Spring naar bijdragen

Woensdag 7 mei 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Ik heb vanaf mijn 22e, dat ik op kamers woonde katten gehad, eerst een grote kater, Max, zwart met wit. Die was van een collega maar die was bijna nooit thuis dus toen heb ik hem in huis genomen en heeft ie nog 15 jaar bij mij gewoond... maf beest, als het een mens was geweest was het een macho geweest met een cabrio, open blouse met gouden ketting. Zijn einde was moeilijk, hij was nog helemaal gezond maar op een dag kon hij alleen nog maar rondjes lopen en was helemaal de weg kwijt, een attack of tia, en dat moest zich herstellen in een paar dagen maar dat deed het niet. Ik kon het niet aanzien en heb toen de dierenarts gebeld om een afspraak te maken en vanaf dat moment tot de dag erna dat ik kon komen alleen maar gehuild. Het was vreselijk, een lichamelijk zo gezonde kat. Ik heb achteraf toen ook enorm getwijfeld of het de juiste beslissing was en ben er heel lang erg verdrietig over geweest. Inmiddels had ik er nog een kat bij, Frits, een klein zenuwenlijertje die mijn huis onder plaste. Die werd op zijn 8e ziek en de dierenarts zag over het hoofd dat hij een tumor had dus nog een week aangedokterd en toen hij niet beter werd en ik weer bij de dierenarts kwam voelde hij dat hij een tumor had in zijn buik, dus heb ik hem gelijk in laten slapen, geen gedokter..

Daarna kwam Toos want zonder katten was wel erg leeg en stil, Toos was 8 en bang en heb ik 4 jaar mogen hebben, toen werd ze ook ziek, ze werd steeds zwakker en zwakker en ik kon pas over 3 dagen een afspraak met de dierenarts maken. De laatste nacht heb ik haar nog bij me in bed genomen maar is ze toen ik sliep zelf de trap afgegaan (hoe ze dat gedaan heeft weet ik niet want ze kon amper op haar pootjes staan en de volgende morgen vond ik haar dood onder mijn buro. Achteraf was ik blij dat het zo gegaan was want dat fatale spuitje bij de dierenarts is zo moeilijk, wel ben ik bang dat ze te lang heeft moeten lijden maar het kon niet anders.

Ik wilde geen katten meer, was er klaar mee, tot Kaatje op mijn pad kwam begin vorig jaar, ze was van een kennis die 4 katten en 3 honden had en die kanker had en dood zou gaan.. ik had alle kattenspullen nog in huis, het was 2 maanden na het overlijden van Toos, en toen heb ik maar besloten dat als erfenis Kaatje hier mocht komen. Dat is inmiddels ruim een jaar geleden. Kaatje is een beetje zoals jouw kat Vie, klein, hangt het liefst in je benen, een wilde dame! ze is nu 2

Dat zijn mijn ervaringen met het doodgaan van mijn beesies, uiteindelijk krijg je rust maar het is broodnodig om het verdriet ook een plek te geven.
En nu ga ik hardlopen en alles voor mezelf nog eens overpeinzen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kohtje en Spud van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. Maak er een mooie droge dag van!:sun::heart:

R.A.F team ook jullie weer een maand erbij en dat gaat maar door.:present:
Rufus laat je nog even een keertje horen hoe het met je is??

Vie...wat sneu van je kat maar wat een mooie oude leeftijd heeft het beestje gemaakt.
Ik wens je veel sterkte met het verwerken, nuchter zal je dat vast beter lukken.

Verder ga ik de natuur in vandaag met mijn vrijwilligerswerk.

Dus houd het droog allemaal ..ik doe mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas dankjewel voor je verhaal. Dat heeft me getroost. Ik heb nu nog twee katten over. Eentje van J., naar die is bijna altijd op jacht, en eentje van mezelf die vandaag niet wil eten en hij zoekt naar Kippie.
Ja Safi, ze is bijna 21 geworden, maar dat neemt niet weg dat ik haar mis en dat ik me schuldig voel. Het is niet zomaar hup!, ik heb een goeie beslissing genomen, dus ik ga weer verder. Dat heeft even tijd nodig.
Alles goed met jou?
Har je zegt, een kitten ter vervanging nemen, maar zo werkt dat niet. Er is geen vervanging, net zo min als wanneer je een goede vriendin ontvalt. Dan zeg je ook niet, dat je meteen een nieuwe neemt.
Ik rouw om dit beestje dat 21 jaar bij me is geweest en dat doe ik gelukkig zonder drank.
Carolien ik heb de eerste latjes gezaagd en in een klem op lijm gezet. Begrijp dat jij er niet over wil praten, omdat dan de tranen weer beginnen. Maar misschien is dat toch ook wel goed, die vloed aan tranen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: hier zit er nog een met gekrompen kleren, hemel, ook dat nog.

Vie: ja dat is heel ellendig wat je hebt meegemaakt. 21 jaar lief en leed gedeeld met je dier, dat is niet niks. Dat is een stuk van je leven. Dankbaarheid is hierbij denk ik het sleutelwoord, dankbaarheid voor die 21 jaar. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn hond. Hij was op, oud en wat moest ik. Ik heb nog wandeling met hem gemaakt. Elke meter zit nog in mijn geheugen. Ik wilde hem persee zelf naar de arts brengen en in laten slapen, op mijn schoot. Ik denk dat ik dit nooit meer van mijn leven zou kunnen. Het was een vreselijke ervaring. Maarja moet zo'n beesie dan aan een infuus, vreemde omgeving en weet ik wat allemaal. Vie er komt nu eenmaal een einde aan. Sterkte en die drank helpt je echt niet, het verdriet gaat er echt niet van weg, dat denk je nu, maar je weet zelf dat dit echt niet zo is.

Ik heb vannacht een andere kamer opgezocht en nagedacht. Heel lang in mijn bed gelegen en de boel de boel gelaten. Ik zit tegen overspannenheid aan. Heb een paar hele zware jaren achter de rug en ik moet accepteren dat ik dat niet zomaar kan wegvegen en perfect verder door het leven wandel.
Dat heb ik met het nadenken zo bedacht. Ben weer heel krampachtig met alles bezig en zou graag wat rust willen vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: precies, ben gewoon idioot bezig, daar kwam ik dus achter. Dat stoppen met roken ga ik inderdaad weer een paar maanden uitstellen. Want het slaat echt nergens op. Ook het helemaal stoppen met drinken moet ik nu ook niet doen. Ik had al gedacht van het forum weg te gaan, maar dat wil ik ook niet. Ik ben nog steeds ADB, maar ik sta niet helemaal droog, ook dat ga ik nu maar even accepteren en zien dat ik het in de hand kan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve allemaal,

Ik ben erg laat vandaag op het forum. Moest wel meteen huilen (spring!!!!!!!! tranen in ogen, wat raar werkt dat toch, alsof ze vanaf een trampoline in je ogen springen) over de kat.

Wij zijn ook kattenliefhebbers, onze eerste kat (woeahhhh, moet meteen huilen) hebben we genomen toen mijn ex de deur uit was, die wou geen huisdieren. Na vier maanden is het arme beest gewoon overreden op straat bij ons voor de deur. Bleek een gebroken rug te hebben, en tot mijn verbazing barstte de dierenarts ook in brullen uit. Nou de assistente was nog redelijk bij bewustzijn dus die heeft geholpen maar begon óók te huilen. Sindsdien kan die dierenarts bij mij niet meer kapot. De kinderen zijn nog afscheid komen nemen...... nou ja laat maar. Diep verdriet.

Toen kregen we heel snel kat nr. 1, die was bij de dierenarts afgeleverd wegens enorme allergie van de moeder van het meisje van wie de kat was. Er zat een brief bij, of degene die voor de kat ging zorgen lief voor haar wilde zijn, omdat ze zo lief was. Ik zat te denken over een andere kat, en belde de DA voor advies en die zei toen dat het voor kinderen het makkelijkst was een andere kat meteen. Lees ik die brief goed, blijk ik die mensen te kennen (logisch in ons boerendorp) dat is nu 5 jaar geleden. De tweede kat hebben we een jaar geleden als kitten gekregen, ze kunnen nog steeds behoorlijk "vechten" met veel gekrijs maar dat schijnt allemaal spel te zijn.

Ik heb een vriendin met twee katten en geen kinderen en voor haar (en voor mij toch ook) zijn de katten ook 1/4 ook onze kinderen, niet echt, maar toch, ze horen bij je.

De nieuwe kat, is brutaal en loopt regelmatig met R mee naar huis, 100 meter, binnenkort gaat ze er een keer logeren. Ben benieuwd. Zou voor R wel gezellig zijn een beetje aanspraak, je loopt toch tegen zo'n dier te praten, ermee te tutten, enzovoorts.

:heart:, en een schone grote zakdoek voor het goed uitjanken hoor. Bij elke huilbui wordt toch de spanning in jezelf een beetje lager. Als je niet huilt kan het er niet uit. O ja, en als je gaat drinken, maskeer je het, lekker is dat. Schiet je niets mee op.

:sun: en een knuffel !!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: het heeft even geduurd dat ik daar achter kwam. Blijkt ook wel dat ik inderdaad rust moet nemen, zoals Safi ook zegt. Daarom ben ook zo blij dat ik hier op het forum ben gekomen en begeleiding van Tactus heb gehad, daardoor is de boel niet geescaleerd en heb de dingen kunnen doen die gedaan moesten worden. Nee, ik geef me zelf ook geen vrijbrief, maar als ik zo doorga dan loopt het dus juist fout en daar werd ik gisteravond ineens panisch van. Pippi harstikke lief dat je mee nadenkt, ik kan dit dus nergens bespreken en heb het idee dat je me beter kent dan wie dan ook momenteel.
Ik hoop dat het jou ook een beetje lukt allemaal. De kinderen zijn nu bij pa begrijp ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,

Het is een punt wat je je af moet vragen: wanneer ben ik klaar om welke stap te zetten? Als je nu bijna overspannen bent, is de vraag of je je belasting die je al hebt nog zoveel moet verzwaren.
Is het geen tijd (mee een met Pippi) voor een time-out en niet zoveel hoeven van jezelf? Als je nou eerst eens begint met ADB goed vol te houden (excuus als ik het verkeerd begrijp) dan kun je daarna stoppen met roken.
Je leven re-organiseren doe je ook niet even op een woensdag-na-middag lijkt me. Ik kon pas stoppen met drinken toen de rest een beetje op orde was, anders was dat project nooit gelukt. Mijn pogingen uit 2003 en 2004 zijn tenminste mislukt, dus bij mij geldt: 3 x is scheepsrecht, maar ik kan het voor jou niet invullen wat nu voor jou het beste is.
Maar misschien heb je de afleiding van het roken gewoon nog even nodig?

Kijk naar Corinne, onze bikkel, die verder niet haar leven gaat reorganiseren en nu komt de depressie bij haar naar voren (zeg ik als leek hè) ze moet 100% knokken om drinken & roken vol te houden.

Hoe zwaar wil je het jezelf maken? Misschien moet je dat stoppen met roken gewoon niet tegelijk willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

water het is heel juist geschreven ivm dieren als we nog dronken en hoe die dieren nu zijn , nu we nuchter zijn .
ik heb in november 2005 muchi muchi moieten afgeven , schildpad die ik gevonden had toen ik een jaar of 7 was , vele andere dierjes zijn gevolgt naar de dieren hemel en iedere keer was ik er stik kapot van , bij de dood van tosca heb ik niet gedronke , bij de dood van luckx ook niet en ook niet bij de onlangst overleden schildpad , maar zoals bij vie was er wel een gremlin.
het is misschien raar gezegt ,maar ik vondt het moeilijker lucks te laten inslapen van 3 jaar als mijn oudere dieren ??
momenteel is mijn klein hondje mank , huilen en kermen ik heb dit van haar nog nooit gehoord en ik heb ze bijna 10 jaar het is ondertussen 14 uur voorbij en ze heeft zelf nog niet geplast , het brengt ook alles van tosca terug naar boven , tosca heeft geleden door dieren arten die er haar door wouden halen , spuitje hier spuitje daar o, uiteindelijk met een blauwe tong tussen mijn handen te overlijden
vanavond ga ik om 18 uur met lai lai naar dierenarts , en ik probeer te denken dat ik dag per dag niet drink , en dg per dag mijn diertjes het beste probeer te geven , maar lijden neen dat kan ik niet meer aanzien .
en nu ga ik strijken want ook voor mij licht het onderwerp te gevoelig , geen kids dus diertjes nemen die plaats in .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje: dank je voor je bemoedigende woorden en ja, ik kan de zakdoek ook gebruiken want de tranen schieten me nu spontaan in de ogen. En ja, ik ben echt ADB, heb deze week met goed gevolg Tactus af kunnen sluiten. Ben er zelfs trots op, alleen ik wil eigenlijk weer gewoon naar nul komma nul.
Dat is nu tever gegrepen en ik zie nu weer in , maar nu zie ik het pas echt goed, hoe krampachtig ik bezig ben. Ik gun(de) mezelf geen rust. Maar ik ben een paar jaar achter mijn kont aan gezeten, ze hebben me uitgemolken en nu de knop om zien te krijgen. Tegelijkertijd voel ik me nu ook opgelucht, zo van, he he, ff rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

BTW,

Ik heb het mezelf weer aardig makkelijk gemaakt vandaag. Grietje moet om 17.45 voetballen, dus 16.30 eten, en Vriendinnetje (dochter van R.) mag méé dus die komt uit het Midden des Lands waar de Ex van R. woont om 1600 hier mét broertje (die moet ik dan ook maar even vermaken :D) en die moet ook mee naar de voetbal want tja, waar laat ik die anders? Kan hem moeilijk met Hansje een geweldsspel laten doen. Ik maak maar een grote pan makkemonie (zo noemden we dat vroeger) maar het Zoontje van R heeft iets aan zijn nieren en een speciaal dieet !!!!

BTW = by the way

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: sterkte met je hondje, misschien valt het mee en heeft ie een soort koliek?
Ik ga nu ook strijken.

Pippi: ja soms moeten we een beetje wreed zijn hoor, langzaam leer ik dat ook wel. Altijd maar klaarstaan dat werkt dus echt niet.

Houtje: BTW ik weet nog niet wat ik ga koken vandaag, ik denk dat het ook iets simpels gaat worden.

Zo, nu strijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloooooooooooooooo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echoooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!!

Mmmmmm geen reaktie, iedereen zit in de zon met een koppie thee of staat in de keuken. Wij hebben al gegeten beetje vroeg maar ja anders kunnen de meiden niet voetballen hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

amaai ik dacht was mijn berichtje nu zo erg dat ik van adb gesmeten wordt;)
mijn vriendin kwam juist thuis ze vroeg of ik mee ging naar gent om haar nieuwe wagen te halen , neen dank je wel geen zin , 1 het is me te warm 2 ben aan het strijken ( is ook warm , maar dan is dat tenminste gedaan ) 3 moet straks met lai lai naar veearts , en 4 sportcarren intreseren mij zwz niiet .
allez mijn koffie en andere pauze is gedaan dus vlieg ik weer in de strijk , maar eerst wasje ophangen ppff wist niet dat ik de laatse tijd zpoveel kledij gekocht had in kringloopwinkels .
gisteren 2 mooie t schirten en een heel mooi wit hemd alles samen 2 €

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ogen als een stel gekookte eieren, zo moet ik elke keer huilen als ik een speeltje van de poes zie, of me iets leuks herinner dat ze deed. Wel is iedereen erg lief voor me. Het is fijn als er met je wordt meegeleefd, dan ben je ook zelf meer in staat om iets liefs uit te delen.
Blacky, het kan zijn dat je geen interesse hebt in sportwagens, maar blijkbaar is het voor haar belangrijk. Dat is (ik zeg het heel voorzichtig) ook niet zo lief van jou, dat je niet met haar vreugde meeleeft en met haar meegaat. Maar aan de andere kant, waarom gaat zij niet met jou mee als je met Lai naar de dierenarts moet?
Gaat het weer een beetje met het werken?
Heb geen zin in eten koken. We eten maar een pizza uit de vriezer vanavond. Pizza con spinazcci van lidl.
Maar: niet gedronken. En jullie toch ook niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de Meiden hebben gegeten, Hansje is nog niet thuis, die hangt in het zwembad, R. komt zo eten, en zijn Zoontje ook, het lijkt hier wel een gaarkeuken. Nog 3 mensen te gaan, 3 gehad.
Lijkt me vreselijk om elke dag voor bv. 7 man te moeten koken ik denk aan ons Visje. Niets voor mij, ik zou een depressie krijgen van de hoeveelheid aardappels alleen al die ik moest schillen. Nou ja, een nog ergere depressie dan dan ik nu al heb :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, i.h.k.v. het huilen, vandaag heb je "soepogen" en morgen "gevulde eieren" tenminste op onze leeftijd kan je dat niet meer ongestraft doen, een dag huilen. Maar ja, what the hack?
Who cares? Verdriet moet spoelen zeg ik altijd tegen mijn kids.

Ik had toen straks ook een pittige Gremlin op bezoek, die rook zeker de macaroni (het was gewoon de stress dat ze hier om half 5 moeten eten, dat ik om 3 uur al moet gaan koken, enz. enz. en wat is er dan makkelijker dan alle stress gewoon wegspoelen). Maar ik ben klaar met de betonnen roos om gremlins te meppen dus ik geef hem even aan jou door :present: en als je hem niet nodig hebt zet je hem gewoon in een vaasje, niemand weet waar die voor is maar wij lekker wel.

Ik ga maar even met je mee janken, is dat okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...