Spring naar bijdragen

woensdag 9 april 2008

blacky

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Floortje,
Gras moet je dan wel met wortel en al eruit rukken.
Een hek alleen helpt niet tegen konijnen. Je zult gaas tot minimaal 70 cm onder de grond moeten aanbrengen. Die beesten kunnen behoorlijk graven.

Jozias,
Ik ben een keer naar de Keukenhof geweest. Mijn man en zoon hebben toen echt hun hartjes kunnen ophalen. Die zijn dol op bloemen. Mijn dochter en ik vinden het best wel mooi, maar om daar nu een hele dag naar lopen kijken, nee, niet echt iets voor mij.
Heel verstandig om jezelf nog niet in risicosituaties te brengen als je je daar nog niet sterk genoeg voor voelt. Aan de andere kant als er iemand bij is die op je let, is het wel te doen. Het hangt ook van het gezelschap af waarin je je begeeft.
Is jarig jobje je jongste?

Safi,
Lief van je. Ja, ik zou ook wel weer een ontmoeting willen. Maar dan wel wat dichterbij. Je mocht trouwens wel mee in de regen komen staan ;) . Ik heb die dag extreem veel gerookt. Ik rook trouwens altijd meer als ik bij andere rokers verkeer. Dan moet ik daarna minder van mezelf. Tot hiertoe lukt dat aardig. Grappig (of nou ja, niet echt) is dat ieder keer dat ik er over denk om te stoppen, mijn behoefte toeneemt en het moeilijker wordt om mezelf binnen mijn gestelde perken te blijven.
En wat het boek betreft, ze hebben de tijd nodig om na te denken. Aan ons om ons geduld te oefenen. Het heeft er iig voor gezorgd dat we elkaar ontmoet hebben en voor mij heeft het toch wel bevrijdend gewerkt.

Har,
Ja, daarom wilde ik hem ook niet zien. Gelukkig verplicht niemand je ergens toe.

Marjo,
Vervelend ruziënde kinderen en als je probeert te sussen, keren ze zich gezamenlijk tegen je.

Pippi,
Al een beetje aan het bijkomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooh..Pip, ook namens mij excuses voor gisteren. Had het wel gelezen maar voorbij laten gaan door de discussie. Alsnog gecondoleerd en sterkte met je kind. Goed dat je aan de bel hebt getrokken; discussieren is goed, maar de aandacht voor elkaar heeft er wel eens onder te lijden...zal er voortaan rekening mee houden :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo leuk kan saai dus zijn Soothe! :P
Mooi man. Verdiend!

Pippi, alles een beetje goed gelopen vanmiddag?

Safi ;)

kinderen waren trouwens na mijn uitermatig rustig optreden het erg met me eens.. :P Voor mij was het weer het zoveelste bewijs dat ik stabieler en meer voor rede vatbaar ben, zonder drank. Anders had ik er nu toch zeker één moeten hebben, na alle commotie! B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, gecondoleerd met het overlijden van je vriendin. Je moet een erg zware dag gehad hebben, verdrietig om het overlijden van je vriendin, en dan het gedrag van je dochter. Ik denk dat je een juiste beslissing hebt genomen, en ik ben blij dat je ex kan en wil inspringen in dit geval.

Pffff, ik heb net het draadje doorgelezen, en het was niet eens zo heel veel, maar door mijn zware hoofd weet ik nu al niet meer waar ik allemaal op wilde reageren. Dus houd me maar ten goede!

Vandaag heb ik therapie gehad, en een goed gesprek met mijn therapeute. Het gaat op het moment al een paar weken niet echt fantastisch, en dat had zij ook door. Inderdaad Corinne, opkrabbelen uit een depressie is héél zwaar werk. Maar ik ben het met Houtje en Albertina eens dat het iets volkomen anders is dan stoppen met drinken.
Toen ik vandaag naar therapie ging voelde ik me niet goed over mezelf, omdat ik naar mijn gevoel mijn huiswerk niet goed genoeg gemaakt had, en iets wat we afgesproken hadden niet had kunnen doen omdat het nog te hoog gegrepen voor me was. Dat hebben we besproken, en het was fijn te horen dat mijn therapeute wél tevreden was over mijn inzet, en (belangrijker nog) geen enkele vorm van kritiek had omdat ik me niet aan onze afspraak gehouden had. Het was nog te moeilijk, oké, we hebben gewoon bekeken wat ik wel kan. Dat is het fijne van de therapie, dat ik heel langzaam het gevoel krijg dat ik niet hoef te presteren. Dat als iets (nog) te moeilijk is, dat nou precies de reden van de therapie is, en dat ik daar iets van kan leren. Geen veroordeling, geen afkeuring, maar steun en support. Heerlijk!

Ik moest lachen om jouw opmerking dat je weer te vroeg liep te jubelen Safi, en dat dat wel zou liggen aan je positieve en enthousiaste karakter. Toevallig had ik het daar met mijn therapeut over, want je hebt inderdaad optimistische en pessimistische persoonlijkheden, en tegenwoordig denkt men dat dat grotendeels aangeboren is, of in ieder geval gevormd in de vroege kindertijd. Helaas behoor ik tot de laatste soort.
Niettemin ben ik dus heel hard aan het werk om in ieder geval een kleine persoonlijkheidsverandering tot stand te brengen, en iets positiever in het leven te komen staan. En dat is heel, heel hard werken.

Mijn dag zit er alweer op, ik kom voortdurend tijd tekort. :wacko:

Nog een fijne avond allemaal. Knuffie, leuk dat je er weer bent! En welterusten voor straks. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapovan ( sanskrit) comes from the two root words Tapasya - meaning specifically austerity, and more generally spiritual practice, and Vana, meaning forest, or wilderness. Tapovan then translates as forest of spiritual practice, wild place for practicing austerities, etc.
corinne de naam voor mijn caravan is dus Tapovan , nu ga ik eerst lezen want ben al een poosje bezig geweest ivm die foto die mogelijk niet door gekomen is ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anna fijn dat ik jouw toch nog heb kunnen laten lachen.
Vergeet nooit dat je dit leven maar 1 keer kunt doen en dat is beter vol te houden en te genieten met het glas HALF VOL dan het glas HALF LEEG.
En hoe IK dat doe?
Door mezelf fouten te gunnen en het leven niet perfect te willen beleven. Ik hou van mensen die zwakte durven laten zien en heb daar vaak meer respect voor dan mensen die alleen hun sterke kant laten zien.

Pippi als je deze informatie over je vriendin eerder had geschreven hadden we allemaal beter kunnen begrijpen HOE ingrijpend deze dagen voor je zijn. Maar dit bedoel ik niet als verwijt hoor maar meer om aan je uit te leggen dat waarschijnlijk niemand van ons begreep HOE ingrijpend deze dagen op je zijn

Mieke..dat zou fijn voor je zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Blacky en Toppie dat je hem op internet hebt gekregen.
Ik had een lange dag en ga lekker in mijn warme bed met mijn boek (ai en een zak drop, dat krijg je dan van dat eten om 17 uur).

Slaap allemaal lekker :lips: en morgen gezond weer op :clock: voor een nieuwe zonnige :rose: dag met gratis lichttherapie van De Grote Lamp. Geweldig toch?

XXX

Houtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als men de juiste behandeling of beter gezegt de juiste psygologische hulp krijgt denk ik wel dat depressies te genezen zijn , mogelijk nooit volledig .
sinds mijn 7 ste jaar heb ik enorm ups en downs , ze gingen soms zodanig ver dat mijn lichaam de lidtekens draagt , dus zelf verminking , in 1993 heb ik een overdosis van pillen genomen en ben wakker geworden in het uz , ze hadden mijn maag leeg gepompt , er zijn nog vele keren het teveel van medicijnen slikken geweest .
ik mag eerlijk schrijven dat sinds ik niet meer drink het beter gaat , maar het beste gaat het sinds ik mijn huidige psygologe heb , al is ze geen psygologe maar een sociaal verpleegster , voor mij doet het er niet toe het is een mens dat naar mij luistert maar ook enorm veel raad heeft , en ja raad die ik heel wijselijk in mijn hoofd steek .
onlangst vertelde ik haar over een ruzie met de zus van mijn vriendin , deze ruzie ging over hoe de zus over haar vader praat , mijn psygologe pakte mij aan en zei mij dat ik niet te oordelen heb over mensen want dat ik hen verleden niet ken , an ja ze heeft 100 % gelijk .
mijn leven gaat nog altijd niet over rozen , maar ik voel de verandering enorm ,soms wou ik dat mijn ma ookdit hulp middel gebruikt had , dan zou ze mogelijk nog leven.
vandaag heb ik nieuws gehad dat ik maandag bij de controle arts moet gaan , heb dus eerst mijn huiswerk gemaakt , wat hield dit in mijn studies hum hum was vlug klaar , mijn werk ervaring heeft langer geduurt en mijn ziek te zijn vroeger en nu , en en zaak heb ik niet geschreven en dat is mijn alcoholisme , want daar heeft ze geen zaken mee .
voor niets ter wereld wil ik terug naar de hel van het drinken , ik denk dat ik dan ook voor de daad van mijn ma zou kiezen , al denk ik niet dat ik de ballen en moed heb om te doen wat zij gedaan heeft .
als men achter zijn/haar drinkstop staat dan komt al de rest ook wel in orde soms niet zo vlug als we zouden willen maar tijd heeft raad .
rudi wens jou veel kmw :present:
ik ga proberen de 17 ste mei in genk te zijn .
corinne ik wens jou iemand toe zoals ik heb om mee te praten :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal, ik val zomaar binnen. Las over optimisme en ik denk dat ik ook zo'n geboren optimist ben. Dat wil niet zeggen dat ik geen periodes heb van een enorme dip. Nu ik me beter voel weet ik wel dat mijn ellendige gevoel van het afgelopen jaar alles te maken had met verdriet. Verlies van zoveel.
Mezelf de tijd gunnen en door het gevoel heen te durven gaan. Echte depressie is wat anders, daar kom je niet zomaar doorheen en ik leef dan ook mee met iedereen die hiermee te kampen heeft.

Maar... al met al, door alle gebeurtenissen heen kan ik zeggen dat ik geslaagd ben! Jubel, jubel.
Er zal voor mij en het gezin een hele nieuwe periode aanbreken. Te beginnen met uitrusten en aandacht voor mijn huishouden, want dat is nu een ongeregeld zooitje. Spannend allemaal en verheug me zo enorm op het mooie weer, lekker buiten zitten etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy ik vergeet jouw ook helemaal.
Dat zijn heel veel emoties die jouw pad bewandelen
Ik wens jouw zoon heel veel sterkte in dit ongeloofelijk moeilijke proces waarin hij zich bevind en jouw in de begeleiding hierin.
Tevens gefeliciteerd met de gebooorte van het nieuwe kind, familie van je???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een leuke foto, Blacky! Die moet je als bureaublad op je computer zetten! Knap hoor, dat je dat lukt!
Ik vind helemaal dat je het op het moment erg goed doet, met je vriendin, en je huisje aan de zee! Klasse! En zelfs toen Ying zo ziek was bleef je sterk! Ik zou het je niet nagedaan hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An, gefeliciteerd! Super van (en voor) je! Ik ben zo benieuwd wat voor studie je hebt gedaan, kan je daar iets over zeggen, misschien in een PB? Als het niet kan, ook goed hoor, ik ben alleen nieuwsgierig!
Nou, je kan in ieder geval op je lauweren gaan rusten!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de schildpad die men op de foto ziet is dus bulleke die overleden is enkele dagen geleden , en ja het doet pijn als ik daar aan denk .
maar ik denk dat een mens hard wordt ivm overlijdens mee maken , of ik ben in een gevoelloos mens aan het veranderen kan ook .
safi vindt je ondertiteling mooi :present:
slaapzacht allemaal
thanks trezebezeke :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,
Leuke foto. De nieuwsgierigheid druipt eraf.
En je Tapovan is dus je bezinningsplekje. Goed gevonden.
Mijn therapeut is ook sociaal psychiatrisch verpleegkundige, maar dat vind ik wel erg veel letters, dus ik kies maar voor therapeut. Zij krijgt mij aan het praten en vragen. Ik kan het wel met haar vinden, dat zit wel goed.

Marijke,
Kan me goed voorstellen dat je dan weggaat.
Goed gehandeld naar jezelf toe.
:present:

Pippi,
Fijn dat je aanwezigheid zo op prijs werd gesteld.
Ook fijn dat je ex je steunt in deze moeilijke periode met je dochter.
Gebruik de week die ze nu weg is om tot rust te komen.

Soothe,
Heerlijk om geen moeilijkheden te ondervinden.

In Huize Marjo is de rust ook weergekeerd. :present:

Anna,
Ik zal al blij zijn als ik van die gevaarlijke gedachten en handelingen af kom.
Jij bent ook erg veeleisend naar jezelf toe. Ik dat ook aangegeven als iets waar ik aan wil werken en nog veel meer dingen. Maar stap voor stap, want ik was al aan het overvragen.

Mieke,
Wonderbaarlijk hoe onthand je kunt zijn zonder internetverbinding.

Safi,
quote Door mezelf fouten te gunnen en het leven niet perfect te willen beleven. Ik hou van mensen die zwakte durven laten zien en heb daar vaak meer respect voor dan mensen die alleen hun sterke kant laten zien. unquote
Bij gebrek aan een sterke kant heb ik me altijd (en ik doe dat nog) sterk voorgedaan.

Houtje,
Welterusten, schatteboutje!

An,
Wat ben ik blij voor je. JIPPIE GESLAAGD!
:D:camera::clock:B):musicnote::heart::light::sun::moon::present::):rose::P

Trees,
:)

Pfff Ik zit hier te grienen. Is niet jullie schuld, maar jullie begrip. En ik moest me maar eens gaan klaarmaken om te gaan slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...