Spring naar bijdragen

dinsdag 15 april

albertina

Aanbevolen berichten

Corinne,

Das hartsikke waar maar voel je niet persoonlijk aangesproken. Met jou waren er nog een paar die niet oordeelden maar velen vielen me aan voor mijn gevoel en ook die moeten zich niet persoonlijk aangesproken voelen want het ging nu over het punt eerlijk zijn en wegblijven was een draadje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 168
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pip ik ben juist blij dat je het verteld hebt, hoe moet je hier anders echt steun krijgen? Akls je steeds mooi weer moet spelen dan gaat dat ook energie kosten.

Karinneke rot nieuws zeg...ik had je het echt gegunt zo'n klein mormeltje. En ik sluit me bij alle anderen aan...kan je nu niet eens rust houden!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje dat je hier nog wel je snoetje laat lezen wil zeggen dat je er nog steeds mee bezig bent ADB zijn en dat is toch het belangrijkste. Het heeft mij 11 jaar gekost om op het punt te belanden waar ik nu ben. En dat heb ik ook echt niet in 1 stap gedaan dus. Maar wel met een onderliggende wens om te minderen.
Hou je taai!

Trees hoe is het met Sam en je dochter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, zolang je hier zit zit je goed denk ik.
Het is juist funest als je denkt "het kan me allemaal niks meer schelen" en er niet meer over nadenkt, en er niet meer over schrijft. Dan sta je stil en stilstand is achteruitgang, dat weten we allemaal toch? Blijf er mee bezig, praat er over, vraag er naar, scheld er op, maakt mij niet uit, als het je maar WEL kan schelen wat alcohol met je doet. Dan blijf je iedere dag een stukje verder groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee Trees je hebt wat bereikt. Komt dat door je oma's schoot? Hoe ouder hoe milder maar je bent niet opeens ouder geworden maar oma van Sam en in die fase van je leven ga je er toch anders tegen aan kijken. Of zit ik nu slap te lullen? Oei correctie L#$%len hihihi zal wel geen ban zijn. Vind het een toppie van je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Ik wil me graag bij de woorden van Water aansluiten. Ik denk dat de weg daar naar toe juist de weg is wat jij noemt "je naakt voelen".

Je begint nu te erkennen dat er een probleem is. Je holt ook gelijk naar de plek toe waar die pijn zit. Tuurlijk doet dat zeer!!

Ik denk dat als je jezelf even de tijd geeft jezelf te vertellen dat je ook gewond bent geraakt door de jaren heen, je alles veel genuanceerder gaat zien.

En daarna zul je direct toe zijn aan de woorden van Water:

quote:

Blijf er mee bezig, praat er over, vraag er naar, scheld er op, maakt mij niet uit, als het je maar WEL kan schelen wat alcohol met je doet. Dan blijf je iedere dag een stukje verder groeien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees,
Bij mij bijna € 60, allemaal medicijnen.
Als je die lijst wel links hebt, wil dat nog niet zeggen dat de lampjes het juiste signaal afgeven.

Visje,
Met mij gaat het wel. Droog, nog steeds droog. En nu ook nog gestopt met roken, omdat het moet. En dat is niet leuk en niet gemakkelijk. En dan nog zien dat ik uit mijn eeuwige depressie geraakt.
Maar ik mag niet klagen, want ik ben er veel en veel beter aan toe dan een half en zeker heel veel beter dan een heel jaar geleden.

Safi,
Bah, al die fruithapjes. Vind ik niet lekker.

Pippi,
:)

Druppeltje,
:)

Water,
Ik heb weer heel wat van je naamgenoot genuttigd vandaag.

Floortje,
Ik beken eerlijk dat ik pas ging erkennen dat ik een probleem had toen ik al gestopt was. Ik bleef ontkennen.

Iedereen die werkt aan zijn alcoholinname zit op de goede weg. Soms zit de weg vol met kuilen en zijwegen, maar geef niet op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Laat het een steun voor je zijn te weten dat ook ik niet geheel alcoholvrij ben. Je bent dus niet de enige (maar dat weet je ondertussen al wel gezien de reactie's vandaag).

Ik log nu, net als Druppeltje, speciaal voor jou in want ook ik ben de laatste maanden speciaal in de schaduw blijven staan. Gezien de soms toch wel heftige reactie's hier, tot aan de wens van gescheiden forums toe. Ik voelde mij dan ook niet geroepen om hier te melden dat ik (soms) wel drink.

Ben ik daarom minder ADB dan anderen? Zelf vind ik van niet. Na 04 sept. ga ik veel bewuster met mijn drankgebruik om, zit soms avonden achter de Spa en dan gaat er een fles wijn per avond doorheen. Als je ziet waar ik vandaan kwam, 2 liter per avond, dan vind ik dat ik aardig op de goede weg ben. En prijs mezelf ermee dat elk(e) glas/fles minder er 1 is. En ik ga me er zeker niet voor schamen.

Helemaal 0 lukt mij (nog) niet. Heb het 2 maanden volgehouden en voelde toen zo'n druk op mijn schouders (ook van het forum) dat het weer helemaal fout ging. Dus nu doe ik het op mijn eigen manier. Langzaam aan mijn gewoonte's veranderen, met mezelf afspreken deze dag hoef ik niet te drinken en morgen zie ik wel weer.

Pip, ik waardeer je eerlijkheid en dankzij jou durf ik dit nu te posten en ook heb jij een verhelderde discussie op gang gebracht die, volgens mij een positieve invloed op het forum kan hebben.

En Trees..... ik zit hier nu achter de Spa en ben bloedje nuchter hoor :).

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze ouwe muts heeft voor het eerst van haar leven een computerspelletje gekocht. Word er helemaal gek van maar weer een verslaving er bij PPPPPPFFFFFFFFFTjee dit is er maar een hoe doet die jeugd dat? Gelukkig lees ik dat muts mezelf betrof maar zie wel dat ik weer lekker plt A'dams zit te lu@len dus voor de ban ga ik maar pleite en mijn mond spoelen ( zo noemen ze dat als je grof gebekt bent). Als ik vroeger iets verkeerds deed/zei moest ik van straf met blote voeten naar bed. Gillen en janken want wilde niet met blote voeten naar bed, maar dat ik dat elke avond deed had ik niet in de gaten. Ja dat was mams in Brabant en toen kwam ik in Amsterdam en leerde net als een ..... de meest nare woorden van vloeken tot alle ziektes toe maar toen kwam schoonmoeder: rot meid ga je bek spoelen en dat deed ik ook nog. Zo FF wat anders of FF niks maar het is echt waar en vind het wel leuk om te delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, ik bedoelde je ondersteunende berichtjes naar mij toen ik het even moeilijk had. Dat maakt je een mooi mens en dat verdient respect en waardering. Daarvoor mag je best even op een voetstuk gaan staan hoor, weet je wat, ik geef je wel ff een kontje (hmmmpfff HOP :D )

Dani, goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dani en Pippi..ik denk toch ook dat het een beetje aan jullie zelf ligt.
Dat jullie jezelf liever op een voetstuk gezien willen worden. Misschien moet je dat gevoel los kunnen laten en ook de negatieve kanten van ejzelf kunnen accepteren
Ik heb hier altijd gepraat over mijn alcohol gebruik en wel gemerkt dat er mensen waren die daar moeite mee hadden omdat het hun aan het wankelen brengt.
Maar dat heb ik zelf ook als ik niet drink en er iemand op het forum waar ik tegen op kijk wel opeens drink.
Toch heeft het me er niet van weerhouden mijn drankgebruik te melden.
En ik kreeg inderdaad soms de volle lading.
Maar liever dat dan niet eerlijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou best eens willen dat mensen op het forum op zouden houden met zielige "self important" uitspraken zoals:
Oh ik mag hier niet meer komen, jullie vinden me vervelend, oh niemand reageert op me, of jullie reageren niet zoals ik wil.....
Ik heb aan dit forum heel veel gehad, goede dingen, en schoppen onder mijn kont. Pretty! Maar dat zielige gedoe, zo van, oh gut ik word niet erkend zoals ik ben, niemand begrijpt me immers, ja daaag! Begrijpt iemand anders me dan in de strijd die ik heb geleverd? Ik krijg vanmorgen alleen maar te horen dat ik niet mag vertellen dat ik het negen maanden droog heb gehouden.
Ik heb hier ook mijn trappen onder mijn kont gehad, en meer dan eens!
Doe jullie best, dat gun ik jullie, maar zet niet ineens de hak onder ieder die het wel lukt en daar steun bij nodig heeft.
Ik vind het ook niet gemakkelijk om droog te blijven en doe dat ook op mijn manier. Ik hoop dat dat mag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, ben ik ook even, Niet meer durvenschrijven omdat je drinkt lijkt mij een slechte reden maar het is lastig, dat heb ik in 2006 ook ervaren, ik vond het toen moeilijk om aansluiting te vinden bij de niet-drinkers en kon toen echt niet bedenken dat ik er nu eentje zou zijn. Mijn strijd heeft zich voornamelijk dus achter de forumschermen afgespeeld toen. Pas op het moment dat ik zoiets had van.. en nu is het ECHT genoeg ben ik hier schoorvoetend weer teruggekomen. Ik merk wel dat het makkelijker is om tot de niet-drinkers te behoren, al ben ik nog maar 3 van de 9 maanden een echte droogstaander.
Eerlijkheid naar jezelf toe is het belangrijkst van alles voor mij. Wat een ander daar van vind zal me uiteindelijk mijn bips oxideren (ik bedoel dan natuurlijk mijn r**t roesten)

poeh,. zware avond, bijeenkomst van de organisatie waar ik vrijwilligerswerk doe en de kogel is door de kerk, morgen wordt het faillisement aangevraagd. De emoties liepen begrijpelijkerwijs nogal hoog op en mijn uitgestoken antennes zijn dan ook zo ongeveer krom gaan staan nu. Ik weet ook dat een deel van de mensen en ook mijn collega's nu waarschijnlijk zitten te sippen in de kroeg.. en wat ben ik nu blij dat ik niet daarbij zit, ik heb geen zin om me mee te laten slepen in alle doemscenario's en boosheid die door de drank nog eens heftiger zullen worden.

Vandaag is vandaag en morgen is er weer een dag, en dat is steeds meer mijn motto geworden, ook in dit soort gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...