Spring naar bijdragen

Zaterdag 29 maart


Har

Aanbevolen berichten

Lekker Stien, een paar dagen uitwaaien aan zee. Ik hoop dat het weer een beetje meewerkt!

Blacky, ik heb gisteren en eergisteren niet gelezen, maar ik hoop dat het weer iets beter gaat met Yang.

Lianne, fijn je weer hier te zien en te lezen dat je er weer voor gaat. Refusal lijkt me een uitstekend idee als je je nog niet zeker voelt van jezelf. Ik heb het nooit als een zwaktebod gezien, maar meer als een bewijs van iemand's vaste voornemen het over een andere boeg te gooien.

Môgge BB!

Mensen, maak er allemaal een fijne en droge dag van, en geniet van het weekend. Dat ga ik in ieder geval zeker doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 131
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Merkwaardig, de zon schijnt hier nog steeds en het waait niet heel hard.

Ja Gem, dat is het leuke van een beetje schoffelen, af en toe even uitrusten en tevreden naar het gedane werk kijken.
Ze zeggen dat veel wieden in het vroege voorjaar, een goede voorbereiding is om in de zomer met niet zoveel onkruid te zitten.
Wel hebben we alweer ontzettend veel slakken in de tuin, die alles opvreten. Ik zeg tegen man, laat de kippen los in de moestuin, die vreten de slakken op. En hij zegt, nee, die kippen vreten alleen maar de jonge bonenplanten op. Enfin, het is zijn tuin.

Pippi wat je gisteren schreef, dat ik Safi moest verdedigen, dat is niet zo hoor. Ik vind echt wat ik geschreven heb. Als jij zin hebt om te geiten, moet iedereen met je mee geiten. En als jij serieus wil zijn, moet iedereen ineens ook serieus zijn. In ieder geval vind ik een opmerking als "wat een gedrein" tegenover niemand erg aardig. Jij kan toch ook scrollen als iets je niet aanstaat?
Maar doe er mee wat je wilt joh.

Tijd voor een boterham en een kop thee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
geniet nog even van het weer! Ik ben blij dat het zo goed met je gaat!

Pip,
ik word niet blij van mijn werk. Kan er moeilijk over uitwijden hier, maar het spookt door mijn hoofd. ik zit te twijfelen aan een aantal acties die ik heb ondernomen. Kan consequenties hebben voor mijn sociaal plan. aan de andere kant, wie niet waagt wie niet wint. Maar kan er niet goed afstand van nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
ik merk weinig verschil... vroeg onkruid wieden of niet. Je moet het natuurlijk niet laten bloeien, want dan zijn de rapen gaar. Manlief zit wel buiten in de tuin, de vijver te herorganiseren. Sommige planten staan te diep enz. Afijn zo blijf je altijd bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip,
ik sta helaas in mijn eentje hierin. Ik behoor niet meer tot een afdeling. Iedereen is erg met zichzelf bezig.
Ik moet het dus daar allemaal alleen doen, iets wat ik niet gewend ben! aan de andere kant leer ik hier vreselijk veel van! Alleen had ik het graag op een wat vriendelijker manier geleerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, sterkte op je werk, het is niet altijd makkelijk,
ik merk het ook best wel het is ieder voor zich helaas,
vooral bij reorganisatie of overplaatsing.
Nu zijn ze bij mij altijd aan het reorganiseren:(, dus je
moet je iedere dag weer afvragen wat er nu weer voor nieuws bedacht is.
Nou ja het houd de boel levendig hahahaha, gelukkig kan ik mezelf
goed vermaken daar, maar ja leuk is anders, soms.
Nu ga ik ze weer met een bezoekje verblijden, en eens zien wat
ik vandaag weer kan betekenen.
Tot later allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Stien, dank je, jij bent al heel lang goed bezig he?
Vie; wat deed ik graag voor ik veel dronk?
daar ga ik eens goed over nadenken, ik was al tiener al wat rebels en drink al vrij lang.
Feestjes vermijden lijkt me een goed plan.
En als je nuchter een wijn barretje in stapt word je daar ook niet vrolijk van.
Ik probeer het idd dag per dag te nemen en te denken aan de keren dat ik me o zo brak voelde.
of 'sochtends bij school als iemand een praatje wil maken en je denkt: ooo hoe kom ik hier weg.
ook al dronk ik soms niet meer dan de 'normale 2 of 3 glazen', ik heb echt teveel ellende meegemaakt en veroorzaakt.
en nu: spijt spijt: ga ik bedenken, hoe zonde van het geld, van dit, van dat...
jullie kennen het.
maar niet te lang bij stil staan want beter laat dan nooit.
ik houd het voor zezelf op die 28 dagen (zolang heb ik de refusal) en het schijnt dat een lever zich binnen 28 dagen flink kan herstellen dus dat komt mooi uit.
ik hoop dat ik na die 28 dagen zo blij ben dat ik dat vieze spul heb verbannen dat ik de refusal weg kan gooien.
en.. ik ga het geld dat ik aan wijn uitgaf in een potje doen!
veel liefs, lian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en anna, dat is idd lang geleden, fijn dat het zo goed met je gaat!
gem (wij kennen elkaar niet he?) bedankt voor gisteren.

ik zit trouwens veel meer situaties te bedenken die met drank te maken hadden.
of bijv als je ergens wordt uitgenodigd om te eten, en je ziet dat ze maar 2 flessen hebben klaarstaan (wijn) voor de hele avond voor 4 personen, pfffff
ik ging ook steeds vaker naar vrienden die ook veel drinken..
Ik lette altijd idioot goed op mijn voeding, bijna griezelig, want ik moest de calorien van de wijn compenseren. en sporten elke dag uur hardlopen. de duurste vitamines etc.
ik probeer alsnog niet te snoepen maar ga er wel wat minder streng mee zijn, anders wordt het helemaal zo 'saai'.
iemand het boek van allen carr gelezen, nooit meer een kater?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Wat ik bemerk, is een soorts ondergronds gerommel. Er suddert het een en ander! Irritaties, geen gebrek.
Gelukkig heb ik moeite het te volgen, en kan ik me de moeite besparen te reageren.

Wat ik wel kan volgen is dat Safi zich tot mij heeft gericht! Safi, de persoonin kwestie heeft jouw hulp niet nodig!!!
Een ieder die berichten plaatst acht ik mans genoeg te reageren. Mijn verhaal had ten doel een handreiking te geven hoe het probleem aan te pakken. Let wel, mijn gezichtspunt. Niemand hoeft het daar mee een te zijn, we kunnen niet allen over alles hetzelfde denken.
Safi, ik denk dat je je handen vol hebt om niet te drinken, en daar zou ik voor gaan! Het lijkt me wel even voldoende!!
Dan als laatste dit: Er wordt erg overhaast gereageerd, en ook zorvuldig lezen, is niet een ieder gegeven.
Een beetje humor, een beetje cynisme, een vleugje sarcasme, weinig wordt nog begrepen.
Verder moet niemand nalaten te schrijven,dat helpt in de strijd tegen de drank. En een beetje gekibbel is geen drama.

Groetje Soothe. Don't make a montain out of a mollhill.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem :heart:

Dat is nu een reactie, die me ligt! Niet zwaar op de hand. Een beetje schertsen. :D
Beste Gem, ik ben uitstedig en kon deze ochtend pas op de PC.
En nu gaan we boodschappen doen, dus wederom geen Soothe.
Dus iedereen kan rustig bijtrekken!
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, ik zie het meteen voor me, ik 's nachts hunkerend uit bed om in de tuin alle bakjes slakkenbier uit te lebberen... gatver bij het idee ga ik echt bijna over mijn nek!
Pippi wass sich neckt das liebt sich. Een irritatie hier en daar kan geen kwaad, en inderdaad, je kan het maar uitgesproken hebben. En nee, ik ben inderdaad niet altijd even aardig, soms ook uitgesproken vinnig. Hoe gaat het nu met de lammetjes?
Die bakjes bier hebben we vorig jaar gedaan, maar het enige dat er in viel, waren insekten. Blijkbaar hebben wij anti-alcoholslakken. We gaan het nu proberen met koffiedik strooien. Gebuiken we het senseo-apparaat ook weer eens, want sinds ik hier ben hebben we Bambu gedronken.
Charlie je hebt wel gelijk, dat het "onze" tuin nu is, maar hij gaat over de moestuin. De bloemen en sierplanten zijn meer mijn afdeling.
Lianne mij heeft het een hele tijd gekost om na het stoppen met drinken weer uit te vinden wat ik ook al weer leuk vond om te doen toen drank nog geen item was. Drinken was immers het allerbelangrijkste, daar draaide het om. Ook al leek het aan de buitenkant allemaal best mee te vallen. Inmiddels heb ik ook wat dingen ontdekt die mij vroeger niets interesseerden of waar ik het geduld niet voor had. Toch wel leuk, zo'n verandering. Je hebt jezelf tenminste een maand respijt gegeven met de refusal. Hou vol en hou ons op de hoogte.
Ik heb toch de dokter voor J. gebeld, die komt later in de middag. Als je groen slijm gaat uitbraken lijkt me dat niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie!
Ik heb het ook geprobeerd met bier & slakken, en het leek 's nachts wel kroegentocht voor de slakken, héél vies! Maar de volgende dag lagen ze er wel verdronken in. Ik vond het echter zóo vies, en het waren er téveel, nu strooi ik 2 keer per jaar Escargó (hoe komen ze op de naam hè?).
Dat is helemaal natuurlijk, honden, vogels, katten kunnen gewoon de slakken eten, het is een stof die normaal ook in de grond voorkomt, alleen de slakken sdrogen ervan uit. Je vindt dus allemaal wit uitgeslagen lege huisjes terug! Ik ben er super blij mee, want ik vind slakken ZOOO VIES!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag!

Zo! Believe it or not, deze frisse jongedame stond om half7 naast d'r bed... :)
Om, jawel toch nog een paar gympen voor zoonlief te kunnen graaien. Dwz dochterlief graait beter en het is gelukt, hij was er blij mee!

Daarna alle frustraties er even lekker uitgelopen, héérlijk!!

Als laatste bij zoon op de Friese judo-kampioenschappen gekeken. Geen podiumplaats, maar bere-goed gejudoot... Soms win je en soms verlies je. Voor hem erg goed om mee leren om te gaan (voor wie niet). Het was mooi om te zien. Klaas zit nog daar tot 17.oo als vrijwilliger, de punten bij te houden.

Hier schijnt de zon uitbundig. Maar ik moet nog stofzuigen, de boodschappen doen, en met een bloemetje langs een vriendin, die net terug is uit het ziekenhuis.
Voor morgen staat een relax-dag op de planning... :D

Een gezellige en fijne dag voor iedereen, en hou het droog! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schiet in de lach Trees, slakken op kroegentocht. Misschien lustten ze het merk bier niet dat wij in de bakjes deden. J. drinkt nooit bier en ik dronk tot vorig jaar alleen Belgisch bier, ik weet niet eens meer welk merk, geen verkeerde manier om dingen te vergeten.
Wat een naam ja, escargo. Is vast wel bij een tuincentrum te verkrijgen?
Weet je dat ik nog steeds zo benieuwd ben naar jouw Max, volgens jou het lelijkste hondje van de wereld?
Zet haar eens op het fotodraadje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Scrollen! Non-topic!

Vie, als ik wist hoe ik dat zou noeten doen, deed ik het gelijk!
Overigens mis je er niets aan, het is een lelijk mormel, ze lijkt op een uitgegroeide Yorkshire (en daar heb ik altijd zo'n hekel aan gehad!) Het is wel grappig hoe ik aan haar ben gekomen! Ik was al tijden aan het twijfelen: wel hond, geen hond, bij asiels langsgegaan. Nee, toch maar niet. Toen moest ik een keer voor een vriendin 's avonds om 11 uur haar hond uitlaten. Kou, nat, duurde lang, brrr...
Nou, toen wist ik het zeker: nooit meer een hond.

Toen was ik op een zaterdag met zoon in een winkelstraat, om roti voor zoon te kopen. En daarnaast....je raadt het al...zat een dierenwinkel. Nou, ik durfde best met zoon naar binnen te gaan, even kijken, ik wist tóch zeker dat ik nooit meer een hondje nam! Dus,.....een uur later kwam ik thuis met het duurste bastaardje wat er in Nedrland rondloopt...een hond uit een dierenwinkel....nog nét niet zo fout als op de vogeltjesmarkt een hondje kopen....

Thuisgekomen was ze zé timide (in de winkel had ze haar zusje, en ze kwispelde zó hard, daar ben ik op gevallen!)
Afijn zoon gaat met hond naar buiten, leuk! En ik hoor me ineens een gegil! Was zoon een boxer tegengekomen, nou liever kan je geen hond hebben!
We hebben nu dus een angsthaas van een hondje, maar bínnen is ze zó grappig, zó leuk, zó lief, heel kieskeurig wie ze mag (mijn zus en mijn beste vriendin vindt ze eng, maar grote jongens als zoon springt ze in een keer bovenop!). Om het goed te maken was ze na één keer plassen zindelijk.

Ik heb haar met heel veel moeite ''dood'' liggen geleerd. Mijn vriendin was, met haar Jack Russel bij me, en ik wou het voordoen. Zit, af, dood. Nee hoor. Na tien commando's komt de Jack Russel naast me zitten, kijkt me aan, haalt zijn schouders op en gaat op zijn rug liggen! Nooit geleerd! Geweldig!
Nou, ik heb wel wat drank moeten innemen voordat ik het gevoel uit mijn onderbuik van :"wat heb ik nou weer gedaan" te laten verdwijnen.
Maar natuurlijk eindigt ook dit sprookje goed: ik ben stapelgek op haar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,
Eindelijk heb ik eens goed geslapen. Pas na 3 viel ik in slaap. De wekker had ik niet gezet, want ik word gewoonlijk toch al om 7 uur wakker. Maar he, vandaag was dat 12.45. Ja, een gat in de dag, maar, he, heerlijk dat ik eens een aantal uur goed geslapen heb.
't Is weekeinde en dan heb ik ook een vast programma van wassen, forum, piano, krantlezen en sinds kort leren.
'k Ga zo eerst nog maar een boterhammetje eten. Eten doe ik voorlopig nog met kleine beetjes, een keer of 6 per dag, dan kan mijn spijsverteringsstelsel wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...