Spring naar bijdragen

donderdag 17 april

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hoi hoi

Marco, gewoon die arts blijven bellen en een afspraak maken, die eerste afkickdagen zijn een hel, en er zijn nu eenmaal pilletjes om het wat draaglijker te maken.

Soothe, kop op, zonnetje schijnt, je voelt je zeker zo rot omdat je Anna afgelopen weekeinde niet gezien hebt, haha. Ga wat leuks doen jongen, kietel jezelf eens en laat de boel de boel!

Marjo, gaat het al iets beter??

Pip, ik was me gisteren niet bewust van dat ik "jubelde", heb het niet over mn droogstaan gehad, zat alleen wat te geiten met anderen, maar ik hoop dat het vandaag wat beter met je gaat!

Adam, nog wat geslapen vannacht, ondanks het nieuwe medicijn, en werkt het al een beetje?

Marjo, je bent nu dus om op te vreten, zo'n fruitig koppie?? Ben gek op fruit tegenwoordig..

Tina, lekker vrij??

Ik ga zo eerst de keuken even schoonmaken (denk ik :D) en dan lekker de hort weer eens op!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dank je Charlie! Het gaat vandaag gelukkig weer beter!
Het heeft ermee te maken dat je ook negatieve gevoelens durft toe te laten en uit te spreken... voor mij althans wel belangrijk. Niet alleen de clown uithangen, en wegspoelen gaat niet meer. Soms denk ik zelfs, het zou toch niet meer werken, ik weet teveel.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco wat vervelend voor je!!!
Is er niemand in je buurt die je een btje kan steunen, een vriend of vriendin??
Nou ja goed dat je hier komt iniedergeval!
Het is vreselijk zwaar en eenzaam ik weet het maar je moet er inderdaad doorheen en afleiding is het beste dus probeer gewoon je werk te blijven doen, dan maar ff op een lager pitje.
Je bent heel goed bezig en alle begin is moeilijk, zie het als een griep, met de dokter kan die 2 weken duren en zonder 14 dagen maar het gaat over!
Trek je besluit niet in twijfel!
Dikke Hug!

Jozias

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ik kan het niet laten!

Marco,

In deze periode heb ik mijzelf ziek gemeld met een zogenaamde flinke griep. Vervolgens mijn geld en bankpas in een potje gedaan en een etiket erop geplakt met de tekst;
Eén borrel en je voelt je goed! Eén borrel en je leven is weg!

Vervolgens heb ik overal in huis a4-tjes geplakt met teksten over de negativiteit van drank, zoals;
Eén borrel, kind uit huis
Eén borrel, huis kwijt
Eén borrel, je bent nu eenmaal toch een loser
Eén borrel, geheugen kwijt
Eén borrel, werk weg
Eén borrel............. etc etc etc

Na het lezen van al deze ellende heb ik de afkickverschijnselen maar beschouwd als een zeer zware griep die je moet uitzieken en dat doe je met heel veel thee met honing (voor de zere keel), veel drop en eindeloze dvd's, Het liefste walt disneyfilms, bij voorkeur de lion king, want denken en begrijpen kon ik ook niet meer.

Marco, hou vol!! elke dag gaat het een stukje beter en bedenk maar dat het genieten van je kind een stuk leuker is als je nuchter bent en geen kater te verwerken heb.

knuffel tasseke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marco,

Moeilijke dag voor jou, goed dat je de mogelijkheid hebt om hier even van je af te schrijven.

Maak een afweging voor jezelf;

Is het een nadeel om op je werk te blijven in de conditie waarin je nu verkeert?
Tranende ogen, verstoppen voor je collega's enz.
Ik voel met je mee, je wilt bezig zijn. Ook ik had angst om naar huis te gaan, zolang
ik op mijn werk was voelde ik mij veilig en kon niet in de fout gaan.
Ook ik liep mij op te fokken daar er niet meteen een arts voor hande was als ik dat
nodig vond/had. Ik denk dat dat alcies eigen is.

Toch, overweeg een time out voor jezelf te nemen om de eerste moeilijke tijd door
te komen. Mogelijk komt je werk in het geding, dus de afweging moet jezelf maken.
Sterkte en volhouden!

Het h.h. heeft mij nooit kunnen bekoren. Ik heb altijd het gevoel dat ik het doe voor
de kat z'n viool. Dag later is er niets meer van te zien.
Kijk en als ik het nu weer als nieuw kan poetsen, alla, dan zou ik er de lol van inzien.
Maar krijg die rotkalk niet van die badkamertegels af, en de voegnaden aan de
onderkant blijven geel. Doorn in mijn oog. Dus wie nog tips heeft?

Bovendien niet bepaald mijn manier van relaxen op mijn vrije dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Ik heb nog niets van vandaag bijgelezen, ga ik strakjes doen. las jouw berichtje Adam, over zeekraal en lamsoren, oesters en mosselen, en ik dacht meteen, een zielsverwant!
Oesters, als ik in Rotterdam naar de markt ging op zaterdag, liet ik er altijd eentje voor me openmaken door Kik himself. Zalig! En dan die zoutige smaak zo lang mogelijk savoureren.

Gem, met Max en de kippies gaat het bloeiend. Ze zijn wat te dik en te vadsig, want ik kan het nooit laten om de mensen en dieren om me heen extra dingen te geven. Max loopt zijn vet er dan nog wel af, maar de kippen zien er uit als grobbebollen op pootjes.
Jij was toch bezig met een sollicitatie? En hoe gaat dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Adam,

Dank voor je PB, ik wil toch even kwijt dat deze opmerking voor mensen die net weer een beetje moed hebben gevonden hier te schrijven, niet zo leuk is.
En dat heeft niets met Tasseke te maken, maar met jouw opmerking dat sommige mensen zich dan wel eens achter de oren mogen krabben.
Dat jij geen zin hebt in een discussie over stoppen of minderen interesseert mij totaal niet.
Ik erger me aan je opmerking.
Dit is voor mij de 1e keer dat ik zo fel reageer, maar je maakt me erg boos.
En nee, het heeft niets met mezelf te maken.
Ik kom op voor mensen die het niet zo eenvoudig vinden om te stoppen.
Zelf weet ik maar al te goed hoe moeilijk dat kan zijn.
En even, ik weet dat het mogelijk is om zelfs na 10 jaar nog een uitglijder te hebben.
Dit was het voor mij, ik ben klaar hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
adam

quote:

Originally posted by:
tasseke

Niets ergers dan een alcohollist die geen probleem met alcohol heeft en daadwerkelijk ook niet drinkt.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tasseke,

M.i. is dat het beste dat een alcoholist kan overkomen.

Als deze quote de werkelijke reden is om vaarwel te zeggen.

mogen een aantal forumleden zich wel eens achter de oren krabben.

Blijf aub toch af en toe hier langskomen, doe ik ook.

Misschien heel moeilijk wat ik nu probeer te zeggen..
Deze alcoholist is door heel veel vallen en opstaan, huilen, schelden, vloeken enz enz tot de conclusie gekomen alcohol geen probleem meer te MOETEN vinden.
Ben zowiezo anti MOETEN, dan DOE ik het juist.
Heb al heel wat bans gehad, zoals de insiders weten en heb mn gedachten eens rustig op een rijtje gezet.
Ik ben blij al weer bijna 3 maanden droog te staan, maar heb er inderdaad niet zo veel moeite -meer- mee.
Ik MAG nl best wel drinken van mezelf, maar als mr Gremlin op bezoek is hoef ik alleen maar in gedachten te drinken en ik hoef al niet meer, vind het vies en stinkt.
Wel drink ik bv op een terrasje of na een etentje rustig mn kopje koffie met likeurtje en eet dan ook best gerechten met drank erin.
En daar krijg ik heus geen trek van om door te gaan.
Ik wil mn leven gewoon niet helemaal verder laten beinvloeden door die rottige alcohol en de woordjes NOOIT, NEE enz. Het heeft al genoeg verpest. En doet het nog.
Elke dag is een nieuwe en dan zien we wel weer.
En als mr Gremlin wint? Dan neem ik er gewoon een en is het weer over.
Ik besef echt wel dat dit niet voor iedereen zal werken, ik heb er echt maanden over moeten denken, janken, mezelf in de put praten, depressief worden, ziek melden, doemgedachten enz enz over moeten doen om tot zover te komen.
Heb ook veel dingen veranderd, ik blijf niet meer thuis voor klusjes als ik daar geen zin in heb, doe waar ik zin in heb. Niks MOET, alles mag. Ik laat rustig de boel de boel, morgen is er weer een dag.
Geen zin om te koken?? Verzin ik toch wat anders!
Kortom, ik doe gewoon waar ik zin in heb, ga soms echt naar een winkel , puur om iets te kopen wat leuk is, niet omdat het nodig is.
Ga ook heel vaak naar mn kleinkinderen, wordt ik altijd vrolijk, heb 2 websites waar ik veel werk in steek, heb mezelf een nieuwe leuke hobby gegeven, retrostofjes verzamelen en babykleding te gaan naaien, ik heb het nog nooit zo druk gehad met leuke dingen doen.
Maar daarvoor heb ik wel door een héééél diep dal moeten gaan.
Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen/snappen, ik ben niet zo'n held in mn gevoelens uiten namelijk!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Stien, tja, veel bleekwater en kalk oplossers? Ik ben ook niet zo'n held hierin.
Die zon is heerlijk hoor, maar als die in je huis schijnt. Oeps! Veel stof en vieze ramen!
Nou ja drie wassen gedraaid en gezogen, mijn zoon vetroeteld , ligt ziek op de bank eurosport te kijken. Die vrouwen tillen 123 kg op, ze zien er niet uit! Ga nu tafel dekken en eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb een druk weekend voor de boeg, zat me alweer geruime tijd behoorlijk op te f#kken. Doe koelbloedig maar van het vorige drukke weekend kom ik ook nu pas bij...
Heb zaterdagochtend mijn "eindloop" , 3km. Lijkt niet lang, maar is wel spannend! 's avonds uitvoering van de plaatselijke toneelclub, waar ik ook een stuk historie heb liggen. Met 2 vriendinnen, met live muziek na... Het waren altijd de avonden waar ik tenmínste ladderzat vandaan kwam, en vaak nog meer op mijn kerfstok... Voor het eerst dat ik het weer aan durf, maar wel enige bibbers. Klaas z'n werk, onzekere toekomst, hoort erbij, is ook niet erg. Maar merk dat ik het erg spannend vind. Gisteren weer knallende ruzie met 10-jarige puberende dochter gehad. Enfin.. het leven op ware grootte, kan ik soms niet behappen. Maar vandaag gaat beter. Dus daar doe ik het mee!
Ga dochter van school halen, die zit met zwaar gekneusde of gebroken teen, kan pas morgen bij dokter terecht , dus vanochtend maar de boel gestut.. Gelukkig gaat het schoolvoetbaltoernooi voor morgen niet door, anders had ik met die stel pubers heen en terug moeten rijden, plús een lange middag langs de kant aanmoedigen... blablablablaaaah!!!!

Houtje.... doe je rustig aan, gekke meid?! Moet steeds aan je denken, maar vergeet te reageren!

Tapas ook! Moeilijk voor je! Goed dat je niet hebt gedronken, hoop voor je op een goede afloop!

Corinne, wat een moedig doorzettertje je bent! Respect...

Gem, wat fijn dat je de moed op kon brengen vanochtend op iedereen zo uitgebreid te reageren. Bedankt! En ik denk ook aan jou. Succes alvast voor morgen!

Voor iedereen, jullie zijn bij mij, in mijn hoofd. Ik denk aan jullie. in moeilijke en goede tijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het niet zo hoor, die opmerking van Adam. Snap het "achter de oren krabben" ook niet helemaal, maar ik kon er niets naars in vinden.

Marco, mocht je er nog zijn, wat je beschrijft zijn alleen maar de afkickverschijnselen, zoals anderen hier ook al schreven. Daar kan je goed ziek van zijn, en daar moet je nou eenmaal even doorheen. Dat is niet niks, maar denk aan de voordelen!
Als je er doorheen gaat, voel je je weer fit.
Als je er doorheen gaat, krikt dat zeker je zelfrespect op.
Als je erdoorheen gaat, kun je weer zelf beslissingen nemen, in plaats dat je zucht naar drank die voor je neemt.
Ik ken de voordelen van de snelle oplossing maar al te goed, en ik geloof dat verslavingsgevoelige mensen, heel ongeduldig zijn. We willen resultaat, en wel nu en meteen! Dat is voor mij het moeilijke van stoppen geweest, en nog steeds een struikelblok. Drank was daarin steeds een snelle oplossing, want dan voelde ik me meteen beter. En toen ik stopte, voelde ik me helemaal niet meteen beter.
Ik wens je veel succes en sterkte.

En voor alle anderen die zich meer of minder moeizaam door hun strijd heen worstelen: blijf jezelf die kans geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina, nu je bent je posting kwijt, ik hoop dat het je weer wat lucht geeft.

Sommige berichten zijn tweeërlei uitlegbaar en sommige berichten behoeven wat
meer navraag bij degene die het geschreven heeft.
Dat hoeft dus helemaal geen slechte sfeer hier te bewerkstelligen. Even verder
doorvragen naar de betreffende persoon en alles wordt een stuk duidelijker.

Mijn machientje is gearriveerd, exact op tijd. Ze belden zelfs onderweg op dat ze
er aan kwamen. Hij staat, maar moet geprogrammeerd worden. En dát durf ik
dus niet, bang om iets verkeerds te doen.
Ik bedenk net, of heb ik geen zin om aan de bergen was te beginnen.B)
Nee, dat is het vast niet, ik heb angst voor nieuwe apparaten!
Misschien, heel misschien ga ik mij er in verdiepen en zo mogelijk weer een
angst overwinnen. Eerst een tukje, ben bek af van.......

Bedankt voor de tips, bleek heb ik gebruikt en cillit-bang ook, benam mij bijna de
adem! Lekker voor de luchtwegen dus.

Charlie, heerlijk om jou hier te lezen. Wat ben jij in je voordeel veranderd!

Vie, stoppen met vetmesten, arme beestjes! Die kippen hebben zeker ook een rem probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...