Spring naar bijdragen

donderdag 17 april


albertina

Aanbevolen berichten

Een WAT voor probleem Stien? Een Rem probleem? Ik schiet meteen in de lach. Ik zie meteen kippen voor me die als gekken in de rondte lopen zonder een rem.
Hoe dan ook, je hebt gelijk, ik moet ze niet zoveel liefde geven in de vorm van lekkere dingen. Als het aan mij lag, was iedereen om me heen moddervet. Mijn manier om mijn liefde te proberen uit te drukken. Ook weer een punt om aan te werken, niet zoveel lekker eten serveren, maar het risico durven nemen dat iemand mij misschien wel lief vindt zonder extra dingen, gewoon om wat ik zelf ben.
Die kans heb ik veel mensen en mezelf dertig jaar ontnomen.
En nu is het gek genoeg, even tijd om te lunchen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook hier een leuk gesprek met een forumgenoot over o.a. fotografie gehad :)

Ik "stoei" vandaag niet mee hier op het forum; ga lekker naar buiten....fikse wandeling en naar de vogeltjes luisteren.
Fijne dag allemaal; ik hou het droog!

Marco, ga ervoor....het is oooh zo de moeite waard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverds,

Op deze manier kom ik niet echt aan mijn afscheid toe, maakt ook niet uit hoor!

wat ik met deze opmerking bedoelde was zuiver op mijzelf gericht.
Ik ga nu even op een gevaarlijk vlak zitten om de opmerking uit een te zetten (let wel dit geldt alleen voor mij persoonlijk en is géén aanval, opmerking of iets anders negatiefs naar wie dan ook)

Ik ben een zware alcoholist die jarenlang halfslachtige pogingen heb gedaan om te stoppen of minderen met het gebruik. Na vele diepe dalen zonder pieken heb ik een keuze gemaakt, gewoon een knop om gedraaid. Dit heb ik niet zomaar gedaan want ik stond op het punt om echt alles maar dan ook alles te verliezen.
Nu ik deze keuze gemaakt is mijn leven compleet veranderd, ik heb gelukkig geen last van gremlins of JWW dromen. Doordat ik deze problematiek niet heb, bemerk ik bij mijzelf dat ik wel eens ongeduldig kan zijn ten opzichte van anderen, soms denk ik wel eens van "potverdorrie, kies en ga door!", blijf niet eeuwig zeuren over stoppen en toch door blijven drinken.

Ik realiseer mij donders goed dat dit niet echt getuigd van mijn empatisch vermogen, ik schrik hier ook altijd van als ik dit bemerk bij mijzelf. ik corrigeer dit wel en weet donders goed dat deze gedachten zeer onterecht zijn.
In deze contex bedoelde ik, niets ergers dan een alcoholist die geen probleem met alcohol heeft.
Op dit gebied heb ik geen inlevingsvermogen (moet er in iedergeval veel moeite voor doen)en schiet ik dus tekort.
Het laatste wat ik iedereen toewens is iemand op het forum die op dit vlak niet ondersteundend en/of begrijpend kan zijn.

Ik ga mijzelf ook niet excuseren voor dit gemis ( al mijn fouten maken mij tot een mooi en compleet mens), voor mij is het alleen beter om verder te gaan en ik dank wie dan ook op mijn knie-tjes dat ik geen last heb van twijfels, gremlins, jww dromen etc etc.

groetjes tas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
tasseke

het feit dat ik af en toe denk "zeik niet, maak een keuze!" is in dit geval een gebrek in mijn empatisch vermogen en zeker niet realistisch en rechtvaardig naar wie dan ook op het forum.



Ik val hier zo maar even binnen, zonder verder gelezen te hebben, maar zie wel dat Tasseke ons gaat verlaten.

Wat jij nu af en toe denkt, Tasseke, heb ik ook gedaan toen ik zo 2 à 3 maanden droog stond. Ik dacht zo omdat ik toen nog heel krampachtig was en zeker nog veel twijfelde over mijn keuze, maar dat niet aan mezelf kon toegeven. Dus wees gerust, van zodra je meer ontspannen zit in je niet drinken, komt je empatisch vermogen ook weer op gang. En dat kan lang duren, maar dat kan ook al over een paar maanden zijn.

Ik wens je iig het beste en het droge.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tasseke,

Fijn dat je je woorden uitlegt hier. Maar nog is dit voor mij een reden dat jij hier stopt met schrijven.
Zoals bekend zijn hier mensen die schrijven uit alle gradaties. Gestopt, geminderd of nog geen
enkele keuze gemaakt.
Het tekort aan empathisch vermogen wat jij hier beschrijft is ook net als bij Corinne voor mij
een bekend gegeven. Als je eenmaal gestopt bent kost alles tijd om weer in goede banen komen.
Voor mijzelf heeft het forum hier aan bij gedragen, men heeft mij gecorrigeerd wanneer nodig.
Een eye opener, mijzelf de spiegel voor gehouden, mijn plaats weer gewezen.
Het is oefenen met mijn gevoelens, wat voel ik, waarom voel ik mij zo, en wat doe ik er mee.

Je geeft zelf al aan dat je je bewust bent wat het innerlijk met je doet, het hier delen van ervaringen
ook in dat opzicht kan je verder helpen, verdieping geven, bewust maken van het proces je doormaakt.
Ook ik ben wel eens vol ongeduld (ben ik vooral tegenover Charlie geweest), vreselijk vond ik het
als ze er weer een janboel van maakte. Moest vaak het puntje van mijn tong bijten, maar zie waar zij nu gekomen is. Maar het heeft ook wederzijds gewerkt, ik heb van haar geleerd!

Tasseke, als je het alleen kan prima, schroom niet om gewoon af en toe toch te komen schrijven en te ervaren hoever je in het proces bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

zo, heb me weer even heerlijk vermaakt en kleinzoon verblijdt met een zomerjas en sokken, haha, ik greep telkens mis als ik moest oppassen!

Stien, leuk juist, een nieuw apparaat!! Ik ben helemaal gek op alles wat knopjes heeft, moet het naadje van de kous weten! :D
Marco: fijn dat je een afspraak hebt!!
Adam: excuses, ik had je idd verkeerd gelezen!
Pip, hoest??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Corinne, ja ik zorgnog steeds goed voor mijzelf! Maar deze tijd is wel veel tandenknarsen en gezucht.
Maar goed, de wijnschappen heb ik net overgeslagen, daar had ik niets te zoeken. Dus nu tot het eten even moeilijk, daarna is meestal het ergste weg. Beetje op tijd eten maar.
Wat ga je goed he, met het stoppen met roken o.a.!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit hier een beetje bij te lezen en merk dat ik aan alle kanten omringd ben door supporters. Dank mijn lieve supporters. Jullie helpen me zo wel de moeilijke dagen door.

Jozias,
De bijwerkingen van Refusal vallen echt mee, behalve natuurlijk wanneer je daarbij alcohol binnen krijgt.
En dank zij de Refusal heb ik mijn droge gevoel kunnen consolideren.
Je hebt veel meegemaakt en maakt nog veel mee. Er is nu echter 1 groot verschil: je weet dat drinken niets oplost, maar alleen erger maakt.

Safi,
Sterkte met je man. Hij is kennelijk ook aan het ontwaken. Tja, ik ben ook nog niet klaarwakker. Vergeet ondertussen niet aan jezelf te denken.
quote
Corinne rookt al 6 dagen niet,
wie had dat kunnen denken

Maar het is echt waar....
met roken is Corinne klaar!!!!
unquote
Nou, dat eerste geloofde ik toch echt niet en dat tweede. Nou, Nico en Tine zijn nog niet klaar met mij. Dat wordt nog een robbertje catch as catch can (zeg ik dat goed zo?).

Har,
Wat een zware, rare droom.

Marco,
Nogmaals: volhouden!

Stien,
quote
Het h.h. heeft mij nooit kunnen bekoren. Ik heb altijd het gevoel dat ik het doe voor
de kat z'n viool. Dag later is er niets meer van te zien.
Kijk en als ik het nu weer als nieuw kan poetsen, alla, dan zou ik er de lol van inzien.
Maar krijg die rotkalk niet van die badkamertegels af, en de voegnaden aan de
onderkant blijven geel. Doorn in mijn oog. Dus wie nog tips heeft?

Bovendien niet bepaald mijn manier van relaxen op mijn vrije dag.
unquote
WEG MET HET HH! Sluit me helemaal bij je aan! Moet ook zeggen dat dat het eerste is wat ik laat schieten als er wat met me aan de hand is. Het minst erg is de was doen.

Vie,
Ik neem ter harte wat je aan Marco raadde.

Al diegenen die ik niet met name genoemd heb: ik heb wel gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne! Je bent een Kanjer, kijk maar uit iedereen leunt op jou kracht en doorzettingsvermogen!!!
Dat zal wat worden al we elkaar in "real life" zullen ontmoeten....Nee hoor, ik denk dat iedereen gewoon blij met je en trots op je is!!!!

Het is jammer dat er bij de emoticons geen HUG (knuffel) zit, anders had je die al vast vaak gekregen, iniedergeval van mij :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok ik ga ff nasi maken, lievelings van mijn mannie en van mij ook trouwens en hoop later nog ff bij jullie terug te komen....

HAR fotograferen is ook mijn grote hobby en koken trouwens, misschien leuk om af en toe eens over wat anders te leuteren als we tijd en zin hebben.....
Geld voor iedereen trouwens!!!

Liefs en tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

Nou bezoekje aan een huisarts en heb Librium mee gekregen, ben ik bekend mee en heb nog niet ingenomen, vanavond ben ik bij me ma ..ff gezond eten.

Als ik me goed herinner werd ik van Librium erg suf ..wazig.. en na een uurtje thuis te zijn uit mn werk viel ik in slaap op de bank, bleef gewoon geen tijd over om te drinken en cannabis.
Omdat ik dit weekend veel onder goed gezelschap bent ga ik twijfelen, nog paar daagjes en ik krijg het waarschijnlijk wel wat gemakkelijker.

Dus spreek ik met me eigen af dat ik niets in huis haalt en als ik wat gebruik dan is het eerst de Librium
Ik heb het als stok achter de deur en het beste lijkt mij geen van beide, want dat suffe gevoel ken ik nou ongeveer wel van de drank en drugs. Lekker helder zijn.

Vind me zelf wel eens zeikerd hoor.. eerst moet die direct naar de dokter (niet uit te houden), en dan heb tie wat meegekregen en dan neemt tie het niet.
Maarja..

Zal vanavond eens forum goed doornemen en kijken wat ik terug kan doen. Heb een boek van KeithBakker ...zal ik die scannen op op net zetten? hoor jullie wel..dat scannen gaat best snel dus.
(PDF formaat)
Als nou niemand zoiets leest via de pc dan doe ik het niet hoor.

En mensen ...je weet vanavond weer op Rtl 5 om 21.30 Celeberity Rehave... (spellingfoutje?)

Groetjes

Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Hier een knuffel van mij: {{{{{{{{{{}}}}}}}}}
Zo doen we dan maar om een knuffel te geven.
Wij zijn creatieve alcoholisten.
En ik hoop van harte dat er niet te hard tegen me aangeleund wordt, want straks kegel ik nog om. :)

Marco,
De Librium onderdrukt de ontwenningsverschijnselen en eventuele paniekaanvallen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je die blijft gebruiken.
En ja, voor het gevoel van een verslaafde is het nooit de goede tijd om te stoppen. Dat is eigen aan een verslaving. Gewoon stoppen, dat werkt wel en natuurlijk moet je de ontwenning door, lichamelijk en geestelijk.
Doorzetten en je komt er. Never give up doing the right thing.

Sorry hoor mensen, sinds ik gestopt ben met roken drinkt de Engelse taal op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn vorig bericht staaat een vout:
quote Sorry hoor mensen, sinds ik gestopt ben met roken drinkt de Engelse taal op. unquote
drinkt moet natuurlijk dringt zijn. Waar is mijn kop?

Visje,
Lekker pannenkoeken. Mag ik er een met spek of met kaas en ham?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...