Vie Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Safi, natuurlijk zoek ik ook gezelligheid, maar vooral steun om mijn doel dat ik gesteld heb, vast te houden. Niet om vrolijk te vertellen dat een ouwe alcoholiste nu eenmaal zo veranderlijk is als het weer. Lalalaaa, ik ga niet drinken, dat spreek ik met jullie af, lalalaaa, oh toch weer gedronken. Oops.. I did it again... Ja sorry hoor, maar ik ben nou eenmaal niet betrouwbaar.... Nogmaals, ik heb niets tegen minderaars, maar waarom niet gewoon je houden aan je doelstellingen?Dat zeg ik oprecht: kijk jezelf in de ogen en zeg: dit wil ik, daar streef ik naar. En doe het dan ook en maak geen loze beloftes aan anderen of aan jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Charlie, waar is jou knoopje eigenlijk? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 quote: Originally posted by: VieHet gaat er niet om of je helemaal droog staat of niet, dat is ieders eigen keuze, zolang je niet op het forum komt lallen. Het gaat er om, of je elkaar kunt helpen om je eigen beloftes te houden. Tenminste, zo heb ik het forum aangevoeld. Ik heb helemaal niets tegen mensen die nog wat drinken. Maar wel vind ik het vervelend om steeds te lezen: nu is de knop helemaal om! En dan weer: ja, toch weer gedronken, maar dat is eigenlijk wel goed op deze manier, enz, enz. Voor een keer kan dat, maar niet elke keer. Wat zit je dan te doen op het forum, gewoon een beetje gezelligheid zoeken? Ik ben op dit forum omdat ik van de drank af wil blijven. Dat is mijn doelstelling. Als ik een keer voorgaas ga, zal ik dat melden. Maar ik ga niet de hele tijd holadiee-verhalen ophangen van: nu is het me gelukt, en dan weer: och een glaasje kon wel. Sta voor wat je bent! Maak GVD eens een keer een keuze wat je nou eigenlijk wil. Ik ben bereid om iedereen bij te staan die ergens voor gaat, maar niet dat geteutel. Daar is het leven gewoon te kort voor. Vie ik wil je duidelijk maken dat ik dit nu echt weer een bericht vind die erg degenerend en kwetsend is.Je bent hiermee niet ondersteunend.Ik snap dat dit jouw mening is maar zou je het kwetsende van holadjee -verhalen en GVD en geteutel in het vervolg achterwege kunnen laten.Want daarmee help je mij en ook anderen niet me aan mijn belofte te houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 vandaag voor het eerst naar cognitive therapie geweest. in een groepje. best lastig de eerste keer. kennismaking en over jezelf vertellen. ik heb mijn alcoholcursus maar gelijk in de groep gegooid. wel lastig, maar anders wordt het denk ik toch moeilijker om er over te vertellen. wel eng om het aan vreemde mensen te vertellen. de herkenning van het gezamelijke probleem was in de alcoholcursis groot. dat anderen dat ook zo hebben, er niet af kunnen blijven. hier op dit forum is het voor mij ook niet zo moeilijk heb ik ervaren, maar vandaag..... poeh, ik ben blij dat het voorbij is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Is goed Safi, het is trouwens toch al tijd om te gaan slapen in plaats van ruzie te maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Sorry, werd net gebeld S. is nu stervernde. Moet naar de hospice. Wilde graag ff kletsen op het forum maar dit gaat nu voor. Liefs van drupje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Anna, ik ben vandaag van de blauwe knoop! En morgen...? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 cursus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 meisjes...... het is geen ruzie. het zijn meningen. toch????? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 quote: Originally posted by: VieSafi, natuurlijk zoek ik ook gezelligheid, maar vooral steun om mijn doel dat ik gesteld heb, vast te houden. Niet om vrolijk te vertellen dat een ouwe alcoholiste nu eenmaal zo veranderlijk is als het weer. Lalalaaa, ik ga niet drinken, dat spreek ik met jullie af, lalalaaa, oh toch weer gedronken. Oops.. I did it again... Ja sorry hoor, maar ik ben nou eenmaal niet betrouwbaar.... Nogmaals, ik heb niets tegen minderaars, maar waarom niet gewoon je houden aan je doelstellingen? Dat zeg ik oprecht: kijk jezelf in de ogen en zeg: dit wil ik, daar streef ik naar. En doe het dan ook en maak geen loze beloftes aan anderen of aan jezelf. Vie...waar jij naar op zoek bent in dit forum betekend niet dat ik daar ook naar op zoek ben.En waarom zou ik voor jouw schuldgevoelens moeten pretenderen?En die afspraken/beloftes om niet te drinken maak ik niet met jouw maar met mezelf.En ja ik mag van mezelf van mening veranderen..ik vind dat een gezonde instelling namelijk.En ik ben wie ik ben niks meer of minder dan jijdaar heeft wel of niet aan je afspraken kunnen houden niets mee te maken.Dat noem ik geen loze beloftes maar pogingen.En weer is je hele berichtje 1 en al beschuldigend.Vanwaar die boosheid? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 o, ja trees. ik drink vandaag ook niet. en dat is zover ik gaan kan. bij de dag leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Trees, morgen kijk je strak in de spiegel (tip van Anna) en belooft het jezelf. Vandaag niet!!Je wilt het, je kan het en je doet het, anders krijgen we ruzie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 even terugblikken....... 1 maand hier bij dit forum. 1 keer een uitglijder. ik zeg het nu. toch schaam ik me ervoor. aan de andere kant. 30 dagen niets, dat is toch ook wel wat.nee, geen , niet nodig hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Ik zou me niet schamen Bliksem! Schaamte en schuld werkt als een trigger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Lieve mensen, ik ga slapen, helaas gaat hier de wekker om 4.00 morgen:angry:.Welterusten voor straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 quote: Vie ik wil je duidelijk maken dat ik dit nu echt weer een bericht vind die erg degenerend en kwetsend is. Safi, ik snap dat je je gekwetst voelt, maar toch geloof ik dat het hier niet Vie's bedoeling was je te kwetsen. Ik denk eerder dat ze je wil stimuleren voor jezelf een doel te stellen, en eens langere tijd te proberen dat doel te bereiken.Ook ik was verbaasd over je bericht, nog geen drie weken nadat je vol overtuiging aangaf nu toch echt te willen stoppen, samen met An en Sneeuwwitje. Ik heb daar bewust niets van gezegd tot nu toe, omdat ik geen zin had weer een discussie te beginnen. Maar nu die discussie er al is, wil ik het wel even melden.Begrijp me goed, ik zeg nu niet dat je MOET stoppen, ik zeg alleen dat jij zelf aangaf dat te willen, zo'n twee weken geleden. Je plotselinge ommekeer maakt op mij de indruk dat je je doelstelling aanpast, op het moment dat het mis gaat. En de verve waarmee je die nieuwe keuze verdedigt komt op mij over als een poging om niet alleen anderen op dit forum, maar vooral jezelf te overtuigen van de juistheid van je keuze. Ik zeg: "komt op mij over". Dat betekent dus niet dat ik gelijk heb, het betekent dat ik een bepaalde indruk heb, die best fout kan zijn.Jij hebt het volste recht desnoods iedere dag je doelstellingen bij te stellen, en je mening daarover hier te geven. Wat mij betreft heeft Vie ook het recht hier te melden dat ze moeite heeft met dat voortdurende bijstellen, dat kan toch?Trees, ik denk dat ik morgen ook maar van de blauwe knoop ben. Vandaag beviel me wel. En jij?Druppeltje, heel veel sterkte vanavond. En schroom niet hier te schrijven wat je zeggen wil, als je hier weer bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Vie,Goed dat jij van je af bent gaan slaan. Ik ben er door alleen maar meer naar binnen gekeerd, ook al is de pestster (was een meisjesschool, bah) betrapt toen ze de fout maakte om mij in mekaar te rammen. Die pestkop heb ik na de lagere school nooit meer gezien. Eigenlijk ook iemand om meelij mee te hebben. Minderaars en stoppers,Ieder mag het voor zich weten wat hij/zij doet EN dat hier melden in alle vrijheid en met alle respect van alle forumgenoten.Zolang niemand reclame maakt voor alchoholische dranken of heel sfeer- en smaakvol het spul beschrijft, vind ik het allemaal goed. Ik lees veel boeken. In heel veel boeken wordt heel smaakvol alcohol geschonken. Tja, moet ik nu alles gaan doorstrepen in mijn boeken zoals sommige figuren die bibliotheekboeken beschadigen door alle vloeken in een boek door te halen? Alleen maar omdat ik liever een kopje thee (bah) of koffie of een glas fris, melk, etc. zou willen lezen? Onzin. Binnenkort zitten de terrasjes weer vol met genieters. Zal ik die ook maar wegschoppen? Nee, want het stoort me niet.Ik drink niet, maar ben niet van de blauwe knoop.Ik kom hier ook voor de gezelligheid, maar vooral om mezelf alert te houden. Ik wil nl. niet meer drinken, alleen ik kan aan niemand, ook niet aan mezelf, beloven dat ik dat tot het einde der tijden volhou zonder dat ik hier geregeld wakker geschud word. Beginnende stoppers, de struikelaars, de na lange tijd droogte terugvallers, de gerantsoeneerden en de drogen en de niet-genoemde categoriën, ik heb jullie steun nodig en ik hoop dat ik jullie ook de nodige steun kan geven. Ik denk toch niet dat hier ook maar iemand is die ooit gezegd heeft: "Ha, nu ga ik mijzelf eens verslaafd maken aan de alcohol!". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Kijk zoals jij het brengt Anna daar heb ik ook geen moeite mee, Het is jullie goede recht om je af te vragen waarom ik mijn doelstellingen steeds maar weer verander.maar de manier waarop Vie het vandaag brengt vind ik beschuldigend en kwetsend.En niet ondersteunend voor mij en ook niet voor anderen die ook af en toe wat drinken ondanks dat ze zeggen er mee te willen stoppen.Ik had inderdaad een pact gesloten met An en met Marion maar helaas was op een van die eerste dagen na het sluiten van ons pact de sfeer op het forum ook zodanig beschuldigend en kleinerend op die mensen die maar steeds weet jubelen dat ze gaan stoppen en dat dan niet doen. Dat was bepaald niet een veilig gevoel voor degenen die zich aangesproken voelden en daardoor enige tijd van het forum weg bleven.En natuurlijk is het niet de fout van het forum dat ik weer ben gaan drinken maar wel de fout van het vingertje wijzen en het negative reageren , onder het mom van stimuleren om te stoppen (waarschijnlijk met de beste bedoelingen maar voor mijn gevoel toch met een zekere woede omdat het de stoppers waarschijnlijk aan het twijfelen brengt), naar de twijfelaars, de minderaars en de hervallers dat ik het forum op het moment dat ik wilde gaan drinken niet veilig genoeg vond om daar hulp te zoeken.En ik kan niet voor An en Marion spreken maar aangezien ik hun in die tijd ook niet heb zien schrijven neem ik aan dat het voor hun net zo was.Iedereen mag zeggen dat ze het moeilijk hebben met mijn voortdurende bijstellen.Pas als ik er zelf moeite mee heb zal ik het aan kunhnen passen.toch mag ik hier eerlijk zijn over mijn doelstelingen zoals ik die ervaar en over mijn drankgebruik.Er zijn ook mensen die hier lezen en schrijven en nieuwkomers die misschien wel baat hebben bij het feit dat er meer mensen twijfelen, doelstellingen bijstellen en hervatten.Al dat stoppen is de enige uitkomst kan ook mensen afschrikken.typfoutjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 poeh, het was al een heftige dag en nu vind ik het hier ook heftig.ik weet nu niet goed wat ik nog zeggen wil. ik denk maar: welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Waar een forum als dit, al niet toe kan leiden...Dingen zijn lastig deze dagen met mijn zoon die 'aan (of onder) de chemo zit'Maar... hoe denk je dat het voelt als daar ineens een voortvarend forumlid met de naam Houtje je laat weten dat ze gewoon in de auto stapt en naar je toe komt. Niks bijzonders, vind ze .Er gewoon even voor elkaar zijn.Nu ik dit schrijf krijg ik er gewoon nog tranen van in mijn ogen.Mijn zoon blij...!Wat heb jij toch leuke vriendinnen, moest hij opmerken.Ik ben niet gelovig maar ik heb toch echt wel een gevoel dat ik 'engelen op mijn pad krijg'.Ze kunnen gewoon Houtje heten, dus wel opletten allemaal héGroetje,Thil:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Safi,quoteEn natuurlijk is het niet het fout van het forum dat ik weer ben gaan drinken maar wel de fout van het vingertje wijzen en het negative reageren , onder het mom van stimuleren om te stoppen (waarschijnlijk met de beste bedoelingen maar voor mijn gevoel toch met een zkere woede omdat het de stoppers waarschijnlijk aan het twijfelen brengt), naar de twijfelaars, de minderaars en de hervallers dat ik het forum op het moment dat ik wilde gaan drinken niet veilig genoeg vond om daar hulp te zoeken. unquoteHier leid ik uit af dat je bent gaan drinken, omdat je de pest in had. Je weet best dat als hier iemand komt met de mededeling dat hij/zij op het punt staat te gaan drinken alleen maar aangemoedigd wordt om het niet te doen, niet te gaan kopen, de fles wegbrengen of de inhoud aan de gootsteen te voeren.Het is niet de schuld van het forum dat jij gaat drinken. Dat is een besluit dat je zelf hebt genomen.Bliksem,Je er niks van aantrekken. Vertel gewoon hoe je dag was. En als je gaat slapen nu, dan wens ik je natuurlijk een goede nacht toe.Thil, Houtje,Ja, zo kan het forum ook zijn: een bron van ware vriendschappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 quote: Begrijp me goed, ik zeg nu niet dat je MOET stoppen, ik zeg alleen dat jij zelf aangaf dat te willen, zo'n twee weken geleden. Je plotselinge ommekeer maakt op mij de indruk dat je je doelstelling aanpast, op het moment dat het mis gaat. En de verve waarmee je die nieuwe keuze verdedigt komt op mij over als een poging om niet alleen anderen op dit forum, maar vooral jezelf te overtuigen van de juistheid van je keuze. En hier heb je gelijk in en daarom schrijf ik hier nog steeds, om toch op een dag zeker te weten wat de juiste keuze is. Om anderen ook te laten zien dat er mensen zijn die hun doelstelling OOK aapassen op het moment dat het mis gaat. Net zo goed als alle stoppers steun aan elkaar hebben , hebben minderaars ook steun aan het feit dat niet alleen ZIJ degenen zijn die nog in de 'fout' gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Haha laat ik voorzichtig zijn met Thil want ze gaat Houtje noemen. Ik ben natuurlijk Houtje de Tweede dus daar weet ik niets van :$.Nou Houtje de Eerste vond het heerlijk om op dit zonnige dagje een stukje te tuffen (gratis lichttherapie onderweg van de Grote Lamp) en gezellig te lunchen en te zorgen dat Thil even IN MIJN WOORDEN "een ander hoofd" te zien had vandaag.Ik ben er trots op dat ik vandaag bij Thil mocht komen en welkom was.Jaja Forumleden, kijk maar uit, dalijk staat Houtje voor de deur . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Ja Corinne, best positief hé?Safi, ik struikel nu een beetje over je laatste berichtjes. Ik lees en schrijf hier af en toe mee. Misschien moet ik me dan ook navenant minder met de berichtjes bemoeien.Maar dit wou ik tóch even kwijt.Thil. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Ja Safi, dat was ik. Die het over jubelen had!! Hé een reden om te drinken, het forum is niet veilig meer voor me! Dat heet rationaliseren. Zoek jij een leven, zonder voorvalletjes!! Mijn standpunt is, werk in alle rust aan je doelstelling! Minderen of stoppen, dat maakt niet uit. Het is de overheersende euforie en het vervolgens niet waarmaken. Maar als Soothe niet zo bits was, dan had ik het "misschien" kunnen weerstaan. Safi, drink in alle rust je biertje,en zit je niet met hand en tand te verdedigen. Wij vinden het allen best, zoveel is nu wel duidelijk!Even iets van een geheel andere orde. Je vindt een biertje voor jou zoiets als een pammetje, even de roes, even de vergetelheid. De"maatschappij", toestanden hier, toestanden daar!!Dit heeft er de schijn van, dat de drank echt als een vorm van medicatie wordt gebruikt, een gevaarlijke vorm van drinken!!En, ik geef je dan ook weinig kans, maar de tijd zal het leren. In ieder geval, ben je weer te vroeg aan het jubelen, dat de knop om is. Het "kan" en ik gun het je, maar wacht eerst eens een half jaartje af.Op het forum wordt veel gezegd, wat mij ook niet altijd bevalt, dan kan ik me wel klem blijven drinken.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden