Spring naar bijdragen

Woensdag 26 maart 2008


CPAS

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Beste Nicky,

Tijdens mijn behandeling via internet gaf ik een keer aan alchoholvrije wijn te hebben gebruikt.

De gequote tekst heb ik verwijderd. Er zit copyright op. Ik mag wel verwijzen naar de homepage, waar je ook informatie vindt over alco-vrije wijnen en bier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cpas
Ik zou even willen vragen,ben sinds enkele dagen ingeschreven
op de internetbehandelijng maar hoe werkt dit eigenlijk?
Ik moet noteren wanneer ik zin heb of drink maar als je geen zin hebt
en niet drinkt moet je niets invullen,maar dan komt er je hebt een dag niet gergistreerd
dus heb ik nu op elk uur ingevuld zin maar niet gedronken maar dat klopt niet.
Kan zijn dat ik misschien niet slim overkom maar ik heb ook een 1e mail gekregen van welkom
en dan een 2e starten,hier moet ik bevestigen om het programma te laten starten door te reageren
moet ik dan gewoon een mailtje sturen met bvb ja ik wil graag starten?
Wat bereft het alcoholvrije bier dat is waar het doorbreekt zeker het gewoonte patroon niet
ik heb dit 9 jaar gedronken veel minder dan het andere maar het heeft me wel geholpen om
van de 1 minuut op de andere het gewone bier te stoppen en ik liep tenminste al nuchter
toch is dit waar goed voor een tijdelijke oplossing.

ps is het corrine of c pas
nicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Mijn 1e vroege dienst zit er weer op.
Tot laat gisteravond last van paniek gehad, dus niet al te best geslapen.
Nu voel ik mijzelf weer goed, en als ik terugkijk was de paniek nergens voor nodig.
Dus weer geleerd dat paniek overgaat en het absoluut onzin is geweest dat ik hier
een paar maanden geleden op ging drinken.
Saf zoals je al zei: de angst in de ogen kijken.........
Thanx voor het medeleven en het heeft geholpen, voel me sterk nu ik de angst heb overwonnen.
Daardoor wel amper geslapen, ik ga dan ook mijn slaap inhalen.
Sorry mensen ik ben niet bijgelezen, te moe.
Fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Absoluut Pippi, het zijn ook vaak doemscenario's, het was ook omdat ik voor het eerst weer
vroeg moest beginnen, en bang was het niet aan te kunnen, was dus nergens voor nodig geweest,
er waren wel calamiteiten maar alles in goede banen kunnen leiden.
Normaal werk ik dan van 0.400 tot 11.30 maar ik werk nu nog 50%
dus tot 8.00.
Volgende week ga ik uitbreiden naar 75%.
En ik heb nooit echt een werkweek van maandag tot vrijdag, wij zijn een 24/7 bedrijf dus ook
in het weekend.
Tja en wat mijn voet betreft het is dystrofie, maar ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt hoor!
Nu ga ik lekker slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge luyden,
Jozias, gefeliciteerd met dag 2. Voor je het weet heb je een hele reeks dagen aan je droge-dagen-ketting geregen.
Toen ik pas gestopt was, greep ik van alles aan om het dag bij dag vol te houden. Ik had een vel met grappige stickertjes gekregen en voor elke droge dag plakte ik weer een sticker in mijn agenda. Ja, heel kinderachtig, ik weet het, maar toen ik na 14 dagen ofzo ineens verschrikkelijke drankzin kreeg, vond ik het zo zonde om de stickertjes-ketting te verbreken dat ik de fles heb laten staan. Mij hielp het in ieder geval om mezelf beloningen te geven. Trouwens, het heldere hoofd dat je terug krijgt voor niet drinken is al een beloning op zich.

Nicky, het is echt de moeite waard! Sterkte!

Corinne, beterschap, is je relatie met de pot inmiddels al iets bekoeld?
En voor alle anderen ook sterkte, kracht en een :present:
Spud, blij voor je dat je een baan hebt gevonden waar je het naar je zin hebt.

Vanmiddag komt hier mijn zus, zij heeft wat nieuwe kleren voor me gekocht omdat ik de laatste maanden zo ben afgevallen. Ik lijk wel een vogelverschrikker in de kleren die ik heb. Ben benieuwd wat ze heeft gekocht, haar smaak is iets minder casual dan de mijne. Ook wel een beetje nerveus, want het is de eerste keer na de ruzie dat ik haar live zie. De afgelopen dagen ging het "praten" via de mail.
Enfin, even door de zure appel, het zal wel weer meevallen. Het is wel merkwaardig dat ik een beetje bang voor haar ben en (grrrr) nog steeds naar haar goedkeuring hengel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste An,

Als je me niet kwalijk neemt, moet ik toch iets kwijt. In mijn gevoel, ga je er veel te dwangmatig mee om. Je leest alle boeken van de wereld, je kent alle valkuilen etc etc. En toch blijf je terugvallen.
Als je echt wil stoppen, moet je meer loslaten. Waarom dat gevecht? Je wil het toch niet! Waarom jezelf zo kwellen. Je moet de eerste niet nemen, verder gaat het leven gewoon door, maar dan zonder drank.
Je maakt het zo verdraaid ingewikkeld. En er komt toch wat wilskracht om de hoek kijken, om op moeilijke momenten niet toe te geven.
Het Forum heeft z'n nut, maar zoek ook wat andere ontspanning. Je hebt een hond dacht ik, ga lekker af en toe een uur wandelen, ga fietsen. Doorbreek dat denkpatroon!
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken, dat je het gevoel hebt dat je iets ontnomen wordt, inplaats van hoi ik hoef niet meer. Pippi gaf ook aan dat je al die eisen aan jezelf op zij moet zetten. Laat los.
Leef door maar zonder alcohol, dan maakt het ook niet uit of er om je heen gedronken wordt.
Jij kiest voor een ander leven, laat de rest zich maar klem drinken.

Ga een keer lekker koken, dat is ook afleiding, niet steeds dat smerige junkfood! Een goed gevoed lichaam is veel weerbaarder!! ( mens sana in corpore sano) An stop met dat eindeloos analyseren, maak het jezelf wat eenvoudiger!
Groetje van Soothe! Ik spreek uit ervaring en krijg het ook niet voor niets, waarom zou het voor jou moeilijker zijn?? :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Ik heb METEEN je PEEBee beantwoorod.

Sorry dat ik er niet eerder was. Ik was niet aan het vrijwilligen, maar lag vrijwillig nog me te (ver)slapen, wel zo verstandig aangezien ik mijn grenzen met de Pasen schromelijk overschreden heb en nu twee zieke kids heb. Grrrrrr.

En gisteren had ik even geen zin meer in het forum. Komt zelden voor, maar toch.

Vandaag heb ik een ENORME waslijst van dingen staan, waar ik allemaal geen zin in heb, van de notaris van mijn moeder tot naar de taxateur, werk voorbereiden, apotheek, ik snap niet dat ik er zo tegenop zie.

Ik ben een beetje aan het eind van mijn Latijnooooo.

Op zijn Rotterdams.

Vie, arme schat, kun je niet wat leuk online kopen bij wehkamp of Bonaparte? Ik ben juist UIT al mijn kleren, maar voor jou vind ik het veel rotter.

Corinne, iedere keer als je die pot omhelst moet je maar denken het ligt niet aan JWW maar ik ben gewoon ziek.
Dan voel je je toch IETS beter(der).

Doeiiiiiii

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Houtje, lief dat je het zegt. Ik ben gestopt met kopen per internet omdat ik me daar in mijn dranktijd verschrikkelijk mee in de nesten heb gewerkt, waar ik nog steeds voor aan het betalen ben. Dan zat ik weer met mijn zatte kop van alles te bestellen wat ik me helemaal niet kon permitteren. Aanmaningen gooide ik gewoon meteen de vuilnisbak in. Toen ik een tijdje droog stond kwamen die consequenties wel heel hard aan! Ik heb dit indertijd met mijn zus besproken en zij beheert nu mijn geld, zelfs mijn creditcard heb ik aan haar afgegeven. Dus als ik extra dingen nodig heb, moet ik dat altijd met haar bespreken. Een wat dubbele regeling, die onze gelijkwaardigheid zeker heeft aangetast vanuit mijn gevoel, maar ook wel weer goed omdat ik me nu aan een vast budget hou.
Mijn chum weet hier overigens niets van, tot nu wisten alleen ik, mijn zus en haar man dat.

Jij heel veel sterkte met je waslijst, het zou Houtje niet zijn als er niet ergens een was in voorkwam... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag adb,ers,
Aan alle zieken veel sterkte :present:
aan alle mensen die willen stoppen met deze rot verslaving , dag per dag lukt het wel als je er maar zelf achter staat .
karinneke raar gisteren avond zat ik aan jou te denken en hoe het met jou zou zijn , en ups vandaag een berichtje van jou hier ophet forum , toeval bestaat niet .
ik heb weer goed geslapen weet niet wat de zeelucht heeft maar ik lig hier wel vroeg in mijn bedje en was er deze morgen maar om 8 uur uit , niet mijn gewoonte , mogelijk is het omdat ik hier aan zee niets van stress heb ;)
straks auto vullen , caravan stofzuigen en dwielen en teru naar huis , en weten jullie wat .....ik heb er geen zin in :devil:
maar ja moet morgen redelijk vroeg bij de arts zijn dus moet het .
vrijdag kom ik terug want een AA vriendin en mijn grote voorbeeld tegenwoordig is vijf jaar nuchter , dus is er ook heerlijke taart ;)
zo en nu ga ik een beetje werken al heb ik meer zin om mjn puzzel af te maken, maar ja puzzel loopt niet weg
wens jullie allemaal een fijne nuchtere dag toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is ook zo Pippi (trouwens volgende week word ik reeds 48, whaaaah!) maar zij is 10 jaar ouder dan ik en het is gek hoe je oude rolpatronen (grote zus - klein zusje) tot in het oneindige lijkt te blijven behouden. Ja, ook weer een puntje om aan te werken.
Alles goed bij jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Drijfhoutje

Succes met je twee zieke kinderen en ik wilde je berichtje even aan je voorlezen

quote:



1.aangezien ik mijn grenzen met de Pasen schromelijk overschreden heb

2.Vandaag heb ik een ENORME waslijst van dingen staan,

3.waar ik allemaal geen zin in heb,

4. ik snap niet dat ik er zo tegenop zie.

5. Ik ben een beetje aan het eind van mijn Latijnooooo.



Misschien iets minder onmatig in alles een ster willen zijn?????

Meid denk nu eens een week aan jezelf!
Neem jij w el eens vakantie???
Je kan dan wel geen baan hebben maar ook jij hebt vakantie verdient!
lees even duidelijk wat je in je eerste berichtje hebt geschreven en bel iedereen af vandaag.
Er is niets zo belangrijk dat het niet een weekje kan wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pippi, haha, maar zo deed ik het ook niet. De meeste dingen die ik kocht, waren kadootjes voor anderen, die ik dan (kan het nog gekker) per koerier liet bezorgen. Hoezo, liefde kopen, pffff!
Maar ja in die tijd wilde ik bijna niemand zien, want dan zouden ze zien dat ik aan de drank was en ik schaamde me zo verschrikkelijk. Dus kocht ik het op die manier af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,

Je verhaal schiet me te binnen over je zielige vriendin die jij een paar daagjes meenam naar iets zonnigs wat geen succes was, :D.
Ik heb ook veel domme dingen gedaan met drank in mijn mik. Maar aangezien ik een BLOEDHEKEL aan pashokjes heb, doe ik alles bij Hema of Wehkamp. Ik heb drie broeken van de Wehkamp, precies genoeg. En ik heb nog nette kleren uit mijn RIJKE tijd zeg ik altijd, sommige pas ik nog.

Ik ben zelf enorm zuinig omdat de kids altijd één komen maar voor mijn Zoon heb ik laatst in de uitverkoop bij Wehkamp 3 mooie spijkerbroeken gescoord, voor bij me kaar 80 euro. Is wel boven het maandbudget (40 euro per kind, 30 euro voor mij) maar de volgende maand kopen we niets.

Hij wil graag een Gaastra t-shirt voor de zomer "want die zitten zo lekker"jajajajajajajajajajajajajaja hij zit op een kakschool dus dan weet je het wel.

Het is wel zuur want ik heb ooit een Graaistra (bijnaam) jack gekocht was XXXXXXXXXL pas mij prima voor 50 fleuri van 110, en Zus heeft een Graaistra jack voor de hockey, 80 fleuri, maar ja die loopt voor de rest in trainingspakken van de Zebra (Zeeman, Wibra) dus tja,.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Vie

Nu je bijna 48 jaar oud bent en met je lieverd getrouwd bent lijkt het me toch normaal dat je dit nu samne met je man oplost.
Volgens mij hebben jij en je zus veel uitgesproken in emails en is de lucht geklaard.
Misschien is dit een goed moment om ook een einde te maken aan het grote zusje-kleine zusje scenario?

Je wordt 48 jaar oud meid dan heb je toch echt geen zus meer nodig die je financien voor je doet?
Dus mijn advies is dat je duidelijk zegt dat je dit altijd enorm hebt gewaardeerd aan haar maar dat het voor jouw ook nadelen heeft omdat je

quote:


een beetje bang voor haar bent en (grrrr) nog steeds naar haar goedkeuring hengelt.



En dan is je man er toch ook nog?
Dat soort geheimen lijkt me geen goed idee.
Kom doe volwassen en neem het heft in eigen handen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky je schijnt wel te kunnen aarden aan de kust in je podovan. Heb je niet heel veel zin in de aankomende zomer? Ik ben een beetje jaloers, al is het hier ook niet slecht. Maar dat vrijbuiterige van een caravan aan zee, dat trekt me wel.

Ha, ja dat kan ik me voorstellen Pippi, ik ben erg goed in het uitzoeken van kadootjes. Als ik toch eens rijk was... lalalaaaaa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saf,
Kun jij even schrappen in mijn lijstje dan?

Ik moet de notaris bellen voor mijn moeder da's één ik heb die verklaring van erfrecht nodig voor de bank da's 2 haar post moet doorgestuurd voor de aangifte 2007 da's 3 er ligt wat antiek zilver dat naar de familie gaat da;s 4 dat moet ik met de auto halen das 5 en naar de apotheek das 6 Dochter moet hockeyen dus die spullen moeten gewassen das 7 ik loop met vette haarslierten, beetje opwarmen je kan er een ei in bakken das 8 ik ben mijn fysio al vergeten das 9 had gister een heftig gesprek bij de pscych das 10 ?????? Ik wil er nit eens over nadenken, maar oogkleppen op en hup, rennen maar. Morgen en vrijdag moet ik werken dus vandaag MOET alles klaar zijn. Zaterdag heb ik geen tijd, hockey, voetbal en boodschappen, en zondag ga ik een dagje naar Friesland met de kids, leuk voor de kids.

Nee, ik heb nooit vakantie want dat heb ik afgeschaft vanwege de centen.

Ik heb altijd de kids ook als mijn ex met Nieuwe Geliefde en Wurm op vakantie gaat. dus ik moet altijd koken, wassen, zorgen, opruimen, het is niet anders.

Maar ik voel me een beetje overspannen, normaal doe ik dit gewoon erbij.

De psych vroeg me gisteren wat ik nou ECHT VOOR MEZELF DEE. Dat is hier kletsen eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...