Spring naar bijdragen

zaterdag 12 april

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie,

Ik heb het nog nooit aan je gevraagd maar ik zou ook wel eens een kaart willen, het is zó frappant wat jij schrijft en zo toepasselijk voor iedereen!
Zou je dan voor één keer willen doen. Ik lig nog steeds behoorlijk in de kreukels, maar misschien moet dat wel zo zijn, en hebben de kaarten een wijsheid voor me, die ik nog niet zie. Omdat ik boos ben dat mijn rowwaa in bed ligt op zaterdagmidddag, zijn dochter hier maar rondhangt en ik alsmaar pijn heb word ik oook steeds bozer en geïrriteerder maar dat helpt niet hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, gevallen vrouw :D flinke smak geweest zeg! Kan me ergens wel voorstellen dat je het leven gaat herwaarderen, je hoort dat vaker van mensen dat ze na een ongeval meer waarde aan hun gezondheid en het leven gaan toekennen. Een geluk bij een ongeluk... :) Beterschap!

Houtje, beetje uitgemopperd? ;)

Tapas, ik wil je nog veel succes toewensen met je crea-bezigheden. Fotografeer je in RAW (HD) formaat? Kan me voorstellen dan, dat je een extra harde schijf nodig hebt! Die zijn toch niet zo duur(?)

Corinne, hoe bevalt dagje 2 na de rookstop? :present:

Gem, als antwoord op je vraag: nee, Jww momenten heb ik niet maar waar ik wel tegenaanloop is de chronische vermoeidheid...elke dag ben ik zo rond 16.00 helemaal uitgeteld. Heb ik alleen maar behoefte om thuis te zijn en niemand om me heen te hebben; zelfs M. niet en dat doet zeer.
Zie haar wel zo'n beetje dagelijks om aan en om haar huis te werken, in een rustig tempo; veel pauze's gevult met lekkere hapjes en op de windvrije plek in de :rose:
Vanmiddag zijn we gaan wokken in de stad en verder geen bezigheden, maar dan toch knap ik weer af...pffff weg energie! Bus gepakt en naar huis gegaan, terwijl ik veel liever bij haar was gebleven.
Waarom dan niet bij haar uitrusten? Omdat ik de hele avond niets meer waard ben en praten al teveel is en ik kan dat gewoon niet, bij haar wezenloos op de bank zitten. Voor haar is dit ook niet eenvoudig om elke keer zo uit elkaar te gaan terwijl we het fijn samen hebben...doet zo'n afbreuk!
Ik heb het wel geprobeerd hoor, maar ga me dan zo ongemakkelijk voelen; lamlendig is het juiste woord. Het roept herinneringen op aan de tijd dat ik naar huis ging om te drinken, terwijl dat nu niet aan de orde is..maar toch, die gedachten gaan door ons heen. Goed iig dat we het uitspreken naar elkaar..
Maar verdorie, hoe kan ik dit nu anders doen?!

Bij mijn laatste werkgever heb ik een half jaar lang 3 dagen in de week zwaar lichamelijk werk gedaan: hout kappen, hout zagen, kinderkopjes leggen, zand/grind versjouwen (vele kruiwagens vol) en dat terwijl ik herstellende was van mijn burnout...Jww was de demper van de vermoeidheid. Ben behoorlijk verkeerd bezig geweest, dat is duidelijk. Nu dus de gevolgen..
De onderzoeken moeten uitwijzen of het iets met mijn hart te maken heeft. De belastbaarheidstest afgelopen week is iig goed qua resultaat; ik score 20% boven het gemiddelde voor mijn leeftijd en gewicht. Krijg komende week de vervolgonderzoeken.
Zal me er voorlopig bij neer moeten leggen, letterlijk en figuurlijk...ik mag wel blij zijn dat ik de rust in mijzelf kan bewaren en er geen druk is van buitenaf. Geduld is een schone zaak, maar afentoe... :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje jij hebt Pentakels Aas. Dat vind ik zelf een heel mooie kaart. De afbeelding stelt voor, een hand die uit de wolken komt en een zon vasthoudt, met daaronder een mooi landschap.
De kaart zegt: de menselijke natuur is een dubbele natuur. Na een groot verlies is er de kans om jezelf te vernieuwen. Je bezit een enorme potentiële kracht maar weet die nog niet goed te gebruiken. Vaak laat je deze kracht nog verslinden door "dubbel denken" en tegen jezelf in te gaan. Daardoor krijg je veel te veel te maken met spoken en geesten uit je verleden. Je schaamt je voor dingen die je hebt gedaan en vergeet daarbij, dat iedere mens "domme" dingen doet.
Door jezelf zoveel aan te rekenen en de verantwoording te nemen voor anderen, ontneem je jezelf de kans op zelfacceptatie. Deze kaart zegt precies wat de afbeelding laat zien: neem je innerlijke zon in je hand en steek hem buiten de wolken. Je hebt nu een kans om tot een nieuw begrip te komen van jezelf en het belang van je eigen bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, en gelijk na het middageten een slaapje doen, desnoods bij jezelf thuis? Een ''powernap'' noemen ze dat tegenwoordig, en twintig minuten is al genoeg. Ze zeggen ook wel: neem een sleutelbos in je handen, en als die uit je hand valt ben je weer opgeladen! Misschien eens proberen? En dan om een uur of vijf (borreltijd...) weer naar je meisje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Vie van harte gefeliciteerd, meid!:present: volgens mij is het een van de mooiste kadootjes die je jezelf kan geven. Dit naar aanleiding van je vergelijking met babies. mijn zoon is het mooiste kadootje dat ik ooit heb gehad, zoals alle mooie dingen waar je nooit om gevraagd heb maar toch het gekregen;)

Wat is het vreemd om hier weer even te zijn na al die tijd van dagelijkse en some uurlijks inloggen.
Ik sta nog steeds droog, ben eigenlijk niet meer zo met drinken bezig meer met "verslaving" an sich.
De Refusal helpt maar ook dat ik nu toch in een andere omgeving zit. Mijn huis is eindelijk vvt. Er woont nu een leerling van mijn eerste jaar als docente in. Leuk.
De navelstreng is verbroken en in dit huis heb ik nooit een paar dagen met Jan doorgebracht ( LOL, de nieuwe mensen op het forum krijgen nu wel een heel apart beeld van me) plus dat hij niet in de omgeving woont.

Toch ben ik druk bezig geweest met zoeken van vervanging, de stoom moest zo nu en dan van de ketel.
Het is zeer moeilijk geweest, het is echt een gevecht. Een gevecht met de mensen om mij heen, ik moet toegeven dat ik alleen wonen toch een stuk gemakkelijker vind, maar het meest met mijzelf.
Vie, ik weet dat je het niet met mij eens bent maar ik was echt te veel bezig met "lief" zijn. Mensen waar ik van houd die vergoedelijk ik altijd. Als je iets doen wat ik niet begrijp en niet leuk vind of wat mij zelfs pijn doet dan aanvaard ik wel dat ze dat doen of dat ze zo zijn RATIONEEL maar diep van binnen dacht ik dat het door mij kwam. Wat een ego.Dus nu kan ik eindelijk beginnen te voelen wat ik rationeel eigenlijk al wist. Ik houd heel veel van een van mijn dochters maar er zit een koude, harde kant aan haar en dat komt niet door de opvoeding die ik haar heb gegeven of de bagage die ik haar heb mee gegeven door te gaan drinken. Ik heb daar geen schuld of aandeel aan, zo is ze gewoon.
Mijn oudste dochter zei vroeger lang voordat ik ging drinken altijd, je moet niet bang zijn van mama als ze boos wordt maar als ze stil wordt. Wat een wijsheid in zo'n peutertje.
Hoe logish dat ik een kwade dronk had in het begin, dan kon mijn gevoel of het nu boosheid, liefde of machteloosheid er nog uit. Later mocht zelfs dat niet meer van mijzelf.
In de kliniek kwam ik tot de conclusie dat ik een driftbobbel was en daar zat iemand die mij wel heel graag uitdaagde. Dan zei ik in mijn drift altijd de waarheid maar vlijmscherp. Is er een manier om niet lief te zijn dan is het wel zo dus dat heb ik twee keer toegelaten maar nooit weer.

Langzaam kom ik tot inzicht dat wat er nu gebeurd is dat ik boosheid toe laat en dat niet meer binnen houd maar dat het er soms uit komt. Soms vlijmscherp en nog wat zonder nuance.
Eergisteren ECHT ruzie gehad met mijn dochter, de lucht was blauw van wat wij elkaar toewensten of noemde. ik heb in mijn nijd zelfs een stoel van de trap gegooid, wel een lelijke natuurlijk. ben naar buiten gegaan en toen ik terug kwam vroeg mijn dochter gewoon of ik ook thee wilde.
Ik realiseerde mijzelf vandaag pas dat ik als ik ooit in zo'n positie kwam ik nooit wat had geantwoord en het altijd winst voor de slijter had gegeven.
Misschien is dit wel de vervanging waar ik na gezocht heb. Ik geloof dat mijn dochter nog steeds van mij houd en ze zal vast gedacht hebben wat een kreng. Gedacht? Geschreeuwd heeft ze het, ik was een &%$#@ wijf maar de wereld is niet vergaan.

Ik ga nog even bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Mss wil jouw arm/schouder er voor zorgen dat je nu eindelijk eens een keer je lichaam rust geeft, echt rust. Laat een ander nu maar eens draven! En voel je dus absoluut niet schuldig. (zeg ik ook voor mezelf ivm uwv).

Har,
Nog geen 6 uur en deze tweede dag zit er op.
Blijkbaar heb ik mijn grote trekmoment van 12.45 tot 14.15. Is een niet aangename 1,5 uur, maar verder gaat het wel. Loop wat verloren, had nachtmerries vannacht. Dat soort dingen. Afkicken, he.
Maar ik zie al verbetering aan mijn hand. Ze is minder dik en minder paarsig rood.
Dus je ziet dat ook weinig roken (12-13 sigaretten/dag) al heel schadelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trees,

Kaarsje brand. Veel sterkte met wat het ook is want kaarsjes brand je niet voor zweet voeten.

Durf je het aan om met je Refusal te stoppen? Volgens mij had je laatst toch nog erg veel last van gremlins. En je weet dat die schattige wezentjes kunnen bijten als ze weten dat er een kans is op een bad.
En ik slik al zoveel lijkt een beetje op een excuus. Niet boos worden, he?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Anjo, wat fijn dat niet drinken je nu toelaat de boosheid uit te drukken die je jezelf nooit hebt kunnen toestaan. Het zal vast schrikken zijn, en ik kan me voorstellen dat het er nog wat rauw uitkomt, maar boosheid toestaan en naar buiten laten is veel beter voor je dan Jan binnenhalen. Ga zo door!

Hoe is de situatie verder in de tijd dat je hier niet was? Zo'n beetje hetzelfde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn Tarot kaart is ook wel erg toepasselijk. Maar ik heb inmiddels ontdekt dat ik ook online een kaart kan trekken (of drie, maar dan moet je het verhaal kunnen zien).... maar ik vind het leuker dat Vie er een voor me trekt. Geeft een warmer gevoel, bedankt, met die zon, daar kan ik wel wat mee.

Ik denk dat ik spaghetti uit de vriezer haal en met Zoon voor de buis schuif (de puist, nu we hem nog hebben) en lekker TV ga kijken. Wij hebben dezelfde tv smaak. En eetsmaak ook.

Dank nogmaals.

Moest lachen om Anjo"kaarsje is niet voor zweetvoeten". Doet me denken aan "we zitten hier niet omdat we teveel warme melk drinken". hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: Het staat gewoon onder 'Categorieen Alcoholdebaas', ook DIK onderstreept. Wanneer je dat aanklikt kan je een naam intypen. Trees jij staat natuurlijk ook in mijn vriendenlijstje. Ook handig als je een pb'tje wilt sturen, kan je gewoon daarop klikken bij je vriend. Twee kaarsjes branden hier voor jou.

Corinne: ja ik heb 'heel wat draai zonder studie'. Nu gaat mijn man ineens weer heel erg vervelend doen. Ik heb nu planty tijd, wat ook zo is, en mag hier nu alles doen, meneer viert vakantie of zo. Grrrr..

Har: ja geduld, kan ik ook wel wat van gebruiken, af en toe.

Vie: tjonge, die kaart is echt voor mij, en nee, ik laat me absoluut niet in een hokje persen. Hemel, dan gaan de haren op mijn armen recht op staan, ken je dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,
Alles goed bij jou en je chaotische kinderen?

Trees,
Er zit wat in in wat Anjo zegt over mogelijke excuses c.q. gremlins.

Nou, Har,
Ik mag dus niet meer. Jij hebt toch ook wat met bloedvaten? Ik zie dus nu al resultaat.

Anna,
:)

Houtje,
quote "we zitten hier niet omdat we teveel warme melk drinken". hihi. unquote
HA HA AH HA HA HA AH HA HA HA HA
Die vind ik stukken beter dan de zweetvoeten (die heb ik helaas en dat is minder geworden door niet meer te drinken).

An,
NIet gr gr gr gr doen.
Ik heb versnipperde rooktijd over. Vergelijkbaar met drinktijd. En wat blijkt ook nu weer het grootste, beste wondermiddel? Juist: WATER.

Heb trouwens een stoppen met roken forum gevonden. Ben daar nu aan het rondneuzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, An, ik kan hem écht niet vinden...Ik zal Tactus wel eens vragen, want ik heb alles doorsnuffeld, en ik vind alleen bij de categorie ''privé berichten, een rubriek ''maatjeslijst''. Vreemd hoor!
Bedankt allemaal voor de kaarsjes, lief van jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, het is heel kinderachtig, maar ik heb het boek van Burger en Fiebig, plus een pak kaarten. Ik duid ze dus niet zelf, maar prik er een kaart uit die een ander vraagt en lees de beschrijving daarbij. Dat maakt het misschien stukken minder romantisch, maar ik vind de boodschappen meestal treffend en waar en helpend.

Har het zijn 80 kaarten. Nummer 26 voor jou is: Pentakels Twee.
Je hebt te maken met mogelijkheden die altijd al aanwezig waren, maar die eerder nog niet werkelijk van betekenis leken of die je nog niet herkende. Door je nieuwe denkbeelden kan je eigenwaarde en je zelfbeeld een nieuwe impuls krijgen. Je nieuwe koers zal steeds vanzelfsprekender voor je worden. Besef je eigen aandeel in deze verandering. Vermijd het, te bagatelliseren of dingen te zeggen als: het is allemaal toeval. Deze kaart zegt, dat het nu belangrijk voor je is, verbanden te leggen tussen je vroegere en tegenwoordige leven. Ook verwijst deze kaart voornamelijk naar een toekomst waarin je zelf de hand hebt.

Anjo, ik zou graag een kaart voor jou trekken maar ik zie dat je weer uitgelogd bent, en ik ken jou nog te weinig om zomaar een kaart uit het wilde weg te durven plukken voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...