CPAS Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 An,Spui het maar van je af. Ik luister!Trees,Hoe is het met Sammetje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Pippi,Dat van een ander helpen, weet je dat doe ik ook wel en jij ook. Een ander helpen is tegelijkertijd onszelf helpen.Dat is het mooie aan de wisselwerking van dit forum.Ik zou zeggen: geef hier die frikandellen, maar helaas: ik lust ze niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Aura, wat een verhaal, en wat een verwarring. Ik zou helemaal de kluts kwijt zijn. Redt je het nu wel? nou niet gaan drinken hoor. En dat in een keer stoppen, gevaarlijk? Vind ik toch wel raar.Kate: mooi, dat had ik even nodig. Kracht vragen voor vandaag, enkel vandaag. Of zelfs, alleen nu. En een hele fijne vakantie.Staartje: welkom hier op het forum. Als je een dagje meeschrijft zit je midden in de club hoor. Tjonge zal wel schrikken geweest zijn, tegen een boom aan. Tapas: Joepie, lekker twee weken vrij, geweldig, heerlijk.Tina: hehe, gaat het even goed en nu je vader. Wat moeilijk voor jullie, sterkte .Charlie: je krijgt gewoon alles tegelijk. Pas goed op jezelf, rustig aan en weer gezond worden. Sterkte Vie: dat is zo lastig, al gaan denken aan een weekeinde of wat dan ook waar drank is, ja eigenlijk idioot dat je daar nu al aan denkt, nou ja zijn we samen een beetje rear.Trees: krampkrachtig.. dat is een aparte woordspeling, ff over nadenken.Pippi: haha, nou ja een vissenkom(metje) per dag....Corinne: gewoon gewerkt, gewoon, warm, druk, weer thuis, boodschappen doen, wijn, bier.. overal. Niks in de kar en sta ik een half uur in de rij bij de kassa zie ik een vrouw een fles wijn bestuderen die bij de kassa staat. Zo'n reclame stunt. Tergend langzaam legt ze de fles in haar kar. En plots denkt ze dat ze nog iets is vergeten en kan ik gaan staan wachten. Die fles in haar kar werd steeds groter en groter.Vandaar. Maar het is over nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 denk ik........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Pippi: ja , een psychose, dat was het , had een psychotische aanval, echt waar. Ja het ding ging praten en weet je wat ie zei: proef mij..... Haha. Ik ga maar eens wat in de pan gooien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Haha, ja ga mijn aandacht maar eens verplaatsen, lijkt me wel wat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Aura,Even iets wat me nu binnenschiet. Jij was toch al gestopt met drinken, want jij was aan de antabus. En antabus en drinken gaan echt niet samen. Het is waar dat prompt stoppen met drinken gevaarlijk kan zijn, is het echter zelden en alleen bij hele grote hoeveelheden. Voor jou niet van toepassing, want je bent allang gestopt.Mijn huisarts was en is volledig op de hoogte van mijn suïcidale neigingen. Toch heb ik Refusal gekregen (werkzame stof is Disulfiram net als bij antabus). Ik heb er zelf om gevraagd, omdat de trekremmers bij mij geen effect hadden, behalve dan de rottige bijwerkingen. Slaappillen zal ze me echt niet meer geven.An,Ik kan me heel goed een voorstelling maken van die groei.Gelukkig ben jij krachtiger. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Pippi,Hou jij mijn agenda bij. Wat makkelijk, dan hoef ik dat niet meer te doen.Ja, vrijdag de grote, jaarlijkse tandenpoetsbeurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 An, het is je gelukt, eerst hulp vragen en hoppa nu verliest die walgelijke reclamefles wijn zijn kracht... dat die dame zo moeilijk deed voordat de fles in haar wagentje lag, dan denk ik... zou zij soms ook... hihihihi... Charlie, fijn om weer van je te horen en je hebt jezelf zo te lezen weer goed samengeraapt!!!! Doe rustig aan, die rothormonen kunnen een boel verzieken! en dan net even het duwtje de verkeerde kant op geven. succes met de sterren!Ja, ik ga nu eerst lekker naar het bos helaas komt er steeds meer bewolking en spettert het af en toe maar de temperatuur is goed en de bomen worden elke dag een stukje groener!! heerlijk om te zien!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
casiris Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Hallo, ook ik ben nieuw, en ik heb m'n verhaaltje per ongeluk in een nieuw discussiestukje geschreven.Mijn verhaal is, dat ik eigenlijk al 30 jaar teveel drink- ik ben 53 jaar- waarvan de laatste 5 jaar problematisch zijn. Vrijwel niemand weet dat het een probleem voor mij is, alleen de kinderen hebben wel eens een opmerking, omdat ik zoveel vergeet.Ook op m'n werk begint het problemen te geven. Het was voor mij erg moeilijk om het aan de huisarts te vertellen,want ik werk zelf in de gezondheidszorg,en ben afhankelijk van de artsen,die patienten naar mij doorsturen. Hij reageerde gelukkig heel goed,en daarom kon ik snel bij Tactus terecht,en ik heb vandaag m'n eerste huiswerkopdracht gemaakt. Ik ben nog niet gestopt met drinken,want ik heb die begeleiding in het begin echt nodig.Hoewel mijn huisarts zei,dat ik m'n eigen kapitein ben. Dat vond ik wel een goede opmerking, je mag niet afhankelijk worden van een hulpverlener. Daarom lijkt dit forum me erg leuk, ik hoop veel steun te vinden en op den duur ook steun te kunnen geven.Ik was niet van plan om op een berichtje te reageren,wilde eerst even rondneuzen, maarCharlie,mijn vorige huisarts heeft me gewaarschuwd dat als je weer ongesteld wordt nadat het meer dan een jaar is weggebleven,dat je dan naar de huisarts moet gaan voor onderzoek. Sterkte!Groetjes allemaal (o,wat moeilijk, ik wil steeds m'n echte naam eronder zetten). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Tapas: ja ze leek me wel een forrumpje. Hier schijnt de zon nog vollop. Hoop dat het droog blijft.Aura: zit je hier al TWEE jaar?? Dacht dat je hier pas was... ben ff door de war denk ik. Ja, dacht ik al dat je door de war was, goed van je om ff in de zon te gaan zitten. Knap hoor. Tjonge, wat maak je toch allemaal mee.Pippi: ik zie ook tegen de avond op, kom op, we maken er wat van, wat weet ik niet, maar wat. Ga weer ff in het pannetje roeren. Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 An, goed gedaan vandaag! Dit was inderdaad een krachtige actie! . Ik sta zelf vaak steels om me heen te kijken hoeveel mensen er drank kopen als ik het niet heb gedaan. Dat zijn er heel wat! Dan zullen er toch wel heel wat probleemdrinkers in nederland zijn (niet allemaal natuurlijk, maar toch ............... op een dinsdag???? Casiris, krachtig om gelijk al iemand raad te kunnen geven op je eerste posting. Welkom, we kunnen je hier goed gebruiken.Staartje, ook zeer welkom, hoemeer zielen hoemeer vreugd.Charlie, blij dat het weer goed met je gaat.Jeetje Aura, wat een moeilijk dilemma. Ik kan me voorstellen dat je het even niet meer wist. Twee artsen die allebei anders zeggen, beiden met een goede reden ................Ik sta zelf nu weer op dag 2. Vandaag is het goed gegaan, ben om 11.00 al richting de moestuin gegaan voor de voorbereidingen van het seizoen en net pas weer terug. Ik heb even gedouched en gelijk mijn haren gewassen. Dat zijn mijn twee doeltreffende methoden om snel weer schone nagels te hebben na tuinieren: 1. je haren gaan wassen2. de afwas doen.Bij gebrek aan een afwas (we hebben een vaatwas ) mijn haren maar gewassen. Vandaar. Dochter komt zo weer terug van tennisles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Pippi,Tja, ik denk dat een arts zo wel zijn of haar afwegingen maakt al naargelang de situatie.Waarom zou jij niet kunnen gaan liggen als je daar behoefte aan hebt?Tapas,Jij loopt kennelijk ergens in een bos nu. Veel plezier.Aura,Ik ben wat mezelf betreft helemaal niet in verwarring. Ik heb juist slechte ervaringen met de verslavingsarts die ik had. Tijdens het gesprek met de huisarts waarin ik om de refusal gevraagd heb, aangedrongen zelfs, heb ik ook verteld over mijn zelfmoordpoging een kleine zes maanden er voor. Als ik niet van de alcohol zou af kunnen komen, zou ik zeker alles gedaan hebben/doen om er tussenuit te stappen. Ik heb voor het leven gekozen toen, maar dan moest wel de alcohol uit mijn leven. (Heel kort door de bocht gezegd). Ik vecht nog steeds voor mijn leven en dat gevecht lever ik idd met mijzelf en kost veel energie. Bovendien, en dat beaamde mijn huisarts, heb je heel veel kans dat je het overleefd als je flink door de disulfiram (werkzame stof van refusal en antabus) doordrinkt alleen kun je er nare dingen aan overhouden. Dus ik zou het er niet mee geprobeerd hebben. Mijn huisarts kent mij nu al meer dan 20 jaar, zij weet wel wat voor vlees ze in de kuip heeft. En ik vind het wel prima dat ze mij doorziet, wel zo veilig.Doodswensen doodzwijgen is pas echt dodelijk. Casiris,Welkom en succes bij het stoppen.An,Floortje,Ik durf zo te schatten dat minstens de helft van de Nederlanders te veel drinkt.En ik heb mss wel een antitrekmiddel bedacht. Vanmiddag heeft het iig gewerkt. Ik heb als lunch warm gegeten. Dacht mss dat de trek dan denkt dat het 18 uur is. En ik heb maar 2 kleine trekmomenten gehad. Ga ik morgen ook maar doen. Wie weet. Het stopt toch makkelijker zonder continue trek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Corinne: knap hoor.Casiris: welkom. Ja, goede afleiding dat forum. Knap dat je toch naar de huisarts bent gegaan. Allemaal al enorme overwinningen. Zeker om het aan jezelf toe te geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 He Floor, zou ik je haast vergeten. Yep je gaat er ook weer voor, hoera! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Pippi, als ik je ergens mee kan helpen even aan de bel trekken, hè? L:aat het niet te ver uit de hand lopen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Dochter is thuisgekomen. Ik ga me even met haar en het eten bemoeien. Ik kom straks nog wel even langsvliegen ............... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Hoi hier ben ik ook weer ff, visje zwemt op dit moment in erg vervuild water! Komt wel weer hoor! Ik ga op zoek naar schoon fris water!m No worriess, zouden ze down under zeggen. Laterss! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Goedenavond,Ik heb de dag weer doorstaan!Welkom Casiris en Staartje!Ik hoop dat jullie hier steun vinden om te minderen of stoppen wat jullie doel ook is! Dankzij dit forum, lukt het mij al enige tijd, alleen was het me niet gelukt!Rolgordijna, Je weet het he? Je kan altijd hier terecht! Het zal er al dagen aan te komen schrijf je....Ik hoop dat je zover gaat als je werkelijk wilt en niet verder! Bedenk wel dat je zo de trek in stand houdt!Tapas,nog gefeliciteerd met je 10 maanden ADB gisteren! We gaan mooi samen op!Aura,heftig! Zoveel artsen zoveel meningen, dat heb ik ervaren en dat merk ik hier ook! Zoals Corinne zegt je bent al een tijdje gestopt. De arts doelde waarschijnlijk op de mogelijkheid van een delirirum. Dat is gevaarlijk, maar die kans is bij jou nu wel heel klein geworden! Laat het bezinken en overleg nog eens een keer met je arts!Houtje,genoten van je superscreen gisteren? Gelukkig dat je schouder weer wat beter gaat!Charlie,Hulde zoals jij er nu in staat! Je bent veel sterker dan je denkt! En als je er behoefte aan hebt, kom je maar lekker even zwak zijn hier! gelukkig dat het abces bij je man al is doorgebroken!Corinne,Marjo,lekker dat lopen. zeker nu je veel voortuitgang boekt! Je zal het wel merken dat je een betere conditie krijgt!An,goed gedaan en vooral blijven schrijven. we zijn er hier voor je en bovendien ondersteun je op jou beurt weer mij en anderen!Tina,hoe gaat het met het leger oproepkrachten wat jij pas kreeg toebedeeld? Zijn ze al een beetje gedresseerd?Trees,nog nieuws van je zoon? die is er tenslotte ook nog, al trekt Sam natuurlijk alle aandacht naar zich toe?Jozias,je bent erg ondersteunend. Een aanwinst voor het forum!Vie,ik ben ook benieuwd!Safi,hoe gaat ie? en met je man?Kate,ik ben erg blij dat het zo goed met je gaat!Sammy,vervelend die schouder! Maar nog vervelender als je je niet in acht neemt en je komt er niet vanaf! Bovendien heb je aangegeven (tijdelijk) ander werk te willen doen. Jou treft geen enkele blaam!Ik hoop dat je de Donau-tocht kan doen1 op wat voor fiets dan ook!En ik zal vast wel iemand niet genoemd hebben! Dat is niet bewust gegaan! Ik ben in iedereen geinteresseerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 An,Jij bent knap!Pippi, Niet alles opdrinken, a.j.b.Trees,Floortje,Visje,Beroepsstruikelaar. {{{{{{{}}}}}}} Het gaat echt een keer lukken.Gem, Schouder een beetje beter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Gem: er gebeurd wel veel hier he? Jij hebt je dag doorstaan en ik denk dat ik dat nu ook wel kan zeggen. Het was een zucht van een aantal uren, leek niet op te houden. Niet wat ik wil (wat betreft drank, want mijn wil weet niet wat die wil, erg wispelturig) is belangrijk, maar wat er moet gebeuren is belangrijk. Veel ingrijpende zaken gelezen hier vandaag, wat drank allemaal met je lichaam en geest doet. Dat we dit willen, nee dit willen we dus niet. Gem heel belangrijk dat je voor iedereen een woordje hebt, want ik denk dat we allemaal ook wel 'aandachtzuchtig' zijn. Niks gaat boven liefde en aandacht zeg ik altijd maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 An,Mij kun je wel aandachtzuchtig noemen.Ik heb er nog een forum bijgenomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Trees, het is lief van je dat je er naar vraagt, maar zelf vind ik het zo off-topic op dit forum, dat ik er liever niet teveel over schrijf. En bovendien heb ik het in februari nogal voor mijn kiezen gehad hier op het forum: de ene zei dat ik er te weinig over schreef en de andere weer dat ik zielig zat te doen en er teveel over schreef. Vandaar dat ik wat schrikachtig ben geworden.Maar goed. Ik ben bezig aan een tweede serie kuren, waardoor de kankercellen zichzelf moeten vernietigen in plaats van de gezonde cellen. We zullen moeten afwachten of dit effect heeft, maar ik heb een ijzersterk idee in mijn hoofd: Nu heb ik de drank in de hand tot dusver, en die %&* hodgkin gaat mij er echt niet onder krijgen.Wel ben ik afgevallen tot formaat schimmetje. Niets past me meer.Vandaag had ik best trek in een heel koude fles bier, zo eentje waar van buiten de condensdruppels afdruipen. Maar dat heb ik ondervangen met een glas ijskoude tonic met wat citroen er in uitgeknepen.En verder wens ik iedereen een fijne avond en lekkere dingen voor het avondeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Hallo dappere strijders!Ben tot de ontdekking gekomen dat het maar eens afgelopen moet zijn met iedereen te pleasen want niemand doet het voor mij!!!Vanmiddag was stiefdochter (rotwoord) er voor har verjaardag en het kado paste niet de slingers zag ze niet op de Cd stonden de verkeerde nummers de Paardenwinkel waar we naar toe gingen was dicht en mijn Alco vrije kaasfondue Mislukt!!!!!!!!!!!!!Waarop die meiden aan tafel de slappe lag kregen waar ik me Vreselijk aan inrriteerde, normaal had ik op zo'n moment al een halve fles minstens achter me kiezen en kon ik dit soort dingen beter aan!Als ik die Refusal niet had genomen vanmorgen had ik hier nu niet gezeten maar was ik naar de winkel gegaan voor JWWEigenlijk vind ik het nu jammer dat ik het genomen heb, tegen beter weten in!!Moet helaas weer gaan, mee oefenen voor de musical van groep 8 Ik probeer later nog even terug te komenHeb het goed jullie!!!Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 april 2008 Rapport Share Geplaatst 23 april 2008 Aura,Je klinkt levenslustig. Gewoon doorzetten en hoe dan ook : jouw inbreng is heel erg belangrijk bij het stoppen met drinken.Je gaat het redden.Vie,Je gaat goed en als er een is die die Hodgkin de baas kan, ben jij het wel. En je hebt tenminste geen last van overgewicht. Lief schimmetje: dadelijk lekker en smakelijk eten. Het mijne zit er al weer in. Twee keer warm eten op een dag. Het lijkt wel vakantie.Jozias,Voordeel van Refusal en Antabus is dat je ze niet even kunt overslaan om het op een spontaan (want je bent nu boos) zuipen te zetten. Het spul blijft minstens 2 weken werkzaam en wel in je lijf.En idd begin maar eens eerst jezelf te pleasen. Moet ik ook doen, maar verval steeds in mijn oude gedrag. Ik zal nog veel therapiegesprekken nodig hebben.Zing je mee met de musical van groep 8? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden