charlie Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Mijn man heeft altijd wel veel gedaan in huis, zeker toen de kids nog thuis waren.Na een lange werkdag deed jij ze in bad, in bed enz, behalve strijken en ramen zemen heeft ie alles wel gedaan.Nu we saampjes zijn is het wat minder, maar hij werkt 80 uur in de week, er zijn dagen bij, als ik moet werken, dat we elkaar alleen s'avonds even zien en hoi en dag zeggen.Wel zorgt hij nog vaak voor de was en allerlei kleine dingetjes heb ik geen omkijken naar. Bv het filter van de condensdroger, hoef ik nooit te doen, de vuilniszak verwisselen, bakken aan de straat zetten enz enz..Nu nog een knuffel weggeven en ik zou helemaal blij zijn... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Charlie, je kunt zelf veel doen om het aaibaarheidsgehalte omhoog te krikken.In elk geval de eerste laten staan hé. Het de tijd geven, geduld hebben hetvertrouwen weer te herwinnen. Zelf het initiatief nemen wil ook nog wel eens helpen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Har,Ja, daar stel je wat aan de orde.Idd is het wel zo dat deze geëmancipeerde vrouw een geëmancipeerde man genomen heeft.Praktijk is toch anders dan de werkelijkheid.Ja, werken was voor mij belangrijk. Te belangrijk. Met werken wou ik aangeven dat ik geëmancipeerd ben. Eigenlijk wou ik alleen maar aangeven dat ik een bloedhekel heb aan alles wat huishoudelijk werk is (behalve wassen).Helaas kan alleen de vrouw een kind dragen en baren en is en blijft dit toch een lichamelijk en geestelijk zware gebeurtenis, hoe blij die ook kan zijn.Je hebt zwangerschaps- en bevallingsverlof, maar je leven wordt behoorlijk ondersteboven gegooid (zeker bij de eerste). Kinderen hebben is 24/24, 7/7, maand na maand, jaar na jaar, je leven lang zorgen, al is het op verschillende niveaus.Een man kan wel helpen, de luiers verschonen (vooral de poepluiers), flessenvoeding geven (borst lukt hem toch niet), de buggy duwen, kind op de arm nemen.Ondertussen moet het huishouden doordraaien. Man is daar nogal onhandig en slordig in (nog erger dan ik dus). Ik heb dus nogal de neiging e.e.a. uit zijn handen te rukken.Het zou beter zijn om hem maar te laten sukkelen, maar ja, dan kan ik ook niet verder.Dan speelt er nog het feit dat manlief een leidinggevende functie heeft en bijgevolg meer betaald wordt en minder makkelijk in deeltijd kan gaan werken. Beiden full time werken en zorgen is echt niet te doen, dus ging deze maar minder werken, wat toch tot minder voldoening leidde, want ik ben een kluns wat hh betreft, nog afgezien van het feit dat ik het helemaal geen leuk werk vind. En maar door blijven gaan. En ja, ik heb dan ook nog overspannendheid achter de rug en 2 keer overwerkt geraakt. Ben inmiddels gaan accepteren dat de combi depressiviteit, te veel werk uit en thuis, te veel eisen aan mezelf stellen en denken dat er aan me gesteld worden, een goede, perfecte moeder willen zijn en een goede, perfecte secretaresse willen zijn mij de nek omgedaan heeft. Nu zit ik hier uitgeblust te wezen. Manlief heeft zijn best gedaan, maar meedenken is nog wat anders dan effectief meedoen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Ik heb het vooral nodig om "nodig" gevonden te worden. Dan stap je automatisch in de rol die Har net voorlegde. Dan ben je heel hard nodig.Komt eigenlijk voort uit een onzekerheid naar mezelf toe, in mijn jeugd was mijn moeder gescheiden van mijn stief-vader. Mijn echte vader heb ik nooit gekend. Ook waren ze altijd aan het verbouwen. Was het huis af, dan gingen we weer verhuizen. Geen tijd voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 quote: Originally posted by: pippiSafi ligt aan de kust van Morocco ... Har die hele emancipatie is slecht geweest voor de vrouw. We hebben in onze eigen vingers gesneden en moeten meer en harder werken dan ooit. Zo nodig buitenhuis werken etc. De meeste mannen zijn er echter niets harder door gaan lopen thuis. En een aantal van ons ook nog zonder vent die een klein beetje zo af en toe het kan overnemen of een kopje koffie voor jou zet.. Pippi,Jij omschrijft het duidelijk. En een stuk bondiger dan ik. Zo is het.Vrouwen zijn geëmancipeerd en de mannen hebben meegedacht, niet -gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Stien,In het weekeinde wassen doe ik altijd.He, denk erom dat als ze eindelijk de boel hebben aangesloten, dat je EERST JE EIGEN KLEREN wast. En als die klaar zijn, dan pas die van de mannen. Je mag ze niet belonen omdat ze de boel niet aangesloten hebben.Charlie,Filter van de condensdroger. Ai, dan raakt de mijne in de stress en de paniek.Ongelooflijk.Floortje,Ja, idd, jezelf onmisbaar maken. Als je dan onverwacht in het ziekenhuis beland, blijkt dat ze behoorlijk hun plan kunnen trekken, maar niet alleen. Mijn man heeft mij ouders toen ingeschakeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Dames,Har heeft wat losgemaakt in ons,, helaas kan ik niet verder meebabbelen,ik ga naar mijn werk.Tot later allemaal....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Laat me raden, een Vechtgenoot.............En nu ben ik echt weg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Pippi, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Zo, ík ga in ieder geval eens geëmancipeerd eten... Paling en haring. Alléén van mij!!!!Dan maak ik vanavond Zilvervliesrijst met venkel, knoflook, ui en koriander en tijm. Zónder vlees!!!Voor de rest beloof ik mezelf plechtig dat ik niet meer zal snoepen, alleen kruidenthee en bambu en water zal frinken, en zondag een groentesapdag hou....Dan ga ik nu naar de bakker voor het roggebrood onder mijn haring.Oh, en Klaas leegt de prullenbak en zet de containers bij de weg, vouwt de was in het weekend als ik het 2 weken heb laten liggen (wel schoon&droog:D ), haalt de stofzuiger erover als ik in een anti-bui ben, strijkt áltijd zijn eigen overhemden. wíl wel koken maar kan het eigenlijk niet zo goed, ja die paar gerechten die we door de járen heen al zo vaak hebben gegeten en nu haast onze neuzen uitkomt... we hebben samen onze huisjes verbouwd en straks ga ik de buitenkant weer verven. Verder is hij de kostwinner en zit ik thuis. Ja, wat denk je waarom ik aan den drank ben geraakt!! Het nieuwe leven wacht op ons. Leuk, maar vooral in mijn tempo graag... nog te volgen allemaal?Ajuus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Eigenlijk ben ik een hele stoere vrouw...Maar soms lukt het even niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Ik hoop dat ik nog niet te laat ben...Gem...SUCCES!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Start de bus Saf!!! We gaan naar Spanje en Italië.. Pip is zover! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 quote: Originally posted by: marjoEigenlijk ben ik een hele stoere vrouw... Maar soms lukt het even niet... Ben ik met je eens, zo voel ik me eigenlijk ook wel.He, wat ben ik het met veel mensen eens vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Gestopt met roken zeker, daar word je milder van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Gem succes met je sollicitatie! Inderdaad een stevige handdruk geven en vergeet niet... Je heb totaal niks te verliezen.. Hun wèl want als ze je afwijzen missen ze een fantastisch goede kracht.Wèl makkelijk om te zeggen natuurlijk als je gaat solliciteren op een baan die je heel leuk lijkt. Maar deze "die hard" sollicitant geloofd er intussen heilig in dat wanneer je op de juiste plek terrecht komt je ook zonder slag of stoot aangenomen wordt. Ik ga voor je duimen dat dit jouw plekkie is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 TOET TOOOOOEEET...iedereen instappen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Fijne dag voor iedereen!Ik ga weer aan de arbeid. Dacht ff het draadje van vandaag bij te kunnen lezen maar dat bleek toch weer anders.. Misschien vanavond..En voor iedereen die het kan gebruiken stuur ik nog wat positiviteit en laughter. :present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Dat gaat hier wel erg rustig worden.Nou, Marjo, Pippi, Safi goeie reis. Stuur wel een kaartje!Kom maar op met die positiviteit.De jubel van gister is aan het inzakken als een plumpudding (en ik heb geen idee hoe dat er uit ziet).Ga me dan ook maar eens opkalefateren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Dank jullie allemaal voor het duimen e.d!Nu word ik echt pas zenuwachtig!ben net bijna van de trap gevallen. Wist mij aan de leuning vast te houden, hand langs de granolwand.....kortom die stevige handdruk kan ik vergeten... mijn hand ligt behoorlijk open en mijn schouder doet zeer!! Grrrrrrr.Verder ga ik mijn best doen natuurlijk en maar niet de boodschappen doen zo. Ik haaste me teveel en dan krijg je dat! Uiteraard breng ik nog verslag uit vandaag! Heb vanmiddag het gesprek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Ik ben ook een huis sloof Ook al heb ik alle emancipatie boeken vroeger gelzen van Anja Meukenbelt en 'De Schaamte Voorbij' mijn lijfboek was heeft het niets geholpen.Ik doe alle boodschappen, was, bedden verschonen, koken, afspraken bijhouden, administratie.Man stofzuigt en wast altijd af als ik er een dagje op uit trek, dus dan kom ik altijd in een schoon huis terug.Mijn man houd de auto en bus draaiende en doet elk technisch klusje in huis.Klaagt nooit en eet alles braaf op wat ik hem voorzet.Verwacht niets en is daar ook nooit verbaast over als ik een 'vandaag even niet dag' heb en maakt dan zijn eigen boterham.Zet kopjes thee en koffie en maakt geregeld een compliment.En we lopen bijna altijd samen de hond.Ik ben er wel tevreden mee.Zelf ben ik gek op koken en doe dat echt liever zelf.Alhoewel ik ooit eens een vriend had die geweldig kon koken en waar je samen de hele dag wel in de keuken kon staan en over markten kon lopen zo gek was hij op voedsel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Oei Gem...doe je voorzichtig...ik voel je val want ik had hem een maandje geleden ook. Blauwe plek is net weg.Go for it girl! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 quote: Originally posted by: pippiEchtgenoot is verleden tijd van Echtgenieten. ...Loesje in de verleden tijd heb ik Echtgenoten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 ach jee Gem, wat een narigheid, maar geen reden om je niet aan te nemen? Heeeeeeeeel veel succes zometeen en ik hoop dat het gaat lukken, ik ga in ieder geval heel erg hard duimen!Ho Safi, zet de bus nog even stil dan hop ik er ook in, even weg kan ik wel gebruiken. dus aan opsporing verzocht toevoegen: flinke stoere vrouw met klein hartje met hond met klein hartje, voor het laatst hardlopend gesignaleerd. Gaan we dan ook even langs Andalusie? kan ik de geboortegrond aan mijn hond laten zien. Verder gaan we daarheen waar de zon schijnt en het warm is.Aura, alsjeblieft blijf doorslikken!! Ik weet dat je een borderline achtergrond hebt en impulsiviteit is daar een deel van... nu denk je ik drink nooit meer maar je weet ergens ook dat die grens zo weer weg kan zijn.. niet bedoeld als kritiek Aura, ik ben ervaringsdeskundige zullen we maar zeggen.Nou, ik ga even kringloopshoppen! mijn broeken passen zowat allemaal niet meer dus wie weet kan ik voor morgen voor de familiedag nog iets scoren daar... grmpffffffff.. maar ik drink niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 18 april 2008 Rapport Share Geplaatst 18 april 2008 Safi, als ik jou zo lees, dan moet ik denken aan het feit dat ik er altijd van heb gedroomd een eigen restaurantje te beginnen. Ook de moestuin is een onderdeel van mijn liefde voor koken. Toendertijd was ik vrijgezel, dus het restaurantje was ook voor vrijgezellen. Het heette "Feel Free" en je kon dan - althans in mijn dagdromen - in je eentje naar binnen lopen en aanschuiven bij andere klanten.Geweldig, wat je wel niet kan in je dagdromen!! Tegenwoordig ben ik blij met een spelletje op de computer: Dinner Dash. Mag ik ook klanten bedienen en als er dan te veel klanten boos weglopen, start ik het spelletje gewoon opnieuw op!! :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden