Spring naar bijdragen

Zaterdag 29 maart


Har

Aanbevolen berichten

Hi Vie, fijn dat je man zich weer beter voelt, trek het je niet aan joh, als mannen kinderen hadden moeten krijgen was het een stille wereld..
cpas, dat is waar wat je zegt.
Ik heb een keer een allinclusive reis geboekt en de wijn was daar heel erg vies en er was geen betere tegen meerbetaling. we zijn het toch gaan drinken. na een paar dagen ging het best.. triest he?
uiteraard nooit voor 1 uur 's middags, want tsja, dan zou ik toch wel een probleem hebben (haha!)
Ik ga me niet meer afvragen waarom ik doorsla met drank, het is gewoon zo.
mijn buurvrouw heeft het met snoep en mijn vriendin rookt als een een ketter, daar heb ik weer niks mee.
en dan komt ze met allerlei theorieen zo van : ik mag mijn eerste sigaret pas na 3 uur etc. en dan denk ik: mens, rook toch gewoon niet, of wel. Maar het is in feite hetzelfde.
Ik heb ook een tijd gezegd: ik drink mijn eerste wijntje pas na het eten, maar toen ging ik zo idioot haastig de kids op bed leggen.
Mijn routine was (uh eergister nog):
na vijf uur , vooral NA 5 uur (duh) een fles wijn openmaken, want ja tijdens het koken is een glas toch erg gezellig. dat werden er meestal 2 . vriend thuis van het werk, nog een, tijdens het eten 2 en later op de avond ook 2.
ik bedenk me nu ineens dat ik dan ook weleens ging snaaien. soms zonder dat ik me het kon herinneren.
dan ging ik vast overblijfbroodjes voor de kids maken en vond ik 'sochtends stroopwafelkruimels op het aanrecht. Ik boos, wie heeft dat gedaan? was ik het zelf geweest..
Mijn dochters hebben denk ik nog geen schade ondervonden, ze maken er weleens grapjes over, maar ik geloof niet dat ze het heel erg mee hebben gekregen. Maar wel bijv dat ik dan in het weekend met op bed leggen heeeeeel leuk kon doen, echt dat ze dubbel lagen hele gekke spelletjes (doe ik ook wel als ik nuchter ben hoor) en dan de volgende ochtend mega kortaf.
dat ze een glas melk omstoten en ze kijken je verschrikt aan, want de ene keer is het " ach meisje kan gebeuren" en de anderre keer: GVD GVD GVD!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie,
Jij mag van mij een extra punt gebak. ;)
Leuk dat manlief weer opknapt en de kleinkinderen ook.

Lianne,
Zo ben ik ook heel lang overtuigd geweest dat ik geen probleem had met alcohol.
Dat uitstelgedrag ken ik ook.
Op de duur en vooral tijdens mijn terugval was elk moment van de dag een goed moment om te drinken. Tijdens mijn terugval ben ik ook dag en nacht gaan drinken, slapen deed ik toen haast niet meer.
Het heeft volle twee jaar geduurd voor ik mijn knop om kreeg. Ik hoop van harte dat die vastroest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Albertine,
balen van die receptie..
bedenk wel hoeveel frisser je opstaat morgen vroeg nu je niet meer drinkt.
ik zou op zo'n receptie minstens 4 wijn hebben gedronken en dan thuis nog 2

ik heb ook nooit van het theater kunnen genieten.. eerst wachten tot de pauze en dan nooit meer dan 2 wijntjes kunnen drinken en dan weer de 2e helft uitzitten tot we ergens wat gingen drinken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ditzelfde gedrag het ik net nog gehad.

Om zeven uur zouden vriend, dochter en ik naar een musical gaan die geschreven is door een hele leuke tante van vriend. Ik heb een hele goede dag gehad, wil die drooghouden (3e dag) en toen we naar dat uitje zouden gaan begon ik te twijfelen.

Ik kon daar wel wat drinken, maar dan wilde ik thuis achteraf ook wat want anders kreeg ik net trek. Daar niet drinken kon niet, want je ging immers uit. Vriend wilde wat het beste was voor mij.

Uiteindelijk heb ik zelf de knoop doorgehakt: alcohol is nu nog te vroeg voor mij. Ik ben sinds 5 uur al dood en doodmoe en ben toen zelfs even gaan liggen.

Nu zijn vriend en dochter naar de musical gegaan. Ik heb tegen hem gezegd: laat mij vanavond maar even hangen voor computer en tv en lekker op tijd naar bed gaan.

Geen musical, geen alcohol. Voelt wel goed. Ben nog steeds dood en doodmoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Mijn terugval had ik in mijn werkloze tijd.
Die terug is begonnen nadat we van een overigens heel er leuke vakantie terugkwamen, waarin ik heel sociaal (kon ook niet anders) had gedronken. De thuisreis verliep niet zoals gepland door de terrorismedreiging die Heathrow op 11 augustus 2006 plat legde. Na zo ongeveer 36-37 uur onderweg te zijn geweest (ik was ook nog eens giga ongesteld) kwamen we uitgeput thuis. De uitzichtloosheid van mijn werkloosheid, de vermoeidheid en nog wat meer zaken die me tegenzaten waren het excuus om meteen 's maandags maar flink in te slaan. Heel snel dronk ik het dubbele van wat ik daarvoor dronk. Geen dagstruktuur, kinderen die toch voor zichzelf kunnen zorgen, alleen voor het avondeten zorgen, het kon me allemaal niets meer schelen. Ik moest drinken, ik kon niet zonder. Tot ik mezelf zo beu was dat ik er een eind aan wou maken. Heb ik niet gedaan, want dat kon ik mijn kinderen en man enzo niet aandoen. Dus zelfmoord was geen optie en zo voortgaan ook niet. Toen besloot ik dat er nu echt een eind moest komen aan mijn drinken en ben weer op zoek gegaan naar hulp. Na enkele maanden kwam ik hier terecht.
Eenmaal een week gestopt, was ik blij dat ik niet meer hoefde te drinken. Zo voelt het nog: ik heb mezelf bevrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik beken heel eerlijk dat ik niet alles gelezen heb .
bij het bericht van joaan ben ik beginnen huilen " mama ik hou van je "
deze morgen was ik mij aan het douchen en ineens dacht ik bij mijn eigen , op die iets meer als drie jaar heb ik al duizenden brieven aan mijn ma geschreven maar nog nooit verstuurd .
ik heb mij aan gekleed en ik heb een mail aan mijn ma geschreven en hem verstuurd naar de site waar ik in 2005 als een heel gekwetst vogelke binnen gevallen ben .
na het schrijven van de mail werdt het mij allemaal teveel en ben dus letterlijk en figuurlijk gaan lopen , eerste winkel die ik binnen kwam vertelde die dame mij dat haar man zo een zwartkijker is , en vroeg ze mij wie er op mijn hangertjes rond mijn hals stond en ik deed mijn verhaal , op zeker ogenblik komt die voor mij wild vreemde dame van achter haar toonbank neemt mij vast en heeft mij een dikke kus , maar het pijnlijkste vondt ik dat de dame aan het huilen was om mijn praten ;-((
meiske zei ze mijn deur staat altijd voor je open ppff ik denk niet dat ik daar nog naar binnen ga .
de brief/mail aan mijn ma is goed het is verwerken .
de rest van de dag heb ik eigenlijk nutteloos rond gereden , ik kon mijn draai niet vinden .
ja eventjes zijn er gedachten aan drank geweest maar ik zou het enorm laf vinden van mij naar de mensen van mijn AA groep en daar ligt de kracht voor mij momenteel .
en ja indien jullie willen wil ik de mail wel met jullie delen klinkt dit niet stom ??
charlie van mij mag je belgenmoppen zoveel je wilt hoor , ik kan daar heel goed tegen ;)
ik kom stilleks aan terug tot geestelijke rust nu ik terug in de caravan ben , ik ben gek op die nieuwe song van enrique iglesias doet mij zo aan mijn ma denken .
ben blij dat ik hier weer ben ik bedoel het forum een mens zou zijn laptop bijna in de wagen mee nemen om jullie te kunnen bereieken op die momenten .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voelt ook wel goed vanavond. Vriend dacht ook dat ik van opnieuw wijn drinken juist meer moeite zou krijgen met stoppen. En dit is ook een rustig weekend, dus ik dacht: als het moeilijk wordt, laat het dan maar dit weekend zijn.

Maandag weer naar werk, waar ik ook weer probeer een wit voetje te halen bij de baas. Hem laten zien dat het een tijdelijke periode was dat ik minder betrouwbaar was.

Dat van gisteren van "bijna gevallen" was echt geen grapje.

Misschien moeten we allemaal wel zo ver gaan om echt in te zien hoe ver we werkelijk zijn.

Ik ben blij met vriend zijn steun en vriend en dochter zijn dolblij dat ik - nu even - niet drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,

Ik vind dat je het heel goed gedaan hebt. Herinneringen kunnen zeer lastige dingen zijn. En je hebt ook nog je zieke Yang waar je je zoveel zorgen om hebt moeten maken.

Ik denk zelf dat toeval niet bestaat. Dat je regelrecht - letterlijk - in de armen bent gelopen van iemand die jou kon begrijpen. Jij noemt het "pijnlijk' hoe emotioneel ze op jou reageert, maar heb je er ook wat troost in kunnen vinden of helemaal niet?

Vaak zijn het de mensen die ook iets dergelijks hebben meegemaakt, die zo emotioneel kunnen reageren. Alleen die kunnen het echt begrijpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky deel jij die mail maar hoor, als het jou heeft opgelucht.
Waarom zou jij niet meer bij die dame naar binnen lopen als ze juist zo begrijpend op jou heeft gereageerd? Heb je je naar jouw gevoel iets te kwetsbaar opgesteld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dring dring
dag make
dag meiseke mijn
sinds je dood heb ik jou al veel brieven geschreven maar nog nooit heb ik eentje kunnen schrijven zonder in woede of wrok uit te breken , hoe meer ik gedronken had hoe meer ik jou ging haten om mijn jeugd en je laatse daad .
soms stel ik mij de vraag waarom jij geen hulp in geroepen hebt , ja toen papa nog leefde kon je het niet want zijn wil was wet en papa hield er niet van dat de vuile was naar buiten ging .
papa sterft en jij ging door een hel , je ventje welke je sinds je 17 ste kende was er niet meer , je ........ waar je veel liefde maar ook leed en slaag mee gedeeld heb , de meeste liefde heb je gekrgen na zijn aorta breuk toen wisten jullie wat jullie aan mekaar hadden
maar het ganse dagen op jullie berg zitten was voor jou als 49 niet alles
zorgen voor een man die 15 jaar ouder was en die in jou gedachten je kinderen en klein kinderen weg gestuurd had
een maand na zijn overlijden heb jij de drank laten staan omdat je er volledig door zat , suiker en geestelijk kapot je moest antibiotica nemen en ik had je gezegt dat je hierbij niet mocht drinken , en raar maar waar mijn make stopte met drinken en mijn make had er geen problemen mee , maar toch stel ik mij soms de vraag of het allemaal niet anders had gelopen moest je een psychische hulp in geroepen hebben en twee indien je hulp gevraagd had van een lot genoten groep , maar ja hoe moest je daar geraken ??
je had een rijbewijs maar door je wijze ventje reed je al 30 jaar geen auto meer inderdaad zijn wil was wet .
na je dood heb ik mijn pa op een piedestal gezet want hij was een gewone dood gestorven en jij niet, jij bezorgde mij enorme schuld gevoelens nu soms nog .
soms stel ik mij de vraag of je fier op mij bent want ja je had een enorme last van mijn drinken en duizend keren dacht ik mens je hebt zelf je ganse leven gezopen wie ben jij om te oordelen .
vandaag heb ik hulp van een goede psygologe en een goed AA groep en beetje bij beetje soms twee stappen vooruit en eentje terug breng ik orde in mijn leven .
soms heb ik nog flitesen van wat er gebeurd is die bewuste nacht dat jij gekozen hebt om uit je leven te stappen na de x pogingen die je gedaan heb , maar die iedere keer mislukten omdat papa je op tijd vondt dt dit betreft had die man een zesde zintuig .
er zullen nog momenten komen van woede haat en wrok , maar ook stillekes aankomen de mooie momenten boven , de tripjes op de dag dat picotin gesloten was en dat we met de tiburon door de andaluschise bergen trokken en ergens in een venta gingen eten pollo al ajillo of conejo al ajillo en waar jij de salade met olijfolie en azijn klaar maakte zoals niemand anders jhet kon .
de tranen lopen hier over mijn wangen want er zijn heel veel momenten dat ik jou mis en ja papa ook
sommige mensen zeggen dat ik zo veel kan dat ik voor zo veel zaken een oplossing weet en ik wet dat ik dit aan jullie te danken heb , er was voor mij geen school en geen diplomas maar ik weet en besef dat ik de beste leer school gehad heb , wat het maken van kapotte spullen betreft .
ik zie papa zitten aan zijn tafel met of te wel 5 waterpompen die kapot waren en waar hij wel een van maakte die weer werkte , of zijn uren geduld om een kapotte horloge te maken al denk ik niet dat ik zijn geduld geerft heb :-))
en jij make jij kwam er af en toe eens bij zitten je liep altijd rond kippen eten geven , papa zijn drinken geven hij hoefde maar te knikken en daar was je al met zijn pintje of zijn:-))
ik zie jullie nu ook weer zitten in mijn gedachten jullie dronken als het bier of wijn was altijd samen uit een glas want dat vonden jullie beide enorm romatisch , hi hi ik zie mij dat met .. nog niet doen , ze zou zeggen ben je op je kop gevallen :-))
ik mis jullie enorm en ben jullie enorm dankbaar voor dit leven hier op aarde
moeilijke dagen zullen nog komen , maar ik kom er wel met de juiste hulp op het gepaste moment
os quero make y pake
meiseke mijn jullie ....
------------------------------
ps namen verwijderd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Wat goed wat je gedaan hebt vandaag: een brief aan je ma en alles vertelt aan die wildvreemde vrouw die je een dikke baisser gaf.
Ge moogt die brief van mij hier neerzetten, ge moogt dat ook met de mail doen, als je wil delen, dan sta ik open.
En die vrouw, geef ze een dikke bos bloemen.

Floortje,
Ik lach niet om 'bijna gevallen'. Anderhalve maand geleden ging ik ook bijna voor de bijl.

Belgenmoppen? Vertel maar op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Floor, lief dat je vriend het begrijpt.. dat moe zijn heb ik ook, had ik al geschreven. schijnt erbij te horen, waren we voorheen ook, maar na paar drankjes ben je dat kwijt.
om erna de prijs ervoor te betalen..

hoe vaak ik niet na een avond doortanken de volgende ochtend dacht: noooit meer..
( tot ..)
en weleens op een verjaardag snel een wijntje tegen de kater omdat ik anders die uurtjes echt niet doorkwam.
na 3 wijn ging ik dan wel weg, want anders gaan mensen vragen stellen qua rijden.
snel thuis 'gezellig' nog een wijntje, huis mooi opgeruimd kaarsen aan, het moet goed gestyled zijn want 'dan heb ik geen probleem'
ach die kids kunnen best mac donalds eten, wat ben ik toch een leuke moeder, alles kan en mag.
flesje rood leeg..
he wat een heerlijke avond..
ach welja, nog wat stokbrood (wel volkoren, want ik doe 'gezond') en een kaasje,
hmm, bedtijd, o waarom bots ik toch tegen de bank als ik naar de keuken ga, vreemd...
als een blok in slaap, vriend lief friemelt nog wat, maar die moet tot morgen wachten..
3 uur 'snachts: mmm, half droom, half slaap..
o nee he, het is pas 3 uur..
tegen half vier moed verzamelt, even plassen en spa drinken (had ik al klaar gezet, want een slimme meid is op haar kater voorbereid)
4 uur , terug in bed.. 5 uur, half zes..
hazeslaapje, spijt, walging, stel dat er iets met mijn lever is.. o ja keelpijn, zou dat geen kanker zijn, slokdarm en mondkanker komt veel voor bij alcoholisten. zes uur, morgen ga ik het heel anders doen..
ik val in slaap... 7 uur, de wekker, au au brak...
hoe kom ik deze dag door....
ik kom bekenden tegen, he je was niet op de sportschool vanochtend..
nee, lieg ik, ik ben een beetje grieperig de laatste tijd, schijnt te heersen..
ik ga vroeg naar bed, iedereen bedankt en hou vol..
drank lost niets op, het vedooft tijdelijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, Trees, Vie,


Ik ga naar bed. Lekker uitrusten. Morgen fris weer op.

Drie dagen volgenhouden 0 te drinken en morgen ga ik dat "gewoon" weer doen. :D



Blacky,

Ik hoop dat je ontdanks al je emoties van vandaag de slaap toch kunt vatten. Ik wens je morgen een rustigere dag toe. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky van hier uit ook een embrassement. Was er even stil van. Fijn dat je dit hebt durven delen, dat vind ik heel moedig. En dat je nog steeds niet drinkt, terwijl je zoveel te verhapstukken hebt. Deze brief aan je moeder moet wel vanuit je tenen zijn gekomen. Weet je, kun je die niet uitprinten en met een roosje erbij in een mooi doosje stoppen?
Van alles komt me nu te boven over mijn eigen ouders en mijn oom en tante bij wie ik opgroeide.
Ik ben blij voor je dat je je sterkte weer terugvindt.

Lianne, ook erg mooi geschreven. Vooral, dat perfect zijn en niets laten merken. Alles heb je immers onder controle, je kunt het wel aan. Vooral dat gezellige schone huis met kaarsjes, dat herkende ik meteen.
Toen ik nog veel dronk schopte ik iedereen van me weg die maar durfde te hinten naar zwaktes van mij. Kom nou! Inderdaad, ik had alleen maar een griepje, ofzoiets.
Het blijkt nu toch achteraf dat een zwakte ook een sterkte kan zijn. Niet dat je nu overal uit moet gaan blaten dat je teveel dronk. Maar het kan best goed zijn om wat echte vrienden in vertrouwen te nemen. Heb jij echte vrienden trouwens? Ik bedoel mensen met wie je echt kan praten, niet gezellige kennissen.
Maar voorlopig zit je alweer op dag twee, is het niet?

Corinne ik heb de beste wensen van jou overgebracht naar J., en hij zegt, dan zal ik haar wel eens terugmailen, ziet ze er leuk uit? Dus ik zeg, smashing, je weet echt niet wat je mist. Hij probeert me alweer jaloers te maken. Goed teken. Maar nu is hij onder zeil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

floor en zo rijg ook jij mooie pareltjes van niet drinken aan je ketting .
treezebezeke het is inderdaad iets intiem , maar de persoon waar ik het mee wil delen is er niet meer , sommige van de adb,ers ken ik nu toch wel meer als twee jaar en al is het een virtuele wereld het is alsof ik jullie allemaal ken .
delen is helen dus voor mijn eigen houden is niet goed .
als ik terug thuis ben ga ik die mail af printen en volgende wek geef ik de mail mee aan de zee
luitjes ik ga stillekes aan onder duiken , waarom ben ik zoveel slaperiger hier aan zee .
slaapzacht .
ach ja het praten met die dame neen het was geen herkenning bij haar en ik vermoed dat ze hierdoor huilde , over suicide praten het blijf een moeilijk iets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky, goed van je dat je je verhaal opgeschreven hebt. Ik zie je ouders echt voor me hoe ze samen aan tafel zitten, je vader aan het klussen, je moeder aan het rommelen, samen uit 1 glas drinken. Dat zijn inderdaad mooie herinneringen. Het is akelig dat je moeder niet meer wilde doorleven en de enige troost die er is is dat ze nu weer samen aan tafel zitten en hun rust gevonden hebben. Ik denk dat ze teveel met zichzelf bezig is geweest om zich te beseffen hoeveel pijn ze jou met haar daad gedaan heeft. Goed dat je het steeds meer een plek gaat geven!!

Ik ben bloedjesaggerijnig, eigen schuld, ten eerste pms, en ten tweede heb ik morgen een afspraak gemaakt die ik achteraf echt verschrikkelijk vind. Ik ga morgen op het circuit van Zandvoort hardlopen, met nog duizenden mensen, en nee, ik was niet eens dronken toen ik me daarvoor ingeschreven had. Wel was het nogal impulsief zoals wel vaker grmpfft. Bij de site Valtaf.nl waren meer mensen die mee gingen lopen en ze willen elkaar ook ontmoeten morgen dus heb ik me opgeworpen om een afspreek-plek te vinden en een bordje mee te nemen.

Ik zit me nu al enorm druk te maken hoe dat morgen allemaal moet, hoe zielig voor de hond, de hele dag alleen (duurt maar max 4 uurtjes hoor) helemaal fietsen naar Zandvoort (half uurtje)
waar moet ik mijn spullen laten, en ik ben veel te dik dus zie er stom uit... last van mijn kuiten dus zometeen kan ik niet eens de hele 5 km uitlopen. paniekgevoel dus...

jaja, ik weet het, helpende gedachten.. daar ga ik me nu maar even op concentreren!
Dus dat bete

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er maar een beetje stil en beduusd van.......,
het zijn 4 woorden maar ze kunnen zo ontzettend veel impact hebben!

De eerste keer dat ik ze hoorde, van mijn dochter...
lag ik doodziek op een 10.000 km afstand van huis te wachten op een vliegtuig.
Ze braken bij mij toen door alle grenzen heen en ik heb gehuild als nooit te voren.

Ik hou van jou......4 woorden die mijn leven veranderden toen, en vandaag nog steeds!

Blacky :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Niet zo verkrampen, daarvan krijg pijn in je kuiten. Is zeker van de pms?
Gelukkig maar dat je tijdens het lopen zelf wel alleen bent.
5 km loop jij makkelijk, dat weet je best. Ik doe het je voorlopig nog niet na.

Pippi,
Hoe is't met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...