Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 April

jozias

Aanbevolen berichten

@ Marjo dank vooor je reactie........ik neem de tijd ook, maar heb zoveel tijd over........zolang ik niet drink ben ik blij, ik beleef alles intenser en kan steeds meer genieten van de dingen om me heen, maar elke dag is weer anders.......het zal wel goed komen......

@Pipi Ook met mn therapeut heb ik het over een planning gehad, maar zit nu in de ziektewet, en hoop snel weer aan het werk te kunnen om in elk geval de dag dooor te komen, ik doe al boodschappen bij elke dag een andere winkel, en probeer zoveel mogelijk te wandelen, maar dat verveelt ook op een moment.......ik kan me nog slecht concentreren op een boek, maar dat gaat steeds beter......ramen wassen is een goede tip want dat is hard nodig, heb de gordijnen maandenlang dicht gehad, maar zoals Marjo al zei doe ik alles stap voor stap.......niet teveel in 1 keer anders loop ik mezelf weer voorbij en krijg dan weer last van spanning die geblust moet worden met alcohol, tot nu toe gaat het goed gelukkig.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,
Hier ben ik weer. Ik heb goed geslapen vannacht, nog beter dan de nacht er voor. Ik hoop echt dat dit doorzet. Ik begon echt helemaal gammel te worden van het slaapgebrek.
't Was vrij druk op het werk. Veel telefoontjes tussendoor, maar ze hebben me deze keer niet uit mijn concentratie gehaald. Lang leve goede nachtrusten.
Thuisgekomen wat gegeten en dan aan de piano. Lekker, maar als ik dadelijk klaar ben met het lezen van het draadje, moet ik wel aan de studie.
Tot zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura, zweverig zijn ken ik niet zo, wel geloof ik dat er niets zonder reden gebeurt. En dat het ook niet verkeerd is om de dingen die je aanvoelt of droomt, serieus te nemen. De droom die ik gisteren had, (voor wie het gelezen heeft) dat ik een jongetje ter wereld bracht in plaats van het meisje waar ik op gerekend had, zegt me dat ik ook blij mag zijn met wat er nu gaat gebeuren, na de tijd van eerst lichamelijk en toen geestelijk afkicken. Niet wat ik had verwacht, maar er komen nieuwe, onbekende dingen op mijn weg. Dat op zich vind ik al een geschenk.

Taratarataraaaaaaaaa: morgen doet An een heel belangrijk tentamen!!!!! An hier staat een kaarsje klaar voor jouw concentratie, je zelfvertrouwen en het bericht, dat jij bent geslaagd!

Corinne, leef je uit op de piano. Kun jij dat eigenlijk, je helemaal uitleven?

Zo, en nu even een late lunch, even kijken wat er in de koelkast staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Adam,
Heel fijn voor je dat de behandeling aanslaat. Je hebt vast nog wel een afspraak voordat je weer aan het werk moet. Zorg goed voor jezelf.

Har,
Ik krijg volgende week maandag mijn reïntegratieconsulent over de vloer. Tja, wat moet ik daar mee. Ik heb mijn vaste baan van 14 uur in de week en die zou ik dus moeten opofferen aan een al dan niet tijdelijke baan voor 24 of meer uren in de week als die op mijn weg komt. Ik vraag me trouwens af of ik wel 24 uur werken in de week aankan. Ik heb nog steeds middagdutjes nodig om door te kunnen gaan.

Safi,
Ik vind het goed zoals je bezig bent. Trek het je niet aan als anderen je het niet gunnen.

Marjo,
Ik heb eerlijk gezegd nooit groot kunnen denken als ik net uit mijn nest kom. Ik heb echt een uur nodig om op gang te komen, mijn hele leven al. Ik begin om 9 uur en sta op om 7.15/7.25. Langzaam wandelend is het een klein kwartiertje naar mijn werk.

Pippi,
Studie komt zo. Eerst een snelle dut.

Aura,
Ik vraag me af of ze niet mijn trekschaal hebben ingepikt bij Tactus. Nou ja, maakt ook niet uit. Ze was voor mij heel handig.

Dory,
Als ik een jaar niet gedronken heb, zal ik mijn doel bijstellen met nog een jaar niet drinken erbij. Ik ben gewoon heel blij met het niet drinken.

Soothe,
... is halve smart. :)

Username,
Dat is toch mooi. Vergeet niet om jezelf met een aardigheidje te belonen.

Charlie,
Het was idd heel koud vanochtend.

Vie,
Mij uitleven op de piano. Ach, het is wel zo dat ik bij een mineurstemming (en die heb ik nogal veel) heel goed melancholieke en gevoelige stukken kan spelen. Maar in zo een stemming lukt het me niet om een vrolijk stuk in te studeren. Als ik het al ken, dan kan ik met een vrolijk stuk wel mijn stemming wat opkrikken. Daarbij helpt ook luisteren naar opgewekte muziek. Dat doe ik dus veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was toch koud buiten, de zon zit hier achter de wolken. Lekker bordje rijk gevulde tomatensoep (met een beetje gebrande suiker erin) voor mijn aanzienlijke neus...heeft M. gemaakt, pan vol delen we met ons tweeen; zelfgemaakte appelflap (M. weer) gaat er nog achteraan. Thanks M. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De mijne komt dadelijk om 16 uur Corinne. Ik heb haar op de hoogte gebracht van mijn Jww belevenissen en ze snapt volgens mij wel dat ik extra tijd nodig heb. Ik heb zelf die afspraak met haar gemaakt omdat ik uit de doeken wil doen hoe het me vergaat en waar ik mijn geringe energie in stop.
Ik ken haar al 1 jaar, dat maakt praten wat makkelijker. Ze zal me niets opdringen, dat is wel zeker...ik maak mijn eigen stappenplan wel en dat weet ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemidddag,

De dag begon goed en ik dacht mijn humeur kan niet meer stuk.
En nu ben ik toch boos!
Op het werk gebeurde iets, een voorvalletje, eigenlijk niet de moeite waard,
maar toch ben er boos over.
Gelukkig kan ik relativeren en mijn boosheid een beetje laten bekoelen.
Van de week ga ik de desbetreffende collega toch even aanspreken over het feit,
dat ik het niet als prettig ervaar, dat zij zomaar een streep zet door een zin van een verslag
zet. Dit verslag had ik gemaakt, ik vroeg haar er even naar te kijken.
Dat doen we altijd even, ter bevestiging, nu was er een zin waarvan zij vond dat er een ander woord
tussen geplaatst moest worden.
Pakt een pen, streept de zin door en zet het woord ertussen.
Mensen ik voelde mij een schoolkind, zoiets doe je niet.
Nou ja het is gebeurd, maar ik kom er zeker op terug bij haar.
PFFFFFFFFFFFF.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet je zeker doen Tina erop terugkomen...is ze nou een haartje betoeterd om zo maar een streep door de tekst van een gewaardeerde Adb'er te zetten! We gaan er met z'n allen opaf, waar woont ze?! :D

Zo, dat is achter de rug. Voorlopig krijg ik de tijd die ik zo hard voor mezelf nodig heb. Kan goed met haar (reintegratieconsulente) door een deur. Echt iemand die voor je knokt naar de uitkerende instantie toe, al is dat in mijn geval nu niet nodig...pffff, dit geeft me rust zag er toch een beetje tegenop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn uitzwaaier alweer aangepast. Niet gestopt maar A.D.B. Maar adb ben ik eigenlijk al bijna een jaar.Ik was verrast door Safi haar posting.IK drink nog steeds op vrijdagavond , zaterdagavond en vaak op zondag middag. Maar ik beperk het wel. In de middag tot 2 en in de avond tot 4 consumpties.
Te veel? uiteraard als je de normen van Tactus hanteerd. Maar ik dronk nooit meer dan dit. Alleen veel vaker. n.l. elke middag en elke avond. Ik vind het nog steeds niet moeilijk om me hieraan te houden. De knop is om zal ik maar zeggen. En het is me al vaak opgevallen dat mensen die het hier totaal niet mee eens zijn , toch helaas vaak afhaken. Eerst heel fanatiek dit drinkgedrag veroordelen om dan toch zelf op een gegeven moment weer totaal over de schreef gaan.
Eigenlijk ben ik zelf zeer tevreden over mijn drinkgedrag. Er zijn dus echt mensen , die dit wel kunnen hanteren. Niet voor niks is de begeleiding van Tactus voor minderen of stoppen. Maar die discussie komt hier wekelijks voorbij. Dus please niet weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
sammy

Eigenlijk ben ik zelf zeer tevreden over mijn drinkgedrag. Er zijn dus echt mensen , die dit wel kunnen hanteren. Niet voor niks is de begeleiding van Tactus voor minderen of stoppen. Maar die discussie komt hier wekelijks voorbij. Dus please niet weer!

;) Als het aan mij ligt niet Ik ben erover uitgediscuzeurd :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...