Spring naar bijdragen

Zondag 30 maart 2008


CPAS

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

haha blacky. ik zag ook al mooie taferelen. enorme zeemannen zwaaiend met slipjes. die glimlach heb ik alweer te pakken. ;)

gelukkig voel ik me nu vanmiddag al weer wat beter. gek hoor, wat een verschil kan een paar uurtjes toch maken. gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de katten te kammen. dat was wel nodig. tjonge. eat een beetje energie kan doen.

van refusal heb ik wel eens gehoord, maar zelf nog nooit gebruikt. tot nu toe niet tenminste. het lijkt me een verschrikkelijk moeilijk iets. je weet dat je het nodig hebt. maar om het dan steeds te gebruiken. je bent er dan zo mee bezig. en blijf je er dan echt vanaf? verminderd het ook de trek?

sammy. klinkt wel als een goed besluit voor jou. ik weet van mezelf dat als je niet elke dag drinkt, maar wel bv in het weekeind, je je verslaving erg in stand houd. dan blijf je aan drank denken en kijkt de tijd om tot je weer 'mag'. ik heb zelf ook lang gedacht dat het zo moest kunnen. nu ik niets meer neem, blijkt het gevoel te willen grinken best te slijten. zo heb je daar niet zo veel tijd meer voor nodig en dat scheelt weer.

gegeten hebben we ook. gewoon bloemkool met kip. en warme griesmeelpap toe.



:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was gisteravond op een feestje bij een van de buren. Hoorde mezelf ook te hard lachen omstreeks 2 uur vanacht. Ben me er steeds meer van bewust. Niet alleen ik . volgens mij , is er maar eentje va n de hele kliek die helemaal niets drinkt. velen met mate , en de rest tettert er lekker op los.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klop, klop, kom ook even gezellig op de koffie.

Geen alcohol gehad vandaag. Niet helemaal droog gehouden tussen 12.00 en 15.00 uur. Ik wist even niet meer wat ik moest doen. Geen trek, maar het gewoon even niet meer weten. Ik ben toen even op bed gaan liggen en heb aan de woorden van Vie gedacht en toen wist ik het: "gewoon even een tijdje blijven liggen!".

Het rare is, ik voel me eenzaam maar stuur vriend juist van me weg. Hij probeert me te troosten, maar dat wil ik niet. Ik wil alleen zijn met een stukje verdriet. Vandaag kan dat. Morgen op werk niet meer.

Maar die bui is weer over en dag vier wordt vanavond bij het slapengaan een feit. Ik had niet verwacht dat ik dit kon, zeker in het weekend niet. :)

Morgen en overmorgen komen twee afgesproken-met-Tactus dagen, Woensdag wordt een:
je-mag-wel-maar-je-hoeft-niet-dag.

Als ik die Woensdag droog blijf is het een volle week 0! Dan wil ik ook wat slingers!! :D:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bliksem,
Refusal en Antabus (allebei bevatten disulfiram) zijn geen trekremmers, maar aversiemiddelen. Zij zorgen er voor dat er je bij alcoholinname je vrijwel direct ziek gaat voelen.
Trekremmers zijn er ook: Campral en Revia. Die heb ik gebruikt bij mijn eerste behandeling. Van de eerste had ik alleen maar nare bijwerkingen, van de tweede ook, maar die hadden wel een kleine invloed op de trek. Uiteindelijk waren het voor mij niet de oplossing.
Bij mijn huidige stop heb ik doelbewust voor Refusal gekozen vanwege het ziekmakende effect. De gedachte om gelijk goed ziek te worden als je drinkt, had op mij een groot effect. Ik heb het niet uitgeprobeerd. Wel heb ik een keer ongewild alcohol binnengekregen en dat heb ik goed gevoeld.

Sammy,
Nuchter kun je vast ook heel hard lachen. Ik wel iig, maar dan wel oprecht en niet omdat ik bezopen ben.

Floortje,
Oeps, ik dacht even dat je gedronken had, maar je bedoelde huilen. Ja, ach, laat die tranen maar komen. Het zal nog niet de laatste keer zijn. Laat ze rustig toe al die emoties die binnenkomen. Je hebt zel al zo lang onderdrukt met alcohol.
Ik hoop je woensdagavond een slinger van jewelste te kunnen geven.

Trees,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen,
Het is gisteren totaal misgelopen.Ik deed zo mijn best en was opgewekt
maar alles sloeg tegen en mijn pc had weer kuren,ik kon niet op het forum en
was echt aan het afzien,toen ik uit de supermarkt was werd ik bang,mijn hoofd
was zo warm en leek te gaan springen,ik voelde me echt niet goed beefde en had moeite
om aan mijn de auto te komen.Toen we op weg naar huis reden zei ik het gaat
niet zo en vroeg om onderweg aan een andere winkel te stoppen.Ik kocht mijn fles en liet ze koelen
in de vriezer en het duurde precies uren voor ze koud werd.Het smaakte anders minder lekker
maar ik begon op mijn plooi te komen,het was jaren geleden dat ik nog eens tot de 5e dag
niks gedronken had maar de afkick is helemaal anders nu,Ik voelde me niet licht of tipsy
en wilde aan het eten beginnen toen vroeg mijn man me om iets te halen bij een vriend van
hem waar hij woorden mee heeft en ik weigerde,ik zei wat vraag je nu je stuurt me buiten terwijl ik
heb gedronken,hij bleef maar zagen en ik ging.Even zeggen dat die vriend in een cafe werkt
ja die zette dan een glas bier voor me wat ik niet had gevraagd maar de wijsheid zat al in de kan
en toen begon het,ben nog met de groep gaan feesten tot 4 u vanmorgen en toen kwam de spijt en de
heel erg zware kater,mijn ik vraag me af wat ik nu heb opgelost,was ik gisteren voor de drank nu slechter of voel ik me nu slechter.Zoveel geld opgemaakt dat eigenlijk niet gemist kan worden
ik was zo goed bezig in huis dat is dus ook blijven staan .Ik wilde durfde eerst niet goed op het forum
komen uit schaamte waarom gebeurt dit nu weer dat ik me heb laten vangen,ik denk dat het vooral
was omdat ik angst had en niet bij de dokter terechtkon,dit ga ik morgen doen .Ga me morgenavond
ook aanmelden bij de AA .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent onderweg Nicky en een terugval is mogelijk. Maar kijk wat eruit voortkomt: je gaat naar je arts en je neemt contact op met de AA; je zet dus stappen. En dat is gewoon nodig om er te komen, je hoeft het niet alleen te doen. Goed ook, dat je het hier verteld en niet in schaamte blijft zitten...moet je kijken, dat zijn al 3 pluspunten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed besluit dames, niet meer drinken voorlopig. Niet drinken is toch anders dan minderen. Ik ben teruggegaan van 1x per week fors drinken naar niks en dat is een wereld van verschil. Weet je trouwens ook dat je minder over je grenzen gaat als je niet drinkt? Wat denk je idd van die vervelende feestjes waar je eigenlijk helemaal niet wilt zijn en daarom maar flink gaat drinken?

pip, soms is er ook een compromis mogelijk, bv wel mee naar de kantine na de voetbalwedstrijd maar weggaan als je er genoeg van hebt. Zo probeer ik het tegenwoordig als er dingen met drank zijn. Ik mag weg van mezelf als ik het niet leuk vind... grenzen dus!

bedankt voor alle aanmoedigingen, ik heb het wel netjes gedaan vandaag vind ik zelf. Eerst fietsen met tegenwind en regen naar Zandvoort, liep mijn ketting er ook nog 2x af. maar uiteindelijk ben ik aangekomen op het circuit daar. Ik heb 1 dame ontmoet van valtaf.nl en ben daarna naar de massage gegaan waar ik mijn kuiten uit de knoop heb laten halen, daarna naar de start van de lady's run waar we eerst een warming up kregen, was leuk, met 600 dames tegelijk aerobic. Daarna begon de loop en ik was me toch een portie ontroerd.. vast last van mijn hormonen, ik liep het eerste stuk te janken, hihi, het massale, al die vrouwen die aan het rennen waren, groot, klein, dik, dun, jong, oud, samen en alleen.

Het ging beter dan verwacht, mijn kuiten hielden goed stand alleen was ik even vergeten dat er veel heuvels op het circuit zijn, hard werken dus en ik was echt blij dat de finish in zicht kwam.Helemaal buiten adem maar ik liep ook harder dan normaal.. uiteindelijk heb ik 5 km binnen de 34 minuten gelopen en dat is prima, ben ik zeer tevreden mee!

na het lopen weer naar de massage, tja, gratis he hihihi, nee ook broodnodig want de kuiten zaten weer flink in de knoop en de sportmasseuse heeft er een flinke kluif aan gehad. Daarna weer met krakende ketting op de fiets door de duinen terug naar Haarlem, weer bijna een uur fietsen.

poeh, dat was veel actie op 1 dag!. Het viel me allemaal mee en eigenlijk was ik wel blij dat ik alleen was. Ik ben dan ook wel gematigd trots op mezelf hoor! Heb het maar mooi gedaan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky, Toch maar weer proberen, de aanhouder wint ! Schaamte is niet nodig, daar is het Forum voor.
Je schrijven begint met het hoe en waarom het gebeurt is. Je gaat redenen aanvoeren, dat het zo ver kon komen. Dat moet er uit! Je vindt het naar- vervelend- en als er niet zulke vervelende dingen waren, dan was het goed gegaan.
Je geeft je drinken hierdoor een legitiem karakter. Het begon zo leuk maar toen....
Je moet niet drinken, punt uit. De PC kan het volgende week weer begeven, er zou een echt drama op je weg kunnen komen. Je moet de eerste laten staan. Al heb je 50 problemen, waarvan één de drank, dan eerst de drank weg!! Goed dat je gekomen bent, maar we huilen niet mee! De eerste moet niet genomen worden, daar begint het!!
Dus knietjes afstoffen opstaan en stoppen.
Groetje Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las zonet ergens deze quote: ' Vergeven is de hoop op een beter verleden opgeven.'

Situaties vergeven
anderen vergeven
jezelf vergeven
en vooral ook voor jezelf vergeven
want geweest is voorbij
maar van het nu kan je altijd een moment maken waarop je straks met een goed gevoel terugkijkt.

Mooi eigenlijk hè? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik zeg het met bloemen :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas wat gaaf!!! Dit overgevoelige typje kan zich maar al te goed de emotie voorstellen die je dan voelt zo als deel van het geheel! En je kan dat gematigde voor je trots met recht weglaten: niet zo bescheiden, wat zal jij lekker slapen straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...