Spring naar bijdragen

Dinsdag 6 mei 2008


An

Aanbevolen berichten

Had ik (gniffelgniffel) al verteld dat ik bijkans misselijk ben van de Engelse drop en chocolade?
Dan ga ik jullie nu verlaten om een héél vies, vréselijk ongezond, afschúwelijk stinkend shagje te gaan roken :D in de tuin. het helpt niks hoor, als ik dat tegen mezelf zeg...

MAAR... Goed, vandaag DRINK ik NIET!!!!
En dás toch ook al MOOI!!!!

Veel plezier allemaal in de zon. En anders in de schaduw. Ik wissel wat...
En laat dat eerste glas alcohol staan... daar ging het in eerste instantie om!
Bij tijd en wijle is dat al moeilijk genoeg. Zit uit die trek, wacht af, hij verdwijnt....
HOU VOL!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 147
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Grrr Marjo zit je me nu even lekker te maken. Engelse drop en chocolade...hmmmmm!!
Ik wil graag weer een beetje normaal in mijn broeken zitten en mag tot 21 mei niet snoepen van mezelf.
Ook om het gewoon weer eventjes te ontwennen allemaal, dat zodra ik een dipje heb, daar weer wat zoetjes of zoutjes overheen moeten...en helpen doet het toch maar 1 dagje...dus ik merk als ik het egwoon laat staan zo'n 3 weken dat ik er dan minder om taal.
Maar moet nu ook bekennen dat ik gisteravond om 10 uur nog een cake heb staan bakken.
hahaha ...ja want dat mocht van mezelf...dat had ik nog in huis.....wat een struisvogelpoliticus zit er toch in me!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, dit word en heel moeilijk bericht voor me...
Ben afgelopen week heeeeeel erg de mist ingegaan...Dus beken ik hier, dat ik niet ADB ben...
Ik ga niet helemaal uitweiden, want dan vul ik wel een aantal pagina's, maar ik heb veel te veel gedronken, ben te ver gegaan, at nks meer, heb mezelf fysiek veel pijn gedaan ( en dat laatste deed ik als sinds puber niet meer). Kortom, ik ben mezelf helemaal kwijtgeraakt.
Ik stel hier veel mensen teleur; het ging net zo goed.
Manlief is echt lief en heeft samen met me hulp gezocht. Vanmiddag een intakegesprek met verslavingszorg. Is in m'n woonplaats, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik ben heeeeeeeeeeeeeel erg bang, bang voor wat er met me gebeuren zal. Word ik opgenomen; mag ik nog nar huis, wie zorgt er dan voor m'n kinderen???
Alemaal vragen die ik mezelf had moeten stellen voordat ik flink de mist in ging, ik weet het...Maar voor als ik maar en had ik maar is het nu te laat...
Ik weet ook niet wanneer ik hier weer kom, want ik heb geen flauw idee hoe dit allemaal in z'n werk gaat.
Maar ik kan het echt niet alleen...
Heb m'n hulpverlener bij Tactus ook al gemaild, dat het echt niet aan hun ligt. Heb hier juist veel geleerd.
Ik heb een zwaardere dosis chloordiazeproxide gekregen en dat helpt wel. De ergste panniek is er een beetje af. Maar ik ben zo bang wat me te gebeuren staat.
Ik ben bang, jongens....echt bang....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieverds......

uitgeslapen tot een half uurtje geleden, op een doordeweekse dag, schaamteloos he...:D
Was verrot van die k*ttuin (wel heerlijk hoor, het te zien opknappen..)
Straks eens even lekker het dorp in, eens even neuzen.
Hier trouwens ook 1 die niet mag snoepen, eigenlijk..:$ eind juni gaat een dochter trouwen en ik wil zo graag wat afvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfft, dat eten ja, het is hier een week perfect gegaan, gisteravond ging het hier ook even mis en heb ik speculaasbrokken en kaasfondue naar binnen gewerkt met nog de nodige drop maar vandaag gaan we weer voor gezond. Vandaar dat ik nu niet stop met roken.. drinken en vreten aanpakken is even meer dan genoeg, vooral dat eten is ook de reden dat ik nu vrij ben, om dat weer goed op te pakken en de regelmaat erin te brengen en tot nu toe lukt dat aardig, okee, gisteren even niet maar is te overzien. Dat fiets ik er vandaag in de duinen wel weer vanaf! (dus geen ijsje op een terrasje maar eigen meegebrachte bammetjes en water)

Nou, eens kijken of ik mezelf de deur uit ga krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Orleando

dat is schrikken ja! Maar vind het heel goed van je dat je hulp gezocht hebt. En waarom zou je ons teleurstellen? Ook wij moesten en gaan nog door hele diepe dalen van vallen en opstaan.
Ik denk dat bijna niemand het kan zonder enige hulp van buiten. Heel veel sterkte vanmiddag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, dat was ik afgelopen vrijdag aan de telefoon. Maar toen ik jouw stem hoorde, klapte ik dicht..sorry
Maar wil je toch hel erg bedanken voor wat je voor me betekend:heart:
Jullie verdienen allemaal een dikke :sun:en:heart: van mij. Jullie hebben me het gevoel gegeven familie van mij te zijn!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop, dat ik na het gesprek naar huis mag..dan kan ik jullie laten weten hoe alles gegaan is. En zo niet...daar wil ik niet aan denken..Maar dan horen jullie alles als ik echt weer naar huis mag..okee?
Ik hou van jullie en zit hier te janken als een klein kind...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

probeer je van te voren niet te veel zorgen te maken joh! Probeer blij te zijn dat er nu daadwerkelijk iets aan gedaan gaat worden. Misschien valt alles mee, houden zullen ze je denk ik echt niet hoor, zo direct. Misschien krijg je wel pilletjes én een goede begeleiding natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, eigenlijk was het wel al duidelijk dat er wat meer moest gebeuren dan hoe het nu ging. De alcohol was meer een symptoom dan de oorzaak denk ik. Ik hoop dat je vanmiddag goed aan kan geven wat er aan de hand is en dat jullie samen naar goede hulp kunnen zoeken en deze ook vinden. Bedenk zelf ook vast waar jou behoefte zou liggen op dat gebied, wat je hulpvraag is, wie weet is een dagbehandeling iets wat je kan helpen. Ik wens je veel sterkte en wijsheid vanmiddag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Orleando, ik weet precies hoe je je voelt en leef met je mee! Ga nog maar even niet van het ergste uit, misschien ben je vanavond weer lekker thuis!
Ik ben gister begonnen met refusal en het geeft mij een rustig gevoel Ik kan niet drinken, dus makkelijk zat. Is dit ook niet iets voor jou?
Ik wens je veel kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo beste mensen,
Ben een beetje moe vandaag, want ik heb niet zo best geslapen.
Gelukkig lag dat niet aan een nachtmerrie of negatief gemaal.
Nee, ik was wat snel na thuiskomst het bed in gedoken en nog vol met allerlei creatieve plannen en muziek die we besproken hadden.
Vanochtend prettig gewerkt, blijgekletst en floep, de ochtend was al over.
Vanmiddag ben ik vrij, ook neem ik vrij van studie. Het is verder een nogal gevulde week, dus ergens moet er rust vandaan komen en aangezien ik die niet meer in een slopend stofje hoef te zoeken, kan ik dat op een wat gezondere manier gaan doen.
Niet lachen, maar ik heb mij vandaag een 3-weken cadeautje gedaan in de vorm van een doos kleurpotloden. Ja, ik heb heel lang zitten nadenken wat IK nu eigenlijk leuk vind om te doen. Dat is mijn ouwe creativiteit weer los te laten, te beginnen met mijn kleurgevoel op te frissen.
Intussen heb ik mijn lunch verorberd en ga ik eerst koffie zetten en dan lezen wat jullie zoal bijelkaar geschreven hebben.
Mensen, wat ben ik toch blij dat ik niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, Ik vind het heel erg voor je, dat je zo diep moest gaan. Laat je helpen, geef het over...
Het komt goed nu! Ik wens je alle sterkte toe die je nodig hebt! En ik hoop dat je op een dag weer in jezelf gelooft, want je kán het en je bent het meer dan waard!
Sterkte meid!

Corinne, ik lach niet. Ik vind kleurpotloden ook het einde! Echt! Ben laatst met mijn dochter begonnen mandela's in te kleuren, lekker rustgevend. Zij maakt ze zelf, laat mij eerst maar lekker inkleuren. Volgens mij een goede manier om te ontspannen, en zoals je zeg je kleurgevoel weer naar boven laten komen!! Goed cadeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me vreselijk pippi, dat alles telkens anders loopt dan gepland! Dat geeft inderdaad een grote onrust. Zeker als je moe bent en slecht slaapt. Kun je vanmiddag lekker in de tuin gaan zitten, gedachten uitschakelen, boekje erbij?
Hoe kwam het dat je niet kon slapen vannacht?

Ben het ook steeds van plan trouwens, maar loop van hot naar er en doe uiteindelijk niks..
Sandalen kopen, ja dat moet hier ook nog. Bedenk me plotseling dat dochter morgen de beugel krijgt en wij vrijdag alweer de bruiloft van Klaas z'n nicht hebben... Aaaargh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stien,
Ik ben blij dat de festiviteiten nu voorbij zijn.
Heel goed van je om een netwerk aan hulp te activeren bij zoiets en ik vind het toppie van je man dat hij na afloop alle resten door de gootsteen heeft gekiept.
Als ik het goed begrijp, ben je nu een jaar van grote festiviteiten verlost. D.w.z. dat je een jaar in alle rust sterker kunt groeien.

BamBam,
Heb ik je eigenlijk wel gefeliciteerd met je 1 jaar en 8 maanden. Een mooi voorbeeld voor mij om na te volgen. :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Marjo,
Heb ik daarbij jou ook gefeliciteerd? Jij zit op een half jaar. Een mega mijlpaal, vond ik zelf.
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Visje,
Neem nu maar lekker Refusal als hulp om van de alcohol af te blijven. Je wordt echt ziek van dat spul als er alcohol bijkomt. Mij heeft dat ontzettend geholpen. Na 10 maanden pas ben ik er mee gestopt en nu na meer dan een jaar droog val ik er op terug. Ik val liever terug op mijn stopmaatje, dan terug te vallen in die rotverslaving met de hel die erbij hoort.
Doorzetten, je kunt het.

An,
Ik wens je veel succes bij het stoppen met roken, maar besef wel heel goed dat het hartstikke moeilijk is om én van de alcohol af te blijven én de stress van het laten staan van de sigaretten.
Ik zit niet vanwegen mijn zweetvoetjes terug aan de Refusal.

Carolien,
Om te voorkomen dat je tekst kwijtraakt is het het best om in Word of wordpad of in de teksteditor te typen, dan kun je tussentijds opslaan. Als je in dit venster van het forum op de F5 knop drukt, ben je alles kwijt, ook als het forum even uit de lucht gaat, kun je alles kwijtraken.

Blacky,
Om iedereen terug ontspannen van zijn peuk te laten genieten, zou ik natuurlijk terug kunnen gaan roken. Maar weet je, dat doe ik dus niet. Ik ben blij dat ik al zo ver ben en het heeft de nodige moeite gekost en bijna een terugval in de alcohol. Maar ik raad het niemand aan om én met de alcohol én met roken te stoppen.

Houtje,
Ik heb het gisteren nog met mijn vriendin over mijn verslavingen gehad. Zij is zelf overigens ook gestopt met roken, ooit terug begonnen en weer gestopt (kostte meer moeite dan de eerste keer). Zij begrijpt dus net als de meeste mensen niet waarom ik niet aan de zoetigheid ga of me anderzins zit vol te proppen. Koffie drink ik trouwens alweer minder.

Ik word echt een saaie pief waar je niets aan kwijtkunt als gastvrouw of gastheer.
Wat lust ik nu nog: kraanwater (veel), 3 bakken koffie op een dag, een of twee glazen bitter lemon bij een feestje, eens in de paar weken een stuk chocolade, elke dag 1 of 2 koekjes (ja, ja, dat is idd nieuw sinds het stoppen met drinken), 3 à 4 maaltijden per dag. Een goedkope gast, he. Nodig me maar gauw uit.

Har,
Het schijnt dat de muis nog viezer is dan het toetsenbord.
Maar weet je, ik maak die dingen elke 2 weken schoon, gelijk met het klavier van mijn piano. Dat moet gewoon i.v.m. de katten.

Orleando,
Heftig. He, maar ga niet zeggen dat je mij teleurstelt. Je stopt met drinken voor jezelf en niet voor mijn rare kop. Ik ben wel heel blij dat je jezelf gaat laten helpen. En als dat moet door een opname. Wees gerust, je man zorgt wel voor de kinderen. Ik ben ooit ook onverwacht opgenomen in het ziekenhuis, jij ook onlangs nog. Alles werd toch prima geregeld!
Geef je over en laat je gewoon helpen. Mijn steun heb je.

Pippi,
Tuurlijk kan ik wel binnen de lijntjes blijven! Maar wil ik dat wel altijd? Wat denk je? Ik ben ik. Trouwens niemand mag meedoen. Het zijn mijn potloden. Lekker puh.


En dan gooi ik nog even een hele stapel gremlinmeppers op het forum voor allen die het nodig hebben.

Ik heb me hier al veel te lang gezeten en ga wat anders doen.

Doei en braaf zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach het gaat best hier hoor.

Alleen viel net alles uit en kan ik opnieuw beginnen.

Orleando: kop op, ik hoop straks iets van je te horen. Het is nooit te laat, soms moeten we schijnbaar hard donderen om te beseffen dat we echt niet kunnen drinken. Angst is vreselijk, ja ik ken dat. Ik donder en donder ook, maar toch maar weer opstaan, hoofd omhoog en verder gaan. Vandaag, vandaag telt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,flexibel tot aan het gaatje dus!
Zover moet men het niet laten komen, dat is op z'n zachtst gezegd, niet leuk!

Ik fiets zo even naar zoon, die zich sinds 4 dagen prima vermaakt met een vriendje, in de modderbulten van de nieuwbouwwijk... hutten bouwen en grotten graven! (wees gerust, ik check steeds en ze graven niet diep..). Dan maar eens kijken bij de vriendin van dochter thuis, zij logeert daar, eens kijken hoe de vlag erbij staat. ze zullen vanavond hier wel willen...

Ben met de ijsjes op pad dus. Niks geen boek. geen rust in m'n gat!

Laterssss....!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Orleando, hè wat zwaar voor je nou! Wel fijn dat je man je ondersteunt, je staat niet alleen en zeker niet nu je om hulp vraagt. Niets mis mee hoor, om hulp vragen want die alcoverslaving is een gemeen loeder waar je alle hulp bij kunt gebruiken om die de deur uit te werken. Ik denk zo dat het voor je man juist een geruststelling is als je die hulp toelaat; schaam je er a.u.b. niet voor en bedenk dat de meesten van ons op een diep(te)punt uit moeten komen voordat we het om kunnen draaien (ik heb in een kliniek gezeten).
Ik leef met je mee en ben benieuwd wat er vanmiddag besproken is, sterkte en een flinke hug van mij Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, grappig dat je gaat kleuren. Heb ik ook wel eens gedaan met de kleinkinderen van M. en jawel, ik voel me op zo'n moment weer helemaal een kleuterscholer; mijn kleurniveau is namelijk nog niets verbeterd :D
Heb de muis net met vochtig toiletpapier (tissues) schoongemaakt, het grijze wieltje was nogal bruin :o

Blijf vandaag een beetje uit de zon, ben voor even roodbruin genoeg. Vanmorgen naar de bank geweest. Heb op een aparte rekening nog wat aan spaarloon staan. Was in de veronderstelling dat ik een gedeelte wat inmiddels belastingvrij is op mocht nemen maar dat gaat dus niet. Alleen onder speciale omstandigheden mag dat; zal nog moeten wachten tot eind dit jaar.
Jammer, wil graag naar zee.... maar we gaan toch, dan maar zonder centen! Zaterdag kan ik gebruik maken van het Kruidvat treinkaartje, zal wel Zandvoort worden..strandwandeling richting Parnassia B)
Maar, toen het niet lukte met die centen vanmorgen kwam ik toch even in een dipje. Ben het onderhand beu om op bijstandsniveau te moeten rondkomen...zeur, zeur :(
Om toch weer een beetje goede zin te krijgen ben ik maar gebak gaan eten bij V&D, op het dakterras. Kon het eigenlijk niet betalen...lekker puh, dacht ik bij mezelf, ik red het toch wel met de centen, doe ik al jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook wat moeilijker alleen te genieten hoor, maar ben het zo onderhand wel gewend alleen te zijn. Je moet jezelf dan die prikkel geven, lukt me ook niet altijd maar als ik dan weer uitgebluste stellen achter de koffie zie zitten besef ik dat die in feite ook alleen zijn of elkaar als last ervaren...brrrr.
Ben eigenlijk best blij met de vrijheid die ik heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...