Uchniem' (Lied van de Wolgaslepers), 'Odi et amo' (Carl Orff, 1895), het 'Gloria' van Vivaldi of 'Shier Noded' (Jiddisch zwerverslied) ingestudeerd.
Het koor zingt meestal drie - of vierstemmige liederen.
Er zit voor iedereen wat bij, van klassiek tot Simon & Garfunkel (weet u wel, van die Bridge over troubled Water).

Nou jullie horen er nog wel over.
Ik heb er wel zin aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

allen bedankt voor de gelukwensen!!
Net zijn alle gourmetgangers weer naar huis vertrokken, dus even relaxen achter de PC.
Niet te lang, want 7 uur moet ik weer paraat staan om op te passen...
Ben wel verrot hoor, van deze 2 drukke dagen, heb geen eens tijd om aan drank te denken, haha, heb er ook totaal geen behoefte aan, ik serveer het wel:D
Soothe en Kaia, hartstikke gefeliciteerd met jullie 4 maanden droogstaan, super!!:musicnote::heart:
Ansa team, GO, GO, GO!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Charlie, ik ben zó trots op jou! Je bent echt gaandeweg een voorbeeld voor me geworden! Niet alleen omdat je het nu volhoudt, maar vooral omdat je het altijd zo eerlijk zegt als het een keer niet lukt.
Hè dit staat helemaal niet goed, ik kan de goede woorden niet vinden, maar ik hoop dat je me begrijpt!
En bovendien ben jij oma, en ik bijna mede-oma, dus ik voel me toch al verwant!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...