Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 April

jozias

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen!

Als ik hier naar buiten kijk, is het echt de ochtendstond die goud in de mond heeft.
Werkelijk, een prachtige lucht, blauw, rood, met een gouden gloed, de zon begint op te komen.
Echt een prachtig gezicht.
De vogeltjes fluiten, en de waterhoentjes hebben nestjes op het water gemaakt.
Uit de bomen komen de eerste groen knoppen, de wilgentakjes bloeien.
Ja, het voorjaar begint nu echt zijn tekenen te vertonen, heerlijk!
Ik ga er vandaag een mooie dag van maken.
Dat is zeker!

Een fijne dag allemaal, en geniet van het mooie weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vroege vogels.
De lente was er al een hele tijd. Al lijkt het weer er niet zo naar. De sneeuwklokjes bloeien al een hele tijd, en zelfs de anemonen hebben de nachtvorst overleefd. Blijkbaar hebben we allemaal een verlangen naar iets nieuws voor onszelf en leggen we dat verlangen in de vorm van lente.
We gaan het allemaal zelf doen, of het nou lente of winter is.
Dus wat ik vandaag iedereen wens is: een goed gevoel in jezelf, een zon in je hart al kan het soms nog zo moeilijk zijn. Beseffen dat je met een doel en een taak bent geboren.

Mijn algemene tarotkaart van vandaag is, De hogepriester.
"Het komt er op aan je kracht te ontdekken en te benutten.Je hebt zelf de sleutel in handen. Wil je voor je actuele situatie weten wat je verder wil, vraag je dan af: wat wilde ik altijd al en kan niemand anders mij vertellen?"
Deze kaart zegt ook, realiseer je hoe jouw manier van jezelf presenteren op anderen over komt.

De zon schijnt, hier is het ontbijt-tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik leg wel eens een tarotcombinatie als ik mijn richting even niet meer weet, Aura. Wat doe jij zelf voor spirituele dingen?
Ik weet wel dat je spiritualiteit kan gebruiken om nader tot jezelf te komen en niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij wordt het tijd om te vertrekken.
Ik zal vandaag weer al mijn kracht gebruiken om te leven en mijn gevoel in toom te houden.
Aura, succes bij Tactus en wellicht spreken we mekaar hier nog voor je naar Intact gaat.
Ik ben overigens blij dat ik morgen mijn eerste therapeutisch gesprek zal hebben.
Tot vanmiddag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge allemaal :rose:
Ik zal aan de betekenis van die kaart denken als ik vanmiddag bezoek krijg van mijn reintegratiemanager Vie. Naar mijn gevoel bevind ik me nog in niemandsland en vooral door het ontbreken van energie wil ik nog even tijd voordat ik me ergens op stort; ook al is het vrijwilligerswerk.
Heb nog zo'n behoefte aan rust en in mijn ritme komen valt me erg zwaar; op de vreemdste tijden is mijn energie foetsie, geen pijl op te trekken.
Ik wil ook even de onderzoeken afwachten die ik ga krijgen.
Ga vandaag lekker beschut in de zon zitten tijdens de wandeling, daar eens wat energie vandaan halen ;)

Fijne dag allemaal, ik hou het droog..echt wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemoren ook hier is het prachtig weer en ik ga zo een heerlijke lange wandeling maken

Ik heb nog even het draadje van gisteren doorgelezen en kwam het volgende tegen.
Soothe beweert:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb nog nooit een alcoholist gezien, waar minderen werkt! Wel dat ze na korte of langere tijd weer op hun oude niveau zaten. Of zelfs daar boven. Koh, heeft in deze een goede voorbeeldfunctie en gaat nu echt weer stoppen. Omdat hij toch aan het kortste eind trok!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
unquote

Ik weet dat ik niet voor Kohtje zou moeten praten.
Maar uit de berichten die ik hier van Koh heb gelezen, kwam bij mij niet de indruk dat Koh bezig was met minderen ...maar met stoppen.
En dat hij hier meerdere keren op het forum schreef als hij midden in een een uitglijder zat of net had gehad.
Dat noem ik geen minderen en daarom is Koh voor mij ook geen voorbeeld funktie van een alcoholist waar het minderen niet werkte.
Met alle respect voor Koh dat hij keihard zijn best doet
en voor Soothe dat ik echt wel geloof dat hij weet waar hi over praat, maar dat hij niet alles over 1 kam moet scheren.

En de vraag van Anna:

Als je kunt drinken op de manier die jij beschrijft Safi, is er inderdaad geen reden om het niet te doen. Wat ik me alleen afvraag is: is dit voor jou geen enorme kwelling? Word je na twee biertjes, of wijntjes, of likeurtjes niet bijna gek van de drang naar méér, die je dan uren, dagen moet onderdrukken?
unquote

Anna ik heb bijna 12 jaar geleden besloten, dat ik geen alcoholist meer wilde zijn. Wat voor mij inhield dat ik niet meer dagelijks wilde drinken. Ik ben toen 5.5 maand gestopt en ben weer gaan drinken, maar niet meer dagelijks. En ja in die eerste jaren was het wel een kwelling, om niet dagelijks te drinken maar ik werd er ook sterker van. Genoot van de dagen dat ik mijn lichaam niet uitleefde en geen kater had.
Toch ben ik altijd nog blijven genieten van af en toe de roes en van de wereld zijn. De ontsnapping van de stress van de maatschappij.
Maar omdat ik steeds minder vaak genoot van die roes en de kater die daar op volgt, ben ik toch door gegaan met het minderen. Nu ik de handvaten van tactus heb en die gebruik, ontspannings oefeningen , andere beloningen, helpende gedachten en uitstellen is mijn drankgebruik sterk gedaald van 30 in de week naar 2-4 in de week/twee weken.
Nu kan mijn lichaam steeds slechter tegen drank en ben ik meestal al na 2 flesjes op het punt waar ik wezen wilde.
De druk is van de ketel. Het is mijn pammetje zeg maar af en toe.
Ik wordt dus nu niet gek van de drang naar meer, hoef niks uren, dagen de behoefte te onderdrukken.
Wat wel gebeurt is dat ik soms de volgende dag denk...mmm biertje en dan gewoon kan zeggen...NEE laat maar dat hebben we gisteren al gedaan. of als ik de dag ervoor maar twee heb gehad, soms de derde neem en het daar bij laat.
Het is geen gevecht meer dat heb ik gewonnen in de 11 jaar die ik wel heb gevochten.

Ik heb respect voor iedereen die is gestopt maar voor mij werkt het nog niet.
En ben er soms wel en soms niet van overtuigd dat ik dat uiteindelijk wel wil.

Fijne dag allemaal en op zo'n goddelijke dag als vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Ik zet het even bovenaan: Scrollen is geoorloofd, dit betreffen weer enige hersenspinsels..

De tarorkaart zegt dat ik me moet realiseren hoe mijn manier van mezelf presenteren op anderen overkomt. Die heb ik even op me in laten werken. Het sluit wel aan bij mijn gevoel van wat ik gisteravond had. Nl. dat het lijkt alsof mijn niet drinken van grote invloed is op mijn omgeving.Bij omgeving dácht ik eigenlijk altijd buiten de deur, in grote cirkels. Hoezo naïef? Wanneer ik even stilsta, zo aan het begin van de dag, merk ik dat het veel meer rust geeft om in kleine cirkels te denken. En dat ben ik niet gewend, heb ik nog nooit eerder gedaan. Zó gek! iedere ochtend sla ik gewoon de belangrijkste stap over, vandaar altijd de innerlijke onrust. Ik wilde meteen aan het grote wereldbeeld voldoen, was er alleen op gefocust hoe ik samen met mijn gezin op de buitenwacht overkwam. Wat een gejeuzel op de vroege ochtend, zullen jullie wellicht denken (valkuil, maakt eigenlijk niet uit wat jullie denken, jawel, maar niet in de eerste stap..). Maar ik heb het nu toch over een bewustwording, die ik voor het eerst zélf voel!!! Als ik er nog een beetje dieper over nadenk, is dat ook wel de (verborgen) boodschap die ik altijd van thuis ook heb meegekregen. Beware of the outside!!! (ingebakken angst..?).
Dus waar ik door middel van deze tarot-wijsheid nu achter kom, het zal toch niet waar zijn....
De werkelijke betekenis van het woord klein. Begin klein, wat eigenlijk heel groots is! Als ik met een klote-gevoel opsta, kan ík dat omdraaien. Eerst voor mezelf, zodat ik met het andersom denken een beetje meer lucht en rust in me krijg. Om me vervolgens te realiseren dat dat van grote invloed is op mijn kinderen en Klaas en zelfs hoe zij ook daardoor met een heel ander gevoel hun dag instappen.
Nou kan ik me voorstellen dat jullie dit een enorm geleuter vinden. Als ik het terug lees denk ik ook; ja duhuuu...! Maar, geloof het of niet, déze gedachtengang is voor mij een ontzettende eye-opener!
dat bewijst voor mij nog maar eens, dat ik stap voor stap door moet blijven gaan. Daadwerkelijk de tijd moet nemen om solide de dag in te kunnen. Ik stapte bij wijze van spreken, iedere dag zo vanuit mijn bed de drukke weg over. Roekeloos, met mijn focus op de overkant. Ik mis gewoon een soort basis-gevoel wat nu even aan mijn tenen komt likken. Hihi, het kietelt!! Het kietelt en prikkelt me om daar wat mee te doen... Verwondering en ongeloof. Ben ik echt zo'n paranoïde mens altijd geweest? Om die scheve gedachtengang vol te houden, had ik ook wel wat hulp nodig, in de vorm van vergif. of was het juist dat vergif, die mijn brein kwam uitwringen, zodat ik zelf niet meer hoefde na te denken...

Zo, en nu heeft het TIJD nodig om even te aarden. Ik trek mijn kleren aan, stop mijn toestel in mijn binnenzak. Ik ga lopen met de hond, kijken wat ik vandaag voor moois ontdek op het plekje waar ik al járen woon!

En! Dat goede gevoel in jezelf is ook de wens van mij voor jullie, voor vandaag.
Dan heb je die drank niet eens meer nodig! Laat die eerste maar staan :)

Happy day!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie

quote:

Wat wilde ik altijd zelf en wat kan niemand anders mij vertellen.

Van mezelf houden??
Errug moeilijk om niet kritisch over mezelf na te denken en me daardoor dingen afpraat waar ik vroeger, toen ik nog jong en wild was...met gemak en intuitie me instorte

Dus misschien moet ik daar weer naar opzoek.
Wat zegt mijn intuitie?
Zonder me te laten storen door alle... yes buts.... die dan gelijk omhoog komen.

Donderdag moet ik ook naar de keuringsarts en zal er over mijn toekomst beslist worden.
Deze vraag :Wat wilde ik altijd zelf en wat kan niemand anders mij vertellen, zal mij misschien kunnen helpen in mijn antwoord aan de keuringsarts.
Mijn dank hiervoor:present:

Geniet van je mooie tuin en alles om je heen op deze prachtige lente dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie verhalen Marjo en Safi. Tsja, wat een ander van mij denkt heb ik als voorwaarde om te kunnen functioneren losgelaten, tis belangrijker hoe ik over mijzelf denk en signaleer hoe ik in mijn vel zit.
Aangezien dat van dag tot dag verschilt wil ik daar naar handelen. Wat ik naar de ander uitstraal komt van binnenuit niet van status of het ontbreken daarvan.
Men neme mij maar zoals ik ben, daar zal ik het zelf ook mee moeten doen ;) Uiteraard valt er altijd wel wat bij te spijkeren; zolang ik daar zelf van bewust ben is het goed.
Gelukkig heb ik mensen om me heen die hetzelfde hierover denken, ik hoef me dus niet te spiegelen aan Jan en alleman.
Ik ben niet meer te kneden door een ander, kleien doe ik voortaan zelf :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee Hallo mensen!
leuk die site voor hersengymnastiek..... ik denk dat ik daar wel wat mee kan!
ben soortje van bezig met huiswerk, maar laat mezelf snel afleiden... zometeen het internetmaar even uit en gewoon even doortypen!
ik ben ook iemand die niet af n toe kan drinken. daarvoor doet het me teveel aan ellende terug denken, en dat is het NOOIT waard. ik merk wel dat ik soms denk: nou als ik een JAAR niet gedronken heb, dan ga ik kijken of k het kan. ik loop dus als een ezel achter die wortel aan. gek he....
ik drink vandaag iig niet!
succes allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.......

Nog 2 daagjes en ik sta een maand droog......elke morgen om 9 uur moet k naar de poli voor mn refusal....ik sta echt onder controle, tot nu toe gaat het goed met me, maar heb soms best last van verveling.....ga bij een vriend langs die wel drinkt.......ik kan het handelen tot nu toe, en hij heeft zich aangemeld voor een 4 weekse opname, hij krijgt vandaag te horen of hij snel heen kan, het zal wel moeilijker voor mij worden dan omdat ik dan geen tot weinig daginvulling heb, ik probeer wel dingen te verzinnen om de dag door te komen, maar ik vind het nog steed erg moeilijk, af en toe lees ik het forum even door, maar heb zoveel tijd over dat ik van gekkigheid niet weet wat ik moet doen, probeer weer structuur in mn leven te brengen, maar het valt niet mee om dat vast te houden, drink teveel koffie, en ben 's avonds om 21.00 uur moe genoeg om te kunnen slapen, dat is wel positief dat ik goed slaap. heb vannacht een droom gehad dat ik dronk, was best heftig ik voelde me echt aangeschoten, ik schrok echt wakker, en besefte me gelukkig dat alles niet echt was.......het zit dus nog echt tussen mn oren, hoop dat het goed blijft gaan.......

iedereen een fijne en droge dag toegwenst.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zó! Dat klinkt hartstikke goed Username!
Neem vooral de tijd die jíj nodig hebt, en begin met kleine dingen.
Stap voor stap!
Zoals je ziet heeft die eerste stap om dáádwerkelijk die ramne te gaan lappen mij ook 5 maanden gekost! Nou én!
Zet 'm op en hou vol!:present:

Moet weer aan de slag.
See you.... B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...