Spring naar bijdragen

vrijdag 18 april


visje

Aanbevolen berichten

O Safi, ik ken die strandjes en baaitjes bij Port Bou, Figueras (en Dali )en Barcelona.
Bij Montmarte in Parijs is trouwens een erg leuk Dali/museumpje, misschien iets voor morgenochtend.
Laat Marjo dan maar liggen.
Fttt, ik heb nooit last van heimwee maar wel soms van 'vertewee'.
Nu dus last van vertewee.
Even de kiezen op elkaar en genieten van deze fantasiereisjes hier.
Ik bekijk momenteel ook veel reis-DVD van bv. Michael Palin. Dat helpt tegen de reisdrift.
Thil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 227
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dank jullie wel voor al jullie reacties.

Jullie hebben gelijk, op dit moment ben ik alcoholiste. Maar aan de andere kant denk ik aan al die situaties dat ik ineens 'behoefte had aan meer'en naar de supermarkt in de buurt rende. En dan iedere keer die ontmoetingen met bekenden, en dat ik mezelf moest presenteren. Zo van ja hoor, het gaat hier allemaal prima. Of als ik in het weekend op zaterdagochtend met een enorme kater de weekendboodschappen doe. Dan kom ik gegarandeerd bekenden tegen. Dan weet ik dat ik er toch niet meer onderuit kom, dus dan roep ik he hallo (...naam van de bekende...). Intussen denk ik zo van ik sta hier intussen lekker uit mijn mond te stinken. Maar ik vertel dat alles prima gaat en intussen laad ik stiekum weer wijn in mijn winkelwagentje.

Wat ik bedoel: ik weet dat het niet goed is als ik toegeef aan mijn trek. Maar wat wil je liever: even stiekum naar je berging lopen, of bezopen weer over straat en kans om bekenden tegen te komen.

Toch weet ik dat het nu het beste voor me zou zijn om te minderen of liever nog een tijdje helemaal dry te zijn.

Iedereen alvast een fijn weekend! Ik ga zo lekker slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Cheyenne

Dank jullie wel voor al jullie reacties.




Jullie hebben gelijk, op dit moment ben ik alcoholiste. Maar aan de andere kant denk ik aan al die situaties dat ik ineens 'behoefte had aan meer'en naar de supermarkt in de buurt rende. En dan iedere keer die ontmoetingen met bekenden, en dat ik mezelf moest presenteren. Zo van ja hoor, het gaat hier allemaal prima. Of als ik in het weekend op zaterdagochtend met een enorme kater de weekendboodschappen doe. Dan kom ik gegarandeerd bekenden tegen. Dan weet ik dat ik er toch niet meer onderuit kom, dus dan roep ik he hallo (...naam van de bekende...). Intussen denk ik zo van ik sta hier intussen lekker uit mijn mond te stinken. Maar ik vertel dat alles prima gaat en intussen laad ik stiekum weer wijn in mijn winkelwagentje.




Wat ik bedoel: ik weet dat het niet goed is als ik toegeef aan mijn trek. Maar wat wil je liever: even stiekum naar je berging lopen, of bezopen weer over straat en kans om bekenden tegen te komen.




Toch weet ik dat het nu het beste voor me zou zijn om te minderen of liever nog een tijdje helemaal dry te zijn.




Iedereen alvast een fijn weekend! Ik ga zo lekker slapen.



je weet zelf vast ook wel dat als je een voorraadje hebt, dat ook op moet!!
Bovendien kom je hier omdat je wilt stoppen, in elk geval minderen, dus probeer het eens een paar dagen!
Nuchter is veel leuker joh!!

Welterusten voor straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Safi,
ik ben sinds kort in het bezit van de 'Almost Everything Ever in one Gloriously Fabulous Ludicrously Definitive Outrageously Luxurious Monty Python box'.
Daar kijk ik 's-avonds naar voor ik ga slapen.
Een soort Paulus de Boskabouter maar dan voor Bad Tempered Old Ladies.
Het scheelt me Ć©Ć©n slaappil per nacht.;)

Liefs,
Thil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Afgezien van een flinke inzinking vanochtend rond 11 uur ben ik de hele dag al een gespannen jubelveer. Ik heb er gewoon spierpijn van. Toen kwam jouw bericht en en kwam er weer een adrenalinestoot overheen. Grappig is, dat mijn moeder er gister nog naar vroeg.

Cheyenne,
Toch maar eens kijken bij de verslavingszorg in de buurt, je huisarts, een opname. Ook als je een voorraad aanlegt, weten al die mensen dat. Weet je dat mijn man de hele tijd in de gaten had hoe ik bezig was. Ook bij de supermarkten wisten ze hoe het met mij zat. Ze zeiden alleen nooit iets, maakten geen opmerkingen of zo naar mij toe. En als je 24 uur niet gedronken hebt, kan men nog aan je ruiken dat je gedronken hebt.
Het is de grootste illusie van een alcoholist om te geloven dat niemand merkt, ziet, ruikt dat je zuipt.
Alleen als alcoholist besef je niet dat het een illusie is. Ook ik dacht dat niemand ook maar iets in de gaten had, want ik (de alcoholist dus) was zo slim. NIET DUS.
Doe jezelf een plezier en schakel hulp in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees net dit nieuws:

In Flordia zullen de ouders van een 12-jarig meisje in het vervolg wel twee keer nadenken voordat ze iemand op hun kroost laten passen.

Want toen het echtpaar hun dochter bij de oppas wilden ophalen troffen zij hun dochter laveloos van de drank aan. Ze hadden het meisje die middag rond half 2 weggebracht.

Hun babysitter, de 18-jarige Nicole Russel, had met hun dochter en twee andere kinderen het drankspel "Ring of Fire" gespeeld. En de rum die ze daarbij dronken was het meisje van 12 bijna fataal geworden.

"Toen ik op de deur klopte, zetten ze mijn dochter onder de douche en zeiden tegen haar:'wordt nuchter je moeder is er.' Mijn dochter heeft kleine glaasjes rum gedronken. Maar omdat ze zo jong en klein is, heeft dat haar beschadigd", vertelde de moeder.

Russel ontkende dat zij iets met het drankspelletje te maken had. Ze zou de hele dag met maagpijn op bed hebben gelegen.

Er zou ook hasj in het huis zijn gevonden. Het is nog onduidelijk wie daarvan de eigenaar was.

De babysitter is inmiddels gearresteerd en haar hangt een zware straf boven het hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff.. ik kan niet meer! "Drukke" dag gehad. net nog judopakje gestreken. Klaas zit morgen hele dag in studio cd opnemen. Ik doe mee aan de eindloop, 3 km!!! Opa brengt zoonlief naar judo, en dochter is onder de pannen bij vriendin... Ooh en dan moet ik waarschijnlijk morgenmiddag op het idee komen lekker te gaan koken voor mijn vriendin, want we gaan 'savonds nog naar toneel... Wish me luck! Ben bang dat ik de hele zondag slaap. kGa iig NIET drinken! De rest staat koud voor de visite, ze doen maar. Als ik te moe ben ga ik lekker asociaal naar bed met de oordoppen in.


Hee thil, je moet me wel op tijd wakker maken hoor, want ik wil niks missen van deze wonderbaarlijke reis!

Ik stink niet naar vis! En sinds ik niet meer drink heb ik ook geen last van zweetvoeten meer!!! Net zoals Corinne...;) Heb bovendien laatst als cadeautje aan mezelf eĆ­ndelijk weer eens een lekker geurtje gekocht. Puh!! :P

Heb net een zonnatura rijstwafel gegeten, een halve pot slaapthee op. Ik r@@k er nog Ć©Ć©n en dan duik ik onder.

Niet te laat thuiskomen hĆØ, vanavond. Ik pas op de bus :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die lieve honden van ons vermaken zich goed op de reis he Marjo! Ze hadden het even zwaar in Parijs, met al die drukte maar bij de tussenstops hebben ze samen flink lopen rennen.
Ik moet nodig een nieuwe geheugenkaart kopen want ik maak op deze virtuele reis veel te veel foto's ;).. en eigenlijk moet ik zo naar bed want morgen heb ik een familiedag bij apeldoorn ergens,

en nee, ik ga niet drinken, en als het echt te erg zou worden wat ik niet denk dan mag ik, zeg ik nu, 1 glas wijn van mezelf. Maar waarom zou ik op een familiedag gaan drinken? Nee, ik ga in de observatiestand morgen, eens kijken van wie ik het alcoholprobleem heb overerft, of het inderdaad in de genen zit hihihihi.

Cheyenne, ik vind je logica echt niet kloppen, het is alcoholistenlogica. Je wilt niet drinken of minderen en haalt vast een voorraad in huis voor als het misgaat. Net zoals ik eigenlijk niet wil snoepen en dan op vrijdag een lading lekkere dingen haal waar ik de hele week mee 'mag' doen... en alles dezelfde avond nog opeet.... dat ik dat zal doen dat weet ik toch al als ik in de winkel sta!

Misschien werkt het beter om als je dronken of katerend bekenden tegenkomt die vragen hoe het met je gaat hun te zeggen dat het niet goed met je gaat. Dan ben je in ieder geval eerlijker naar jezelf toe! Je houd nu zowel je zelf als je omgeving voor de gek.



Het wordt hoog tijd dat je uit je coconnetje gaat komen, ga naar de huisarts, of naar de AA, zoek hulp en ga aan jezelf werken want de moedeloosheid die er nu is gaat niet vanzelf over, daar moet je echt voor aan het werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zeg gewoon dat ik niet meer drink, levert altijd leuke gesprekken op
het was zeker koud Charlie, poeh, dat viel me net flink tegen brrrrrrrrrr, rilbilbilbil.. gauw mijn elektrieke deken aanzetten!

ik ga maar eens verstandig doen en zometeen richting bed. Het was een drukke en indrukwekkende week en morgen wordt een vermoeiende dag, drank speelt echt een grote rol bij familie-dingetjes, ik weet nu al dat de kratten bier, en de dozen wijn staan te wachten en neem mijn eigen drank maar mee zodat ik niet aan de mierzoete cola, sju of sinas hoef, want natuurlijk wordt er niet veel ingeslagen voor de non-alcoholici, of was ik nou de enige? samen met mijn neef van 13?.

Het is een onrustige tijd momenteel, maar ik kan het dealen gelukkig! Dinsdag komt het faillissement voor de rechtbank en dan zou er woensdag een curator aan de slag kunnen, dan gaat het spannend worden of de projecten door kunnen of niet. De inzet van zowel personeel als cliƫnten is enorm en iedereen doet zijn stinkende best om de moed erin - en het moreel hoog te houden. Naast de ietwat slopende onzekerheid schept het gebeuren ook een band!

nee, het leven is momenteel nou niet echt saai!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...