Spring naar bijdragen

Maandag 7 april 2008


Mai

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ivm alcohol de baas , lezen en noem maar op .
toen ik aan mijn internet behandeling begon was ik al een jaar nuchter en heb dit aan mijn hulp verleenster laten weten , soms kwam desondanks soms toch de vraag of ik misschien een glas zou kunnen drinken ....... alleen ik weet dat dit voor mijn eigen niet op gaat .
ik ken verschillende mensen die ooit teveel dronken en daardoor op sites kwamen ivm alcohol problemen , bij sommige is het blijkbaar zo dat eens de aanleiding wat hun aanzette tot drinken verwerkt is ze terug matig kunnen drinken , ik ben dan weer iemand die al zullen mijn problemen en verdrietjes verwerkt zijn en ik zou drinken op no time terug ben waar ik ooit gestopt ben .
alcohol de baas persoonlijk staat het in mijn ogen voor hoe ieder het voor zijn/haar eigen invuld .
heb mij niet aan mijn woord gehouden en heb dus wel een beetje in mijn tuin gewerkt
dadelijk krijg ik eventjes bezoek van een vriendin , ben dus flantaart wezen kopen
na dat mijn vistite weg is ben ik ook weg terug naar house

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He, Houtje en Soothe, alles wel hier, hoor, bedankt! 't Parelvissen is wat over, ik heb er een! Maar wel 'n bootje van dik 7 meter gekocht waarmee ik eerst ga oefenen en het denk ik ook ga doen. Grootte heeft niets met zeewaardigheid van doen.
Dagdraadje gelezen, net. Nieuwe gezichten hier, maar (voor mij) gelukkig ook veel ouwe. Blacky, vogels vind ik heerlijk. En niet alleen op 'n bordje. Wel jammer dat Treetsia weer onder het zeiltje is gaan liggen, maar ach, zo gaan dingen. Af en toe logde ik nog wel 's in om PB's te bekijken, maar dat droogt terecht ook op. Pip, jij bent ook goed bezig, ruimte voor iedereen, zo hoort het, geen starheid. Waarbij ik dan weer bij m'n zeeeeeeer gewaardeerde Soothe terecht kom, het doet mij oprecht deugd da je het zo goed doet, maar jouw optie is jouw optie, niet DE optie. Sjonge, zou ik ook voor prediker in de wieg gelegd zijn? Groet Anna van me, en vergeet m'n prive mailtje niet, offer stands.
Komen we op Safi: altijd zichzelf, altijd eerlijk, niet altijd mijn vriendin en dan toch weer wel, ik ben het helemaal met haar eens. Ik proef ook wankelmoedigheid, maar alleen dat feit al etaleren getuigd van lef. Het is hier geen reformatorisch genootschap ofzo. Bij mij gaat het eigenlijk sinds afgelopen Mei niet anders. Ben ook totaal derelict geweest, was toen 'n soort van "erop of eronder". Ik heb gekozen voor erop. Dus met de dwarse kop die ik heb niet zo moeilijk, gewoon ophouden. Viel me niet licht, na 'n onmatig leven eind kreeg ik eind Juni toch 'n bui van dorst die zelfs mij ongekend voorkwam. Waarna ik hier terecht kwam. De rest is historie. Ik doe het nog steeds zoals ik het toen ook al volhield, het schijnt mijn manier te zijn. Weken droog, dan 'n sessie die ik geen uitglijder meer noem, gewoon 'n flesje wijn, en nu dan met m'n nieuwe lief twee, meestal als we erg lekker koken of gekookt hebben. Haar ingeslopen paar wijntjes per dag zijn trouwens ook verdwenen, gewoon ja of nee. Mijn ja gaat dan wel weer wat harder, maar ach, ben liever snel dan star.

Nu ff over de ADB site en hulp: ik ga ervoor! Er is geen ja, er is geen nee, er is hoogstens besef van wat je doet. Dat besef heb ik het laatste jaar altijd gezien, er zijn wel andere tijden geweest.

Daarom, kransgenoten, doe precies wat je in de gegeven omstandigheden wilt doen, kijk niet omhoog of neerwaarts, maar vooruit. Grab your aims.
Hou het zo droog ALS JE WILT!

Groets, Haddock

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Is ineens iedereen een boterhammetje eten of zo? Dat ga ik dan ook maar doen met Dochter en overblijf-vriendje.



Houtje, instant response is what alcies require, take your time. RELAX!

FRANKIE, NOT FROM HOLLYWOOD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smakelijk eten voor wie aan de lunch gaat.

RAF-team, gefeliciteerd! :present::D:present::):present::D:present:
Ik volg............

Mijlpalers die ik de afgelopen tijd gemist heb ook Gefeliciteerd!

Marjo, ik zag je vannacht ingelogd maar heb niet gereageerd. Vond ik niet geheel netjes
van mijzellefes achteraf maar was bang niet meer de slaap te kunnen vatten. En het ging
al zo moeizaam. Goed geschreven overigens.

Hier een different day but still shit.
Vandaag consult psycholoog gehad, de wachttijd was dus langer als consult tijd.
De inhoud niet van toegevoegde waarde.
Ik lijk de uitlooptijd van andere cliënten te compenseren.
Maar ja, ik ben dus geen prater hé. :angry:

Vanochtend bij de supermarkt weer een echte lady, twee flessen spaanse rode wijn.
Tja, ik bekeek haar even en dacht bij mij zelf hoeveel keren heb ik op maandag morgen
vroeg zodra de winkel open was mijn voorraad moeten aanvullen?
Ik kan nu meer boodschappen op mijn fietsje meenemen. Hoef niet om mij heen te kijken van wie
ziet mij. Geen lege flessen van het weekend weg te brengen. Geen denkwerk om de alco, rust
in mijn hoofd.

Hoewel ik soms wel momenten heb dat ik nieuwsgierig ben hoe zo'n eerste glas zou smaken,
bij hoeveel glazen ik 'm zou voelen, weer van de trap af te donderen?, telefoongesprekken voeren die ik me later niet kan herinneren?, niet onverwachts meer de deur uit 's avonds?, hoeveel ik nu nodig zal hebben om buiten westen te geraken. En ja, juist die laatste is nu net waarom ik mij niet waag aan die eerste.

Dus ik houd het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee Haddock, daar heb je gelijk 'an, maar meestal is er wél direct antwoord, en het is ALTIJD raar (vind ik) als je als laatste iets gezegd hebt en iedereen is dan opeens "pleite". Ik heb ook al vaak aan anderen uitgelegd dat dat niet persoonlijk is (bedoeld), maar soms komt het toch een beetje zo over (gaaaaaaaaaap denk je nu wellicht). Ach ja :D ik ben een echte alkie hoor dus ik WIL NU ANTWOORD. Over en uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het interview met AFTh vd Heijden gevonden, lekker herkenbaar "ik ben een onmatig mens" en zijn kreet was:

"Ik heb het leven dat ik wilde. Of ik het een leuk leven moet noemen, weet ik niet"

Ik ga vanmiddag met Dochter naar de bieb, en ben voornemens het Schervengericht toch maar te gaan lezen. Iemand het al gelezen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo hiero.
Fijn voor iedereen die het goed gaat en die een vorm voor zichzelf heeft gevonden om er mee om te gaan.
Zaterdag geconfronteerd met een drinkend echtpaar, van welke de man heel grof werd naarmate de flessen leger werden. Niet op een onbeschofte manier grof, maar wel veel banale grappen maken en steeds meer een keel op zetten. Zeer flauwe grappen met heel veel whooehaha! Toen dacht ik eigenlijk, man wat ben je zielig joh om die alcohol daar voor nodig te hebben. Want als hij niet drinkt is hij niks. Zielig toch?
Ik weet nog steeds niet goed wat ik ben zonder drank, maar ik weet wel dat ik een niks ben mèt drank.
De behoefte aan roes is er heus nog steeds, maar de echte drang (voor degenen die willen stoppen) gaat langzaam weg als je stopt en er komen andere dingen voor in de plaats. Echt leuk!
Ik herinner me dat ik ooit eens heel verslaafd was aan een vriendje, jarenlang. Ik liep hem na en kon hem maar niet loslaten. Elk telefoontje van hem leek me heel wat, iets bijzonders, ook al meldde hij me met een smoes dat hij niet kon komen. Op een gegeven moment heb ik tegen mezelf gezegd, ja maar, Vie, ben je nou helemaal raar? Om achter iemand zijn kont te lopen, waar zitten je hersens? Die vent houdt je in een greep voor het moment dat hij je nodig heeft. Nou, toen ik dat besefte, heb ik hem niet meer teruggebeld.
Zo is het met drank ook, ik heb bij wijze van spreken niet meer teruggebeld.
Trrring, ja hier Drank aan de telefoon. Omdat u een trouwe klant was, wil ik u deze voordelige aanbieding laten weten...
Nee bedankt.
Maar u weet nog helemaal niet waar het over gaat, wilt u niet even luisteren?
Nee, ik weet dat u, Drank, ook uw best doet om klanten te werven, daar bent u voor in dienst genomen. Ik raad u aan, zoek een ander beroep, Drankwerver.
Maar u staat nog altijd in onze abonnementenlijst!
Schrap mij dan maar.

Zo gaat dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vliegt de tijd, is het alweer 2 uur. Veel goede dingen hier gelezen vandaag, daar kan ik wel wat mee. Het blijft een zoeken naar een soort balans. Dat gezeur in mijn hoofd houdt langzaam op en dat is wel zo prettig.
Vie herkenbaar wat je schreef. Als je nuchter tussen drinkende zit dan zie je het gebeuren, soms alsof ik in een spiegel kijk. Niet zo prettig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam: dit forum heeft een aantal spelregels, zie 'spelregels' en ik zet ze ook hieronder kort.

Op dit forum gelden de volgende spelregels:


blijf bij het onderwerp

plaats geen privé-informatie over anderen

promoot geen alcohol of andere verslavende middelen

plaats geen links naar illegale zaken

plaats geen commerciële reclame

val anderen niet persoonlijk aan, wees positief en ondersteunend

gebruik geen schuttingtaal

gebruik slechts één naam (account).



Er staat dus NIET bij dat dit forum alleen voor mensen is die helemaal stoppen.
Dus dat is gewoon een spelregel.
Verder mag iedereen zijn mening hebben, maar op de persoon spelen kan ik niet tegen. Ook als het tegen een ander is. Zo'n term 'uithuilen', vind ik geen juiste uitdrukking. Het heeft iets denigrerends. Geen mens kiest voor DIT forum. We zouden liever wat anders doen, maar we hebben nu eenmaal een probleem. Elkaar respecteren is het allerbelangrijkste.
Minderen of stoppen is allebei moeilijk. Leren omgaan met de drank wel of niet af en toe drinkend.
Niet verzuipen dus. Daar gaat het om. OK? Niet in dronken toestand gaan schrijven b.v. Voor jezelf niet goed en voor het forum niet goed.
Ja het komt soms hard over op het forum. Soms moet ik echt afstand nemen en zal de dingen wel niet goed begrijpen of verkeerd interpreteren of wat dan ook. Maar soms kan je er verdrietig van worden.
Ik denk dat jij het gewoon goed bedoeld, maar het kwam wat zwart wit over. Soms krijg ik ook een reactie dat ik denk 'maar zo bedoel ik het dus helemaal niet' alleen schrijven, zonder de persoon te zien kan nogal eens verwarring scheppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P
:D:camera::clock: Rufus, Anna, Ferry,
:D:camera::clock: Jullie gaan maar lekker door!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Geen bijzonderheden hier, behalve dan dat ik vannacht eindelijk eens geslapen heb.

Of ik alles bij kan lezen vandaag? Geen idee.

Tot later!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...