Har Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Cheyenne, waarom verantwoord je hier als reden dat je je schaamt als je met flessen door de supermarkt struint? Je bent daar zeker niet de enige in. Ik heb daar ook veel "last" van gehad, schaamte gevoeld met dagelijks die kratjes op mijn fiets..GELUKKIG MAAR!Was mede voor mij een teken om ermee te stoppen.Kan toch geen geldige reden zijn om dan maar een voorraad op te slaan?Waarom blijf je herhalen dat die schaamte een reden is om weet ik wat....Je zegt te willen stoppen, dat is een goede reden.Neem je nog drank in huis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Iedereen bedankt voor de felicitaties ivm met 11 maanden droog staan! Ik ga mijn best doen om het jaar vol te maken! Dan begin ik met het plan morgen niet te drinken!Mijn arm gaat iets beter. In ieder geval helpen de pijnstillers nu en ik heb vannacht een paar uur kunnen slapen. Dat scheelt veel! Gisteren verlangde ik gigantisch naar een paar stevige borrels voor de pijn!Ik heb het echter gelukkig gered zonder drank. Zulke gebeurtenissen maken dat je steeds meer ervaring opdoet in het nuchter dingen verwerken, maar het blijft een trigger. We weten tenslotte allemaal hoe het voelt!Charlie,Blij dat je man morgen naar de arts gaat. Een vriend heeft ook zoiets gehad en hoe eerder medische hulp des te beter. Je maakt je zorgen en dan nog oud zeer wat boven komt, het is moeilijk!Je bent een kanjer dat je gestopt bent, al ging het niet van harte! Kaia,geweldige berichten!alle anderen, ik heb meegelezen, maar ik wil mijn schouder rust gunnen! Ik stop dus met schrijven al is het niet van harte! Van een afstandje leef ik mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Was trouwens gezellig die kraamvisite Heerlijk in de zon achter op de plaats aan de beschuit met muisjes. Zie mijn neven en nichten (kinderen van mijn zussen) niet vaak. Hooguit op bruiloften en ander groot feestgewoel. Aan praten kom je dan niet echt toe..Vanmorgen dus wel..Tis trouwens een mooi manneke, flinke bos haar en guitig koppie. Baby's kunnen toch zo onooglijk zijn? meestal verandert dat snel, hoor ik dan van insiders...maar deze hoeft zich nu al niet te schamen Nicht vroeg na een tijdje hoe het met me gaat; ze bleek niets van haar moeder (mijn oudste zus) gehoord te hebben. Heb het dus maar uit de doeken gedaan, zonder er een zwaar verhaal van te maken.Ligt natuurlijk niet voor de hand, dat dit op een kraamvisite besproken kan worden..heb het dan ook kort en bondig gehouden. Ze weet wel van mijn drankverleden en dat ik in de jaren negentig de AA heb bezocht...maar dit was nieuw voor haar. Zag wel dat ze een beetje schrok, maar ze hield haar aandacht erbij. Had dus het gevoel dat ik het aan haar kwijt kon.Voelt voor mij iig goed, ik wil eerlijk zijn en er niet omheen draaien maar ook een ander niet vermoeien met mijn probleem. Ik had dat moment even met haar alleen.Vroeger nog ooit op haar gepast toen ze nog in de luiers lag (mijn oudste zus en ik schelen 10 jaar)..Toch een beetje vreemde gewaarwording, dat ik als oom tegenover haar met de billen bloot ga...terwijl ik haar in blote billen als uk vast wel eens ooit heb opgetild.Fijne dag gehad Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Jozias,Klinkt bekend allemaal. Alleen in de poepluiertijd dronk ik nog niet. Dat is later gebeurd.De refusal had ik ook heel hard nodig.Cheyenne,Ik spreidde mijn inkopen ook en het wegbrengen van mijn lege flessen. Ook ik heb wijnflessen uit handen laten vallen. Ook ik kwam bekenden tegen en dan maar mijn gezicht afwenden, zodat mij adem niet in hun gezicht zou komen. Maar hoe groter mijn voorraad, hoe meer ik dronk. Per definitie ging ik dus gewoon even vaak naar de winkel, alleen moest ik steeds meer halen, zodat ik op een bepaald moment ook maar jenever ging drinken. Dat scheelde in dragen en ook in de hoeveelheid alcoholisch vocht dat mijn keel in moest. Ik heb tig minderpogingen gedaan en zelfs een twee maanden praktisch niet gedronken om daarna heel heel veel te drinken.Ik werd de baas niet over de alcohol en dat zal ik nooit zijn. Daarom blijf ik er maar af. Jammer dat dat niet eerder tot me doordrong. Ik moest eerst met de rug tegen de muur.Je hoeft je dus niet te schamen t.o.v. mij. Ik heb hetzelfde gedaan. Er is maar een manier om een einde aan te maken aan al dat schaamtegevoel en dat rotte gevoel en die hekel aan jezelf hebben en dat is stoppen met drinken, de neerwaartse spiraal doorbreken. Roep daarbij alle hulp in die er is: huisarts, verslavingszorg, aa, detox. Red jezelf.Har,Als ik jou zo lees, moet mijn ergste migraineaanval als een minihoofdpijntje zijn in vergelijking met je vriendin. Sta ze bij!Blote billen! Tja, wat baby'tjes al niet los maken.Gem,En ik weet dat drank niet helpt tegen pijn. Van geen kanten.Sterkte en ik ben blij dat het al iets minder wordt en dat je een beetje hebt kunnen slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 @Corinne Gelukkig zijn haar migraineaanvallen minder erg dan vroeger; duren "nog maar" 1 dag en de pijn is draaglijk voor haar, dat waren er ooit 3 en dan wekelijks met ondraaglijke pijnen.. maar typisch genoeg blijven die stemmingswisselingen. Ze is nog steeds niet door de overgang heen..hopelijk gaat het daarna over.Vreemd trouwens. Er lag een doos bonbons in mijn brievenbus...geen kaartje en geen idee wie dit gedaan kan hebben.Ooh...misschien de eigenaresse van het hondje bedenk ik nu! Zal haar eens bellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Goed dat je hier kwam vanmiddag, Charlie. En dat er zoveel lieve mensen aanwezig waren. Ik zat met m'n bakkes in de zon. Een dikke knuffel voor je! Gem, fijn dat je arm wat beter voelt! Goed idee om door te gaan Cheyenne, helaas herken ik deze gekke leugens ook. maar ik zie aan het eind van je schrijven een andersom denken, hou vast!Jozias, gelukkig maar dat het niet kon, je hebt er bovendien niets aan...Tapas, oei! Dat vrouwtje in de zon op het terras te pimpelen ken ik ook heel goed. Ze komt nog wel eens om een hoekje gluren. Maar gelukkig kan ze totnutoe wat mij betreft de boom in!Ferry, ik zag al een vrouw het dak opklimmen met een fles in d'r hand... Goshie, wat ben ik moe! ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Heerlijk hè, die zon Marjo. Is wel behoorlijk fel trouwens...gelukkig verbrand ik bijna niet. Heb nou al een bruine kop. Kon vorig jaar helemaal niet tegen de zon, was daar te gammel voor en kon letterlijk het licht niet meer verdragen :$ Als ik lekker in mijn vel zit zou een terrasje wel eens kunnen gaan lonken. Heb me al voorgenomen om niet alleen op een terrasje te gaan zitten; M. drinkt niet als ik erbij ben.Bij warm weer maar fris meenemen in de fietstas of een appel bijv. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Har,Ben blij voor je vriendin dat het afneemt.Zou idd maar eens nabellen. In boeken zijn zulke bonbons vergiftigd. Oh, en vraag meteen of het dan wel bonbons zijn zonder drankvulling.Marjo,En heb je nu een rooie toet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 zo jongelui. ik ben er ook weer eens. ik denk na meer dan een week na de vorige keer. niets te melden en alles te melden. in elk geval niet gedronken in die tijd.vanavond heb ik het moeilijk. ik heb vandaag therapie gehad en merk dat de drang naar drank dan toch weer sterk is daarna. helaas. daarom maar weer hier langs gekomen. het voelt een beetje als misbruik. maar aan de andere kant.... het helpt mij zo.gewoon even te 'horen' dat ik niet de enige ben met trek, danwel een gremlin op mijn schouder. dat ik zomaar hier laten vallen kan dat het liefste wat ik wil een fles is, ipv nuttiger zaken.dat ik in mijn hoofd wel weet hoe het moet voor mij, maar dat de drang mij zode baas wil worden. dat zijn dingen die je niet zomaar tegen iedereen kan zeggendank jullie wel. ik ga nu even een beetje bijlezen. als het kan. er staat hier zoveel op op 1 dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 heel snel even doorgekeken. 11mnd. de baas. dat is geweldig. hoewel ik vind dat ik ook de baas ben over de alcohol( ik heb een hoop geleerd de laatste tijd) ben ik nog steeds voor mijn gevoel afhankelijk. ik wil graag het goede doen, maar er zijn dagen dat ik me niet zoveel raad weet en dan is de trek weer groot.toch, hoe langer niet hoe makkelijker. niet makkelijk nog, maar het scheelt wel. net als tapas heb ik nu ook vaak de neiging om te eten en dan vooral chocola of koekjes met chocola of zo. dat had ik eerder nooit. niet dat ik slank ben of zo, maar ik was altijd meer van lekker eten en hartigheid 's avonds. dit is nieuw voor mij. ik moet daarmee oppassen, anders kom ik van het 1 in het ander.wat het hebben van wijn in huis.... dat moet ik vast niet doen. ik heb ervaren dat het dan wel heel erg moeilijk wordt om de fles(sen) dicht te laten. het beste voor mij is om niets in huis te hebben. de drempel om erop uit te gaan om wat te halen is groot. dat heb ik uit ervaring. wat een duvel is die drank toch. blij dat hier op het forum zoveel engelen zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Har, Corinne, ben al superbruin. Gewoon lelijk! Altijd al zo geweest..Sins ik niet meer drink, merk ik steeds meer dat mijn schimmelinfecties weer de kop opsteken, heb dit al sinds mijn pubertijd en het komt met de regelmaat van de klok steeds terug. Heb het natuurlijk al die jaren gevoed met al die suikers uit alcohol. Zou eigenlijk het anti-candida-dieet moeten volgen, maar dat is zó zwaar. Weet eigenlijk ook wel waar die anhoudende vermoeidheid vandaan komt, en ik word gék van de jeuk. Donderdag met dochter weer naar de orthomoleculaire huppeldepup, eens vragen of zij dit ook behandelen en begeleiden. Vertel dit hier ook omdat ik natuurlijk benieuwd ben of meer mensen ervaring hebben met de klachten omtrent de "candida albicans", een gist wat van nature in je darmen voorkomt, maar bij een slechte voedingsbodem een door je hele lichaam woekerende schimmel wordt...En ja, Corinne, om een eerdere vraag van je te beantwoorden, ik denk dagelijks aan stoppen met roken. Maar ik durf de stap gewoon nog niet te zetten.... Stom hè, ik heb doodgewoon de moed niet. Dan moet ik ook de gewone koffie helemaal schrappen, want dat is ook puur gif voor mijn lichaam!Bliksem, goed van je hoor! Niet gaan drinken, niets is het waard. De therapie kun je beter nuchter doorheen, anders heb je er nog niets aan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Komop hè Bliksem, volhouden nu! Ik weet niet precies hoe lang je al 'droog'staat, maar het is zonde om de keten te doorbreken! Nog maar twee en een half uur en er is weer een dag voorbij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Bliksem, je maakt geen misbruik van het forum, allesbehalve, je maakt gebruik van het forum!gelukkig weet je hoofd hoe het moet en ben je niet een fles gaan halen maar hierheen gekomen. Het gevoel is bekend hoor.. te bekend... soms kan je het bijna proeven en verlang je zo naar die roes maar na een paar glazen word ik dan weer zo boos en verdrietig dat ik het weer doe dat dat mij nu al maanden weerhouden heeft van de fles. Morgen ben je ozo blij dat je nuchter en fris opstaat! vanavond kom je ook wel door.. alles gaat namelijk weer voorbij!Liever trots op jezelf morgen, dan boos op jezelf vanavond en morgen!aangepast op ruzie met italic code Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Bliksem,Je weet toch dat je altijd welkom bent. Ik geef je graag steun.Je zet goed door en daarom ben ik heel blij voor jou.Ik weet niet of er hier wat in huis is, behalve een paar flesjes bier.Ben ook nog steeds niet zo zeker van mezelf dat ik het in huis zou kunnen verdragen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 ow de candida ja die ken ik ook, vooral als ik slecht eet, krijg ik last van mijn tong en natuurlijk ook op die ene nare plek. Op het moment gaat het eigenlijk wel goed moet ik zeggen, het is soms net of die candida zichzelf in stand houd, dat je lichaam de behoefte heeft aan schimmelopwekkend voedsel en je daar ook weer mee in een vicieuze circel komt. Ik heb periodes gehad dat ik elke maand last kreeg en smeerde meestal maar flink met zalf en dan ging het ook wel weer over.bah! rotcandida! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Succes stoppen met roken afhankelijk van cyclus Uitgegeven: 22 april 2008 15:41 WASHINGTON - Of vrouwen succes hebben met hun poging te stoppen met roken hangt deels af van waar ze zich bevinden in hun menstruatiecyclus. Vrouwen die waren gestopt in de twee weken na de ovulatie hadden meer succes dan degenen die voor de ovulatie de sigaretten voor het eerst lieten liggen. Na dertig dagen had 86 procent van de vrouwen die in de periode voor de ovulatie was begonnen weer een sigaret genomen, tegenover 60 procent in de andere groep, aldus Amerikaanse wetenschappers dinsdag in het blad Addiction. Hormonen Volgens onderzoekers is dit te wijten aan de verschillende hoeveelheden hormonen in het lichaam. De wisselende hormoonniveaus zouden verband kunnen houden met de mate waarin vrouwen last hebben van de ontstane nicotinetekorten. Maar om dit zeker te weten is meer onderzoek nodig. © ANP dit las ik net op het internet nieuws. zou dad ook voor drank gelden???? mijn trek is soms ook 'onverklaarbaar'. dan speelt zoiets ook mee denk ik.ja, dat ik hier ben, doet goed. ik ben er nu weer overheen. tijd om naar bed te gaan. lekker schoon bedje en morgen weer een mooie dag hoop ik. het zonnetje kan me niet vaak genoeg schijnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bliksem Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 dad = dat. blont. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Marjo,Kan je niet helpen met die candidaschimmel. Weet wel bij ondervinding dat een (2 of 3) dagelijks soppen van voeten in gewone ordinaire natuurazijn ordinaire voetschimmel tegengaat en voorkomt.Ik was al een jaar aan het turven om mijn daghoeveelheid sigaretten binnen de perken te houden. Maar ook van 12,5 per dag naar nul komma nul is behoorlijk moeilijk. En al zou ik willen, ik kan geen extra medicatie gebruiken als ondersteuning.Na de meivakantie maak ik maar een nieuwe afspraak met de huisarts. Ik wil toch weten wat ik precies heb aan mijn aders. Mijn moeder is trouwens om dezelfde reden moeten stoppen in februari. Mijn zoon heeft ook nauwe bloedvaten.Trees,Tapas,Maak jij ruzie met italic code?Pippi,Wat meer boeken kopen!Bliksem,Zou het niet weten nu. Ik zit zover in de overgang.Ik weet wel dat mijn overgangs (zeer onregelmatige) cyclus ontzettend veel invloed had op mijn drankinname en rookgedrag. Ik ben trouwens met drinken begonnen tijdens mijn overgang. Mijn huisgenoten hebben altijd eerder geweten wanneer het met mij zover was door mijn gedrag. Ik wist dat het eraankwam doordat ik veel pijn kreeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 avond luitjes , op geestelijk vlak is het een beetje teveel van het goede geweest voor mij vandaag .1 uur bij huisarts , 1 1/2 uur bij psygologe en 1 1/2 uur bij dame van loopbaan begeleiding en dan in totaal ook twee uurtjes file rijden bij dame van loopbaan begeleiding is een test gedaan , nu begrijp ik waarom ik graag alleen ben , ben dus geen roedel dier :-))charlie bedankt voor je eerlijkheid en jij weet het misschien niet maar ik begrijp jou heel goed wat gevoel naar onze moeders betreft .wat snoepen betreft ik ben geen snoeper , ben zelf een kleine eetster maar owee als ik snachts wakker wordt , dan moet ook ik het gat in mijn hart blijkbaar vullen .vie ja ik weet waar de pijntjes zitten van verdriet en ook van boosheid want dat heb ik vanavond weer gevoelt was zodanig erg dat ik er van moest kotsen denk dat mijn AD erbij uit gekomen is , en weet nu niet goed wat te doenm andere in nemen ??ik ga nar de zetel is een lange dag geweest , positivo is dat ik morhgen weer weg ben , kan ik ook geen ruzie maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Klopt Tapas, heb ook veel gesnoept de laatste weken, en de cirkel is weer rond. Heb het idee dat die candida nu mijn reserves aanspreekt, na alle drank (lees; suiker) toevoer... Bah ja!Veel ziektes Pippi, zoals astma, maar ook me, exceem-achtige toestanden, worden steeds vaker verklaard vanuit de candida-schimmel. Het kan dus best zijn, dat, zodra je je eet,-en drinkgewoontes aanpakt, de astma ook een stuk minder wordt... Nou wil ik natuurlijk niemand wat aanpraten...Maar stoppen met drinken is voor alles eigenlijk wel heel goed... En, helaas, hormonen hebben een grotere invloed op ons gestel dan wij soms zouden willen!!Goede zaak om precies te willen weten wat er met je bloedvaten aan de hand is Corinne!Juist door het drinken hield ik de struisvogel altijd in leven. Het wordt misschien tijd om eens wat meer zaken aan te pakken, in ieder geval onder ogen te zien... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Pippi,Auteur Anton ValensTitel: Meester in de Hygiëne.Ik heb er van genoten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Wat leuk Marieke, dat je zo nuendan eens langs komt waaien. gestopt 10 december 2006! Fijn te horen dat je zo goed gaat! Mijn vader zingt bij een shanty-koor... grappig, na z'n pensioen mee begonnen.moeilijk zeg, met je zoon. Maar wel knap van je om het zo eerlijk naar hem toe te benoemen. Je hebt gelijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Blacky,Als ze naar je geluisterd had, had ze geen test hoeven afnemen om erachter te komen dat je geen kuddedier bent.Open deuren intrappen is de hobby van sommige beroepsgroepen.Ik ga dat boek trouwens kopen.Marjo,En stoppen met roken ook.Marieke,Veel goed nieuws, gelukkig.Helaas, ja, maar hij is ondertussen wel een volwassen man. Maar begrijp heel goed hoeveel pijn je dat doet als ouder.Jij hebt je best gedaan als moeder. Meer kan er niet van je verwacht worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Dance, as though no one is watching,Love, as though you've never been hurt before,Sing, as though no one can hear you,Work, as though you don't need the money,Live, as though heaven is on earth. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 22 april 2008 Rapport Share Geplaatst 22 april 2008 Blacky,Goede teksten, passen ook nog eens prima bij je uitzwaaier.Pippi,Graag gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden