Spring naar bijdragen

woensdag 23 april

albertina

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 145
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vie, bedankt voor het delen, en ik wens je veel kracht.

Jozias, je kan het je nu niet voorstellen, maar morgen ben je blij dat je de refusal hebt genomen. Het heeft mij in ieder geval meerdere keren gered van impulsdrinken. Daarom neem ik de refusal ook 's morgens in, dan ben ik het sterkste. Bovebdien heb ik heel veel medicijnen, dus zit de refusal bij de grote bulk, en dan denk ik er niet bij na.
En nooit meer een kater vind ik toch ook wel dikke winst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Corinne, zo zie je maar je weet nooit of een berichtje dat je plaatst misschien iets voor iemand betekent :$
Nu ik het weer lees denk ik: ach ja toen dacht ik dat ik er al was. Niet dus.
Het blijft werken aan jezelf! Maar dat doen we goed toch met z'n allen. Jij alweer ruim een jaar nuchter, ongelooflijk he. Top!

Vie, ik wens je veel kracht en herstel toe. Je ziekte is onderdeel van jouw leven op dit moment, daar mag je best over schrijven zeg.

Tapas, sterkte met alles en rust nu maar lekker uit. Blijf alert. Maar dat doe je wel.

Iedereeen sterkte en tot over anderhalve week!

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ben ik ook weer...

Mooi, twee medestrijders erbij, welkom Staartje en Casiris! Jullie zijn al goed bezig en staan er positief in, dus dat gaat goedkomen. Altijd leuk om nieuwe toetsenborden te lezen hier ("nieuwe gezichten zien" dat werkt hier niet zo he... :D )

Aura, je klinkt goed en zelfverzekerd. Volgens mij pak je het goed aan, maar da's maar mijn mening.

Jozias, inderdaad, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Beetje loslaten dan maar?

Dames, ik bemerk dat u allen redelijk voorspoedig vaart, en dat doet mij deugd.
Desalniettemin een GROOT HART onder de riem voor eenieder die dat wel kan gebruiken.

Hier ook nog even "nait soezn moar deurbroezn", ik heb binnenkort ook een paar vrije dagen maar 't is allemaal erg onregelmatig, dus ik zie wel wat er van komt. Heb vandaag wel even gecontroleerd of de aan/uit-knop van m'n GSM nog werkt... en jàwel! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag dacht ik aan het forum. Ik dacht hoe zou het o.a.met Vie zijn.
Grappig, ik krijg gelijk antwoord.
Vie, je bent nog steeds een reuze kanjer, ook al ben je een schimmetje.

Ik zag van de week dat Gem en Tapas ook een mijlpaal hadden bereikt.

Trees, ben je oma geworden? Gefeliciteerd.

Charlie, niet wegblijven hé, na gisteren.

Ik kom binnenkort hier weer aankloppen, want alleen red ik het ook niet.

Het is hier echt een grote stress bende, maar morgen is het hoger beroep over het bedrijf van mijn man. Ik hoop dat het daarna eindelijk een beetje rustiger vaarwater komt.

Ik was jullie echt niet vergeten hoor, maar mijn moeder en mijn vader hebben in het ziekenhuis gelegen, mijn vader was kantje boord. Dubbele longontsteking en hartfalen. Het waren echt 6 bewerkelijke weken. Ik wil gewoon nu tot rust komen, wat de uitslag morgen ook is. Dan maar het huis verkopen, want zo hou je het ook niet vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jozias,
Klinkt als best veel lol hebben.

Trees,
:)

Har,
Tuurlijk is er morgen weer een dag.

Kate,
Ja, die nieuwe jas wou ik ook wel hebben.
Maar het blijft natuurlijk oppassen. Hier wordt de kat niet op het spek gebonden.

Water,
Ik kan je vrije-dagen-gsm-verhaal niet helemaal volgen, maar dat zal wel zijn omdat ik een beetje moe ben.

Vie,
:)

Marion,
Ik miste je al een hele tijd. Nou, dat is dus een heel vervelende en spannende tijd geweest.
Ik hoop net zo hard als jij en je man dat het eens een keer afgelopen zal zijn met al dat vervelende gedoe rondom de zaak. Voor je ouders: een spoedig herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo alle nieuwe medestrijders.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben al een hele tijd op het forum geweest, maar de laatste maanden heb ik me bijna niet meer laten zien.

Ik heb in het verleden 16 jaar droog gestaan en ben door een conflict op mijn werk weer aan het bier gegaan. Binnen een maand zat ik weer in mijn oude gewoonte van het drinken.
Nu probeer ik het dus weer om eraf te blijven. Het gaat dus met vallen en opstaan, vaak hou ik het een week vol en dan patsboem, weer mis.

Ik hoop weer met jullie allemaal mee te kunnen strijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion,
Met de refusal ben ik begin februari gestopt. De 10de februari ging het toen bijna mis. Ik stond warempel met een fles jenever in de handen. Groot alarm geslagen, veel hulp gekregen en niet gedronken. Toen was dus echt de knop om. Ik heb nog steeds geen spijt dat ik ben gestopt ben met drinken.
En ik zou je graag willen behoeden voor een patsboem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aanstaande week heb ik jullie ook veel nodig waarschijnlijk, want J gaat een week naar zuidamerika om zijn kleindochter te zien. Alleen zijn is altijd al een trigger voor me geweest. Wat ik heel gek vind, want eigenlijk ben ik graag alleen. Ja, alleen zijn om het ongezien op een zuipen te zetten waarschijnlijk. Dus blijf ik maar van jullie leren.
Zie je hoe sluipend die drank is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
gefeliciteerd met je 3 maanden alcoholvrij! :present::present::musicnote::present::present:

Cacao,
ik hoop dat ik jou mag feliciteren met 4 maanden! :present::present::musicnote::present::present:

Marion,
sterkte morgen en ik ga heel hard voor je duimen!

Vie,
dank je voor de toelichting! :present:
Kom maar veel hier volgende week. Ik weet hoe lastig het is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marion, blij je weer hier te zien. Ik vroeg me al een tijdje af hoe het met je is. Nog steeds stress met een grote "S" dus, op meerdere gebieden. Des te knapper dat je na het vallen altijd weer blijft opstaan. Veel sterkte morgen met het Hoger Beroep, en laten we hopen dat het dan echt allemaal voorbij is. Deze dingen zijn zo verschrikkelijk slopend dat je uiteindelijk altijd verliest, zelfs als je zou winnen.

Corinne :) Blij dat jij de moed ook niet opgeeft.

Har, gefeliciteerd met drie maanden!

Het lukt me niet om overal op te reageren, dus wens ik iedereen veel kracht en nog een fijne avond. Ik doe vandaag weer een poging er op tijd in te liggen, zodat ik er morgen misschien een keer fit tegenaan kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi

Aangezien Dochter morgen verjaart en ik om 7 uur al in bed lag met een doos tisjoes --- 40 appelflappen later --- voor de traktratie op school dus --- alle boodschappen, en zeer pijnlijke fysiotherapie achter de rug, moet ik nu nog een wasje ophangen en voel me zo uitgeknepen dat ik er wel naast kan gaan hangen. Gut, wat kan een mens moe zijn en vooral van veel pijn word je hondsmoe.
Nog gekookt en getaxied naar voetbal en hokkie, mijn hemel ik ben drie keer gesloopt had bijna niets gegeten maar ben maar in bed een potje gaa liggen grienen dat voelde beter.

Heb net de slingers opgehangen, o wat heb ik daar een hekel aan om dat alleen te doen, net als kerstbomen opzetten, weten jullie nog, dit jaar heb ik er nota bene 7 of zo opgezet, hier, bij de roowaa en op school nog een heel stel, ik ken me wel gaan verhuren voor de aankledering van uw feesten en partijen. De slinger pleurde net naar beneden, ik zie het morgen wel weer.

De katten hingen er ook al in, de jas van dochter daar had ze in gevoetbald (haar goeie winterjas !!!!) is gewassen en hankt in de doesj te drogen, maar vraag me in ****naam niet waarom ik zo druk ben.

De admini is inmiddels gegroeid tot meer dan meer meter, halverwege het appelflap gebeuren ontdekte ik dat ik de kaneel vergeten was, hup gat erin en met een rietje erin geblazen, de rozijnen ter decoratie waren zwarte knollen geworden, affijn volgend jaar cake-jes uit een pak met een parasolletje.

De aller-aller-mooiste tractatie waren handgemaakte tulpen van karton (groene stengels) met een rode ttulp erop én blaadje en dan een soort kluit eraan met een cakeje erin. Uit mijn enthousiaste knutseltijd. Alleen de kosten al van dat papier !!!! Nu heb ik 40 flappen, 30 met appel, 10 met chocola (dehagelslag, smel toch in de oven) leuke servetje, en de stille hoop dat de katten ze vannacht niet gaan aanvreten dus in folie verpakt.

Ik moet dus ook om 8.20 als redelijke bjoetiekeestiep in de auto, zo kennen ze me, heb ook zijn nadelen dus gewassen haar (nu vettige slierten), puisterige kop nog wegplamuren, hier en daar wat parels omgorden en nette schoenen aan dan lijkt het weer wat.

Dan door naar de speurtscheul, getverdemme, zeker met die arm, ik ben vanmiddag gemarteld door de fysio en verliet brullend wederom het pand, geen karakter hè zo stuk Hout..... toen door naar de boodschappen, morgen dito, ik kan niet teveel dragen, poetsen samen met mijn hulp, Thank G** dat ik die nog heb eens ik de twee weken, en 's avonds frietjes eten in het plaatselijke frietkot met Dochter, Zoon en Vriendje/Vriendinnetje.

En dan als de sodemieter weer naar bed. Daar verheug ik me het ergst op, nu al.

Nee jongens, hang mij maar aan de waslijn. Zo'n stuk wasgoed heeft een simpel leven, lekker schoon wapperen in de wind, iedereen is blij met je, draagt je met plezier, en daarna krijg je een gratis massage met allerlei heerlijike produkten in een speciaal bad dat circulair draait zodat je al je zorgen vergeet. Ik wil wel gewoon een t-shirtje zijn als ik mag kiezen.

Nu ga ik eerst maar even lezen, in plaats van al die onzin declameren.

houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, je kunt op ons rekenen. En zolang hier over HH en andere dingen gepraat wordt wil ik ook graag weten hoe het met je gezondheid is, hoor.

Marion, wat heb je toch een onwijs doorzettingsvermogen en een lef. Chapeau !!!! Je komt er wel, jullie komen er samen wel, ook al weet je niet precies vooraf hoe en wanneer.

Anna, leuk dat je even komt koekeloeren. Wat ga je toch sterk en goed ook al schi***** je zeven kleuren ********* (je-weet-wel wat ik bedoel). Wat een verschil toch met twee jaar geleden, ongelofelijk, dat had jij ook nooit verwacht denk ik.

Corinne, ik heb er alle vertrouwen in dat het niet-roken je gaat lukken, je bent al bijna op de twee weken meis, en hoe lang is dat wel niet geleden?

Water, geniet van je vrije dagen (áls je ze krijgt).

Gem, succes en solliciteren, errug hè werken in zo'n afbraak-tent, brrrrr.

Jozias, dat is juist STERK dat je die refusal had genomen. Ik heb zelf al 2,5 jaar geen kaasfondue meer op, daar MOET wijn bij en tja, dat drink ik nou eenmaal niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, dat is Houtje weer even in haar element. Meid, ik word soms al zo ontzettend moe als ik het lees, is het wel verstandig om morgen te gaan sporten met je zere arm? en jankend bij de fysio vandaan komen heeft niks met karakter te maken, Houtjes mogen ook pijn hebben en klagen hoor! en de hulp mag dit keer alleen poetsen en jij met mitella op de bank aanwijzingen gevende!! Echt, je mag best wel eens een dagje rustig aan doen!

Sneeuwwitje fijn je weer te lezen, ik hoop dat wat de uitslag van morgen ook zal zijn, dat het eindelijk rust zal brengen en de periode zal afsluiten want dit duurt veeeeeeeeeel te lang. Kan me voorstellen dat die steeds aanwezige stress het stoppen niet makkelijker maakt.

Aura, ik raad je ook aan om je antabus door te slikken, juist omdat je borderline hebt en omdat drank zo'n ontzettende heftige invloed op je heeft. Zonder antabus kan het impulsieve je altijd weer overvallen en dan is de kans dat je voor de bijl gaat erg groot. Je klinkt nu met antabus zoveel beter dan 2 jaar geleden toen je hier kwam, en zelfs nog korter geleden. Ik vind dat je het fantastisch doet!!!

Ik ben eigenlijk wel trots op mezelf dat ik vrij genomen heb, voorheen zou ik het langer hebben laten oplopen tot ik echt uit mijn vel gebarsten was en dan had ik vrij genomen maar vandaag had ik zoiets van.. ik doe gewoon verstandig want ik ben al een lange tijd prikkelbaar en balanceer behoorlijk op mijn grens maar ben er nog niet mateloos overheen gedenderd. Voelt ook wel raar, vrij nemen niet uit crisis maar uit het voorkomen ervan.. was me met drank nooit gelukt. En nog maffer, normaal zou ik op mijn eerste vrije avond enorm aan de tetter gegaan zijn.. vandaag heb ik er niet eens aan gedacht!

Niet drinken heeft toch wel echt zijn voordelen hoor! ik zorg in ieder geval nu een stuk beter voor mezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...