blacky Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 ....... laat ons zelf geen ogenblik , denken dat wij niet onder dwang staan .onze vroegere tiran , koning alcohol staat altijd klaar om ons opnieuw te grijpen .daarom moet de bevrijding van alcohol de grootste "must" zijn .zoniet worden we gek of sterven we .morgen abd,ers , was even aan het neuzelen en kwam den deze tegen .voor mij gaat klopt dit wel , mooie emoties verdoven , slechte emoties verdoven maar ik geef er niet meer aan toe , allez vandaag toch niet wat morgen betreft dat zie ik dan wel weer.gisteren spitologe was weer leerzaam , nadien een volledige wagen spullen naar de kringloop gedaan en alle was en plas gedaan , alles is weer in orde dat ik met een gerust hartje naar zee kan vertrekken .gisteren de moed gehad om naar een ander werk te bellen iets ivm de horeca werken bij een traiteur , na het bellen wel een beetje rare gedachten van ga ik dat aankunnen , het zijn enorm wisselde uren ppff weet het niet .aan safi zou ik maar een zaak willen mee geven , de mensen hier menen het goed met jou en dus schrijven ze de zaken die ze schrijven om jou te helpen en te steunen , je zit ook al enkele maanden op het forum en ja ook aan mij doet het pijn als je sommige zaken schrijft , denk er gewoon over na , jij alleen kent je eigen en jij alleen kent jou eigen verslaving , zoals ik alleen mijn eigen verslaving ken dsv zo nu ga ik in gang schieten , auto vullen hier nog een beetje stofzuigen en dan naar tapovan want dan is de naam wens jullie allemaal een fijne nuchtere dag xxx, ik drink vandaag niet en hoop dat jullie met mij mee doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Goedemorgen Blacky,Je bent er al lekker vroeg bij. Hoe is het met je twee katertjes Ying en Yang? hebben die hun ontbijtje al gekregen en zijn ze nu aan het spelen of liggen ze nog even lekker in hun mandje te slapen?Ik doe in ieder geval met je mee om nog een dag onder het juk uit te komen van koning Alcohol; ik drink vandaag niet. Op naar een geslaagde "dag nummer 14". Het is hier koud in Noord-Holland. Ik heb net de fiets van dochter buiten gezet en zag gelijk dat iedereen die vandaag met de auto op pad wil gaan eerst flink zal moeten gaan krabben. Tip aan de overige forum-leden: heb je geen reden om nu onder je wolletje vandaan te komen, blijf dan nog maar lekker even liggen!! Wil vandaag nog naar de moestuin om het hek af te maken. Ik zal nog maar even wachten tot de zon ook wakker is geworden en met haar kracht de koude heeft verdreven. :rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:Lees trouwens nu pas dat Sneeuwwitje vandaag jarig is. Marion van harte gefeliciteerd!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 9 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 morgen floortje , yang is mij aan het helpen , die kater heeft zoals mijn vorige kater luckas geen schrik van de stofzuiger , dus huppelt hij vrolijk achter mij aan .ying ligt in zijn zitzak , is een zitzak in het wit, zwart dus de helft van de tijd ziet men hem niet liggen gisteren heb ik de bladeren uit het schildpadden hok verwijdert en nu lopen de twee schildpadden in huis rond , is een beetje opletten waar men onze voeten plaatst geniet van je moestuin floortje en gezellig dat je met mij mee doet door de eerste te laten staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Misschien domme vraag, maar vangen die katten de schildpadden dan niet?Vrolijke boel bij jou thuis trouwens!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 9 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 neen floortje de katers vangen de schildpadden niet :-))het is one happy familie .ik heb een mooie foto van toen ying en yang baby poesjes waren en ze naast bulleke ( 4 kg schildpad) sla aan het proberen eten waren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Goedemorgen!Wat zijn jullie lekker vroeg en aktief bezig zeg!Ik maak er een half-o-half dagje van, beetje poetsen, beetje nixen.Spierpijn in mijn schouder van het hardlopen ja, hoe doe ik het hè?De zon schijnt volop, dus straks eerst maar eens lekker wandelen!Ik wil ook wel gezellig meedoen, dan drink ik niet vandaag!Marion, gefeliciteerd!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Goh Blacky, die foto zou je nou eens op het forum moeten zetten; kunnen we daar allemaal van genieten. We zouden het ons forum-foto kunnen noemen onder het mom van: iedereen is gelijk en alleen met elkaar staan we sterk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Marjo, ik heb een levendige fantasie, maar hoe je schouderpijn kan krijgen van hardlopen?????? Maak er een lekker dagje van. Doe wat je moet doen en de rest komt morgen wel weer ...... toch? Heeft iemand trouwens een idee voor het avond-eten? Ik kan niets verzinnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Goedemorgen allen,Het belooft een mooie dag te worden, Ying- yang- Blacky en de turtle, one happy familie, gaan we hier ook maken.*** Marion, gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 IK heb vandaag ook wat te vieren,want ook ik ben vandaag van een 9 maanden ADB kindje bevallen.Het is een tweeling geworden met de namen Wellus en NiettusHet zijn de kinderen van mijn ego, die al die maanden in mij hebben geleeft met gedachten als :Wellus.... je gaat wel stoppen en Niettus je gaat niet stoppenenWellus je gaat wel minderen en Niettus je gaat niet minderen.Wat er ook gaat gebeuren in de toekomst,wat voor mij net zo onzeker is als jullie,ik ben er, net als jullie op jezelf, trots op,waar ik vandaag sta en hoever op de goede weg ik ben gekomensinds ik hier schrijf.Bedankt forum!Een bloemetje aan allen:present:typfoutjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Floortje we hebben ook een etensdraadje met gezonde recepten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Morning Safi, volg je pad, het komt goed!! En... de toekomst Safi, ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Ik krijg het niet voor niets, maar dat begrijp je wel.Ga van het mooie weer genieten. Geniet van je beesten, het leven komt zoals het komt en gaat zoals het moet gaan!Safi, het beste. No hard feelings, tegen niets en niemand!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 :moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon:Safi, ook voor jou en je tweeling een slinger!!Ik ken het gevoel, welles en nietes vechten bij mij ook nog om het plaatsje voor in de auto. Mijn manier om geen van beiden hun zin te geven en beiden op de achterbank te plaatsen is door niet te ver vooruit te kijken. Alleen vandaag beloof ik mezelf: vandaag drink ik een dagje niet! Voor iedereen die met me mee doet: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Safi, gefeliciteerd!Je bent al een verdomd eind gekomen. Dat neemt niemand je af. Alle goeds!:camera::light:: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Bedankt voor de geluks wensen en dank zij jullie was de bevalling soms confronterend, maar over het algemeen aangenaam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Hoi Safi, ik wens je veel sterkte, moed en wijsheid toe met het opvoeden van Wellus en Nietus. Hopelijk liggen ze niet teveel met elkaar overhoop...dat brengt zo'n onrust he. Misschien ook niet in dezelfde klas naar school sturen, maar ze ieder hun eigen weg laten gaan.Nogmaals het allerbeste ermee Safi en bedenk dat vooral Nietus erg veel aandacht nodig heeft omdat ie erg veel aandacht vraagt. Ga er met liefde mee om en gebruik je boosheid niet om te straffen maar om te leren...daar hebben jij en Nietus het meeste baat bij Wellus redt het wel, dat is iig een troost...Go Floor, go Fijne dag allemaal, ik hou het droog..jullie ook? aangepast: Wellus en Nietus door elkaar gehaald Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 hoi aura,ik herken je verhaal wel hoor! zelf nu op bijna 7 weken, maar ik ben nog steeds bijna elke avond kapot.zoek hier steun en probeer ergens wat rust te vinden, meer kan ik helaas niet voor je bedenken.bij mij helpt het altijd als ik een poosje bid, maar weet niet of en wat je gelooft...heel veel sterkte in ieder geval!vandaag drink ik niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Hoi Aura,Het hoort er allemaal bij denk ik.Je hebt al 3 weken niet gedronken. Je lichaam reageert daar op!Je bent moe, want je lichaam heeft hersteltijd nodig. Om weer normaal te kunnen functioneren na lang alcoholmisbruik. Het is nu nu steeds minder bezig met accute eerste hulp; hoe krijg ik zo snel mogelijk die troep eruit. er wordt nu hard gewerkt aan een langdurig herstel, er komt geen troep meer in, dus alle organen die zijn blijven liggen door tijdgebrek, komen nu eindelijk aan bod! Gun het tijd, rust goed uit. Je moet nog even door, maar dit wordt beter!Wees lief voor jezelf, vertroetel je lichaam. Ik stond soms 3x per dag onder de douche, water heeft een helende en kalmerende werking. Drink er ook genoeg van. Het snoepen, ik heb de eerste 4 maanden alles naar binnen gestouwd wat maar een beetje op de kracht van vervanging leek. Je lichaam is gewend dat er veel (loze alcohol) suikers naar binnnen komen. Ik heb eraan toe gegeven, en nu snoep ik ongeveer een maand niet meer. Gewoon vanzelf, door er niet te krampachtig mee bezig te zijn. Eén ding tegelijk, ik zou me vooral blijven richten op het niet drinken. Dat is eerst al moeilijk genoeg! De rest komt. Maar gun het de tijd!Je gaat hartstikke goed Aura! Hou vol, het wordt straks beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Aura,Ik kan uiteraard alleen mijn eigen verhaal vertellen. Vandaag maak ik 14 dagen vol, dus net twee weken.Ik heb altijd heel goed en heel gezond gegeten. Dat is het voordeel van een gezin om je heen hebben, je zorgt veel gemakkelijker voor een ander en zodoende ook gelijk voor jezelf. Sinds ik gestopt ben heb ik niet echt zin meer om eten te maken, mijn belangstelling voor eten is even zoekgeraakt en mijn belangstelling voor niets-doen meer op de voorgrond gekomen.Moe ben ik zeker; doodmoe. Ik ben nu begonnen met vitamine-B-complex ('s-ochtends en 's-avonds een tablet) en verder wacht ik het gewoon even af. Ik hoor zoveel mensen zeggen: "je lichaam moet herstellen van jaren van drankmisbruik, doe wat je moet doen en laat de rest even liggen". Als zoveel mensen in dezelfde situatie dit verkondigen, zal daar echt wel een kern van waarheid in zitten. Zelfs op mijn werk doe ik alleen maar wat noodzakelijk is. Gelukkig zit ik meestal alleen dus als ik wat zit te niksen valt dat niet echt op. Snoepen doe ik sinds het stoppen ook, vooral muntendrop. En ook eet ik met mijn gezin mee aan het toetje na het eten. Deed ik voorheen nooit. Nam wel altijd een glas rode wijn na het eten. Verder probeer ik nu om uiterlijk 22.00 uur naar bed te gaan en val dan als een blok in slaap. Blijf diep slapen tot de volgende ochtend. Bijkomend voordeel: mijn wallen onder mijn ogen beginnen nu toch echt te verminderen!! Uhhhhh hoezo ego???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Aura die vermoeid hij is vrij normaal dat kan wel 3-4 maanden duren voor je daar wat van af bent. En zelfs nu nog met 9 maanden heb ik geregeld dagen waar ik gewoon doodop ben.Ik vergelijk het afkicken van alcohol, als je een langdurig heftig gebruiker was zoals ik (32 jaar) met het hebben van een burn-out. Je bent chronisch vermoeid en dat genezings proces kan je versnellen door gezond te leven, eten, bewegen en vooral veel water te drinken.Sterkte en nog petje af dat je die sterke aanval van trek laatst hebt kunnen uitzitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Goed Floor! Je komt er wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Hee!Wilde ik net vragen aan Pippi hoe het met 'r gaat, is ze weg. Nou, komt straks wel.Pip een bloemetje voor de dag! Soothe, mooi hoe je gisteren zei, dat het een grote survival-tour is!We gaan nog steeds goed, al is het niet halleluja. Dat wás het ook niet!maar geniet van deze mooie dag en spring straks nog even op je fiets...Ik ga even wandelen!See you Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Aura als je niet van koken houd maar toch die gezonde dingen wilt innenmen kan ik je aanraden een sapcentrifuge te kopen. Daar kan je groentes en fruit rauw in doen en de pulp wordt gescheiden van het sap van de groentes. Je krijgt zo heel veel gezondes vitamines en vocht binnen. Bovendien is het erg smakelijk, zo vers gencentrifugeert. Vooral appel, wortel en bleekselderij is verrukkelijk en als je daar dan ook nog rode bieten aan toevoegt is het NOg gezonder ook bekent als antie-griep drink.Ze zijn voor weinig geld al te koop bij de hema. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 9 april 2008 Rapport Share Geplaatst 9 april 2008 Ja, Aura herkenbaar. Goed dat je je laat onderzoeken en hulp bij de hand hebt. Als je niet kunt eten, ook voor mij een groot probleem geweest, is het eigenlijk niet zo verwonderlijk dat je zo gammel en moe bent. Probeer het verdeeld over de dag met kleine porties en ga voor jezelf na wat je lekker vindt.Slik je al voedingssupplementen? Die moeheid heb ik ook last van, die kan nog wel even duren. Accepteren is de beste remedie, bedenk dat je lijf alle zeilen bij moet zetten want juist nu krijgt het de mogelijkheid om te genezen. Sterkte en veel succes, je mag trots op jezelf zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden