Sammy Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Safi,nou verrast was misschien niet het juiste woord. maar ik had begrepen dat je onlangs met iemand voor de 100% droog zou gaan.En ineens las ik , dat je een andere mening toegedaan was.Eigenlijk daardoor een beetje verrast. Safi, ik vind je een kanjer ,dat je het zo goed doet. En ik hoop, dat als je dit niet kunt handhaven , toch voor de 100% gaat.Liefs Sammy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Har, ik hoop dat ik je hier nog heel lang mag lezen. en dat meen ik oprecht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Corinne, ik was vroeger op de lagere school dat bleke meisje met haar brilletje dat gepest moest worden. Toen heb ik wel geleerd om van me af te slaan, maar die kwetsbaarheid van binnen is gebleven. Dat probeer ik nu om te zetten in een begrijpen ten opzichte van anderen, die zich misschien van binnen net zo gekwetst voelen en er uiterlijk op los slaan.Eerst wilde ik het afkopen door het geven aan fondsen zoals WSPA en Kinderen in nood. Dat doe ik nog steeds, maar het is me duidelijk geworden dat geld geven alleen niet genoeg is. Wat me heel erg duidelijk is geworden de laatste maanden, en ook dankzij het forum, is dat ik mijn eigen kwetsbaarheid niet zo op de voorgrond moet stellen. Dat gaat niet persé over jou hoor Corinne, even in het algemeen. Andere mensen zijn net zo kwetsbaar als ik. Vervelende mensen, arrogante mensen, liegebeesten, zeurtypes, noem maar op. Allemaal hebben ze net zoveel liefde nodig als ik. Trouwens om weer even op aarde terug te komen, ik heb een heerlijke pastaschotel op met een assorti van paddenstoelen en een zelfgemaakte kaassaus, plus een tomatensla. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Ja Sammy dat klopt dat |An en ik voor de 100% droog staan hadden gekozen omdat we allebei wilden dat de knop om was. We hadden bovendien beloofd hier te komen schrijven als we het moeilijk kregen. Ik heb mij niet aan die belofte gehouden en ik geloof An ook niet al kan ik dat niet helemaal met zekerheid zeggen.Helaas heeft An al weer gedronken en ik ook en hebben dat allebei hier gemeld.Al moet ik eerlijk zeggen dat het forum voor mij een tijdje geen plaats was waar ik mij veilig voelde en dus ook zeker daarom niet hier ben gekomen. Door het wat te laten zakken heb ik mij weer over deze drempel heen kunnen zetten.Het feit dat mijn mening van 100% droog staan weer naar minderen is gegaan moet je deze oude alcoholist maar vergeven ...niets zo veranderlijk als een alcoholist;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Eerlijkheid siert de mens safi:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Het gaat er niet om of je helemaal droog staat of niet, dat is ieders eigen keuze, zolang je niet op het forum komt lallen. Het gaat er om, of je elkaar kunt helpen om je eigen beloftes te houden. Tenminste, zo heb ik het forum aangevoeld. Ik heb helemaal niets tegen mensen die nog wat drinken. Maar wel vind ik het vervelend om steeds te lezen: nu is de knop helemaal om! En dan weer: ja, toch weer gedronken, maar dat is eigenlijk wel goed op deze manier, enz, enz. Voor een keer kan dat, maar niet elke keer. Wat zit je dan te doen op het forum, gewoon een beetje gezelligheid zoeken?Ik ben op dit forum omdat ik van de drank af wil blijven. Dat is mijn doelstelling. Als ik een keer voorgaas ga, zal ik dat melden. Maar ik ga niet de hele tijd holadiee-verhalen ophangen van: nu is het me gelukt, en dan weer: och een glaasje kon wel.Sta voor wat je bent! Maak GVD eens een keer een keuze wat je nou eigenlijk wil. Ik ben bereid om iedereen bij te staan die ergens voor gaat, maar niet dat geteutel. Daar is het leven gewoon te kort voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Vie quote: Maar wel vind ik het vervelend om steeds te lezen: nu is de knop helemaal om! En dan weer: ja, toch weer gedronken, maar dat is eigenlijk wel goed op deze manier, enz, enz. Voor een keer kan dat, maar niet elke keer. Wat zit je dan te doen op het forum, gewoon een beetje gezelligheid zoeken? Ja ik ben hier inderdaad voor de gezelligheid, net als jij neem ik aan. En ik steek vaak iets van mezelf op door mijn gedachten op papier te zetten en door de gedachten van anderen te lezen.Dus het is jammer dat je dat vervelend vind maar het zijn wel mijn gedachten.de knop is om en een week of twee later...toch weer mis.Het feit dat jij de knop in 1 keer om hebt is voor mij ook geen reden om te zeggen...zo ik ben het nu wel zat om te horen dat anderen mensen dat wel in 1 keer kunnen.Dus je zal het nog wel vaker moeten horen en misschien is het ooit een feit.Op het moment dat ik zeg ...de knop is om...is de knop weer een beetje meer om dan de laatste keer.En dan was het opeens een leugen en zit ik toch met een flesje bier in mijn handen omdat ik het op dat moment belangrijker vind dan mijn nieuw verworven principes.Ik neem het leven misschien niet zo serieus als jij en heb niet dezelfde hardnekkigheid.Of misschien ben ik juist wel heel hardnekkig of hardeleers zoals An het laatst noemde Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Vie, jou visie heb ik altijd hoog in het vaandel! Zo ook nu weer.Bedankt dat je het weer zo duidelijk stelt.Heb altijd veel vertrouwen in je.Jouw verhalen zijn altijd zeer boeiend , stimulerend en verhelderend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Holadiee...ik ben aan het teutelen...die had ik nog niet eerder gehoord.En ik hoef niet aan jouw principes te voldoen Vie...mijn eigendunk die bepaal ik zelf.En de keuze maak ik als ik daar klaar voor benEn het leven is inderdaad te kort als ik elke dag niet meer doe wat IK wil doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Safi, nogmaals! Eerlijkheid siert de mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Zal ik wel of zal ik niet reageren, wel dus.Nogmaals wil ik toch echt vragen een ieder in zijn of haar waarde te laten.De één is de ander niet, sla elkaar niet om de oren met reacties als "wat heb je hier dan op het forum te zoeken".Kom op, ieder mag het doen zoals hij of zij wil.Zolang je het verlangen hebt om iets aan je alcohol gebruijk te willen doen, ben je hier welkom!De één stopt meteen de ander durft of kan dat niet, het is een ieder zijn/haar eigen verantwoording. Die keuze mag je zelf maken. Laat een ieder in zijn waarde, en ga elkaar niet met dit soort kinderachtige woorden om de oren slaan!Wij schrijven hier met één gemeenschappelijk doel, de alcohol de baas worden.Om voor mezelf te spreken, ik kan niet sociaal drinken.Verleden week zoals jullie weten heb ik 2 glazen gedronken, ik heb mij vrij gevoeld dit hier te schrijven.De reacties die ik heb gekregen hebben mij enorm gesterkt, die waren ondersteunend en dat isde bedoeling van dit forum.Als ik een reactie had gekregen zoals eerder genoemd, nou, dan had ik mij niet meer zo vrij gevoeld om hier nog te schrijven. Dit wil ik maar even gezegd hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Ik heb het liefste dat iedereen op het forum eerlijk is. En als dat betekent: het was te moeilijk voor me, ik heb toch gedronken, heb ik dat liever dan dat iemand wegblijft tot de volgende poging.Ook van drinkers, struikelaars kan ik leren, net zoals van verstokte nullers.Bovendien weet ik voor mezelf dat mijn woord alleen vandaag geldt. Morgen zie ik wel weer!Vandaag drink ik niet! Wie doet er mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Albertina, helemaal met je eens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Trees, vandaag doe ik met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Joehoeee Treesje, Sammy, ik ook hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Vie,Blijf dan zelf ook eens eerlijk want je oordeelt wel maar verkoopt het mooi. Leven in het verleden maar het heden.....klopt niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Wat was het vandaag een heerlijke zonnige dag. Bij jullie ook?Heb echt zin in het voorjaar en uiteraard ook in de zomer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Lieve Trees,Ik wil graag met je meedoen. Ben heel eerlijk maar dat mag hiet niet altijd. Ben geminderd maar kan (nog) niet stoppenknuff van druppeltje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Druppeltje,Elk glaasje minder is er één.Langzaam komt soms het besef, dat je ook eerst 1 dag ,dan 2 en dan zomaar 4 of 5 dagen zonder kunt. En wie weet, wat daar weer uit voort kan komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Help, ik ben niet van de blauwe knoop, maar mijn lichtje wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Dank Sam, daar heb ik wat aan, ik doe mijn best en ben eerlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Ik ben wel van de blauwe knoop Trees Ik zie je lampje branden hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 o, o. het gaat hier zoals ik me voel. en dan in mezelf. het getrek tussen wel, niet, soms, een beetje, nooit meer, een keertje, een reden......tja ik kan altijd wel een reden bedenken om wel te drinken. en ook om wel te mogen drinken van mezelf.ik ken het ook een beetje van de groep waar ik heb meegedaan. de 'strijd' tussen wel en o%. o, ik wil zo graag voor de 0% gaan en dat voor altijd! , maar wat is het moeilijk.soms denk ik: hier is het toch te lastig op het forum, die uitgesproken meningen, dit is niet goed, maar dan lees ik weer iets, wat me raakt en steun geeft. dan voel ik me beter. dan heb ik hier iets aan. dus toch maar even lezen weer. het houd me van de straat. en van de :wine:en dank voor het netje vandaag. het gaat de goeie kant op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Zo is dat Sammy. Je bent ook niet van de ene op de andere dag verslaafd, dus er in èèn dag vanaf zijn lijkt mij vreemd, zo was het bij mij tenmiste niet. Het is een proces. Ik heb er geloof ik een jaar over gedaan voordat ik zelf echt niks meer wilde. Disclaimer: het bovenstaande is gèèn excuus om er nu nog maar èèntje te nemen ("want bij Water duurde het ook wel een jaar...") !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Hihih mijn kaarsje is ook blauw en ben nu op zoek naar een klein zwart knoopje voor op mijn jas.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden