Spring naar bijdragen

Woensdag 26 maart 2008

CPAS

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Floortje,
Heel goed!

Soothe,
Stoppen doet ieder op zijn eigen manier. De een doet er langer over dan de ander en sommigen moeten eerst met de rug tegen de muur komen te staan. Enkelingen zuipen daar zelfs nog overheen.
Soms is krampachtigheid wel heel noodzakelijk.
Ik ben dan wel een maand nadat ik hier kwam gestopt met drinken, maar ik ben daarvoor wel twee jaar aan het ploeteren geweest.
Om mezelf niet te laten afglijden heb ik mij ontzettend vastgeklampt aan het forum.

Anna,
:)

Safi,
Weet je, vanochtend voelde ik mij schuldig dat ik nog ziek was en niet kon gaan werken.
Ik heb dat opzij gezet. Het is mijn schuld niet dat ik een voedselvergiftiging oploop.
Ik voel me overigens wel opknappen. Ik heb al gegegeten, mijn maag maakt borrelgeluiden, het koortsige gevoel is weg en ik interesseer me weer voor dingen om me heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog één keer. Men kan ook met een kwinkslag reageren. Zeg maar, dat ik een beetje gek ben. Ook goed.
Ik heb een serieuze natuur, maar gelukkig kan ik een grap waarderen, dat houdt me op de been!

Mensen laat de eerste staan. Hoewel, ik krijg nu wel erg veel trek. ;)

Groetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat je zegt Corinne, ik stond tegen de muur. En ieder op zijn manier, niets mis mee.
Als ik niet kan zeggen, dat vechten niet werkt en een soort van overgave wel.
Vraag me niet aan wat of wie, dan deel ik dat. Maar als jullie niet willen dat ik schrijf, dan houd ik er mee op hoor!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,

Ook ik begijp wel wat je bedoeld, maar ik vind je woorden vaak erg hard overkomen. Je gebruikt vaak de zinnen:

- Denk niet dat ik daar mee zit!!

en

- ik slaap er geen nacht minder om. Dag.

Als je deze woorden tot mij zou richten zouden ze mij er ook niet toe aanzetten nog eens goed over jouw woorden na te denken om eventueel achteraf tot inkeer kunnen komen.

Ik weet het: je zit er niet mee en slaap er geen nacht minder om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ieder die stopt, wil een ander deelgenoot maken. Ik zal niet zeggen, dat ik nooit meer drink.
Maar de knop lijkt om. Ik kan met een rustig gemoed onder drinkers verkeren, omdat ik niet vecht.
Er wordt mij niets ontzegd, die spanning kan ik niet aan. Ikwil niet meer!

De laatste tien jaar geploeter Corinne! Zeer zwaar geploeter!!!

Maar goed, ik ga wat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Floortje, als mijn vredig schrijven als een aanval wordt gezien, dan zit ik daar inderdaad niet mee.
Dat heeft niets met hard te maken, ik heb een zeer zachte natuur. Ik ben hard naar mezelf toe.

Die woorden stonden niet in m'n eerste schrijven Floor, pas als reactie op het vreemde antwoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De sfeer zit vast in het weer. ;)

Mijn dag is prut begonnen, prut vervolgd en prut ge......
Maar hee ik drink niet, ik hou het droog. Dag naar dag....het helpt me namelijk geen biet.
Ik moet mezelf bijna forceren vandaag om positief te denken, schrijven en laat staan
handelen. Heb mijn bui even lekker geuit op de strijk, maar de strijk is nu wél gedaan! :D

Anna, vrijwilligerswerk is tegenwoordig niet zó vrijwillig meer als we willen.
Als we het aangaan is natuurlijk prachtig en het is oh zo nodig dat er mensen voor te
vinden zijn. Maar tegenwoordig zitten ook daar toch enige verplichtingen/verwachtingen aan
vast. Het heeft weliswaar een wisselwerking, maar toch......soms zijn de voordelen voor de
vrijwilliger echt van belang om toch ook het vrijwilligerswerk te behouden.

Soothe, je gaat lekker hé. Houden zó.
Enneh, mijn mening hé, schrijven voor jezelf. Wat een ander er mee doet........
We zitten allemaal in een andere fase, uitgangs positie, ingangs positie, you name it.
Oh enneh ook nog verschillende sexe, moods, leef/woon en arbeids samenstellingen.

Saf, An en Marion een team! Nou meiden ik vind het helemaal geweldig, trek maar aan
elkaar op! Toppie hoor!

Floor, lekker toch, hier even van je afschrijven?

Soms is een beetje inlevingsvermogen in de ander wel op zijn plaats. Er zijn veel mensen
nogal gevoelig al is het maar een enkel woordje. Maar soms kan het ook beter zijn even te
zwijgen als iemand je al voor is met reageren.
Er zijn mensen die weinig tijd voor het forum hebben en even snel reageren of even snel hun
ei kwijt willen. Soms met niet al te doordachte bewoordingen, soms met jengelende kinderen op
de achtergrond, soms op hete kolen omdat iemand snel wat anders weer moet doen.
Maar ja, ook dit is mijn mening weer hé. Kreeg met het lezen van het draadje van gisteren weer het gevoel dat iedereen zich op één persoon stortte en dat mond dan uit dat diegene hier weer niet even schrijft.
Dat kan de bedoeling toch niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leek alsof ik er was.
Maar dat was niet zo.
Ik liep scheldend achter de stofzuiger.
Alle kinderen weer hier (incl vr.)
Ik laat de boel en zet het op een vliegen naar een vriendin die ook nog rookt en heerlijke verse koffie heeft ;)

doei, grr grr...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk geformuleerd Stien. :present:

Toen ik pas op het Forum kwam, moest ik harde taal aanhoren en terecht, het heeft geholpen.
Soothe, laat je opnemen! Doe er wat aan! Ga naar de kliniek op Texel! Ga naar Castlle Craig!
Het Forum is mij in mijn diepste peroden tot steun geweest. Dank oudgedienden!!
Ik ben echter nooit gaan blaffen ( dat laat ik aan Woef over) en heb alles ter harte genomen.

Dus de phase waarin ik verkeer is niet alleen mijn verdienste, ook de kracht van het Forum!
In veel van de handreikingen zaten redelijke zaken om te overdenken, wat ik ook deed.

En nu gaat het gelukkig een beetje beter en wil je een ander daarin laten delen. dat men zonder drank beter af is. Dat overgave beter is en men de strijdbijl moet begraven. Meebuigen als bamboe in de wind.
Verzet is gedoemd te mislukken.
Dus waarom dan zo kinds reageren. Mijn God! Als het iedere dag zo moet ben ik weg! :$

En nu boodschappen, er moet straks gekookt worden!
Groet aan alle medestrijders!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Slaap ze.

Soothe,
Toen ik een paar weken gestopt was, voelde ik mij echt bevrijd. Bevrijd uit de ketenen van de alcohol. Vanaf dat moment dacht ik niet meer in termen van ik mag niet, ik mag nooit meer, maar IK HOEF NIET MEER TE DRINKEN. Dat was heerlijk. Elke 11de is het bevrijdingsdag voor mij.
Ik gun het iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jongens, ik begin me lullig te voelen (niet echt maar alsof me dat aangepraat is) dat ik gistren "hard" was tegen Orleando.

Als je echter vorige week woensdagmorgen de discussie leest, of het gesprek, dat ik met haar had, dat zie je dat er heeeeeeel veeeeeeeeeeel ruimte voor haar was die heb ik ook gemaakt. Met goede bedoelingen en eindigend met de afspaak dat ze écht hulp zou gaan vragen.

Nou is het niet mijn verantwoordelijkheid dat iemand géén hulp zoekt, moet iedereen zelf weten, en iedereen mag zijn ei kwijt, ik ook, zovaak iedereen wil, maar soms wil, als je "vast zit in een patroon" een klein, liefdevol schopje onder de kont" gewoon even nodig zijn.

Ik vind het lullig dat het nu lijkt of ik haar heb weggejaagd, neen, neen, driewerf neen, maar ze hád een afspraak met de huisarts gemaakt.........

ach laat ook maar zitten.

Ik vind het voor háár lullig dat jullie denken dat ik haar heb weggejaagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Anna, dank voor je tijd om zo uitgebreid je verhaal (het lijkt wel erg op mijn verhaal) op te schrijven. Ik realiseer me ook donders goed wat er gebeurt.

Maar HIJ gaat op vakanitie, en deelt dat mee. Punt uit. Twee weken weg = drie weekends bij mij. Een weekend met Nieuwe Geliefde en Wurm weg = een extra weekend bij mij. Dan nog de klaagzang dat hij nóóit vakantie heeft....

Ik heb met mijn advocaat de hele boel doorgesproken vorig jaar (ping !!!!!!!! zei de kassa) en hem een brief gestuurd dat ik vind dat hij in het weekend óók met ze naar de hockey moet gaan als het zijn weekend is. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij dat niet van plan was en dat hij ze komt halen als ze klaar zijn met sporten.

Wat moet ik nou, als Dochter zó hard gaat huilen dat ik halverwege het weekend ze op moet halen? Laat ze dan maar hier. Ik word hier ook knots en knetter van.

En mijn vrijwilligerswerk is maar één dag, met voorbereiden goed anderhalve dag, maar op dit moment is ALLES me gewoon te veel. Mijn zus kan ook niets doen, ivm auto-ongeluk.

Wat zit ik nou weer uit te leggen, te excuseren en te bazelen? Bah, bah bah. Ik ga maar eens wat DOEN denk ik.

AKTIE zou Ziza zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Corinne

Goed dat je je weer wat beter voelt!
Voor jou is het dus bijna een jaar! wat HEERLIJK! op de verjaardag van mijn kleintje (wordt dan 3 :))
Ik vraag me zo af waarom mensen die al zo lang gestopt zijn toch hier blijven.....het is wel een btje verslavend natuurlijk want ieder vrij momentje dat ik krijg ga ik ff kijken of alleen ff de laatste berichtjes lezen maar ik denk dat als het echt beter met je gaat dat je er ook niet meer dagelijks mee bezig wilt zijn...?

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef ook niet meer Corientje, dus reik me de hand. Geloof me als ik zeg, dat ik het soms erg moeilijk heb! Niet de drank, die is wel uit mijn bestaan. Maar het vergt een heel andere omgang met situaties, die eerst heel eenvoudig leken.
niet zo verwonderlijk, als alles als in een mist aan je voorbij trekt. Nu dus aan de wedergeboorte werken.
En mijn geliefde, is een lot uit de loterij! Ze praat nagenoeg nooit over drank, ze hoeft immers niet meer!
maar het heeft wel voordelen, dat er geen fles wijn door haar wordt open getrokken!
En zo proberen we de chaos achter ons te laten, zonder eindeloos hineininterpretieren.
wat lost dat gewroet in het verledenop? Leef op het scherp van de snede. het verleden is passée- de toekomst onzeker, wat rest is het nu!

Laten we daar allen het beste van maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn Relatie drinkt gelukkig ook niet, en dat is errug prettig. Hij kent mijn hele proces, heeft de laatste 2,5 jaar meegemaakt en snapt mij gelukkig ook donders goed.

Dat is een zegen en een kadootje. Dank je wel Soothe dat ik dat door jouw schrijven me weer ga realiseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...