Spring naar bijdragen

zaterdag 3 mei


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 170
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kate,
Je mag hier van het forum plukken wat je nodig hebt bij het niet drinken of bij het minderen of om tot de conclusie te komen dat...
Je hebt daarin volledige vrijheid en aan niemand verantwoording af te leggen.
Enige wat je wel moet doen, is je aan de forumregels houden. En dat is niet meer dan logisch en die regels zijn duidelijk en heel erg logisch en acceptabel.
Leuk dat je man met zo een cadeau aan kwam. Mijn huisgenoten heb ik moeten attenderen op het feit dat ik een jaar droog stond. Ik moet de steun er letterlijk zelf uittrekken. Ook geen lol aan zo. Gelukkig heb ik mijn vriendin en mijn ouders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Carolien,
Die Aytac Delen toch en zoveel anderen. Ze willen hun boeken en producten verkopen.
Stoppen moet je wel zelf doen.
En ja, er zit heel veel tussen de oren. De ggz wordt er mee overspoeld.
Ik ga maandag mijn huisarts verbazen. Die zei nl. 10 april 's middags tegen 4 uur: stoppen. En ik ben gestopt te middernacht. Toen ze dat zei over drinken heeft het bijna 2 jaar geduurd voor ik niet meer dronk.
Ik zit trouwens bij het forum van ikstop.nl, bij de aprillies. Jij zou bij de 'MEImaand = de maand voor alle Meistoppers!' kunnen aansluiten.
't Is een wat rustiger forum dan hier. Ook zijn de onderwerpen doorgaans wat luchtiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Chocola??? AAh!!!!!! Waar!!!!!!!!!!!!

Marjo, aan een ondersteunende vriendin mag je echt wel vragen om de alcoholische versnaperingen weg te laten uit haar berichten.
Tina, zo min mogelijk werken waarbij je toch nog genoeg overhoudt om de dingen te doen die jij belangrijk vindt is mijn motto. En het kan ook handig zijn om sommige dingen minder belangrijk te gaan vinden ;)

fijne avond,
kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En straks vreet je je gids op, Carolien.
Nee het valt allemaal wel mee (sorry Corinne) zolang je maar in beweging blijft. Elke keer dat je denkt, ik hou het niet meer, ga je even iets lichamelijks doen. En het lijkt inderdaad veel op stoppen met drinken. Vond ik dan. Maar ik had een makkie kwa stoppen met roken, het was gebeurd voor ik het wist en toen ik weer in de gelegenheid was, had ik er geen zin meer in.
En je hebt gelijk, voor de drinker/roker/gebruiker is het een mega-probleem, maar een ander valt het niet erg op. Denk je nou ooit dat ik te horen krijg: zeg Vie, waarom drink jij niet?
Wel eens van: toe neem ook een wijntje, dat heb je toch helemaal zelf in de hand? En dan zeg ik, nee dat heb ik zelf niet in de hand, doe mij maar Spa.
Geïnspireerd door creatieve vrhalen ben ik begonnen aan een wandschildering op een muurtje in de slaapkamer. Een soort rots-schildering in rode, zwarte en bruine krijt. Het wordt erg mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik kan soms zo'n ontzettende trek krijgen in een glas sprankelende Spa rood, in een bedauwd glas met tinkelende ijsblokjes, de ontploffende koolzuurbelletjes in je neus en de prik in je keel... en dat mag dan zomaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Het valt allemaal best wel mee, zeker nu ik terug aan de 1/2 Refusal ben. Je hoeft niet te sorry-en.
Alleen wat die Spa betreft, kan ik niet volgen. Hoe krijg je dat spul door je str*t en dan nog heel koud ook.

Kate,
Ben het met je eens over die uitzwaaier van Vie. Ik vind het heerlijk om door de straten van een stad te dwalen, me gewoon door de straten en het uitzicht enzo te laten leiden. Je moet dat natuurlijk niet doen als je ergens op tijd wil zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,
Zolang je niet op F5 drukt in je bericht/tekstveld, raak je je tekst niet kwijt. Wat ik ook wel doe, vooral als ik een lang bericht ga typen, is in Word of Wordpad typen. Als het dan misgaat met de internetverbinding op het forum gaat even plat, dan ben je je tekst niet kwijt.
Het is Kate die het het laatst over de AA had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,

Er is wel verschil in hoe je verslaafd raakt.

Met sigaretten ben ik welbewust (hoe welbewust is een kind van 14/15 jaar) begonnen. Gelijk met een pakje sigaretten, gejat van mijn grootvader. Ik heb dus bij volle verstand gekozen voor een verslaving. Ik kende de risico's en wist dat het snel verslavend werkte.

Drank was iets voor een feest. Dat is beetje bij beetje meer feest geworden. En bij dagelijks 1 of 2 is er ook nog niets aan de hand. Ik ging er (denk ik) echter ontspanning in zoeken. Daar ging het mis.
Ik heb echt niet doelbewust voor een drankverslaving gekozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij zit elke verslaving met gewoontes aan elkaar...
Heb je er 1 gepaft ben je al bezig met de volgende te draaien.. Tenminste in mijn geval wel...
Heb dat eens uitgezocht.. Voor mij zit de waarde meer in het draaien dan per definitie roken :D
Bij elke die ik draaide dacht ik "heb ik er ècht zin in?" Vervolgens zat ik met een stuk of 15 shaggies totdat ik werkelijk weer ging paffen... :D

Succes met stoppen Carolien! Ik blijf nog ff paffen en draaien. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien,
Ik lig daar in een deuk.

Even serieus ik dacht vorig jaar eventjes gelijk met roken en drinken te stoppen. Deed ik op 8 april. 10 april stond ik bij de sigarenboer en de slijter. Ik heb me toch gezopen die dag en gerookt natuurlijk. Dochter heel erg boos, gaf me een flinke veeg uit de pan. Heeft geholpen. Ik ben toen gestopt met drinken. Roken zou ik uitstellen. Drinken was dringend.
Verscheidene keren heb ik over stoppen met roken gedacht. Iedere keer dat ik daaraan dacht, schoot mijn aantal per dag naar boven. Tot dus 10 april j.l. mevrouw doktoor zei dat ik moest stoppen met paffen. Tja, wat is dan een mooiere stopdatum dan de dag dat je 1 jaar droog staat? Maar het was wel erg kort dag.
Nou ja, ik heb mezelf verbaasd: ik rook niet, nog steeds niet. Wouwie!
Maar voor mij was het wel gevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*LOL* :D

Bedoel je dat je een vloeitje hebt gerookt Carolien? :D Men zegt van mij dat ik al weinig in m'n vloeitje doe maar helemaal niks da's wel het toppunt! ;)

Moe nie zotter worden! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Corinne, heb jij nu ook last van spontane benauwdheid? Of heb je juist meer lucht?
Ik word asmatisch van niet-roken... Vandaar dat de dokter zei "roken" maar ja die zei ook "drinken" :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud, Carolien,
Ik rookte sigaretten, gemiddeld 12,5 per dag.
Wel opvallend is dat ik 's avonds nogal weleens 'vergat' te roken.
's Avonds heb ik dan ook geen enkel probleem gehad bij het stoppen.
's Morgens ook niet, want dat ene bij het opstaan en die 2de onderweg naar mijn werk, die sloeg ik wel meer over.
Maar 's middags na de lunch tot het avondeten. Ja, dan pafte ik gemiddeld iets meer dan 1 per uur. Dus daar had/heb ik dan ook de meeste trekmomenten en tijdens wandelingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,
Ik heb nergens last van. Niet benauwd, niet verkouden, een enkel mild ontwenningsverschijnsel gehad eigenlijk: ja, beetje zwetering, concentratieverlies, een verloren gevoel, tijd over (roken kost veel verknipte tijd).
Ik vond wel snel de schitterende verbetering: die handen van me, echt waar en dat na slechts 1 dag niet roken. Nee, ik wil niet meer roken. Het was lekker, 33/34 jaar lang heb ik ervan genoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, op het laatst (van het roken) zat ik aan de pc te werken en te paffen en lagen er drie half-opgerookte peuken in de asbak te smoren terwijl ik de vierde alweer opstak.
Weet je wat ik ook fijn vind aan niet meer roken? Je kleding ruikt veel frisser.
Carolien toen ik 18 was werd ik door een griep met complicaties slechthorend, in die mate dat ik zonder hoortoestellen geen gesprek meer kon volgen. Daar ben ik toen aan geopereerd, maar helemaal goed is het nooit meer gekomen. De laatste jaren wordt het weer erger ("Wat zegt u" is mijn meestgestelde vraag). Lastig is dat hè?
Spud als je al die sjekkies nou niet oprookt maar verkoopt aan mensen die roken, verdien je er wat op en rook je zelf niet meer en zijn je vingers toch nog bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mis je het ook niet om iets in je handen te hebben Corinne?
Daar liep ik tegenaan toen ik een onbewuste stoppoging deedt.. Had zo'n enorme kater dat zelfs roken me niet trok.. Maar die handen hè, dat was iritant heb die dag vanalles verscheurd wat los en vast zat.. Totdat iemand me een peuk aanbood. Met dat ding in de hand had ik meteen in de gaten waarom m'n handen zo raar aangevoeld hadden die dag :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

Nou nee eerlijk gezegd heb ik nergens anders last van als de slappe lach vooral nou ik me realizeer dat ik Spud Stud heb genoemd hahahha!




Hahaha! :D Ik ben ook een "hunk" :D
Blink, blink... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed idee Vie, alleen ben ik het zaken doen een beetje beu intussen.. Erg herkenbaar die smeulende peuken in de asbak.. Betrap me er vaak op... ;)


Ja Adam, koffie zonder koffie gaat mij ook te ver.. Dan kan ik beter gemeente pils drinken. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...