Gem Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Daar valt dus ook het gebruik /lenen van een PC onder!Overigens dit is de mening van de peut die ervoor geleerd heeft! ikzelf vind het NIET normaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Charlie,beterschap!Wellicht iets verkeerds gegeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Corinne, wat heb je precies aan je handen??Zelf heb ik nog geen last van het "spook" , wel leuk, wil er wel eens een zien!Iets verkeerds gegeten???? Misschien, weet niet. Heb gisteren wel filet american op... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 20 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 avond adb·ers ik heb een heel fijne dag op mijn eentje gehad (met hondje ) maar om een of andere reden voel ik mij nu heel ongemakkelijk en zelf een tikkeltje ongelukkig , dus ga ik eerlijk het volgende schrijven .corinne ik vermoed dat ik jou pijn gedaan heb door het schrijven ivm mijn reactie op mensen die het leven moeilijk vinden en hierdoor kiezen voor suicide .ik kan er niet aan doen dat ik de dochter ben van een ma die deze dad gedaan heeft , er bestaat een oek over " als het leven pijn doet " ik heb het thuis als je wil stuur ik het jou op en bij deze bied ik je ook mijn meest oprechte escuses aan .spud jou bericht van deze morgen is voor mij eentje vol herkenning , ook ik schreef het deze morgen de drank bracht mij naar de afgrond op geestelijk gebied en ook bij mij is een van de grootste redenen om niet te drinken de schrik om wat ik mijn eigen zou aan kunnen doen .visje chapeau pepita fijn je te lezen denk regalmatig aan je waarom weet ik niet en nu vrolijker deze morgen kennis gemaakt met een overbuur man , ik kreeg weer op mijn donder dat mijn wagen op zijn plaats staat , ik zeg hem in het frans meneer jij praat raar frans antwoord mij " si soy español " heb mijn hartje dus kunnen ophalen in mijn moeder taaltje nadien naar een binnen rommelmarkt in zedelgem gegaan en daar een heel wijs japans huis pakje gekocht , de dame vertelde mij dat in de binnen stad van brugge een grote straten rommelmarkt was dus daar naar toe gegaan en vondt het spijtig dat mijn ezel niet mee was om de aan gekochte zaken te dragen dit enorme genieten van mijn alleen zijn doet mij enorm nadenken over mijn relatie is er daar nog iets te redden ??nadien een poosje op het gras gelegen onder een windmolen in brugge zonneke op mijn snoetje en hondje zat op mijn buik .bij thuis komst kon ik mij amper wakker houden en heb dus een siesta gedaan ik wou ook nog zeggen dat ik mensen die depressief ben wel begrijp , en ja ik ben het ook maar gelukkig werken mijn medicijnen momenteel goed en heb ik een heel goede uitlaad klep bij mijn psygologe maar voor mij is het belangerijkste dat ik iedere dag iets leer van de daad van mijn ma .en nu ga ik het hondje uit laten sorry als ik sommige vergeet maar first things first Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Blacky, fijn dat je zo genoten hebt!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Hoi!Hoest Charlie, al een beetje beter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Nou, niet echt..................de sfeer hier is ook niet bevordelijk, haha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Hum, het vloeit uit de pen vandaag. Nog maar een stukkie herbeleven De Italiaanse Droom...verdorie, heb een Franse Droom gehad. Het had niet veel gescheeld of ik was een medebewoner geworden van een ecologische gemeenschap in Frankrijk. Jaar: 2004. Na collectief ontslag wegens faillisement, ik zat al thuis met een flinke burnout....en het overlijden van mijn vader eind 2003, was het me allemaal welletjes. M. gaf me de vrijheid om alleen op vakantie te gaan; vanwege haar migraine die toen behoorlijk heftig was, waren langere vakanties in een tent voor haar onmogelijk.Ging dus alleen op stap en had alle tijd van de wereld. Wou de eerste 2 weken van mijn vakantie doorbrengen in een "hollandse nederzetting" in de Frankrijk; dat werden er dus 4. Is de fijnste vakantie van mijn leven geweest, kwam volledig tot rust en genoot van de zuivere lucht en fijne sfeer. Voelde me echt één met de natuur en de mensen. Ik bewoog me in slow-motion na jarenlang rennen en genoot van dansen, muziek, de kampvuren en andere activiteiten; waaronder beeldhouwen.Het was gewoon een sprookje wat uitkwam. Ik dronk wel eens wat teveel maar meestal smaakte de wijn gewoon lekker (oei!) Het was er goedkoop en het eten werd met liefde bereid; vegetarisch. Er werkten nogal wat vrijwilligers en ik liep warm voor het idee om als try-out, als vrijwilliger aan de slag te gaan daar. Wat me vooral trok was met een vaste bewoner de ruïne op te knappen, het was zijn eigendom. Daarna zou ik kijken of ik me als vaste bewoner "in zou kopen", na minimaal 6 weken vrijwilligerswerk gedaan te hebben.Afspraken werden gemaakt en ik zou na 3 maanden terugkomen om een start te maken. Ik vervolgde mijn vakantie in Zuid-Frankrijk, het weer was abominabel in het noorden...en na zo'n 3 weken ging ik terug naar huis.Maakte de voorbereidingen thuis en na rijp beraad met M. ging zij akkoord dat ik de stap in 1e instantie alleen zou maken...zij zou eventueel pas overkomen als ik daar mijn kostje gemaakt had.Ik kreeg na 2 maanden een mailtje dat vanwege een vrijwilligersstop mijn komst daar niet meer gewenst was (!?)....einde bericht. De werkelijke reden zal ik hier niet plaatsen, maar daar kwam ik via via achter..het rommelde nogal daar, voornamelijk onder de bewoners. Komt in de beste families voor, maar dit was van de buitencategorie.De "window of opportunity" verstreek voor mij, vooral om financiele redenen (lag inmiddels met instanties overhoop) maar ondernam samen met M. toch een poging op een andere locatie.Moet wel eens denken aan jullie opmerkingen over primitief leven Safi & Blacky; ben wel wat gewend maar waar we terechtkonden was het nog erger dan bar en boos. Keihard werken en nog bijbetalen ook.. Tsja, er lopen wat idealisten in Frankrijk rond te dolen, oftewel "hoe verlies je de realiteit uit het oog: start een eco annex spiritualiteitscentrum". Zweef er op los en laat alles over aan het universum.Nou, dat had M. al jaren eerder achter de rug en ik kon weliswaar redelijk zweven maar paste ervoor om geheid met een harde klap op moeder aarde terug te komen, berooid en een illusie armer.Tsja, daar ging dus de toekomstdroom en dat was maar goed ook. M. had het al eerder ervaren met haar andere vriend...ze hebben voor nop zich anderhalf jaar lang uit de naad gewerkt op diverse centra. Huurhuis opgegeven en de inboedel weggeven aan een goed doel...het is maar materie nietwaar?Nu zijn mijn zorgen van een ander kaliber, maar ik weet iig wat me te doen staat hier in dit kikkerlandje...misschien een bed and breakfast, langs een fietsroute? Haha...is mijn zus van plan, ik wacht rustig af of ik kan participeren...vooralsnog hou ik het rustig en simpel, is ook M's idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Charlie,Erfelijk belast met dunne bloedvaten en slechte doorbloeding ledematen.Sinds november heb ik regelmatig 'dooie' vingers, dan is er geen doorbloeding.Meestal heb ik gezwollen rood/paarse handen. Doen soms pijn. Aangezien ik door het drinken al de bloedbaantjes van mijn benen een flinke opdoffer heb gegeven en daarvoor al medicatie heb en dan deze symptomen erbij, moet ik stoppen met roken.Het is al beter sinds ik gestopt ben. Dus volhouden.Blacky,Nee, jij hebt mij geen pijn gedaan. Het was de botte reactie van ziza die me deed steigeren. Is dat boek 'Als leven pijn doet' van R. Diekstra en S. Gordon? Mss eens bij de bieb lenen en evt kopen, het is niet zo duur. Ik vind het lief van je om daar op te attenderen.Ik hoop er echt met de therapie een stuk uit te komen. Ik heb nu een medicijn, geen ad, maar een antipsychoticum. Het houdt iig mijn malende gedachten tegen die beginnen als ik mijn kop op het hoofdkussen leg. Daardoor kan ik slapen. Ik raak er ook minder door in paniek.Kon jij lekker je Spaanse babbel ophalen.Nog niet zoveel maanden geleden zouden jullie gaan trouwen. Ik moet zeggen dat ik nu ook vrij veel behoefte heb aan me terugtrekken. Vorige week was manlief 2 volle dagen van huis en eerlijk gezegd heb ik daar van genoten. Deze week is hij ook 2 volle dagen weg. Terwijl hij nu niet bepaald een sta of loop in de weg is of lawaaierig, ik zat een stuk rustiger in mijn hoek hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 ...Zag net een foto van mezelf op de loop-site...Handen in de lucht, een sprong in de lucht en een vette grijns van oor tot oor...Kan me nu al niet meer voorstellen dat ik dat was, pffff. Zit hier weer onwijs te kanen en te roken en heb al de hele middag lopen janken om niets. Moedeloos kan ik er wel van worden, na 1 leuke dag, moet ik het weer bezuren met minstens 1 of 2 slechte.... En ondertussen zit ik me geestelijk alweer voor te bereiden op het volgende weekend, dan heeft zoon eindelijk zijn welverdiende verjaardagsfeestje en gaan we met 10 kk naar het zwembad. Deze week voor het eerst met dochter naar de beugeltandarts voor elastiekjes en ringetjes... Zal ook wel gezellig worden. en floep, die leuke dag van gisteren kan ik me bijna al niet meer herinneren....Sorry, moest het even kwijt, Klaas is óók alweer weg... Nou, nog maar een salmiaklollie, heb al 10 biggetjes op... Morgen jeuk...Nee, leuk!Dat boek heb ik ook van renee diekstra, maar weer eens opzoeken....Corinne, zware dobber voor je allemaal!Charlie, sfeer kan alles verpesten! Bedstee vanavond? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Pippi & andere collega-moeders:Ik zeg altijd tegen mijn kinderen na een verschrikkelijke ruzie (tja, zo'n shampoo ruzie bvb of mijn paperclips zijn weg, zoiets irritants of in heel het huis geen batterij meer te vinden..........WAS SICH LIEBT, DAS NECKT SICH......Oftewel je maakt nooit ruzie met je kids omdat je niet van ze houdt, maar juist omdat zoveel van ze houdt. Wij komen daar altijd redelijk mee uit de voeten. ja mam, ik weet het, ja kind, ik weet het, sorry, en sorry terug en soms een knuffel. Dan is het goed.Enne, laat nooit de zon over je toorn ondergaan, al gaat er een met een strontkop slapen, ik ga er altijd naartoe, geef een zoen en vertel hem/haar hoeveel ik van ze hou en hoe verschrikkelijk belangrijk ze voor me zijn. Ik ben ervan overtuigd dat ze me onbewust horen.tot zover de tips, ik heb mijn medicatie al op, dus moet dringend ins Bett,tschuusssssss!!!!!!!!!!!!!auf wiedersehn!!!!!!!!!!Bis morgen !!!!!!!!!!Er sei Ihr allen gut zu Müde !!!!!!9bla-bla-bla)doeiiiiiiiiiiXXXHoutje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Weer een posting van me weg, zal zo wel weer verschijnen, is dit een geheime stabiliteitstest van de ADB-ers door Tactus ???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Ik kan je lezen hoor Houtje, loud and clear! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 door Houtje; Enne, laat nooit de zon over je toorn ondergaan, al gaat er een met een strontkop slapen, ik ga er altijd naartoe, geef een zoen en vertel hem/haar hoeveel ik van ze hou en hoe verschrikkelijk belangrijk ze voor me zijn. Ik ben ervan overtuigd dat ze me onbewust horen. ft>Dat doe ik ook altijd. Maar zo mooi als jij dat doet, zou ik het nooit kunnen verwoorden. ik quote het nog maar even... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 nou, charmant die hghlight.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 20 april 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 ja is renee diekstra jullie schrijven altijd over salmaniak wat is dat ??corinne ik denk dat mijn afsluiten komt omdat ik op die manier niet gekwetst kan worden , is ook de reden weer van niet meer naar de groepen te gaan , en neen niet dat ze mij kwetsen maar ik pak alles op mij zonder dat er daarvoor een reden is .en bedankt voor je antwoord het betekent veel voor mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Volgens mij zit er bij Tactus iemand toeter aan de toetsen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Blacky, salmiaklollies, salmiak is droppoeder, ook wel zwart wit genoemd! mmmmmm.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Slik jij geen vaatverwijders dan, Corinne??Jaren geleden had ik ook last van een pijnlijke hand. In het begin hielp warmhouden wel een beetje, volgens de arts was het een winterhand. Ging steeds meer pijn doen, straalde helemaal uit, af en toe hield ik het niet meer.Tot op een gegeven moment de pijn zo erg was s'nachts, dat ik afwisselend mn arm/hand onder koud en heet water dompelde, mn hand was zowat paars.Weer naar de huisarts, die verwees me door naar het ziekenhuis, zou wel een aderontsteking kunnen zijn....Om een heel lang verhaal kort te maken, ben ik 2x in 24 uur geopereerd aan mn arm, de binnenkant van mn elleboog, daar zaten allemaal stolsels....Verder hebben ze me ook gedotterd en weet ik veel wat nog meer.Mn man kreeg toen ie op bezoek kwa en ik voor de 2de keer op de OK lag te horen dat er 90% was dat ik het niet zou halen, maar dat het zéker was dat ik mn arm zou verliezen...Gelukkig (?) leef ik nog en heb mn arm ook nog, maar sindsdien slik ik dus vaatverwijders, bloedverdunners en nog meer troep, want later bleek dat het een aangeboren erfelijke afwijking was, "heterozygotehomocysteaneury".................mooi woord he???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Hè, verdorie Trees! Nou móet ik er nog wel één nemen.... Toeter aan de toetsen Har? Hahaha! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 k'heb een toe toe toeter op mn waterscooter............Nee, Marjo, zal wel het grote bed worden. Groot, met nadruk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Ik ook, Marjo, ik was vergeten dat ik ze had! Heb de hele dag al zo´n snaaiwoede! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 Nou ja, ik heb niet eens een bed...Oeh lekker Trees! Als ik eenmaal begin...Tis wel vaak zo na een niet-leuke dag. Gisteren wou ik alleen maar gezond... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 hehe...Marjo, zal ik die onder Adb terminologie plaatsen? Handig voor Adb'ers die graag willen minderen (Grapje!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 20 april 2008 Rapport Share Geplaatst 20 april 2008 waar slaap jij dan???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden