Spring naar bijdragen

donderdag 25 april


Trees

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,
ik ben ook al enige tijd mijn bed uit! Kon niet meer liggen vanwege mijn schouder. Aangezien ik halverwege de ochtend op gesprek moet kan ik nu nog geen pijnstiller nemen!

Joann,
van harte! :musicnote::musicnote:

Karel,
ik hoop van harte dat ik jou mag feliciteren met 6 maanden alcoholvrij!! :present::present::present::present::present::present:

Vie,
zet hem op he? Dit kan er nog wel bij! Kom maar lekker vaak hier! Ik hoop dat J een goede reis heeft!
Uurtje of 14 vliegen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen vroege vogels.
Voor Joan een fijne verjaardag toegewenst.
Maak er een mooie dag van.

De laatste weken is er op emotioneel gebied veel van mij gevraagd.
Leven en dood, vreugde en verdriet passeerden de reveu.
Ik heb nu even adempauze om bij te komen.
Ruimte voor andere dingen.
Even stil staaan bij wat is gebeurt.
Nog niet zolang geleden sloeg ik voor alles wat naar emotie rook op de vlucht.
Soms voel ik me nog de zwerver van vroeger, met dit verschil dat mijn koffers toen nooit uitgepakt raakten en nu wel.

Geestelijkemotioneel ga ik niet meer tenonder aan de problemen die op mij af komen.
Acceptatie en niet te lang doordraven geven mij nu de ruimte, nodig, om tussendoor tot rust te komen.
Tijd speelt geen rol in dit proces.

Gisteren op de vergadering drong het weereens tot me door hoe belangrijk contacten met mensen zijn om mijzelf beter te leren kennen.
Om allerlei redenen ben ik mensen gaan ontlopen met alle gevolgen van dien.
Leerde ik iemand beter kennen, was ik meteen afhankelijk van die persoon.
Ik vereenzaamde.

Ik raak niet meer in paniek of angstig mijn gevoel van blijdschap verdriet of kwaadheid weer kwijt te raken.
Mijn emotie en gevoelens zijn niet gemakkelijk meer te beinvloeden door anderen.
De twijfel is weg.
Geleidelijk aan komt de man te voorschijn die zich jarenlang verborgen heeft gehouden achter een leven beheerst door angst.
Rust is er voor in de plaats gekomen.

Een fijne dag allemaal, ik probeer nog wat te slapen en hou het droog vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel succes Gemmetje met je gesprek. Laat je weten hoe het was?

Ik wacht heel even tot het licht wordt en dan ga ik eieren rapen. Nu nog een koe om te melken en we zijn compleet.

Dank nog allen voor de support voor het weekend, dat ik dacht, weer eens met flessen wijn door te gaan brengen. Dat ga ik niet doen. Morgen trouwt mijn ex-vriend en daar moet ik echt een uur heen. Daar zal ik veel drinkers van vroeger tegenkomen.
Eerst leek me dat een trigger, maar nu denk ik: so what? IK wil toch niet drinken, dus waarom zou ik het wel doen als ik al die oude "vrienden" weer tegenkom? En waarom zou ik het doen als ik volgende week alleen ben? Om ondeugend te zijn en de kont tegen de krib te gooien? Kom nou, daar heb ik alleen mezelf mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rudy,
wat mooi dat je het nu allemaal nuchter aangaat! Het is niet makkelijker zonder drank, wel kan je het voelen en doorleven en een plaats geven op termijn!
Slaap lekker!

Vie,
een lekker vers eitje straks??
Een koe is natuurlijk wel helemaal landelijk! :D Vervelend alleen dat je dan verplicht bent om elke dag heel vroeg op te staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, van pijnstillers mag je er 4keer twee per dag nemen.
sterkte met je pijnlijke schouder en succes met het gesprek.

Vie als dat koebeest de eieren maar niet heeft vertrapt.
Ommelet of roerei zou nog kunnen.
De koffers staan op zolder.
Rugzak is leeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vie: dat zijn goede helpende gedachten die jij hebt, ik ben daarin aan het oefenen n.l. Een ware ontdekking hoe je gedachten je kunnen misleiden. Zo las ik b.v. bij Staartje gisteren dat ze wel een borrel wilde nemen als ze haar rijbewijs weer heeft. Die gedachte moet je, Staartje, heel snel zien om te vormen in b.v. wat een geluk dat ik mijn rijbewijs terug heb, dit gaat me dus niet meer gebeuren. Wat weegt zwaarder je vrijheid of straks gevangen zitten in je huis , met die vieze borrel, geen mensen meer zien, liegen en nog meer of VRIJ heid. Gaan en staan wanneer en hoe je wilt, mensen ontmoeten er fris en goed uitzien.....

Tapas: lekker vrij, wat goed van je om dit te doen. Ik heb vandaag nog een pittig dagje, maar dan heb ik echt, helemaal harstikke vrij een aantal dagen.

Charlie: ik hoop dat het vandaag beter met je gaat, je hormonen hebben volgens mij even je leven overgenomen.

Marion: fijn dat je er weer bent, heb je gemist.

Rudy: zware tijd achter de rug en dan tot de ontdekking komen dat je niet meer hoeft te vluchten, wat een overwinning en wat een rijkdom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Gisteren was mijn eerste alco-vrije dag.
Heerlijk geslapen vannacht.
Ik ben nog steeds doodmoe, wat me ook is aan te zien, dus Gem blij dat ik niet hoef te solliciteren.
Ik wens jou daarentegen veel succes.

Rvanth, mooi verhaal, mensen nodig hebben.
Ik heb zelf erg veel moeite met vriendschappen te onderhouden, terwijl de kandidaten er zeker zijn.
Ik ben nog steeds bang voor echte wezenlijke contacten.

Houtje gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter:musicnote:

Joann gefeliciteerd met verjaardag.

Heb een drukke dag vandaag, schilderen, vergaderen en vanavond tangodansen.
Er is geen alco verleiding, bij de tango in Antwerpen drink ik nooit.
Dus dag twee gaat ook lukken.

Voor alle medestrijders, houd vol

Lieve groetjes van Pepita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Joan, ik ken je niet, maar gefeliciteerd met je verjaardag!

Wat een reacties kreeg ik gisteren op mijn "bekentenis" , zit ik hier op mijn plaats?
Zijn er niet meer mensen die vaak in tweestrijd zitten, niets liever willen dan nooit meer drinken maar toch vaak zo ernaar verlangen?! En misschien had ik moeten zeggen dat ik er bang voor ben om toch weer de fout in te gaan als ik dat rijbewijs terug heb, het is geen voornemen! Voelde me aangevallen door jullie.
Ben erg blij met de ruim 5 weken die ik nu droog sta!

En nee, een optie om het te vertellen is er niet, zoals ik al schreef, in mijn omgeving, waarin ik leef, is dat niet mogelijk. Daarom leek dit forum me wel wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staartje: inderdaad geweldig goed dat je al vijf weken droog staat. Je voelde je aangevallen schrijf je. Ik weet zeker dat niemand je hier zou willen aanvallen, maar wellicht hebben we niet de juiste woorden gebruikt. Ik leef zelf constant in die twee strijd en kom er maar niet vanaf. Het is natuurlijk alleen het geschreven woord wat we hier lezen en dat kan het soms nogal eens erg direct overkomen. Ik heb daar af en toe ook last van. Ik hoop toch dat je je hier thuis voelt, zeker omdat je er met de omgeving niet over kan praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hiep hiep hoera voor de jarige joann :present:
houtje van harte met de verjaardag van je dochter , de mama is dan ook een beetje jarig :present:
vie sterkte en succes nu je man weg is , en laat de kilo's er maar bij komen maar niet teveel eitjes eten ;)
rudy heerlijk je terug te lezen , dacht gisteren nog ik ga rudy eens een pb sturen maar eerlijk ik ben niet zo een pb beestje ;)
staartje welkom , en van mij mag jij gerust een glasje drinken als je u rijbewijs terug hebt om .......misschien je rijbewijs weer kwijt te spelen ??
men moet proberen te leren van de fouten die men in dat verleden gedaan heeft , ik wens jou succes en .............neen ik heb het ook niet altijd makkelijk om de keuze te maken ......maar vandaag drink ik niet .
ik heb zelf twee ..... dagen achter de rug , en ja ik kan het hier komen delen dat ik het weer moeilijk had ivm de suicide van mijn ma dat mijn relatie mij soms geestelijk terug brengt naar de drank zoals gisteren avond , maar ik moet er zelf een beetje aan werken zaken plaatsen en nadenken .
gisteren was er een enorme behoefte om naar het cafe te gaan maar ik wou mijn eigen niet verliezen en ik voelde dat ik mijn eigen verloren zou hebben dus in de plaats mijn grgr gevoel in een wandeling gestoken .
ik droom van een andere relatie met warmte met een knuffel en met kinderen ??
de laatse dagen ook veel gedaan om spanje eens echt los telaten pijnlijk
zo en nu ga ik naar buiten de lelijkste salon tafel van de wereld in een ander jasje steken .
en nog maar 14 1/2 uur te gaan dat ik niet drink
geniet van deze dag want hij komt niet meer terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pip, slapen is geen enkel probleem; daar knap ik wel van op. De man met de hamer komt dagelijks zo rond 4 uur langs en blijft dan de rest van de dag tikkies uitdelen. Heb trouwens met de komst van het mooie weer wel wat meer energie na die tijd, behalve gisteren dan.
Was ook een rommelige dag waarin ik van hot naar haar moest fietsen. Vandaag niets op het programma! Dat heb ik effe mooi geregeld ;)


woordje vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...