Spring naar bijdragen

Zondag 30 maart 2008


CPAS

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tapas,
Dat krijg ik nu ook altijd als er massaal naar hetzelfde gestreefd wordt. Bij de avondvierdaagsen van de kinderen stond ik er ook altijd met heel natte ogen bij te kijken en een dikke vette prop in de keel.
En dan heb je nog zo een mooie prestatie neergezet! Chapeau! Een bos :present: :present:.

Nicky,
Vergeet niet Librium te vragen, dan kun je met een tablet zo een paniekaanval onderdrukken en hoef je geen fles drank.

Kaia,
Heel mooi en vooral: het is zo toepasbaar.
Laatst las ik ook zoiets over vergeven. Ik geloof dat het ongeveer zo was: als je vergeeft, maak je jezelf vrij. Zit wat in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nicky, wat jammer nu. goed dat je het hier vertelt hebt. nu kunnen we je steunen toch. anders moest je het zelf verwerken. nou ja, je moet het nu ook wel zelf, maar niet alleen.....
ik heb geleerd dat zoiets een uitglijder is. kan gebeuren. eerst dacht ik gelijk van zie je wel hoe slecht ik ben.... nu weet ik dat het iets is wat kan gebeuren en dat niet 'alles' verloren is. mijn laarste uitglijder was eind januari. doordat ik nu wist dat het een uitglijder was, kon ik de volgende dag gewoon verder gaan (met niet drinken) toen was het makkelijker om het te accepteren.

tapas. was een energie zeg. en je hebt jezelf ook nog versteld doen staan ook. wat zal dat een goed gevoel zijn zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Strak plan Nicky, ik krijg het ook niet in de schoot geworpen!! Alle drama's, alle misère is het eerste drankje. De AA, de Dokter, allemaal goede initiatieven! Die staan of vallen met de eerste.
Als één teveel is en je bij tien trek blijft houden, bespaar je je veel leed door de eerste niet te nemen.
Succes, wat anderen hier lukt, is ook voor jou weggelegd!
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, die schorseneren trouwens. een ouderwetse groente. Bevat veel ijzer! Ik zal mijn vader eens vragen het in zijn moestuin te zaaien. Waar hij woont is zandgrond, hier klei! De wortels kunnen wel 60 cm de grond in :D
Corinne, over die kleverige handen; het wordt ook wel keukenmeidenverdriet genoemd...

Gewoon... even grappig gegoocheld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ja naar bed zei de gek. :P om problemen te voorkomen. je weet wel...... het heerlijk uurtje breekt aan.... nou ja voor dat jullie rare dingen gaan denken.

ik neem geen glaasje. zo. het is eruit.

morgen van plan vroeg op te staan. dat zal dan ook beter lukken. mijn zwemtas staat al bijna een week in de auto. ik ben zo aan zwemmen toe!

welterusten :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
quote
Corinne, over die kleverige handen; het wordt ook wel keukenmeidenverdriet genoemd...
unquote
Die bijnaam verbaast mij niet. Ik heb ze overigens nog nooit geschild. Thuis deed mijn grootmoeder dat en nu doet mijn man dat. Ik eet wel graag op.

Soothe,
En dat lukt je aardig om die eerste te laten staan. :present:
Asperges voor de armen werden ze ook wel genoemd.

Bliksem,
Welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welterusten allen.
bedenk hoe heerlijk het is om zonder kater op te staan.
ook al ben je soms toch moe of brak, het komt tenminste niet door dat vergif.
ik ga zo eens teruglezen hoe jullie bijeemkomst was, die is er volgens mij geweest toch?
veel liefs, slaap zacht en wees mild voor jezelf, je bent op weg.

het valt me op dat we vaak hard oordelen over onszelf over uitglijders, medicatie etc, terwijl we de ander een hart onder de riem steken van: kop op, tis tocj goed dat je het probeert etc.
als je een probleem hebt, probeer dan jezelf te antoorden zoals je aan een goede vriend zou doen,
durf te wedden (niet om een fles drank haha!) dat je antwoord een stuk milder is dan je aan jezelf geeft.

ik merk trouwens weer evenm sinds ik sinds vrijdag zoveel mail dat mijn computertafeltje helemaal niet de juiste hoogte heeft.
stijve schouders! mwah, beter dan een kegel.
ga ik van het geld dat ik nu uitspaar een mooie nieuwe tafel van kopen!
iedereen slaap lekker nogmaals
lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, ik had het misschien minder 'algemeen' moeten stellen.
lees het maar als persoonlijke mening.
dank voor al je steun corinne, je bent (een van de) pilaren van dit forum.
je hebt veel mensen op de goede weg geholpen.
slaap lekker enne niet weer zo vroeg openen, 7 uur slaap is minimaal..
lief lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is heel erg vervelend, het breekt je dag en je ritme.
jou 'kennende' heb je waarschijnlijk al gegoogled en heb je van warme melk tot medidatie al geprobeerd.
kan het zijn dat je te weinig melatonine aanmaakt?
heb jarenlang als stewardess gewerkt en ik heb het een tijdje gebruikt toen mijn slaappatroon danig verstoord was.
in elk geval, de meest creatieve en ingenieuze mensen van de geschiedenis hadden slaapstoornissen, napoleon, einstein.. dus zie het als een compliment..
nou, daar had je dus ook niks aan.
ik wens je in elk geval een rustige nachtrust en hoop dat je de slaap vat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel toepasselijk, misschien;


Asperges zijn meestal heren,
meerderjarig en gaarne samen.
Zeker, er zijn ook dames bij,
die dragen bessen in de late zomer
en anderen groeien wild en vrij
in Venetië, de eerste dagen van mei

Soms waan ik mij zo'n heer,
(weerbarstig en met een onzeker geweten.
Men kan niet alles van mij eten,
mijn vel moet men eerst terdege pellen,)

een heer, neef van de hoppescheut
en van de schorseneer,
in de bittere aarde geteeld
en éénmaal in het licht, gegrepen
en graag geknepen.

En ook als ik reïncarneer,
dan niet Oosters in een kever
of in een jonge loopse hond
maar als in de tijd van mijn leven
door een prinses vastgebonden,
oprecht rechtop klaargestoomd
en dan glijdend in haar mond.
Een winteravond lang
geurt haar stil water
naar mijn diepe grond.

Hugo Claus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor het medeleven. Druppeltje gaat nog even haar eigen hondje uit laten en dan de katjes knuffelen en naar bedje. Ja Corinne de honden zijn (zoals altijd) goed over gekomen maar wij die vrijwillig zijn gegaan ook.Joan die kleine rooie heeft een plekje gevonden, ja precies op het kussen van mijn heerlijke bed...........Wat uitrusten? Rooitje op het kussen en morgen weer werken, nou ja dat is beter als drinken. Van de 40 hondjes hebben er 5 een huis en de rest gaat naar de opvang. PPPPPFFF wat een hobby he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Heerlijk weekend achter de rug... lekker ontspannen en relaxed alle dingen gedaan...

Afgelopen vrijdagavond waren er maar liefst 64 mensen op de meeting waar ik naar toe ga...drie jaar geleden waren we maar met zijn zessen...en het mooie is een boel mensen blijven terugkomen omdat ze hoop krijgen...ze kunnen zien en voelen wat het is om zonder drugs en drank door het leven te gaan...dat er bij ons in de groep wat afgelachen wordt in die anderhalf uur...dat er behalve humor ook serieuze en pijnlijke zaken gedeeld worden...en dat drinken en gebruiken helemaal niet hoeft al stort de hele wereld om je heen in...het voordeel van meetings is is dat je de atmosfeer kunt proeven en dat we elkaar niet in de maling kunnen nemen qua wel of niet nuchter...it takes one to know one...or ÿou cant bullsh*t a bullsh*tter...en niemand die jou de toegang kan weigeren als je onder invloed bent...het enige wat wordt gevraagd is dat je tijdens de bijeenkomst niet spreekt...maar na afloop is er alle gelegenheid om iemand aan te spreken...
Voor mij werkt het enorm inspirerend om mensen te zien op bloeien en het licht in hun ogen weer aan te zien gaan...dat ze na een paar weken ook meelachen en lol hebben...en na afloop nog even te staan napraten...daar wordt ik blij van...
Bij ons worden altijd telefoonlijsten uitgedeeld met daarop zeker 15 telefoonnummers van mensen die je kunt bellen als je het moeilijk hebt...24 uur per dag (en juist in het weekend)
Wat ook inspirerend is zijn de "verjaardagen" ... afgelopen vrijdag was er een iemand met 30 dagen er waren er drie met 60 dagen , twee met 3 maanden en een met 9 maanden... en dan wordt de zaal afgebroken...en om die blijdschap en die vibe te voelen is gewoon kicken...

Een gast zei ook dat het ongelooflijk is dat er 64 mensen bij elkaar zitten en dat we allemaal het beste met elkaar voor hebben... en dat is ook zo op dit forum... alleen bij onze meetings is er geen cross-talk en er worden geen ongevraagde adviezen verstrekt aan elkaar...anders wordt het echt een soepzooitje...internet leent zich daar misschien wat beter voor al moet ik zeggen dat er een hoop frustratie en ellende voorkomen kan worden op dit forum als we ons hier meer zouden focussen op onze eigen ervaringen en niet mensen gaan vertellen wat de oplossing is als we zelf geen oplossing hebben voor ons probleem...en of dat nu drank of drugs is of relatieproblemen...eigen ervaring delen en anders zwijgen...maar dat is lastig soms...ook voor mij...

Het is echt een Gods wonder dat een stelletje verslaafden zonder hulp van buitenaf en zonder enige donaties samen iets kunnen bereiken dat bewezen heeft dat het werkt...

Alleen ben ik reddeloos verloren en de meesten van ons verslaafden...maar samen staan we sterk en krijgen we iets voor elkaar wat ons in ons eentje niet lukt...clean worden en blijven...

Ik ben dankbaar dat ik nuchter en clean ben vandaag...
Ik ben dankbaar dat ik bij mijn gezin ben en wat voor hen kan betekenen...
Ik ben dankbaar dat ik me eindelijk comfortabel begin te voelen in mijn eigen vel...

Was het makkelijk ? nee... zeker niet in het begin... maar mijn huidige levenstijl is een stuk eenvoudiger , gezonder en vreugdevoller dan ik ooit heb meegemaakt....

Hoe ?

Ik heb alleen maar om hulp gevraagd en gedaan wat mijn voorgangers deden toe zij net binnenkwamen...

Mijn leven verandert alleen als ik de dingen anders aanpak...
Aktie is het magische woord...

Mijn kracht , ervaring en hoop voor vandaag...

O en voor de wat kritische lezers zonder ons de volgende opmerking :
Ik prentendeer onder geen geval dat AA of CA de enige oplossing is... het is wat voor mij werkt...
Niets minder en niets meer...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Ik berust maar in mijn slaapprobleem. Het komt wel goed en aan een gebrek aan slaap is eigenlijk nog niemand doodgegaan. Het komt wel goed.

Marjo,
Hugo Claus had wel een asperge willen zijn, zo groot is zijn verlangen in de mond van een princes te eindigen. :D

Druppeltje,
Die rooie kan heus wel een klein eindje schuiven. Slaap lekker.

Ziza,
Leuk en fijn voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Pip, dat twijfels ook gewoon weer zakken hè. Toch neem je elke keer weer een stukje ervan mee, om door :)

Schorseneren, ooit in een restaurant gegeten, dus ook nog nooit live in de schil gezien. Een uitdaging!
Ik zal wel naar de beter gesorteerde groenteboer moeten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...